Oh, maar het was ook geen vraag hoorFrenk schreef:Nee dank je. Is mijn soort mensen (en honden) nietDingo schreef:maar ja, verkeerde hond![]()
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
oproepen sneller laten komen
Moderator: moderatorteam
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dingo schreef:Als we een keer in de buurt zijn, kunnen we dat regelenmalinois schreef:Dingo schreef:Pat heeft vandaag ook nog gespeeld, en gezweet, want het was toch wel warmmalinois schreef: precies dat bedoel ik... als het puur spelletje was dan hoeven de pakwerkers en instrukteur zich niet zo vaak in het zweet te werken...
Dan hoef ik denk ik niet eens meer te komen... en terecht!! De tijd kunnen ze dan beter in een andere hond steken waar de geleider wat mee wil bereiken!Is mooi dat je voor een hele dag spelen gewoon betaald word
ik heb er hier wel 3 die met hem willen spelen hoor

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Dingo
- Zeer actief
En ik zou niet anders willenmalinois schreef:hoe wil je het anders noemen dan?Frenk schreef:Dingo schreef:Ik zeg alleen dat jij naar zaken kijkt, wij als hondemensen kijken liever naar de hond."wij als hondenmensen"Wat laat jij je kennen zeg...
Maar ach, het is natuurlijk gemakkelijker de fout bij de hond te leggen dan kritisch naar jezelf te kijken
Ja, daar zat ik op te wachtenEn er zijn ook teefjes hoor, geld daar die plicht ook voor?Semantiek is altijd een vertrouwd argument als mensen verder niets zinnigs meer te melden hebben.
die dagelijks met honden bezig zijn? Waar clubmaatjes het sociale leven is omdat er amper een ander sociaal leven mogelijk is? Waar WK's de enige vakanties zijn en de meerdaagse wedstrijden her en der in NL waar je met een tentje/caravan naar toe gaat voor 2 dagen? Ik kan nu niet zeggen dat je daar nou geen hondenmens voor moet zijn?
En zolang de hond niet met plezier loopt hoef je er niks van te verwachten dus er wordt wel degelijk gekeken hoe iets opgelost wordt.

Who finds a faithful friend, finds a treasure.
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Een spelletje kan zeer zeker de moeite waard zijn om te doen. Mits degene die het doen het zeer de moeite waard vindenmaart schreef:Dus iets dat de moeite waard is om te doen, is een spelletje?Frenk schreef: Ja, maar Mal, dat is het gewoon wel.
Het is een spelletje, omdat jullie het de moeite waard vinden om te doen.
Er zijn mensen die een vermogen in tijd en geld uitgeven aan modeltreintjes. Met net zoveel passie als wat jij doet. Maar het is een spelletje

-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
ja, daar zeg je het. JIJ maakt dat onderscheid.Frenk schreef:Lezen is wel heel lastig voor je heDingo schreef:Sporen naar lijken is een spelletje, sporen naar vermiste kindjes, ook zo'n spelletje. enz enz. Duidelijk dat je weer weet waar je het over hebt.
Ik maakte duidelijk onderscheid tussen werkende honden en africhters die het als spelletje beoefenen
- Frenk
- Zeer actief
Nee, ik weet dat het geen vraag was, maar een opmerking. (ik kan begrijpend lezen, namelijkDingo schreef:Oh, maar het was ook geen vraag hoorFrenk schreef:Nee dank je. Is mijn soort mensen (en honden) nietDingo schreef:maar ja, verkeerde hond![]()
Sorry als je dit zo opvatte
Desalniettemin bedank ik toch graag.

- Frenk
- Zeer actief
Omdat dat het onderscheid IS.maart schreef:ja, daar zeg je het. JIJ maakt dat onderscheid.Frenk schreef:Lezen is wel heel lastig voor je heDingo schreef:Sporen naar lijken is een spelletje, sporen naar vermiste kindjes, ook zo'n spelletje. enz enz. Duidelijk dat je weer weet waar je het over hebt.
Ik maakte duidelijk onderscheid tussen werkende honden en africhters die het als spelletje beoefenen

