Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

oproepen sneller laten komen

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Volgende week komt er hulp, dus tot dan blijven we er af :ok:

@ Ranetje: TT op staart zetten :wink:
frank1985
Zeer actief

Ongelezen bericht door frank1985 »

maart schreef:Volgende week komt er hulp, dus tot dan blijven we er af :ok:

dat snap ik ook niet. tt op staart ? als de hond dan te langzaam aan komt dan geef je een corecctie of zo? door de correctie schrikt de hond en gaat rennen? dit stel ik me er bij voor
maart
Zeer actief

frank1985 schreef:

dat snap ik ook niet. tt op staart ? als de hond dan te langzaam aan komt dan geef je een corecctie of zo? door de correctie schrikt de hond en gaat rennen? dit stel ik me er bij voor
inderdaad, hij gaat lopen van de pijn/schrik en daarop beloon je dan.

Nu ja, allesbehalve mijn manier van werken :N: :N: :N:
Murphy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Murphy »

maart schreef:
frank1985 schreef:

Ik ben heus niet tegen gebruik van een stroomband, maar ik persoonlijk vind dit een idiote reden om er een te gebruiken.
Hoe snel kom je van samen als team een mooie (sport)prestatie neerzetten naar baasje wil dit gevecht winnen en geroemd worden om zijn hoge puntenaantal.
Als je een hond hebt met een sterke eigen wil en je staat erop die eigen wil te breken ter meerdere eer en glorie van jezelf moet je jezelf als sportmens misschien eens achter de oren krabben of je wel met de juiste partner in een team zit.
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Murphy schreef:
maart schreef:
frank1985 schreef:

Ik ben heus niet tegen gebruik van een stroomband, maar ik persoonlijk vind dit een idiote reden om er een te gebruiken.
Hoe snel kom je van samen als team een mooie (sport)prestatie neerzetten naar baasje wil dit gevecht winnen en geroemd worden om zijn hoge puntenaantal.
Als je een hond hebt met een sterke eigen wil en je staat erop die eigen wil te breken ter meerdere eer en glorie van jezelf moet je jezelf als sportmens misschien eens achter de oren krabben of je wel met de juiste partner in een team zit.
Inderdaad, ik kan me hier ook absoluut niet in vinden. De hond krijgt dus straf, maar weet eigenlijk niet waarvoor. Je krijgt dan een hele onvoorspelbare hond, als je pech hebt :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
frank1985
Zeer actief

Dingo schreef:
Murphy schreef:
maart schreef:
frank1985 schreef: dat snap ik ook niet. tt op staart ? als de hond dan te langzaam aan komt dan geef je een corecctie of zo? door de correctie schrikt de hond en gaat rennen? dit stel ik me er bij voor

Inderdaad, ik kan me hier ook absoluut niet in vinden. De hond krijgt dus straf, maar weet eigenlijk niet waarvoor. Je krijgt dan een hele onvoorspelbare hond, als je pech hebt :wink:
ik vind het nogal heftig klinken hoor allemaal..... een stroomband aan de staart omdat je hond niet snel genoeg bij je wil komen :denken:
angelique1702
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door angelique1702 »

Frank,

De truuk is dat je de hele oefening moet veranderen, nu je de hond heb leren kijken naar of er wat te halen valt of niet. De truuk met de band kan er voor zorgen dat een hond een oefening op een heel andere manier gaat invullen, en als je dat hebt bereikt kan je de oefening weer opnieuw aanleren.

De manier met de tt aan de staart is voor mij ook nieuw hoor; feit is dat je (van te voren) heel goed na moet denken over hoe en op welk moment je een prik geeft. Dat blijkt ook uit het voorbeeld dat Rannetje gaf, dat was dus niet echt een bijdehante hondentrainert :). Soms lijkt hondensport, zeker als je op wedstrijdnivo wil draaien meer op schaken :idea: .

Ben benieuwd hoe jullie het gaan oplossen.

Groetjes,

Angelique
frank1985
Zeer actief

angelique1702 schreef:Frank,

De truuk is dat je de hele oefening moet veranderen, nu je de hond heb leren kijken naar of er wat te halen valt of niet. De truuk met de band kan er voor zorgen dat een hond een oefening op een heel andere manier gaat invullen, en als je dat hebt bereikt kan je de oefening weer opnieuw aanleren.

