Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
2 vreemde, dominante teven-trutten, kan dat?
Moderator: moderatorteam
- Assie
- Zeer actief
- Contacteer:
2 vreemde, dominante teven-trutten, kan dat?
Weggehaald op verzoek.
Ik wil nog even kwijt dat beide teven lieve, sociale honden zijn, die normaal hondengedrag laten zien en dat het dus geen allesverslindende monsters zijn.
Verder vind ik het erg triest dat er naar aanleiding van een topic als dit, waarin in principe geen info staat, mensen worden opgebeld op een negatieve manier.
Dat is natuurlijk nooit de bedoeling van dit topic geweest, noch dat de honden als monsters werden afgeschilderd, want zoals gezegd; het zijn lieve honden. Ze vonden alleen elkaar niet leuk.
Ik zou het op prijs stellen als quotes waarin de namen van de honden staan zouden kunnen worden verwijderd.
Ik wil nog even kwijt dat beide teven lieve, sociale honden zijn, die normaal hondengedrag laten zien en dat het dus geen allesverslindende monsters zijn.
Verder vind ik het erg triest dat er naar aanleiding van een topic als dit, waarin in principe geen info staat, mensen worden opgebeld op een negatieve manier.
Dat is natuurlijk nooit de bedoeling van dit topic geweest, noch dat de honden als monsters werden afgeschilderd, want zoals gezegd; het zijn lieve honden. Ze vonden alleen elkaar niet leuk.
Ik zou het op prijs stellen als quotes waarin de namen van de honden staan zouden kunnen worden verwijderd.
Laatst gewijzigd door Assie op 27 mar 2009 01:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Als je zegt dat er 40 biljoen sterren in het heelal staan, word je meteen geloofd, maar als je zegt dat de deurpost nog nat is van de verf moeten ze meteen voelen.
-
Fin
- Zeer actief
ik vind het erg dat op een forum als dit een topic als dit niet kan blijven staan, omdat mensen de grenzen van het fatsoen overschrijden door anderen op te gaan bellen. Waanzin is dat.
Maar goed. Weggehaald op verzoek.
Maar goed. Weggehaald op verzoek.
Laatst gewijzigd door Fin op 27 mar 2009 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Assie
- Zeer actief
- Contacteer:
Weggehaald op verzoek
Laatst gewijzigd door Assie op 27 mar 2009 01:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Als je zegt dat er 40 biljoen sterren in het heelal staan, word je meteen geloofd, maar als je zegt dat de deurpost nog nat is van de verf moeten ze meteen voelen.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
-
Fin
- Zeer actief
Persoonlijk denk ik dat er andere oplossingen zijn om een oudere hond de rust te gunnen die ze nodig heeft. Aanmoedigen dat een andere hond roedelleider wordt. Veel apart mee uit nemen. Eigen kamertje om zich in terug te trekken, of in elk geval een eigen bench.Assie schreef: Als we ze aan elkaar kunnen laten wennen deze dagen, is dat leuk voor Mai-San, want zij vindt die hele drukke roedel thuis niet zo leuk meer, dus leek dit ons een goede oplossing.
Of ze er nu echt zo mee gebaat is om in een vreemd huis te wonen met twee andere vreemde honden en zich weer daar aan te moet passen, ik heb er zo mijn twijfels bij. En houden jullie er rekening mee dat als je de roedelleider scheidt van haar roedel, ze bij terugkomst misschien weer haar eigen positie moet bevechten? Dat lijkt me voor de hond ook niet erg fijn.
Het kan goed uitpakken in de zin dat ze het onderling weten uit te zoeken - idd scheiden als je er niet bij bent - maar dat is echt een kwestie van even aankijken en dan een beslissing nemen die echt in het belang is van de hond.
- Assie
- Zeer actief
- Contacteer:
Weggehaald op verzoek
Laatst gewijzigd door Assie op 27 mar 2009 01:13, 1 keer totaal gewijzigd.
-
laeken
- Zeer actief
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Nou, van mij ga je ze ook niet krijgen.Assie schreef:Nu heb ik alleen nog geen tips
Die teef is normaal leidster van een groep van elf honden en nu moet ze zich onderwerpen aan een vreemde teef, terwijl ze uit haar balans en status gerukt is. Dat doet ze niet en gaat ze niet doen.
