Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zura
Moderator: moderatorteam
- Tonnemieke
- Vaste gebruiker
Zura
Het was geen inpulsaankoop. We hebben er bijna anderhalf jaar over gedaan nadat onze vorige hond dood ging. Alleen het ras waren we niet helemaal zeker van. Er zijn zoveel fijne rassen.
Maar vandaag gaat alles in de strijd om te proberen zijn werktijden aan te passen. We doen er namelijk echt alles aan om Zura te houden. Want al heb je hem pas een paar dagen, je houdt er meteen van!
Maar vandaag gaat alles in de strijd om te proberen zijn werktijden aan te passen. We doen er namelijk echt alles aan om Zura te houden. Want al heb je hem pas een paar dagen, je houdt er meteen van!
Zura van 6 april 2009
- Tonnemieke
- Vaste gebruiker
-
Agnetha
- Actief
- Mijn ras(sen): Jack Russells!
- Contacteer:
-
Fin
- Zeer actief
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
Kan het zijn dat de advertentie nu verwijderd is? Kan deze namelijk niet vinden op marktplaats, maar bij google komt deze wel naar voren.christo schreef:en we willen er 350 euro voor....We hebben Zura pas enkele dagen en nu blijkt mijn man er super-allergisch voor te zijn. Het is een geweldige pup, mooi getekend. Paspoort hebben we en chip heeft hij ook.
Weet de fokker hiervan? Want ik zou zelf mijn pup subiet weer ophalen.
advertentie
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
Fin
- Zeer actief
Ik heb hem zien staan. En ja, het kan heel goed dat het al verwijderd is, met marktplaats kun je als adverteerder zo inloggen en binnen nog geen halve minuut een advertentie verwijderen. Daarom had ik hem ook even gequoted.Renske schreef: Kan het zijn dat de advertentie nu verwijderd is? Kan deze namelijk niet vinden op marktplaats, maar bij google komt deze wel naar voren.
advertentie
- Tonnemieke
- Vaste gebruiker
Ik snap jullie reacties.............zo voelde ik het gisteren ook.
Heb je net een paar dagen eindelijk weer een hond, komt manlief met zoiets thuis. Ik was helemaal over de emmer
, heb meteen de advertentie gezet. Zo van....dan moet hij maar weer weg. Boos op mijn man (onterecht) op zijn baas....op mezelf en misschien wel op de hond...
Bijna de hele nacht hebben we allerlei scenario's bedacht, allerlei oplossingen gezocht.
Nu alles weer een beetje gezakt is kunnen we weer redelijk denken en hebben zoiets van............we gaan er voor.
Het komt ook omdat ik altijd heb gezegd dat we pas een hond nemen als we er alle tijd aan kunnen besteden. Niet een hond nemen en dan de hele dag alleen laten was ons motto. Toen ik 9 jaar geleden stopte met werken hebben we onze Coco aangeschaft. Helaas werd ze net geen 7 jaar.
Nu hebben we Zura en dan komt na 3 dagen het bericht over de werkverandering (na 37 jaar) Misschien dat jullie je onze reactie kunnen voorstellen....we willen deze hond niet hele dagen in een bench gaan zetten.
Heb je net een paar dagen eindelijk weer een hond, komt manlief met zoiets thuis. Ik was helemaal over de emmer
Bijna de hele nacht hebben we allerlei scenario's bedacht, allerlei oplossingen gezocht.
Nu alles weer een beetje gezakt is kunnen we weer redelijk denken en hebben zoiets van............we gaan er voor.
Het komt ook omdat ik altijd heb gezegd dat we pas een hond nemen als we er alle tijd aan kunnen besteden. Niet een hond nemen en dan de hele dag alleen laten was ons motto. Toen ik 9 jaar geleden stopte met werken hebben we onze Coco aangeschaft. Helaas werd ze net geen 7 jaar.
Nu hebben we Zura en dan komt na 3 dagen het bericht over de werkverandering (na 37 jaar) Misschien dat jullie je onze reactie kunnen voorstellen....we willen deze hond niet hele dagen in een bench gaan zetten.
Zura van 6 april 2009
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Nee, sorry. Daar kan ik me nou echt niks bij voorstellen.Tonnemieke schreef:Ik snap jullie reacties.............zo voelde ik het gisteren ook.
Heb je net een paar dagen eindelijk weer een hond, komt manlief met zoiets thuis. Ik was helemaal over de emmer![]()
![]()
, heb meteen de advertentie gezet. Zo van....dan moet hij maar weer weg. Boos op mijn man (onterecht) op zijn baas....op mezelf en misschien wel op de hond...
En waarom wil je dan alsnog die €350 vangen? Waarom niet terug naar de fokker?
- Tonnemieke
- Vaste gebruiker
Het zal wel niet uit te leggen zijn. Is het ook niet. ALles door elkaar....blij, boos, verdrietig. Maar al vanaf vannacht en vanmorgen aan het regelen. Inmiddels is mijn zwager een hek aan het zetten, zodat we een mooie plaats hebben voor Zura. Kan hij in elk geval toch naar buiten als we er niet zijn.

