Ik geloof ook niet dat de hond 2 jaar bij de politie in dienst is geweest en toen schrok van een schot. Tenminste niet als surveillancehond. Zou kunnen dat hij in opleiding was bij de KLPD als speurhond (narcotica-, menselijke lucht, sorteer-, pd-hond etc.) en dan is hij idd in dienst geweest bij de politie.malinois schreef:het wordt altijd heel snel gezegd... sommige mensen zien de opleiding (KNPV dus) al als diensttijd...bernersennenfan schreef:crutz schreef:
niet iedere asiel herder is een afgekeurde politiehond
en al was het een niet geschikte hond, dan nog is het geen afgekeurde politiehond, maar een hond die het KNPV programma (de partikuliere training dus) niet af kon....
en het "verhaal" dat een hond op 4 jarige leeftijd ineens het schot niet meer af kondaar zal wel meer aan de hand geweest zijn....
Ik 'zeg' niets, ik neem informatie over en gegevens van de vorige eigenaar en van het asiel en of dat waar is, weet niemand, maar het lijkt me sterk dat je gaat liegen over 2 jaar dienst tijd.
Ik had zelf liever gewild dat het niet zo was, dan was het een meer ontspannen mechelaartje geweest.
Ik snap dat je gewoon overneemt wat er gezegd wordt maar wat er dus al gezegd is, de ervaring is gewoon dat het vaak niet klopt.
Hoezo zou het dan een ontspannen mechelaar geweest zijn denk je?
Waarom ik niet geloof dat hij als surveillancehond in dienst is geweest ?
Als eerste de leeftijd van de hond, 4 jaar, dan is hij wel héél jong in dienst gekomen, terwijl de meeste honden pas na hun certificaat aangekocht worden en dat is doorgaans op 3-jarige leeftijd.
Als de hond al 2 jaar "in dienst" was geweest, was hij echt niet meer geschrokken van een schot. De surveillancehonden aangekocht door de politie zijn doorgaans niet de gevoelige types en daarnaast is er tijdens die 2 jaar dat hij in dienst zou zijn al zo ongelooflijk vaak geschoten tijdens de training dat hij daar na 2 jaar niet meer van ondersteboven raakt.
Daar komt dan ook nog bij dat het gedrag dat je beschrijft niet echt toebehoort aan de gemiddelde diensthond, daar moeten we vaak alle zeilen bij zetten om het appel er goed op te houden, die zijn van het meer robuustere type die niet zo erg om bevestiging vragen maar meer zelfstandig wel even aan het willen werk gaan.
En ook ik denk dat twee jaar in dienst van de politie zijn niet veel te maken heeft met het niet ontspannen zijn van de hond.
Maar de vorige eigenaar, degene die je hebt gesproken, was dus een politie-agent ? Want dat zou dan zo moeten zijn. Anders zou het al niet kunnen dat de hond als politiediensthond heeft gewerkt, alleen politie-agenten werken immers met politiediensthonden.
Ik ga er ook eerder van uit dat de hond tijdens de "particuliere" opleiding van de KNPV tot PH1, is geschrokken van een schot, niet geschikt bleek te zijn vanwege zijn karakter en toen naar het asiel is gebracht. Dit komt ook beter overeen met de leeftijd. En trouwens ook met het gedrag zoals je hem beschrijft. Tenzij hij idd bij de KLPD werd opgeleid tot speurhond.
Want een surveillancehond die al op 2 jarige leeftijd in dienst kwam en pas na 2 jaar schrok van een schot dat is een zeer onwaarschijnlijk verhaal.