De manier met de tt aan de staart is voor mij ook nieuw hoor; feit is dat je (van te voren) heel goed na moet denken over hoe en op welk moment je een prik geeft. Dat blijkt ook uit het voorbeeld dat Rannetje gaf, dat was dus niet echt een bijdehante hondentrainert :). Soms lijkt hondensport, zeker als je op wedstrijdnivo wil draaien meer op schaken :idea: .

Ben benieuwd hoe jullie het gaan oplossen.

Groetjes,

Angelique
ik begrijp het,( ben niet tegen TT of zo ) ben wel benieuwd hoe dit probleem opgelost gaat worden. Denk wel dat als je TT gaat gebruiken je dit onder hele goede begeleiding moet doen. vind het dan ook onbegrijpelijk ( off topic) dat die dingen gewoon bij de plaatselijke dieren zaak in de schappen liggen. Dit is toch wel ff wat anders dan een leuk balletje voor je hond kopen.
dat ter zijde
angelique1702
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door angelique1702 »

Wat mij verbaast is dat er nu enorm gefocused wordt op de tt, terwijl dat toch mijn laatste oplossing was. Tuurlijk ga je eerst de andere dingen proberen, tt is je laatste redmiddel.

Beetje sensatie misschien ?.

Er zijn vele wegen die naar Rome leiden, maar 1 ding is zeker, je moet altijd eerst nadenken voor je iets gaat proberen en niet klakkeloos een methode blijven pakken zoals die persoon uit dit voorbeeld. Hij blijft namelijk stimuleren op zijn persoon, met balletjes uit alle mogelijke kanten, maar dat had al eerder gebleken niet te werken. Dan moet je dus ergens anders je pijlen op gaan richten.

Angelique
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

angelique1702 schreef:Wat mij verbaast is dat er nu enorm gefocused wordt op de tt, terwijl dat toch mijn laatste oplossing was. Tuurlijk ga je eerst de andere dingen proberen, tt is je laatste redmiddel.

Beetje sensatie misschien ?.

Er zijn vele wegen die naar Rome leiden, maar 1 ding is zeker, je moet altijd eerst nadenken voor je iets gaat proberen en niet klakkeloos een methode blijven pakken zoals die persoon uit dit voorbeeld. Hij blijft namelijk stimuleren op zijn persoon, met balletjes uit alle mogelijke kanten, maar dat had al eerder gebleken niet te werken. Dan moet je dus ergens anders je pijlen op gaan richten.

Angelique
Niks sensatie. Maar een TT dien je alleen te gebruiken als je weet hoe je er mee om moet gaan. :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
maart
Zeer actief

ben terug weer niet mee, weet niet of je eigenlijk nog op dit verhaal reageert, maar hier is dus nog nergens TT gebruikt hé, en er wordt al helemaal niet gefocust op TT.

Hier wordt TT ook als laatste middel gebruikt, en als het even kan, helemaal niet gebruikt.

(ow, en als ie als gebruikt wordt, is dit zeker niet het gevalletje 'tt gekocht in winkel en pipo gaat ff op zijn uppie tt gaan gebruiken'.
het zijn wel degelijk bekwame mensen :wink:
frank1985
Zeer actief

maart schreef:ben terug weer niet mee, weet niet of je eigenlijk nog op dit verhaal reageert, maar hier is dus nog nergens TT gebruikt hé, en er wordt al helemaal niet gefocust op TT.

Hier wordt TT ook als laatste middel gebruikt, en als het even kan, helemaal niet gebruikt.

(ow, en als ie als gebruikt wordt, is dit zeker niet het gevalletje 'tt gekocht in winkel en pipo gaat ff op zijn uppie tt gaan gebruiken'.
het zijn wel degelijk bekwame mensen :wink:
ik bedoelde dit ook niet op jou hoor !! ik zag laatst gewoon in een dierenwinkel die dingen liggen en snap dat niet. Zon ding koop je lijkt mij ook als laatste redmiddel en zeker niet op eigen houtje lijkt mij!

