Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat voor kruising is dit?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Fannie

Wat voor kruising is dit?

Ongelezen bericht door Fannie »

Sinds een week heb ik hier een hond uit Spanje in de opvang. Hij werd omschreven als een kruising Mastin Espagnol maar dat betwijfel ik dus.
Hij heeft de stroomtekening en de barnsteenkleurige ogen van een Bardino maar de kop vind ik wel heel fors, die heeft iets van een rottweiler misschien? Zijn karakter is (tot nu toe) zacht, speels en leert snel.
Ik ben benieuwd wat jullie in deze kruising zien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zijn achterhand is niet bespierd en hij heeft een stompstaartje.

Afbeelding
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Hmm lastig, zie er iets van Cane Corso in.. misschien wat Labrador, en wat Mastin Espagnol kan ik er wel in kwijt denk ik..
TvanEmst
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie x Dobermann

Ongelezen bericht door TvanEmst »

Ik denk ook Cane Corso ;)
Afbeelding
Groetjes van Tess en een poot(je!) van Moos!
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

wat een leukerd :I:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Bij mijn ouders in de buurt woont een herder x rotweiler en die lijkt erg op deze hond. Alleen is hij donkerder gestroomd. Misschien Cane Corso x iets herder-achtigs? Zou ook kunnen als ik naar zijn ogen kijk.

Edit: Misschien ook een (x) Perro de Presa de Canario? Komt misschien nog wel dichter in de buurt dan een Cane Corso. Dit zie je duidelijk terug in de stand van de oren.
Drijver
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gremlins
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Drijver »

Cão de fila de São Miguel, maar dan zonder gecoupeerde oren?
Het is een Portugees ras.
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
Fannie

Bedankt voor de tips! Het blijft koffiedik kijken maar in al jullie suggesties zie ik wel iets terug in deze hond.

Helaas gaat hij terug naar Spanje na hier twee keer een van mijn honden te hebben gegrepen en uitgeschud. "Dat deed hij anders nooit", maar hier dus wel. :denken:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Fannie schreef:Bedankt voor de tips! Het blijft koffiedik kijken maar in al jullie suggesties zie ik wel iets terug in deze hond.

Helaas gaat hij terug naar Spanje na hier twee keer een van mijn honden te hebben gegrepen en uitgeschud. "Dat deed hij anders nooit", maar hier dus wel. :denken:
Stuur je een hond dan terug naar Spanje?
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Dat vraag ik me dus ook af.
Wordt hij daar dan in een dodencel geplaatst of gaat men op zoek naar een ander baasje.
Waarom kan deze hond niet worden geplaatst bij een opvanggezin waar geen andere honden aanwezig zijn als hij daar klaarblijkelijk moeite mee heeft.
Fannie

Martijn schreef:
Fannie schreef:Bedankt voor de tips! Het blijft koffiedik kijken maar in al jullie suggesties zie ik wel iets terug in deze hond.

Terug naar Spanje??
Daar heb ik nog nooit van gehoord.

En dan?
Terug naar Spanje en dan komt de hond weer in het asiel, zonder enige kans op herplaatsing, en als het asiel te vol zit, wordt hij uiteindelijk ingeslapen. Ik schrijf dit wat bot op maar zo gaat het dan, helaas.

De mensen van zijn stichting hebben echter besloten de hond hier te laten euthaniseren. Heel triest maar ik ben het er wel mee eens.
tineke

Fannie schreef:
Martijn schreef:

Terug naar Spanje??

En dan?
Terug naar Spanje en dan komt de hond weer in het asiel, zonder enige kans op herplaatsing, en als het asiel te vol zit, wordt hij uiteindelijk ingeslapen. Ik schrijf dit wat bot op maar zo gaat het dan, helaas.

