Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn hart zat in mijn keel...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 1

Re: Mijn hart zat in mijn keel...

Ongelezen bericht door Cantus »

Inge O schreef:
Dongo schreef:
Inge O schreef:
ofwel ben ik ontzettend slim ofwel jij ontzettend dom, want weet je wanneer het voor mij al duidelijk was dat het allemaal niet leuk en vriendelijk bedoeld was? bij de topictitel. er is namelijk ook nog zoiets als een geheugen en als dat van mij me niet bedriegt heb ik marloes nog nooit betrapt op het ongenuanceerd hondenrassen de grond intrappen. als ik vervolgens in haar post lees dat die staf 'aan kwam stormen' dan weet ik meteen al dat hij niet even gedag kwam zeggen.
gek hè, dat wij dat hier allemaal snappen en jij niet?

maar ja, marloes heeft hier ook nog maar een stuk of tig berichtjes, dus dat konden we ook niet weten natuurlijk, we zijn gewoon bevoordeeld en jij bent helemaal objectief - knap van je hoor :ok: .
en iemand die zich bijvoorbeeld net een dag heeft aangemeld, die moet dat ook maar allemaal weten? daarom lijkt me verstandig als iemand toch maar iets duidelijk en genuanceerd iets opschrijft...
ach, je kan gewoon heel onsportief je ongelijk niet toegeven, da's alles wat ik hieruit onthou.
het grappige is dat je me dus zelfs gelijk geeft...jouw verhaaltje beaamt namelijk dat de openingspost te weinig info bevat, want je valt terug op eerdere berichten van marloes die dus dit topic zouden moeten onderbouwen...
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vraag me echt af waar iemand beweert dat een kruising oid niet agressief kan zijn. Nog beter gezegd had ik een kruising waar je hondje beter keihard voor weg kon rennen. Een kruising mechel/dog. Dus waarom uitgaan van het feit dat ik zou ontkennen dat ook andere rassen heel agressief kunnen doen? Alleen kan een gemiddelde niet totaal getikte hond het zelf af met mijn ubersociale honden. Dat is wel een verschil. Zij kunnen zelfs ruzie krijgen met een hond die ruzie wil zonder dat ze dan gaatjes hebben. Natuurlijk zijn er honden die meteen hakken en voor het gaatje gaan. Maar dat zijn er niet heel erg veel en die lopen ook niet heel erg vaak los. Staffords van onder de leeftijd dat ze beginnen te "kutten" lopen bijna altijd los tot ze iets gedaan hebben. Het ligt immers alleen aan de opvoeding. Ik heb ook een kruising stafford gehad en die gedroeg zich precies als een raszuivere hond. Op honden af rennen, tof doen, grommelen, haren omhoog, blokkeren, nog meer grommen, overhangen en dan grijpen zodra de andere hond verkeerd reageerde. Maar bij kleine hondjes als JR was het gewoon reu, ok, dan heb ik je. Zonder ritueel. Natuurlijk niet meer loslaten wat er ook gebeurde. Ik ken het. Been there done that. :wink:
Die hond mocht dus met geen enkele hond omgaan. :neenee:
Cantus
Zeer actief

Frenk schreef:
Dongo schreef:en iemand die zich bijvoorbeeld net een dag heeft aangemeld, die moet dat ook maar allemaal weten?
Nee, maar die ziet dan de reacties van anderen en denkt dan "goh, er wordt helemaal niet gereageerd alsof die Moos er een handje van heeft om alles uit een dikke duim te zuigen, misschien is het dus wel exact zo gebeurd als zij het opschrijft".
tja sorry, maar wat beschrijft ze dan dat er gebeurd is? dat er een staff op saar dook en saar wegrende toen het tuigje knapte...meer kan ik er echt niet van maken...
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Dongo schreef:
Frenk schreef:
Dongo schreef:en iemand die zich bijvoorbeeld net een dag heeft aangemeld, die moet dat ook maar allemaal weten?
Nee, maar die ziet dan de reacties van anderen en denkt dan "goh, er wordt helemaal niet gereageerd alsof die Moos er een handje van heeft om alles uit een dikke duim te zuigen, misschien is het dus wel exact zo gebeurd als zij het opschrijft".
tja sorry, maar wat beschrijft ze dan dat er gebeurd is? dat er een staff op saar dook en saar wegrende toen het tuigje knapte...meer kan ik er echt niet van maken...
Als dat dus echt je probleem is was je er klaar mee geweest na mijn verduidelijking die ik je gewoon gegeven heb toen je daarom vroeg.
Maar dan begin je over voordelen zus en vooroordelen zo. En die relevantie zie ik dus niet in mijn verhaal.

