Caro. schreef:
Maar de meesten van wie ik weet dat ze een agressieve hond hebben, die mijden absoluut de drukte hier en gaan er toch behoorlijk verantwoordelijk mee om. Gelukkig.
Dus over het algemeen is mijn ervaring dat de meesten er wel verantwoordelijk mee omgaan.
Helaas een enkeling niet, met vreselijke gevolgen vaak.
Ja, maar weet je...mijn ervaring is eigenlijk ook dat de meeste mensen met 'speel-honden' daar verantwoordelijk mee omgaan. Het is op een bepaalde manier natuurlijk ook wat voor iedereen persoonlijk, in combinatie met zijn/haar honden 'lastig' is

Zo zou ik kunnen zeggen dat aan de hand van mijn ervaring een heel groot deel van de Herder-bazen heel onverantwoordelijk met hun hond omgaan. Dat is echter niet zo, niet meer dan van elk ander ras, alleen doordat Saar zich op laat jagen lijken dat er voor mij gevoelsmatig heel erg veel
Van die honden die aan komen stieren omdat ze, te wild, willen spelen, heb ik dan weer zelden last omdat mijn honden dat prima kunnen handelen, en Vera zelfs dan ook soms wel te overtuigen is om toch even een potje samen te rennen. Dus naar mijn idee veroorzaken dat soort bazen en honden zelden problemen. Ik weet dat dat wel zo is door o.a hier te lezen (en doordat ik me nog wel kan herinneren ook hoe dat was met Moos; die trok dat namelijk wel vrij slecht), maar mijn beleving ervan is anders.
Ik heb daarintegen wel heel erg snel een probleem met een hond die aanvalt omdat ik met honden loop die daar totaal niks mee kunnen, en zich meteen laten grijpen. Dus in mijn beleving lopen daar dan toch ook weer wat onverantwoordelijke bazen mee rond.
Ben ik nog te snappen? haha