De mensen van zijn stichting hebben echter besloten de hond hier te laten euthaniseren. Heel triest maar ik ben het er wel mee eens.
Belachelijk vind ik dat en schandalig.
Hij kan niet met andere honden opschieten ,klaarblijkelijk kon hij dat wel in Spanje anders was hij al dood geweest :denken:
Laten ze hem eerst eens in een rustige omgeving zonder andere honden plaatsen en dan beoordelen of het echt zo'n maatschappelijk onaanvaardbaar risico is.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Die hond is er pas 1 weekje en nu al de spuit erin?? :roll: :denken:
Lekker dan.
Dat beestje heeft geeneens de tijd gekregen om zich aan te passen m.i. :19:

Ik vind dit trouwens maar een raar topic.
Eerst word er gevraagd : wat zit er allemaal in deze hond, blabla, om te vervolgen met : de spuit gaat erin..
Schiet mij maar lek.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Brindlecardi
Zeer actief

Fannie schreef:
Martijn schreef:

Terug naar Spanje??

En dan?

Ik vind het vrij triest dat een hond uit zijn omgeving in Spanje word gehaald, gevraagd word om zich aan te passen aan het overvolle Nederland in een week tijd, daarbij voorheen prima kon opschieten met honden, en nu twee keer de mist in is gegaan, gewoon linea recta mag gaan hemelen, om nog maar niet te spreken over de normale gang van zaken, terugsturen naar Spanje :N:
*Evie*
Zeer actief
Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Evie* »

Beetje jammer deze actie....
Afbeelding

http://www.Adebowale.nl
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Dit is toch niet serieus ?? :denken:
Fannie

Aimee schreef: Ik vind het vrij triest dat een hond uit zijn omgeving in Spanje word gehaald, gevraagd word om zich aan te passen aan het overvolle Nederland in een week tijd, daarbij voorheen prima kon opschieten met honden, en nu twee keer de mist in is gegaan, gewoon linea recta mag gaan hemelen, om nog maar niet te spreken over de normale gang van zaken, terugsturen naar Spanje :N:
Het is inderdaad triest. Maar het ligt wel wat genuanceerder dan je hier schrijft. Deze hond zat in een Spaans asiel en was daar het pispaaltje van de groep (de gebeten hond letterlijk). Hij is uit de groep gehaald en in een particuliere opvang geplaatst. Let wel: deze hond was kansloos op plaatsing en zou - zodra het asiel te vol zou zitten - zo-ie-zo ingeslapen worden. Bij de particuliere opvang in Spanje zat hij ook in een groep en daar deed hij het goed. Maar die opvang moest haar deuren sluiten ivm geen vergunning.

Er is toen besloten dat deze hond een kans mocht krijgen in Nederland. Eerst in opvang; niet in "overvol Nederland" maar midden op het platteland bij iemand met een groot terrein en ook een groep honden.
Daar heeft hij tweemaal een andere hond ernstig gebeten. Ik heb het niet over gaatjes maar over bijt- en scheurwonden ter grootte van een euro zeg maar.

Een opvangadres zonder andere honden ... was niet te vinden. Maar de verwachting was dat deze hond het prima zou doen in elke roedel met een dominate alfahond + idem mens.
Daar hebben we ons dus in vergist.
Zijn stichting heeft besloten dat deze hond niet meer plaatsbaar is. Hij mag inderdaad terug naar Spanje maar daar zijn de methoden van euthaniseren niet zo 'vriendelijk' als hier, zoals jullie ongetwijfeld weten.
Vandaar dat het hier gedaan wordt.

Dit is dus niet 'de normale gang van zaken'. De normale gang van zaken is dat een hond geplaatst wordt bij passende eigenaren. Maar sporadisch komt het voor dat een hond echt niet meer plaatsbaar wordt geacht.
Brindlecardi
Zeer actief

Fannie schreef:
Aimee schreef: Ik vind het vrij triest dat een hond uit zijn omgeving in Spanje word gehaald, gevraagd word om zich aan te passen aan het overvolle Nederland in een week tijd, daarbij voorheen prima kon opschieten met honden, en nu twee keer de mist in is gegaan, gewoon linea recta mag gaan hemelen, om nog maar niet te spreken over de normale gang van zaken, terugsturen naar Spanje :N:
Het is inderdaad triest. Maar het ligt wel wat genuanceerder dan je hier schrijft. Deze hond zat in een Spaans asiel en was daar het pispaaltje van de groep (de gebeten hond letterlijk). Hij is uit de groep gehaald en in een particuliere opvang geplaatst. Let wel: deze hond was kansloos op plaatsing en zou - zodra het asiel te vol zou zitten - zo-ie-zo ingeslapen worden. Bij de particuliere opvang in Spanje zat hij ook in een groep en daar deed hij het goed. Maar die opvang moest haar deuren sluiten ivm geen vergunning.

