Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

eeuwig zonde, probleem met meneerke

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Re: eeuwig zonde, probleem met meneerke

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Ik zie dat jullie allemaal om werk verlegen zitten, jammer dat de bijna 800 tegels hiernaast er inmiddels inliggen :(.

Ik denk dat het het handigste is om doorgangen te maken voor de kat, desnoods elke 5 meter met een pvc pijpje (vast aan het hek of in de grond).

Een andere optie zou misschien zijn om gaas plat op de grond te leggen, als dat bij de begroeiing dan niet helemaal netjes ligt geeft het niet, je zou dat vast kunnen zetten met tentharingen bijvoorbeeld.
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Nee dat plaats je zoals je het wil en hoeft niet persee in een rondje of vierkantje.
Ik vertel het net aan mijn vriendin en die weet waar ik het over heb maar kan ook niet op de naam komen :boos: dus die gaat ook piekeren
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Inge O schreef:
chrico schreef:Nee dat plaats je zoals je het wil en hoeft niet persee in een rondje of vierkantje.
Ik vertel het net aan mijn vriendin en die weet waar ik het over heb maar kan ook niet op de naam komen :boos: dus die gaat ook piekeren
nou whera, dat wordt werk aan de winkel hoor voor je :boos: :wink: .
Ik loop er al de hele middag mee :boos: gelukkig deelt er nu iemand mijn gepieker :smile:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Ik denk ook nog ff mee.

Buizen leggen waar Meneerke doorheen kan lijkt mij het makkelijkst.
De honden in huis doen, Meneerke even geen eten geven, niet laten verhongeren........
dan Meneerke door iemand aan de ene kant van de buis neerzetten en jij aan de andere kant met een lekker bakkie voer.......
Zo maak je de doorgaan voor Meneerke heel interessant en leuk.
Regelmatig iets lekkers neerleggen aan het uiteinden van de buis... honden dan even niet buiten natuurlijk.....en Meneerke leert dat die buizen heel erg leuk zijn en ik denk dat hij er dan wel doorgaat.
Zo hebben wij onze katten geleerd om door het kattenluikje te gaan.

Kan mij heel goed voorstellen dat je hier ontzettend van baalt.
Succes!! :ok:
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Inge O schreef:nee, dat lost mijn meneerke-probleem op maar dat geeft me nog niet het vertrouwen dat het niet niet weer gebeurt. mijn angst voor de buurman is te groot, er moeten serieuzere maatregelen komen :wink: .
Ja voor het probleem met Crunch zal je denk ik iets meer werk moeten verzetten.
Het vervelende is dat zij weet hoe zij eruit moet komen en de kans is groot dat zij het vaker zal proberen, denk ik maar jij kent je hond het beste.
Woon je zo mooi en vrij en groot en dan heb je dit probleem......balen :jank:
Dat idee van die tegels lijkt mij nog niet zo'n slechte oplossing maar dat wordt wel ff handen uit de mouwen steken.
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Bij deze dogwatch schijnen ze hem zo in te kunnen stellen dat hij niet reageert met de andere omheiningen. hij kan bv ook werken als je buren net zo'n systeem hebben. dan kunnen ze hem anders in stellen zodat beide gewoon hun werk doen

http://www.dogwatch.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

chrico schreef:
Tamara. schreef:Dogwatch?
Nee dat is ingegreven.
Dit deed je op de omheining om de zoveel meter, vrij klein met als schrikdraadogen zeg maar. Doordat je om de zoveel meter plaatste kreeg je een gesloten circuit.
Het reageerd niet op kloken of draden en de paarden hadden hier geen last van omdat zij de ontvanger niet om hadden.
juist die bedoel ik
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Inge O schreef:het is hier overigens wel grappig, de laatste dagen - crunch bleek wel nogal onder de indruk van mijn bozigheid na haar tweede plezieruitje en die dag zelf en de paar dagen nadien ben ik een paar keer per uur (naast het feit dat ik haar ook via het raam in de gaten houd) even buiten gegaan om haar te roepen en het gezicht wat ze dan trekt als ze aan komt stuiven is goddelijk : 'hier!!!!!!! :cheer: , hier ben ik baasjuhhhhhhhhh :cheer: , kijk dan, ik ben hierrrrrrrrrr :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: !!!!!'

ze steekt nog net niet haar wijsvinger(teen :mrgreen: ) in de lucht :mrgreen: Afbeelding.
Haha, wie weet vond het zelf - eigenlijk - ook maar niks, zo heel alleen aan de andere kant van het hek. Maar dat geeft ze natuurlijk niet toe... :mrgreen:
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Inge O schreef:het is hier overigens wel grappig, de laatste dagen - crunch bleek wel nogal onder de indruk van mijn bozigheid na haar tweede plezieruitje en die dag zelf en de paar dagen nadien ben ik een paar keer per uur (naast het feit dat ik haar ook via het raam in de gaten houd) even buiten gegaan om haar te roepen en het gezicht wat ze dan trekt als ze aan komt stuiven is goddelijk : 'hier!!!!!!! :cheer: , hier ben ik baasjuhhhhhhhhh :cheer: , kijk dan, ik ben hierrrrrrrrrr :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: !!!!!'

ze steekt nog net niet haar wijsvinger(teen :mrgreen: ) in de lucht :mrgreen: Afbeelding.
Zo alleen in de grote, boze wereld is ook niet alles :smile: :smile:
Ze zal er ook wel zo'n allerliefst bekkie bij hebben :I:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Inge O schreef:
malinois schreef:
juist die bedoel ik
nou, dat is een hulp zeg :boos: :mrgreen: .
ben ook nog steeds denkende hoe dat ding nou heet :idea:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ze leest gewoon mee op het hondenforum :pffff: Ze had helemaal niet door dat het niet de bedoeling was dat ze aan de andere kant ging lopen, had niemand haar ooit gezegd :jank: Maar nu weet ze het hoor :ok:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Inge O schreef:
Rami schreef: Haha, wie weet vond het zelf - eigenlijk - ook maar niks, zo heel alleen aan de andere kant van het hek. Maar dat geeft ze natuurlijk niet toe... :mrgreen:
nee, ik denk ook dat het voornamelijk haar crunch-e nieuwsgierigheid en ondernemenigslust is die haar even letterlijk en figuurlijk over die grens laat gaan, verder is ze helemaal geen struinster namelijk.
die eerste keer stond ze echt te huiljanken omdat ze er niet terug in kon (en ze jankt echt nooit), ik schrok toen zelfs van het geluid want ik vreesde dat ze ergens in vasthing met haar poot of zo.....tot ik haar bedremmelde gezichtje zag aan de verkeerde kant van het hek : 'ik ben hier, baasjuh :oeps: Afbeelding......'

en eergisteren had ze dus aan het draad staan trekken vanaf de buitenkant, maar ze kwam er niet meer in en toen ik ontdekte dat ze er niet meer was stond ze met datzelfde bedremmelde gezichtje bij hetzelfde gat waar ik haar de eerste keer had gevonden :klaar: ....
Aandoenlijk, maar wel lastig, want voor hetzelfde ziet ze een haas of iets dergelijks en gaat ze er vandoor.
Vervelend zo'n ondernemende dame.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Kun je dan onder het hek geen stroomdraadje plaatsen zodat hij daar mee in aanraking komt als hij er graaft?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”