Zura kijkt nieuwsgierig naar zijn nieuwe hek

Zura kijkt nieuwsgierig naar zijn nieuwe hek
Zura van 6 april 2009
-
Marion.
Ik dacht dat ik impulsief was, maar dit slaat echt alles. Vorige week nog zoekende, nu de pup al een week in huis, gisteren ineens te horen krijgen dat werktijden dusdanig gaan veranderen dat pup niet meer kan blijven (vind ik ook al erg vaag, want ik vraag me dan af hoe rigoreus die werktijden veranderen), hoppa op marktplaats onder het mom van ernstige allergie, en vanochtend ineens een compleet hekwerk gekocht om t.b.v. pup de tuin af te zetten.
Gelukkig blijven mijn impulsieve akties beperkt tot op afstand een auto kopen, en 's morgens bedenken dat we op vakantie gaan en 's avonds in een tentje in Drenthe slapen.
Ik vind het verhaal aan alle kanten erg vaag. Kun je misschien antwoord geven op de vragen die je gesteld zijn Mieke? Misschien wordt het ons dan iets duidelijker
Gelukkig blijven mijn impulsieve akties beperkt tot op afstand een auto kopen, en 's morgens bedenken dat we op vakantie gaan en 's avonds in een tentje in Drenthe slapen.
Ik vind het verhaal aan alle kanten erg vaag. Kun je misschien antwoord geven op de vragen die je gesteld zijn Mieke? Misschien wordt het ons dan iets duidelijker
- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 1
- Maylala
- Zeer actief
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Over dat MP verhaal struikel ik ook enorm.
vertel eens, waarom breng je Zura niet terug naar de fokker zodat hij/zij een fijn nieuw thuis kan vinden voor haar?
Vast moeilijk voor je hé, want stel je eens voor dat je een paar honderd euro misloopt..
vertel eens, waarom breng je Zura niet terug naar de fokker zodat hij/zij een fijn nieuw thuis kan vinden voor haar?
Vast moeilijk voor je hé, want stel je eens voor dat je een paar honderd euro misloopt..

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- Muis..
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
- Contacteer:
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Muis.. schreef:Ook maar even in dit topic..
Je weet zeker dat het Zura is die daar op de foto staat...
Dit hondje heeft namelijk wit op het koppie en het hondje in je onderschrift heeft een geheel bruin koppie.
Komt je geloofwaardigheid allemaal niet ten goede. roll
- Maylala
- Zeer actief
- Maylala
- Zeer actief
- Muis..
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
- Contacteer:
Als dat zo is heb ik het verkeerd, ik meende dat zijn koppie rechts zat.yamie schreef:Muis.. schreef:Ook maar even in dit topic..
Dit hondje heeft namelijk wit op het koppie en het hondje in je onderschrift heeft een geheel bruin koppie.
Komt je geloofwaardigheid allemaal niet ten goede. rolllinks is toch zijn koppie? dat is toch bruin?
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- Tonnemieke
- Vaste gebruiker
Welke vragen moet ik beantwoorden? Ik dacht dat ik al zoveel mogelijk had beantwoord, maar hier nogmaals het verhaal:
December 2007 is onze hond overleden. Daar waren we kapot van. We wilden dan ook een jaartje wachten voor we een andere zouden nemen. Toen hebben we ons afgevraagd...dezelfde? Of toch een andere. Toen inlichtingen gezocht over allerlei rassen....wat mensen gevraagd. Bij een paar fokkers wezen vragen en praten en kijken. Toen wisten we nog niet welk ras we nu zouden nemen. Vind ik ook een moeilijke keuze trouwens. Er bleven 2 fokker (dus 2 rassen) over. En ergens hebben we de knoop doorgehakt en de fokker gebeld. Van de 4 die wij gezien hadden, waren er nog 2. EN daar is Zura er een van.
En de werkverandering van mijn man is het volgende: Hij werkt al 37 jaar om de hoek bij ons, dus 5 minuten lopen. Nu gaat het bedrijf naar Veghel, wat inhoud dat hij 's morgens en 's avonds 2 uur moet rezien. Hij moet dan dus rond zes uur weg en komt rond half zeven thuis. Kan dus ook niet tussen de middag naar huis, iets wat hij altijd deed. Ook tussendoor even naar huis komen is er niet meer bij. En dat hadden we wel ingecalculeerd.
Ik snap niet dat jullie je niet kunnen voorstellen hoe we baalden.....
En ja, ik ben impulsief. Aard van het beestje. Ik dacht meteen......die hond kan niet meer. We kunnen hem moeilijk hele dagen aan zijn lot over laten.
Vandaar dat ik hem meteen te koop heb gezet, en niet voor de centen!!!