Er is toen besloten dat deze hond een kans mocht krijgen in Nederland. Eerst in opvang; niet in "overvol Nederland" maar midden op het platteland bij iemand met een groot terrein en ook een groep honden.
Daar heeft hij tweemaal een andere hond ernstig gebeten. Ik heb het niet over gaatjes maar over bijt- en scheurwonden ter grootte van een euro zeg maar.

Een opvangadres zonder andere honden ... was niet te vinden. Maar de verwachting was dat deze hond het prima zou doen in elke roedel met een dominate alfahond + idem mens.
Daar hebben we ons dus in vergist.
Zijn stichting heeft besloten dat deze hond niet meer plaatsbaar is. Hij mag inderdaad terug naar Spanje maar daar zijn de methoden van euthaniseren niet zo 'vriendelijk' als hier, zoals jullie ongetwijfeld weten.
Vandaar dat het hier gedaan wordt.

Dit is dus niet 'de normale gang van zaken'. De normale gang van zaken is dat een hond geplaatst wordt bij passende eigenaren. Maar sporadisch komt het voor dat een hond echt niet meer plaatsbaar wordt geacht.
Je zegt het zelf zo ongenuanceerd, dan trek ik daar mijn ongenuanceerde conclusie uit. :wink:

En toch vind ik het doodzonde dat de hond zomaar ingeslapen word, als je alle honden in NL zou laten inslapen die wel eens een hond heeft verwond, dan ben je nog lang bezig. Tuurlijk makkelijk een baasje vinden zal je niet, maar is er geen Nederlands asiel die het wel ziet zitten om te kijken of hij plaatsbaar is hier in Nederland? Als hij in Spanje gewoon normaal heeft geleefd met honden, lijkt het me onwaarschijnlijk dat hij nu een ' killer ' is geworden naar alle honden. Er moet toch trouwens iets zijn geweest wat positief aan hem is, waardoor hij hier naar Nederland is verhuisd.
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

VInd het ook een raar iets...

Je sleept zo`n hond naar nederland waar hij vervolgens op een niet helemaal goede manier zijn plaats in de roedel bevecht... en dan dus maar afgemaakt moet worden...
MIsschien paste hij wel helemaal niet in jou roedel en is het een denkfout van de mensen van de stichting geweest... vind het een prachtige hond en als we hier geen hond hadden dan had ik `m eigenhandig opgehaald.... Arm dier...
tineke

Fannie schreef:.

De normale gang van zaken zou moeten zijn dat de stichting die deze hond hierheen gehaald heeft zich verantwoordelijk voor hem voelt ,en dan niet in die zin we maken hem hier dood ipv in Spanje nadat hij terug gestuurd is.
Hij zit overduidelijk niet op zijn plaats nu ,en nee dat is niet jouw schuld maar wel een zaak van zijn stichting om te zorgen dat hij zsm daar wel terecht komt.
Wij hebben nu ook een opvangertje in huis en ik moet er eerlijk gezegd toch niet aan denken dat het niet zou lukken met hem hier en dat hij ,omdat er dan geen ander opvangadres voor hem beschikbaar is,dan maar afgemaakt zou moeten worden.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Om welke stichting gaat het eigenlijk ?

Ik vind dat hun er op zijn minst een eigenaardig beleid op na houden. :19:
Zo ga je niet met honden om m.i.
Ik vind dat er wel heel snel tot drastische/onomkeerbare maatregelen word overgegaan. :roll:
Arme hond..
Slachtoffer van de zoveelste onbenul.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
spijkerhond
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door spijkerhond »

Wat sneu voor de hond en alle betrokkenen!