@ angelique1702 Sensatie?? wat een onzin !! snapte gewoon niet hoe je met een TT dit probleem kon oplossen en snap echt wel dat je eerst al het andere mogelijke gaat proberen voor een TT.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

angelique1702 schreef:Soms lijkt hondensport, zeker als je op wedstrijdnivo wil draaien meer op schaken :idea:
:smile: :smile: :smile:
Ja, dat is inderdaad het eerste wat in je opkomt :ok:
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Murphy schreef:
maart schreef:
frank1985 schreef:

Ik dacht dat ik de enige was die dit een absurde manier van gebruike nvindt van de TT.
TT aan staart binden....sorry ik vind het walgelijk...en idd alleen maar weer om de puntjes en een podiumplaatsje.
frank1985
Zeer actief

estelle schreef: Ik dacht dat ik de enige was die dit een absurde manier van gebruike nvindt van de TT.
TT aan staart binden....sorry ik vind het walgelijk...en idd alleen maar weer om de puntjes en een podiumplaatsje.
Estelle ik ben het wel met je eens. Als het idd zal gaan om alleen wat punten en een hogere podium plaats vind ook ik het raar. Ik kan mij in bepaalde situaties het gebruik van een TT nog wel voorstellen maar voor een probleem als dit vind ik het ook niet ok.
estelle

frank1985 schreef:
estelle schreef: Ik dacht dat ik de enige was die dit een absurde manier van gebruike nvindt van de TT.
Estelle ik ben het wel met je eens. Als het idd zal gaan om alleen wat punten en een hogere podium plaats vind ook ik het raar. Ik kan mij in bepaalde situaties het gebruik van een TT nog wel voorstellen maar voor een probleem als dit vind ik het ook niet ok.
Ik ben ook niet tegen de TT hoor maar voor dit soort dingen vind ik het echt te sneu voor woorden.
Dan kom je maar lekker niet op dat podium te staan.
frank1985
Zeer actief

estelle schreef:
frank1985 schreef:
Ik ben ook niet tegen de TT hoor maar voor dit soort dingen vind ik het echt te sneu voor woorden.
Dan kom je maar lekker niet op dat podium te staan.
Idd
Murphy
Zeer actief

Ik lees net eerder in dit draadje dat het inderdaad om de punten en eventueel zelfs een podiumplaats gaat.
Heel stomme vraag van me he... Maar als het nu een hond is die feilloos kan lezen of de geleider een bal bij zich heeft (zelfs verstopt), of voer of een andere beloning, en blijkbaar zelfs of de geleider van plan is om de beloning te geven... Zal hij dan ook niet slim genoeg zijn om uit te vinden dat hij met stroomband om z'n staart beter wat harder kan lopen en dat hij zonder stroomband om z'n staart rustig op een slakkegangetje aan kan komen? Of willen jullie hem tijdens een wedstrijd ook een stroomband aan z'n staart hangen?
Hoeveel tijd is er eigenlijk om dit probleem op te lossen? Is er tijd om er rustig aan te werken of moet het binnen een week opgelost zijn?
En stel dat het lukt met hierkomen, wil je hem dan met apporteren waarbij hij dus hetzelfde doet ook stroom geven op z'n staart? Zou dat het apporteren goed doen?

Ik heb hier heel veel theorieen gelezen wat er mis zou kunnen zijn. Varierend van hond is getraumatiseerd, hond niet genoeg drive om te werken voor de baas of baas is gewoon niet leuk genoeg.
Is het niet heel wezenlijk om eerst goed uit te zoeken wat het probleem is voor je uberhaupt naar een oplossing kan zoeken? Is die oplossing niet afhankelijk van wat het probleem is?
estelle

Murphy schreef:Ik lees net eerder in dit draadje dat het inderdaad om de punten en eventueel zelfs een podiumplaats gaat.
Heel stomme vraag van me he... Maar als het nu een hond is die feilloos kan lezen of de geleider een bal bij zich heeft (zelfs verstopt), of voer of een andere beloning, en blijkbaar zelfs of de geleider van plan is om de beloning te geven... Zal hij dan ook niet slim genoeg zijn om uit te vinden dat hij met stroomband om z'n staart beter wat harder kan lopen en dat hij zonder stroomband om z'n staart rustig op een slakkegangetje aan kan komen? Of willen jullie hem tijdens een wedstrijd ook een stroomband aan z'n staart hangen?
Hoeveel tijd is er eigenlijk om dit probleem op te lossen? Is er tijd om er rustig aan te werken of moet het binnen een week opgelost zijn?
En stel dat het lukt met hierkomen, wil je hem dan met apporteren waarbij hij dus hetzelfde doet ook stroom geven op z'n staart? Zou dat het apporteren goed doen?