-
maart
- Zeer actief
een beloning voor hun harde werken.Inge O schreef:en wat hebben die eraan?maart schreef:nee, daar zitten véél meer mensen op te wachten, dan enkel ik alleen.Inge O schreef:en wie zit daarop te wachten?maart schreef: alles eruit halen wat er inzit.
jij.
omdat er punten (en op die manier aanzien) mee te verdienen zijn.
het blijft gewoon een spelletje, hoe hard je het ook anders probeert te omkleden.
Net zoals ik het superfijn zal vinden, als Gimbo op jumping zal uitgebracht worden.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nog maar es....malinois schreef:is Mario Verslijpe ook een hobbyer dan?Frenk schreef:Allemaal gehobby dusmalinois schreef:eruit halen wat er in zit qua africhting, eventueel mee fokken/dekken etc.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
maart
- Zeer actief
ja, omdat jij er maakt.Frenk schreef:Omdat dat het onderscheid IS.maart schreef:ja, daar zeg je het. JIJ maakt dat onderscheid.Frenk schreef:Lezen is wel heel lastig voor je heDingo schreef:Sporen naar lijken is een spelletje, sporen naar vermiste kindjes, ook zo'n spelletje. enz enz. Duidelijk dat je weer weet waar je het over hebt.
- Dingo
- Zeer actief
De honden worden aangeschaft van de mensen die dit spelletje beoefenen. En dat maakt het dus net even géén spelletje.maart schreef:ja, daar zeg je het. JIJ maakt dat onderscheid.Frenk schreef:Lezen is wel heel lastig voor je heDingo schreef:Sporen naar lijken is een spelletje, sporen naar vermiste kindjes, ook zo'n spelletje. enz enz. Duidelijk dat je weer weet waar je het over hebt.
Zonder deze quizkandidaten kan het grootste deel van de politie en de douane, k.m wel opdoeken

Who finds a faithful friend, finds a treasure.
-
maart
- Zeer actief
hij is nochtans te vinden op google hoormalinois schreef:nog maar es....malinois schreef:is Mario Verslijpe ook een hobbyer dan?Frenk schreef:Allemaal gehobby dusmalinois schreef:eruit halen wat er in zit qua africhting, eventueel mee fokken/dekken etc.
- Frenk
- Zeer actief
- Frenk
- Zeer actief
Ik zeg ook niet dat jullie geen hondenmensen zijnmalinois schreef:hoe wil je het anders noemen dan?Frenk schreef:Dingo schreef:Ik zeg alleen dat jij naar zaken kijkt, wij als hondemensen kijken liever naar de hond."wij als hondenmensen"Wat laat jij je kennen zeg...
Maar ach, het is natuurlijk gemakkelijker de fout bij de hond te leggen dan kritisch naar jezelf te kijken
Ja, daar zat ik op te wachtenEn er zijn ook teefjes hoor, geld daar die plicht ook voor?Semantiek is altijd een vertrouwd argument als mensen verder niets zinnigs meer te melden hebben.
die dagelijks met honden bezig zijn? Waar clubmaatjes het sociale leven is omdat er amper een ander sociaal leven mogelijk is? Waar WK's de enige vakanties zijn en de meerdaagse wedstrijden her en der in NL waar je met een tentje/caravan naar toe gaat voor 2 dagen? Ik kan nu niet zeggen dat je daar nou geen hondenmens voor moet zijn?
En zolang de hond niet met plezier loopt hoef je er niks van te verwachten dus er wordt wel degelijk gekeken hoe iets opgelost wordt.
Dingo gebruikte die opmerking in een "wij-zij" context, niet ik

-
maart
- Zeer actief
dat maakt het voor mij anders dan een spelletje.Inge O schreef:en dat valt voor jou onder iets anders dan een hobbymaart schreef:een beloning voor hun harde werken.Inge O schreef:en wat hebben die eraan?maart schreef: nee, daar zitten véél meer mensen op te wachten, dan enkel ik alleen.
Net zoals ik het superfijn zal vinden, als Gimbo op jumping zal uitgebracht worden.?
Als ik het dambord klaar zet, ga ik daar geen bevrediging uithalen als broer en zus een spelletje gaan dammen
- Frenk
- Zeer actief
- Frenk
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Mario wordt er rijkelijk voor betaald, voor hetzelfde wat ik doe...Frenk schreef:Een fanatieke misschien, maar zolang hij het als sport doet, is het een hobbyer ja.malinois schreef:is Mario Verslijpe ook een hobbyer dan?Frenk schreef:Allemaal gehobby dusmalinois schreef:eruit halen wat er in zit qua africhting, eventueel mee fokken/dekken etc.
dusdanig rijkelijk dat ie geen seconde meer hoeft te werken....
Laatst gewijzigd door malinois op 31 mar 2009 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.