Ik bedoel: schrobt Beatrix plees?
Of die andere teef een leiderschap over een andere teef aankan is ook maar zeer de vraag, en dan hebben we nog de castraat, die de boel ook niet zal stabiliseren.
Ik heb bij nader inzien wel een tip: terugbrengen die hond.
Ik heb al bijna 25 jaar alleen teven.
Dit komt niet goed.
En jullie worden er geen van allen blij van, jullie niet en de honden al helemaal niet.
- Moos
- Zeer actief
Ik zou het zelf niks vinden, maar dat komt ook omdat ik vechtende honden zo erg vervelend vind dat ik dat er niet voor over zou hebben 'om het uit te proberen' zeg maar
Ik heb hier regelmatig een teefje te logeren en dat gaat meer dan prima, ze liggen 's nachts samen op mijn bed en er valt geen 1 grommetje. En in principe kan je alles hier ook zo binnen zetten.
Maar zou er alleen al serieuze spanning onstaan zou ik persoonlijk het al niet meer willen 'uitproberen' als het niet per se moet.
Maar goed, dat ben ik
Ik heb hier regelmatig een teefje te logeren en dat gaat meer dan prima, ze liggen 's nachts samen op mijn bed en er valt geen 1 grommetje. En in principe kan je alles hier ook zo binnen zetten.
Maar zou er alleen al serieuze spanning onstaan zou ik persoonlijk het al niet meer willen 'uitproberen' als het niet per se moet.
Maar goed, dat ben ik

- Assie
- Zeer actief
- Contacteer:
Weggehaald op verzoek
Laatst gewijzigd door Assie op 27 mar 2009 01:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Fin
- Zeer actief
Assie, jij bent degene die de vraag stelt, en daarom spreek ik jou hier ook over aan. Schermen met dat het de beslissing is van de huisgenote, daar kan ik niets mee. Ik mag alleen hopelijk aannemen dat jij er a/ een stem in hebt of deze hond bij jullie komt wonen, en b/ dat jij bij die beslissing ook rekening houdt met het welzijn van de hond.
Zo op het eerste oog bekeken lijkt me dit hele gedoe een slecht idee, dan dan vooral met hoe de andere teef het haar nu het leven zuur maakt. Dat zij zich hier voor even bij neerlegt, wil niet zeggen dat ze dat over twee weken, drie weken of een maand ook nog doet. Een proefweek zegt niets.
Zo op het eerste oog bekeken lijkt me dit hele gedoe een slecht idee, dan dan vooral met hoe de andere teef het haar nu het leven zuur maakt. Dat zij zich hier voor even bij neerlegt, wil niet zeggen dat ze dat over twee weken, drie weken of een maand ook nog doet. Een proefweek zegt niets.
Laatst gewijzigd door Fin op 27 mar 2009 08:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- Assie
- Zeer actief
- Contacteer:
Weggehaald op verzoek.
Laatst gewijzigd door Assie op 27 mar 2009 01:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- Assie
- Zeer actief
- Contacteer:
Weggehaald op verzoek
Laatst gewijzigd door Assie op 27 mar 2009 01:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- Moos
- Zeer actief
Nou in principe niet zo lijkt mijAssie schreef:Ik heb zelf ook nog nooit met 2 teven in een huis gewoond, dus hoe dat zich normaal gesproken verder ontwikkelt is voor mij in de praktijk nieuw.

-
goud
- Zeer actief
- Contacteer:
Ben het volledig met je eens. wij hebben het ook meegemaakt hier. Je loopt costant op je tenen. De knokpartijen, andere honden die zich ermee gaan bemoeien. Nee, dank je.Marie-Josée schreef:Ik krijg het al benauwd als ik het lees.Ik hoef geen roedel waarin geknokt moet worden.Ik zou het dus zelf persoonlijk zeker niet opzoeken.Vind het ook sneu voor de honden als ik al zie hoe Tomas totaal uit zijn doen kan zijn na een knokpartij.
Is er geen andere mogelijkheid?
Maggie
-
Fin
- Zeer actief
Weggehaald op verzoek.Assie schreef:Ik vraag me nu dus alleen af of het ooit wel goed gaat en wat tips zijn om het beter de laten verlopen, vandaar dit topic.