Ik weet het niet hoor, maar het komt niet in je op dat iemand die zich een hartverzakking is geschrokken, met een hondje wat behoorlijk bloedde (wat achteraf dus gelukkig mee bleek te vallen), niet echtttt direct zit te wachten op een discussie over "die stomme vooroordelen over Staffords ook"?
Ik kan er toch snotverdorie ook niks aan doen dat het een Stafford was.
Laatst gewijzigd door Moos op 24 jul 2009 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Cantus
Zeer actief

Nanna schreef:
Chione schreef: Lesje voor jou, een hond hoeft niet vast te houden om een andere hond dodelijk te verwonden. :wink:
Nee, maar het gebeurt bij vasthouden wel veel sneller.
Maar goed, ik begrijp dat het vechthondenvolk het veel prettiger vindt om naar andere rassen te wijzen dan gewoon toe te geven dat de kans bij hun rassen gewoon groter is op een dodelijk ongeval.
Ik laat het hier dus bij en ga boodschappen halen voor de vakantie.

Marloes, veel sterkte voor de kleine meid.
doel je met vechthondenvolk o.a. ook op mij? aangezien ik en chione de enige zijn die het nu opnemen voor de vooroordelen ga ik daar maar even van uit...

voor de duidelijkheid, ik heb geen staff en zou er ook geen willen...ken overigens wel genoeg staffords van de hele sociale lieve tot de meest hondagressieve...
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Dongo schreef:
Frenk schreef:
Moos schreef:Nadat ik haar op mijn arm had zat meteen mijn hele hand onder het bloed, dus daar schrok ik ook nogal van. Gelukkig heeft ze alleen aan een voorpoot d'r hele nagel afgescheurd, en aan d'r achterpoot is haar hak ontveld wat ook nogal bloedde.
Wat er nou precies gebeurd is weet ik dus niet, want ze waren al heel snel helemaal uit beeld gerend, maar het is met een redelijke sisser afgelopen....Morgen maar even de DA bellen voor die nagel, want die hangt er maar een beetje los bij, lijkt me ook niet de bedoeling.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Dongo schreef:aangezien ik en chione de enige zijn die het nu opnemen voor de vooroordelen
:wink:
Moos
Zeer actief

Moos schreef:Zeg Dongo. Deze he? Over het hoofd gezien? :

Daarnaast, we waren er geloof ik allemaal wel over uit dat een Labje die aan komt denderen dwars door alle signalen van de andere hond heen niet bijzonder sociaalvaardig is.
Dan heb je nu een Stafford die aan komt rennen en direct zich bovenop een andere hond stort, en er daarna achteraan gaat jagen, dusdanig hard dat ik dus wel met een hondje zit met bloedende pootjes en wondjes. Exact hoe wou jij dat dan intepreten als "heus wel vriendelijk en sociaal"?
Ik quote gewoon mezelf voor de derde keer :pffff:
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Nanna schreef:
Chione schreef: Lesje voor jou, een hond hoeft niet vast te houden om een andere hond dodelijk te verwonden. :wink:

Maar goed, ik begrijp dat het vechthondenvolk het veel prettiger vindt om naar andere rassen te wijzen dan gewoon toe te geven dat de kans bij hun rassen gewoon groter is op een dodelijk ongeval.
En hieruit blijkt je slechte lezen of zal ik zeggen, jouw leestechniek om te lezen wat jij wil lezen. Het is dat ik niet anders gewend ben van je, anders zou het mij zeer storen dat je wederom valse beschuldigingen uit.

Het is erg jammer dat je ondanks de vele malen dat het duidelijk opgeschreven word, jij het nog steeds niet begrijpt en er nog steeds je eigen draai eraan geeft met de bedoeling je eigen punt te maken dmv leugens.
Cantus
Zeer actief

Inge O schreef:
helemaal niet, proza bevat nooit zoveel info als wiskunde en dat hoeft ook niet omdat de doorsnee mens met een doorsnee EQ gewoon ook info haalt uit niet-wiskundig onderbouwde feiten.
en dat plaatst jou waar?
feit blijft dat de info in de openingspost te weinig is om conclusies uit te trekken, wat mensen erna vervolgens wel gewoon doen...
Moos
Zeer actief

Dongo schreef:
Inge O schreef:
helemaal niet, proza bevat nooit zoveel info als wiskunde en dat hoeft ook niet omdat de doorsnee mens met een doorsnee EQ gewoon ook info haalt uit niet-wiskundig onderbouwde feiten.
en dat plaatst jou waar?
feit blijft dat de info in de openingspost te weinig is om conclusies uit te trekken, wat mensen erna vervolgens wel gewoon doen...
En feit blijft dat een verduidelijking daarvan, voor lezers als jijzelf, niet voldoende was om je snater te houden over al die vreselijke vooroordelen in een topic als deze.
Chione
Zeer actief

Dongo schreef:
Nanna schreef:
Ik laat het hier dus bij en ga boodschappen halen voor de vakantie.