Ik heb hier heel veel theorieen gelezen wat er mis zou kunnen zijn. Varierend van hond is getraumatiseerd, hond niet genoeg drive om te werken voor de baas of baas is gewoon niet leuk genoeg.
Is het niet heel wezenlijk om eerst goed uit te zoeken wat het probleem is voor je uberhaupt naar een oplossing kan zoeken? Is die oplossing niet afhankelijk van wat het probleem is?
Nou het lijkt mij niet dat ze met stroomband om de staart op een wedstrijd zullen verschijnen.... :roll:
Murphy
Zeer actief

Nou het lijkt mij niet dat ze met stroomband om de staart op een wedstrijd zullen verschijnen....
Zou het niet? :-)
estelle

Murphy schreef:
Nou het lijkt mij niet dat ze met stroomband om de staart op een wedstrijd zullen verschijnen....
ja tenzij je direct gediskwalificeerd wilt worden...
Murphy
Zeer actief

Martijn schreef:Nou...het zal wel.
Ik vind het allemaal erg overdreven op afdwingen en op onwil bij de hond gericht.
Ja, daar krijg je inderdaad ongemotiveerde honden van.

Als je de hond ziet als een kaffer die de zooi wil saboteren is er toch echt iets loos in de relatie met je hond. Dat dat dan een hond ontstaat die aarzelt bij het recht op de baas aflopen vind ik zelf heel logisch.
Die heeft ongetwijfeld een aantal keren een rotschop of een tik gehad omdat hij weer eens "expres iets fout deed".

Probeer hem nu maar gewoon gerust te stellen en wat meer op zijn buit/strijddrift te focussen dan op zijn zwarte inborst.
Zo ongeveer zie ik het dus ook.
Het lijkt me zo tegenstrijdig. Een hond die blij is met zijn baas en graag voor de baas werkt, zal die doorgaans niet snel bij de baas komen omdat hij daar nu eenmaal graag is en alweer klaar staat voor het volgende commando? (Waarschijnlijk wat simplistisch weergegeven).

Het lijkt me dat een hond die traag komt ofwel huiverig is bij zijn baas te komen (om wat voor reden dan ook) ofwel zijn baas gewoon niet interessant genoeg vindt.

Ik geloof nooit zo in honden die "met opzet de boel bedotten".
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

estelle schreef:
Murphy schreef:
Volgens mij was Murphy sarcastisch :wink:
Afbeelding
Murphy
Zeer actief

Frenk schreef:
estelle schreef:
Murphy schreef:
Volgens mij was Murphy sarcastisch :wink:
Ehh met die opmerking van Zou het niet? inderdaad wel *bloos*
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Murphy schreef:Ik heb hier heel veel theorieen gelezen wat er mis zou kunnen zijn. Varierend van hond is getraumatiseerd, hond niet genoeg drive om te werken voor de baas of baas is gewoon niet leuk genoeg.
Met je eens :ok:
Dat bedoelde ik ook met mijn opmerking dat het etiketje "diominant" gewoon eens van tafel zou moeten.
En ik heb meer opmerkingen gezien, ook van Jaap*, om de totale verhouding met de hond eens onder de loupe te nemen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

frank1985 schreef:
ik bedoelde dit ook niet op jou hoor !! ik zag laatst gewoon in een dierenwinkel die dingen liggen en snap dat niet. Zon ding koop je lijkt mij ook als laatste redmiddel en zeker niet op eigen houtje lijkt mij!
dan ben je dus fout bezig denk ik...
Een TT is een hulpmiddel net als een slipketting of wat dan ook...
Ik gebruik ook een TT en dat is gelukkig echt geen laatste redmiddel...
:19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
frank1985
Zeer actief

malinois schreef:
frank1985 schreef:
ok maar waar gebruik je hem voor dan? je kunt een TT dus ook gebruiken in je reguliere training? ik dacht dat het alleen word gebruikt als het echt niet anders kan. Ik blijf er wel bij dat ik het raar vind dat iedereen die dingen kan kopen bij de dierenwinkel.
estelle

malinois schreef:
frank1985 schreef:
Vindt jij het normaal om een TT om de staart te binden? Enkel en alleen omdat hondje sneller moet komen?
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

estelle schreef:
malinois schreef:
frank1985 schreef:
Vindt jij het normaal om een TT om de staart te binden? Enkel en alleen omdat hondje sneller moet komen?
is overigens geen standaard TT, zijn speciale (kleinere) voor
wordt vooral in de ringsport veel gebruikt, ik de KNPV zie je ze (bijna) niet...
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

´k had er ook nog nooit van gehoord/gezien..tt om staart.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”