- Frenk
- Zeer actief
Nee, omdat dat zo IS.maart schreef:ja, omdat jij er maakt.Frenk schreef:Omdat dat het onderscheid IS.maart schreef:ja, daar zeg je het. JIJ maakt dat onderscheid.Frenk schreef: Lezen is wel heel lastig voor je he

-
maart
- Zeer actief
jawel, als ik ff wil spelen, neem ik wel de lab van mijn achterbuur en ga die wat in een jutezak laten hangenFrenk schreef:Ja, maar dat maakt het toch nog niet GEEN spelletje?maart schreef:een beloning voor hun harde werken.
Net zoals ik het superfijn zal vinden, als Gimbo op jumping zal uitgebracht worden.
- Frenk
- Zeer actief
Ach ja joh... Die kunnen hun eigen honden niet trainen en fokken?Dingo schreef:De honden worden aangeschaft van de mensen die dit spelletje beoefenen. En dat maakt het dus net even géén spelletje.
Jij doet er neerbuigend over, niet ikZonder deze quizkandidaten kan het grootste deel van de politie en de douane, k.m wel opdoeken

- Dingo
- Zeer actief
- Frenk
- Zeer actief
Dus? Er zijn bij wijze van spreken voetballers die per seconde verdienen wat ik in een jaar verdien. (gechargeerd dus) Maar voetbal blijft een spelletjemalinois schreef:Mario wordt er rijkelijk voor betaald, voor hetzelfde wat ik doe...Frenk schreef:Een fanatieke misschien, maar zolang hij het als sport doet, is het een hobbyer ja.malinois schreef:is Mario Verslijpe ook een hobbyer dan?Frenk schreef: Allemaal gehobby dus

-
maart
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
kijk toen mn trainer (toen nog niet mijn trainer) Xena voor het eerst zag op een wedstrijdje waar ze 3e werd (waar ze dus allang haar IPO III had) en hij 1e, zei hij, hartstikke leuk fanatiek hondje, nu moet ze alleen nog afgericht worden...maart schreef:jawel, als ik ff wil spelen, neem ik wel de lab van mijn achterbuur en ga die wat in een jutezak laten hangenFrenk schreef:Ja, maar dat maakt het toch nog niet GEEN spelletje?maart schreef:een beloning voor hun harde werken.
DAT is dus het verschil tussen en spelletje en africhten...

- Frenk
- Zeer actief
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Wibi Soerjadi word ook rijkelijk betaald voor zijn pianospel, als hetzelfde doe maar niet word betaald heet dat een hobby ipv beroep.malinois schreef:Mario wordt er rijkelijk voor betaald, voor hetzelfde wat ik doe...Frenk schreef:Een fanatieke misschien, maar zolang hij het als sport doet, is het een hobbyer ja.malinois schreef:is Mario Verslijpe ook een hobbyer dan?Frenk schreef: Allemaal gehobby dus
Word jij betaald Mal?
- Frenk
- Zeer actief
-
maart
- Zeer actief
voor jou is het een spelletje, voor die voetballers niet. Hun inkomen hangt er aan vast... het geld waarmee ze hun kinderen eten geven, en leningen afbetalen.Frenk schreef: Dus? Er zijn bij wijze van spreken voetballers die per seconde verdienen wat ik in een jaar verdien. (gechargeerd dus) Maar voetbal blijft een spelletje
Nope, voor wie voetballers is, wordt het ineens véél meer dan een spelletje
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik krijg ook betaald voor mn werk, is echt niet mijn hobby hoor en zeker geen spelletje...Frenk schreef:Dus? Er zijn bij wijze van spreken voetballers die per seconde verdienen wat ik in een jaar verdien. (gechargeerd dus) Maar voetbal blijft een spelletjemalinois schreef:Mario wordt er rijkelijk voor betaald, voor hetzelfde wat ik doe...Frenk schreef:Een fanatieke misschien, maar zolang hij het als sport doet, is het een hobbyer ja.malinois schreef: is Mario Verslijpe ook een hobbyer dan?
En voor voetballers is het gewoon werk, ik heb jaren heel goed contact gehad met 2 zeer bekende profvoetballers, kwam er thuis etc. en die zagen dat gewoon als werk net als ik elke dag naar mn werk ga, gingen zij dat ook...