Laatst gewijzigd door Fin op 27 mar 2009 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, uiteraard, want de teef onderwerpt zich niet. Niet echt.Assie schreef:Er moeten geen speeltjes of voer in de buurt zijn (doen we dus ook niet, net als één hond aandacht geven), want dan slaat de vlam sowieso in de pan.
De castraat is degene die zich zal schikken naar de baas, want hij neigt nu naar geen van beide teven. Verstandig hondje trouwens, het gaat niet om hem, hooguit over hem heen.Assie schreef:Wel even nieuwsgierig: wat heeft de castraat er verder mee te maken? Die negeert alles vooral en lijkt geen kant te kiezen.
Hij zou wel als katalysator kunnen fungeren: als hij per ongeluk teveel naar een van beide gaat, te dichtbij komt, ergens langsloopt, noem maar op, kan hij zo de zaak triggeren en een "aanleiding" geven voor een knokpartij.
Jouw hond zal zich er niet mee bemoeien omdat ie niet achterlijk is, maar het is denk ik niet gezellig voor hem zo. Het is niet leuk je als een hologram te gedragen
gewijzigd op verzoek
Laatst gewijzigd door Marjoleine op 27 mar 2009 10:48, 2 keer totaal gewijzigd.
-
laeken
- Zeer actief
-
laeken
- Zeer actief
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is niet ondenkbaar.MARC_S schreef:Ik denk dat een gecastreerd reutje ook zelf gepakt kan worden door een gefrustreerde teef die bol staat van spanning maar haar rivale niet aandurft. Soort afreageren. Die teven hebben al spanningen en dan moet een gecastreerd reutje ook niet per ongeluk te dicht bij hun mand lopen bv of gewoon in de weg op dat moment.
Onze castraat (hij is niet meer) is meermalen gepakt door dames die hun frustratie kwijt moesten.
Hij deed niets terug, het schaap (een echte heer), en knokkende teven zijn echt niet leuk.
- Moos
- Zeer actief
- Joy C
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik zou heel goed opletten en signalen van beide teven, maar ook van de castraat echt serieus nemen. Bijv. als hij merkbaar nerveus gaat worden of ineens zijn dingen anders gaat doen. Serieus vechtende honden zijn echt geen pretje kan ik je melden. Dat de ene de ander afblokt is voor mij wel een veeg teken....
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

- daan!
- Zeer actief
-
Rhiannon
- Zeer actief
Toen ik ging samenwonen met iemand die ook een teef had , waren er drie in 1 huis de twee grootste knokte steeds.
Soms was het een week of 3 rustig en dan in een onbewaakt ogenblik was het weer raak, dat is nooit over gegaan tussen die twee.
Ik zou geen twee dominante teefjes meer willen brrrr en een bouvier en een rottweiler uit elkaar halen is geen prettig iets.
Je moet inderdaad steeds alert zijn en dat gaat soms mis omdat je vergeet bv een deur goed dicht te doen als je met een volle wasmand naar boven loopt bv.
Soms was het een week of 3 rustig en dan in een onbewaakt ogenblik was het weer raak, dat is nooit over gegaan tussen die twee.
Ik zou geen twee dominante teefjes meer willen brrrr en een bouvier en een rottweiler uit elkaar halen is geen prettig iets.
Je moet inderdaad steeds alert zijn en dat gaat soms mis omdat je vergeet bv een deur goed dicht te doen als je met een volle wasmand naar boven loopt bv.
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
Best knap dat velen al zeker weten dat het niet gaat lukken alleen op basis van deze summiere informatie zonder de situatie, honden of personen gezien te hebben
.
Logisch dat er wat spanning is als er ineens een vreemdeling bij komt, zolang er niet echt wat gebeurt kun je het gerust even aankijken is mijn bescheiden mening.
Straffen is niet handig maar ik zou wel steeds de spanning weghalen of eigenlijk vooral proberen te voorkomen.
Kennissen hebben eens een volwassen teef (2jr) opgehaald en de eigen gecastreerde reu (9jr) klapte er meteen op, wij dachten al dat het niets zou worden. Maar na week met beide honden aangelijnd in dezelfde kamer gezeten te hebben zijn ze nu de dikste vrienden. Het kan dus wel!