Marloes, veel sterkte voor de kleine meid.
doel je met vechthondenvolk o.a. ook op mij? aangezien ik en chione de enige zijn die het nu opnemen voor de vooroordelen ga ik daar maar even van uit...

voor de duidelijkheid, ik heb geen staff en zou er ook geen willen...ken overigens wel genoeg staffords van de hele sociale lieve tot de meest hondagressieve...
Ik heb ook geen vechthond, maar dat maakt Nanna niet uit. Ze heeft weer even fijn het volk kunnen opjutten en mensen valselijk kunnen beschuldigen door dingen te benoemen die nimmer zijn gezegd en daarna gaat ze heerlijk onderuit gezakt zitten wachten met de hoop dat nog vele 'vechthonden' de dood zullen vinden, al dan niet door haar toedoen. :wink:
Cantus
Zeer actief

Moos schreef:

Daarnaast, we waren er geloof ik allemaal wel over uit dat een Labje die aan komt denderen dwars door alle signalen van de andere hond heen niet bijzonder sociaalvaardig is.
Dan heb je nu een Stafford die aan komt rennen en direct zich bovenop een andere hond stort, en er daarna achteraan gaat jagen, dusdanig hard dat ik dus wel met een hondje zit met bloedende pootjes en wondjes. Exact hoe wou jij dat dan intepreten als "heus wel vriendelijk en sociaal"?
haha sorry...

dat interpreteer ik niet als vriendelijk en sociaal, maar dat wilt niet zeggen dat ik er dan maar vanuit moet gaan dat ze saar wilde killen...
Cantus
Zeer actief

Moos schreef:
Dongo schreef:
Inge O schreef:
en dat plaatst jou waar?
En feit blijft dat een verduidelijking daarvan, voor lezers als jijzelf, niet voldoende was om je snater te houden over al die vreselijke vooroordelen in een topic als deze.
omdat mensen dus al gereageerd hadden met een vooroordeel, voordat je genuanceerd had en dat stoorde me...
Moos
Zeer actief

Dongo schreef:
haha sorry...

dat interpreteer ik niet als vriendelijk en sociaal, maar dat wilt niet zeggen dat ik er dan maar vanuit moet gaan dat ze saar wilde killen...
Maar even hoor; waar zeg ik dat dan? Ik heb volgens mij nergens gezegd dat ik direct dacht dat die hond zou Saar willen killen :19:
Wel dat ik bang was dat er nare dingen zouden gebeuren, en gezien het verschil in formaat is Saar nogal snel 'ge-killed'. Maar ik heb ook in mijn openingsbericht met geen woord gesproken over dat die Stafford Saar wilde killen.
1 goede hap echter van een grote krachtige hond in Saar, en ik heb dus wel een probleem. En ja, daar was ik wel bang voor ja.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Dongo schreef:
Moos schreef:

haha sorry...

Nou Marloes, dan de volgende keer maar zorgen dat Saartje niet weg kan lopen, afwachten wat dat stafje doet en bij een dood Saartje dongo met voldongen feiten om de oren slaan.....
Moos
Zeer actief

Dongo schreef:
omdat mensen dus al gereageerd hadden met een vooroordeel, voordat je genuanceerd had en dat stoorde me...
Je kan dan natuurlijk, na die verduidelijking, ook gewoon denken "wel erg lullig dat TS zich een hartverzakking is geschrokken, en dat dat hondje flink bloedde, het ras buiten beschouwing gelaten".
In plaats van maar meteen van een topic als deze weeeeeer een "die Staffords worden altijd zo benadeeld" topic te maken. Wat dus, bleek ook nog extra na de verduidelijking speciaal voor jou, nergens op slaat in dit geval.
Laatst gewijzigd door Moos op 24 jul 2009 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Naad
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Ongelezen bericht door Naad »

Frenk schreef:
Chione schreef:
S@ndr@ schreef:nah ik zou bij de combi lab maltezer achtig ook niet staan te juigen :ugh: alleen het grote verschil al
Dan moet je wel juichen,want als een Lab dat doet dan is het sociaal gedrag en wil je dat niet, moet je maar snachts gaan lopen. :E:
Zucht :roll:
Nee, dan is het geen sociaal gedrag en het is niet sociaalvaardig. Maar je hoeft in 99% van de gevallen niet bang te zijn dat je hond gegrepen wordt en dat de lab gaat vasthouden tot 'ie dood is.