Enerzijds kun je natuurlijk stellen dat hij nu nog een kans gehad heeft die helaas mislukt is en in Spanje waarschijnlijk al afgemaakt zou zijn geweest. Anderzijds, uit de gegeven informatie klinkt de plaatsing van deze hond in een grote roedel gezien zijn type en achtergrond nou niet erg gelukkig...... Ik kan we wel voorstellen dat je de hond wegdoet als de al aanwezige honden verwond worden trouwens. Hopelijk komen ze er weer bovenop.

Moeilijk hoor, er zijn zoveel honden die een goed tehuis zoeken en dan wordt je gedwongen keuzes te maken, in dit geval door de stichting die de hond uit spanje gehaald heeft kennelijk. Sterkte gewenst in ieder geval.
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Martijn schreef:Welke stichting zei je?
Even gegoogled : http://link.marktplaats.nl/247407209

Fanny, wat mij betreft breng je hem maar hier. Heb zelf buitenlanders en vang ook op. Terugbrengen is voor mij echt geen optie.
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Martijn schreef:
stefanie schreef:
Martijn schreef:Welke stichting zei je?
Even gegoogled : http://link.marktplaats.nl/247407209

Fanny, wat mij betreft breng je hem maar hier. Heb zelf buitenlanders en vang ook op. Terugbrengen is voor mij echt geen optie.
Dus nu wordt hij weer op marktplaats verpatst?
Ik snap er geen fluit van.
Heb je zelf nog enig idee waar je mee bezig bent, Gerdi?
Volgens de stichting is het een hond die goed met andere honden kan. :denken:
Fannie

Martijn schreef: Dus nu wordt hij weer op marktplaats verpatst?
Ik snap er geen fluit van.
Heb je zelf nog enig idee waar je mee bezig bent, Gerdi?

Ik zie trouwens ook dat er 72 honden door die stichting op marktplaats zijn gezet sinds februari?
Tweeënzeventig! Twintig in de maand!
Wat een ongecontroleerd puinzooi.
Waar blijft dat geld trouwens? We hebben het toch over 18.000 euro.
Een beetje stichting heeft daar een openbare boekhouding bij, lijkt me.
Nee Martijn, de hond wordt niet "verpatst" via Marktplaats. De honden worden er geadverteerd en bij belangstelling volgt een degelijke screening van de geïnteresseerden. Overigens staat Elrey nu ten onrechte nog op MP dus ik zal ze daarover inseinen.

Er staan 72 honden op MP geadverteerd maar die zitten, op nog geen handvol na, allemaal in het asiel La Nucia en Benidorm in Spanje. Een paar zitten in Nederland in een opvanggezin. Deze stichting doet nl. vooral aan hulp ter plaatse, dus steunen van deze asiels met middelen en met castratie van de dieren, evenals testen van de honden op HD en vanzelfsprekend op de mediterrane ziekten.

De boekhouding van deze stichting is open in die zin dat elk jaar de cijfers gepubliceerd worden. "Al dat geld" :denken: ...... dat is er dus niet. Er wordt geen enkele winst gemaakt. Zie t.z.t de cijfers op de website.

Ja, ik weet heel goed waar ik mee bezig ben. En ja, ik vind het heel erg dat deze hond geen fijn thuis heeft gekregen. Ik weet - of meen te weten - dat euthaniseren voor veel hondenliefhebbers absoluut not done is.
Daar denk ik dus anders over. In Elrey's geval denk ik dat ze de juiste beslissing hebben genomen. Heel erg naar maar wel terecht.
Fannie

stefanie schreef: Volgens de stichting is het een hond die goed met andere honden kan. :denken:
Klopt maar daar hebben ze zich dus in vergist. Hij kon wel in díe roedel (30 honden, 100 katten, 1 mens) maar dus helaas niet in de mijne (14 honden, 1 mens). Dit had niemand voorzien. Hij was de goedheid zelve daar; ik heb hem uitgekozen om op te vangen juist vanwege zijn als zeer goed bekend staande karakter, tevens omdat hij het goed deed in een grote roedel en ook om zijn leuke lieve smoelwerk.

Na het tweede bijtincident, de hond was 2 weken hier, wilde ik hem niet meer in mijn roedel hebben. De stichting heeft zich rot gezocht naar opvangmensen zonder honden of met 1 à 2 honden en zelfs bij nederlandse asiels aangeklopt. De hond was nergens meer welkom want hij had gebeten en uitgeschud.