Logisch dat er wat spanning is als er ineens een vreemdeling bij komt, zolang er niet echt wat gebeurt kun je het gerust even aankijken is mijn bescheiden mening.
Straffen is niet handig maar ik zou wel steeds de spanning weghalen of eigenlijk vooral proberen te voorkomen.
Kennissen hebben eens een volwassen teef (2jr) opgehaald en de eigen gecastreerde reu (9jr) klapte er meteen op, wij dachten al dat het niets zou worden. Maar na week met beide honden aangelijnd in dezelfde kamer gezeten te hebben zijn ze nu de dikste vrienden. Het kan dus wel!
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Ja das reu en teef, maar teef en teef is iets heel anders. Zeker als je het hebt over 2 dominante teven.
Wat ik zou doen... ik zou t risico niet lopen. Gewoon appart houden.
Eentje in de bench, de ander los en dat zo s omwisselen.
Zeker omdat je ook zegt dat ze al gevochten hebben
Heb zelf 2 teven die niet samen kunnen, hebben al meerdere keren geknokt en tijdens 1 van die gevechten was t echt op leven en dood.
Niet uit elkaar te krijgen, want teven die eenmaal aan t knokken zijn draaien meestal echt door.
Kon mooi met 1 hond naar de da, gelukkig viel t achteraf mee. Een paar gaatjes in dr poot . Maar ze heeft echt weken last van dr elleboog gehad.
Dit dus nooit meer, dacht echt dat ik er een ging verliezen
Wat ik zou doen... ik zou t risico niet lopen. Gewoon appart houden.
Eentje in de bench, de ander los en dat zo s omwisselen.
Zeker omdat je ook zegt dat ze al gevochten hebben
Heb zelf 2 teven die niet samen kunnen, hebben al meerdere keren geknokt en tijdens 1 van die gevechten was t echt op leven en dood.
Niet uit elkaar te krijgen, want teven die eenmaal aan t knokken zijn draaien meestal echt door.
Kon mooi met 1 hond naar de da, gelukkig viel t achteraf mee. Een paar gaatjes in dr poot . Maar ze heeft echt weken last van dr elleboog gehad.
Dit dus nooit meer, dacht echt dat ik er een ging verliezen
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
-
L@nghaar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
- Aantal honden: 1
Ik zou het niet meer proberen.
Ik heb zelf een teef gehad en die was dikke maatjes met de teef van mijn broer, totdat ze een keer ruzie kregen en waarom
geen idee.
Na die ruzie is het nooit meer goed gekomen tussen die twee, als ik daar een weekend heenging nam ik haar mee maar dan moesten wij heel erg opletten: niet samen door de deur, niet samen onder de tafel , opletten met beloning geven.
Wij moesten echt nadenken voordat wij iets deden en dat valt niet mee, voor een weekend gaat dat echt wel maar voor altijd??
En bovenstaande teven kenden elkaar dus kun je nagaan hoe moeilijk het is als teven elkaar niet kennen en dus de hele rangorde moeten bevestigen.
Je kunt ogen voor en achterin je hoofd hebben, totdat je een keer even niet oplet.....
Ik heb zelf een teef gehad en die was dikke maatjes met de teef van mijn broer, totdat ze een keer ruzie kregen en waarom
Na die ruzie is het nooit meer goed gekomen tussen die twee, als ik daar een weekend heenging nam ik haar mee maar dan moesten wij heel erg opletten: niet samen door de deur, niet samen onder de tafel , opletten met beloning geven.
Wij moesten echt nadenken voordat wij iets deden en dat valt niet mee, voor een weekend gaat dat echt wel maar voor altijd??
En bovenstaande teven kenden elkaar dus kun je nagaan hoe moeilijk het is als teven elkaar niet kennen en dus de hele rangorde moeten bevestigen.
Je kunt ogen voor en achterin je hoofd hebben, totdat je een keer even niet oplet.....

Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
- Assie
- Zeer actief
- Contacteer:
Verwijderd op verzoek.
Laatst gewijzigd door Assie op 27 mar 2009 01:17, 1 keer totaal gewijzigd.