Allereerst is dat maar de helft van wat we er aan hebben uitgegeven. Bovendien zou ik dan nu niet 10 meter hek laten zetten om toch maar een oplossing te creëren.
December 2007 is onze hond overleden. Daar waren we kapot van. We wilden dan ook een jaartje wachten voor we een andere zouden nemen. Toen hebben we ons afgevraagd...dezelfde? Of toch een andere. Toen inlichtingen gezocht over allerlei rassen....wat mensen gevraagd. Bij een paar fokkers wezen vragen en praten en kijken. Toen wisten we nog niet welk ras we nu zouden nemen. Vind ik ook een moeilijke keuze trouwens. Er bleven 2 fokker (dus 2 rassen) over. En ergens hebben we de knoop doorgehakt en de fokker gebeld. Van de 4 die wij gezien hadden, waren er nog 2. EN daar is Zura er een van.
En de werkverandering van mijn man is het volgende: Hij werkt al 37 jaar om de hoek bij ons, dus 5 minuten lopen. Nu gaat het bedrijf naar Veghel, wat inhoud dat hij 's morgens en 's avonds 2 uur moet rezien. Hij moet dan dus rond zes uur weg en komt rond half zeven thuis. Kan dus ook niet tussen de middag naar huis, iets wat hij altijd deed. Ook tussendoor even naar huis komen is er niet meer bij. En dat hadden we wel ingecalculeerd.
Ik snap niet dat jullie je niet kunnen voorstellen hoe we baalden.....
En ja, ik ben impulsief. Aard van het beestje. Ik dacht meteen......die hond kan niet meer. We kunnen hem moeilijk hele dagen aan zijn lot over laten.
Vandaar dat ik hem meteen te koop heb gezet, en niet voor de centen!!!
Allereerst is dat maar de helft van wat we er aan hebben uitgegeven. Bovendien zou ik dan nu niet 10 meter hek laten zetten om toch maar een oplossing te creëren.
Zura van 6 april 2009
-
Marion.
Ik zie ook rechts het koppie. Anders staan de achterpoten toch erg raar naar voren? Of pupje heeft een mega-dikke kontyamie schreef:Muis.. schreef:Ook maar even in dit topic..
Komt je geloofwaardigheid allemaal niet ten goede. rolllinks is toch zijn koppie? dat is toch bruin?
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
- Maylala
- Zeer actief
Waarom kan het hondje niet terug naar de fokker?Tonnemieke schreef: Vandaar dat ik hem meteen te koop heb gezet, en niet voor de centen!!!
En wat voor oplossing zie je precies in het plaatsen van 10 meter tuinhek?
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou het hoofd zit gewoon links hoor. Hondje snuffelt. De billen zitten achter zwagers been.Marion. schreef:Ik zie ook rechts het koppie. Anders staan de achterpoten toch erg raar naar voren? Of pupje heeft een mega-dikke kontyamie schreef:Muis.. schreef:Ook maar even in dit topic..
Niets raars _aan het hondje_.
-
Marion.
Oké, dat van die werktijden van je man snap ik nu. Snap ik nog steeds niet dat wanneer jij eigenaresse bent van een Bed en Breakfast, je overdag geen tijd hebt voor een pup.Tonnemieke schreef:Welke vragen moet ik beantwoorden? Ik dacht dat ik al zoveel mogelijk had beantwoord, maar hier nogmaals het verhaal:
Het verhaal van de fokker snap ik ook niet. De fokster van mijn honden zou op zijn minst "not amused" zijn als ik dit met haar pups zou doen. Heb je de fokker wel in kennis gesteld? Als je echt 700 euro voor die pup hebt betaald, dan mag ik aannemen dat het een goede fokker is, èn dat hij/zij de pup in dit geval graag wil terugnemen. Misschien krijg je het geld nog wel terug dan ook.
En verder dat hekwerk... Kan best 10 meter hek zijn, maar veilig voor je pup is het niet. Een beetje heidewachtel vliegt daar gewoon overheen hoor.
Ik snap er gewoon geen ene mallemoer van (en Noor met jouw tekening snap ik de foto wel, ik zag de voorpoten aan voor de achterpoten als de kop links was, maar die zijn verstopt; ik zag een pupje met de kop naar rechts, en de poten gewoon als voorpoten, en dan uit zitstand omhoog komen ofzo)
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Door de tekening, rood van de vlek en daarachter het schimmel, lijkt rechts inderdaad een kopje te zitten. Ik moest ook een keer extra kijkensirene schreef:Nou het hoofd zit gewoon links hoor. Hondje snuffelt. De billen zitten achter zwagers been.Marion. schreef:Ik zie ook rechts het koppie. Anders staan de achterpoten toch erg raar naar voren? Of pupje heeft een mega-dikke kontyamie schreef:Muis.. schreef:Ook maar even in dit topic..
Niets raars _aan het hondje_.
- Tonnemieke
- Vaste gebruiker