De hond is naar een klein pension gebracht in afwachting van óf terugkeer naar Spanje of alsnog een passende opvang. In het pension heeft hij de medewerkers gebeten, daar moest hij toen ook weg.
Elrey is inmiddels geëuthaniseerd. :(:
Fannie

Martijn schreef: Dat je er geen been in ziet om honden te laten inslapen dat weet ik inderdaad. Dat was je destijds ook met mijn hond van plan, toch?
Die zou je toch ook even op laten halen omdat hij onder de RAD zou vallen?
Het laten inslapen van een hond vind ik ronduit afschuwelijk en heel erg verdrietig.

Je hebt gelijk dat ik destijds (5 of 6 jaar geleden) jou wilde pakken via je hond. Ik was een ontiegelijke relnicht en zocht ruzie met alles en iedereen.

Het is nu zoveel jaren later en ik denk er allang niet meer zo over. Het spijt me dat ik zo op jou en je hond gejaagd heb en op vele anderen hier op dit forum. Ik zou dat nu echt niet meer zo doen.

Op de rest van je bericht vind je het antwoord ierboven aan Stefanie. Onze berichten hebben elkaar blijkbaar gekruisd.
tineke

Fannie schreef:De hond is naar een klein pension gebracht in afwachting van óf terugkeer naar Spanje of alsnog een passende opvang. In het pension heeft hij de medewerkers gebeten, daar moest hij toen ook weg.
Elrey is inmiddels geëuthaniseerd. :(:
Wat jammer dat het zo moest aflopen met Elrey.
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

lekker allemaal weer :roll:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Die hond heeft waarschijnlijk in Spanje moeten knokken voor alles, inclusief zijn plek in de roedel van dat asiel. Dat zal geen pretje zijn geweest maar het heeft voor hem gewerkt. Toen werd hij naar Nederland verscheept (een verdomd zware, stressvolle reis), komt in een vreemde roedel en herhaalt zijn gedrag, want ja, hij wil natuurlijk wel weer een mooi plekje in de rangorde en daar heeft hij ergens ook recht op, omdat het een grote, volwassen reu is.
Als reactie daarop krijgt hij een spuit.

What the h*ll!? Sorry, maar heb hier geen andere woorden voor! Ik wil niet beweren dat ik alles van hondengedrag weet, maar zelfs een leek als ik snap verdorie de denkwijze van Elrey!

Ik ga dus mee met Podenji: Lekker allemaal weer!
Fannie

Lemuria schreef: What the h*ll!? Sorry, maar heb hier geen andere woorden voor! Ik wil niet beweren dat ik alles van hondengedrag weet, maar zelfs een leek als ik snap verdorie de denkwijze van Elrey!
Ja hoor! :blah:

Erg knap als je "zijn denkwijze snapt" terwijl je niets weet van de achtergrond van de hond en je hem niet meegemaakt hebt in real life.

Het is normaal hondengedrag als een hond zich een positie gaat verwerven in een roedel waarin hij nieuw binnenkomt. Mijn roedel heeft een sterke alfateef en de plaatsen onderling zijn duidelijk. Ook zijn de honden het gewend dat er regelmatig een hond in opvang komt. Overigens heb ik zat volwassen reuen in opvang gehad en er was vrijwel nooit een probleem. En ik krijg doorgaans de 'moeilijke' honden die in "gewone" gezinnen niet terecht kunnen, bijv. omdat ze niet zindelijk zijn.

Wat ik niet normaal hondengedrag vind, is als een hond (op weg naar een toppositie?) een teefje grijpt en deze vervolgens flink uitschudt en niet meer los laat. En 5 dagen later nog eens. En vervolgens een mens bijt.

De hond heeft tijd gekregen om tot rust te komen. Natuurlijk is zo'n verhuizing enorm stressvol, dat weet iedereen die honden opvangt en herplaatst. Een nieuwe opvanghond hoeft hier dan ook niets te presteren. Gewoon meedraaien en de hond mag gerust een plek in de roedel gaan innemen. Dat gebeurt dan ook, maar doorgaans zonder geweld.
:19:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”