Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Later loops na (schijn)zwangerschap?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Mijn ervaringen bij de eerste loopsheid na het hebben van een nest pups is inderdaad dat (bij allebei mijn teefjes) de loopsheid opschoof met minimaal 2 maanden.
Bij schijndracht heb ik alleen ervaring met Sjefke, en die wordt daarna eigenlijk altijd gewoon weer volgens haar normale cyclus opnieuw loops, dus na een schijndracht schuift het bij haar niet op.
Nozem heeft nog geen schijndracht gehad tot nu toe.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Mijn ervaringen (met het voorgeslacht van Marre dus ;) ) zijn:
Na een dracht nemen ze een maandje extra (dus van loopsheid tot loopsheid gerekend is de cyclus dan een maand of soms 6 weken langer).
Na een schijndracht doen ze dat niet.

Maar: sommige dames verlengen na hun eerste nest hun cyclus en houden dat levenslang vol.
Marre overgrootoma Akke was tot op de dag elke 6 maanden loops, maar na haar eerste nest maakte ze daar elke 8 maanden van en dat is tot haar dood nooit meer teruggedraaid. Na een nest voegde ze wel een maand extra in, dan was het dus 9 maanden.
Na schijndracht deed ze dat niet en ze was bevlogen: als haar dochter pups had voedde ze gewoon mee, zelfs toen ze 13 was deed ze dat nog, en had ze ook gewoon melk. Op haar cyclus had dat geen invloed.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Marjoleine schreef: Maar: sommige dames verlengen na hun eerste nest hun cyclus en houden dat levenslang vol.
grappig ik heb het hier andersom, Kalusha, Lio en Thirza waren maar eens per jaar loops, tot Kalusha dr eerste nest kreeg, toen werd ze ineens 2x per jaar loops , en ze stak Lio en Thirza ermee aan :19:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

Wat toevallig. Vanmiddag hadden mijn vriendin en ik het er nog over dat onze teefjes na hun bevalling zo laat loops worden. De dames zitten beide al zo'n 6 weken na hun normale tijd. Goed te lezen dat dit vaker voorkomt.
Aiske
Zeer actief

Ongelezen bericht door Aiske »

Ik wist wel dat ik eigewijze honden had :mrgreen:
De mijne werd (ondanks) na de dracht gewoon weer netjes om de 7 maanden loops net als ervoor.
Groetjes,
de fryske hounen
Afbeelding
Ellepel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriers, een huis vol...

Ongelezen bericht door Ellepel »

Hier zijn alle meiskes schijnzwanger...maar verzetten hun loopsheid niet,alhoewel het wel heel veel verschilt wanneer en hoe vaak ze loops zijn....een meiske is maar een x per jaar,een ander om de vijf maand...geen peil op te trekken :N:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”