Kun je misschien eens lezen wat mensen schrijven in plaats van alleen maar je eigen riedeltje af te draaien?
Dus als mijn "vechthond" (toen een pup van 6 maanden) wordt overdonderd door een lompe onbehouden zwaarlijvige labrador, die boven op de rug van mijn staff duikt, moet ik me geen zorgen maken want een labrador bijt niet vast tot de hond dood is, maar hij beschadigd wel een ruggenwervel van mijn pup. En als dat k*ttel*kkertje van de buren elke keer als hij mijn X Am akita ziet grommend en blaffend op hem afkomt en in zijn lip hangt moet ik me ook geen zorgen maken toch want dat mormel houd niet vast tot de hond dood is? Nee want dit mag allemaal!! Want het zijn geen "vechthonden". Beetje vreemde gang van zaken.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Chione schreef: :blah:
Ga fijn verder met op een oneigenlijke manier discussieren. :ok: Ik ben het zat om hele simpele zaken wel honderd keer te moeten uitleggen.
Moos
Zeer actief

renee-uk schreef:
Nou Marloes, dan de volgende keer maar zorgen dat Saartje niet weg kan lopen, afwachten wat dat stafje doet en bij een dood Saartje dongo met voldongen feiten om de oren slaan.....
Ik begin me ondertussen af te vragen of er niet zelfs dan mensen op komen duikelen die ergens in het verhaal nog Saar de schuldige kunnen gaan maken "want die vooroordelen ook".
Frenk
Zeer actief

Chione schreef:en daarna gaat ze heerlijk onderuit gezakt zitten wachten met de hoop dat nog vele 'vechthonden' de dood zullen vinden, al dan niet door haar toedoen. :wink:
Ik vind dat je dit echt niet kunt zeggen.
renee-uk
Zeer actief

Moos schreef:
renee-uk schreef:
Ik begin me ondertussen af te vragen of er niet zelfs dan mensen op komen duikelen die ergens in het verhaal nog Saar de schuldige kunnen gaan maken "want die vooroordelen ook".
Waarschijnlijk wel ja en terecht want Saar is natuurlijk ook schuldig, ik bedoel wat heeft zo'n klein wit hondje nou aangelijnd op een veldje te maken....die moet je op een balkon houden en in een kattebak 'uitlaten'

edit: en zo'n klein wit hondje spreekt natuurlijk ook beslist geen honds, dus wat wil je nou eigenlijk??
Laatst gewijzigd door renee-uk op 24 jul 2009 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Moos
Zeer actief

renee-uk schreef:
Waarschijnlijk wel ja en terecht want Saar is natuurlijk ook schuldig, ik bedoel wat heeft zo'n klein wit hondje nou aangelijnd op een veldje te maken....die moet je op een balkon houden en in een kattebak 'uitlaten'
Ach ja, stom. Doe ik het toch allemaal verkeerd zeg :oohja:
Frenk
Zeer actief

Naad schreef:
Frenk schreef:
Chione schreef:Dan moet je wel juichen,want als een Lab dat doet dan is het sociaal gedrag en wil je dat niet, moet je maar snachts gaan lopen. :E:
Zucht :roll:
Nee, dan is het geen sociaal gedrag en het is niet sociaalvaardig. Maar je hoeft in 99% van de gevallen niet bang te zijn dat je hond gegrepen wordt en dat de lab gaat vasthouden tot 'ie dood is.

Kun je misschien eens lezen wat mensen schrijven in plaats van alleen maar je eigen riedeltje af te draaien?
Dus als mijn "vechthond" (toen een pup van 6 maanden) wordt overdonderd door een lompe onbehouden zwaarlijvige labrador, die boven op de rug van mijn staff duikt, moet ik me geen zorgen maken want een labrador bijt niet vast tot de hond dood is, maar hij beschadigd wel een ruggenwervel van mijn pup. En als dat k*ttel*kkertje van de buren elke keer als hij mijn X Am akita ziet grommend en blaffend op hem afkomt en in zijn lip hangt moet ik me ook geen zorgen maken toch want dat mormel houd niet vast tot de hond dood is? Nee want dit mag allemaal!! Want het zijn geen "vechthonden". Beetje vreemde gang van zaken.
Dat is helemaal niet wat ik zeg. En ik gebruik ook geen denigrerende termen om de vechthondenrassen te deklasseren, zoals jij wel nodig hebt over kleine hondjes. :ok:
Laatst gewijzigd door Frenk op 24 jul 2009 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:

dat je dat nu pas inziet, marloes :roll: .
Ja, ik zal mijn leven beteren :jank:
Laatst gewijzigd door Moos op 24 jul 2009 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Chione
Zeer actief

Frenk schreef:
Chione schreef: :blah:
Ga fijn verder met op een oneigenlijke manier discussieren. :ok: Ik ben het zat om hele simpele zaken wel honderd keer te moeten uitleggen.
Waarschijnlijk omdat je moeite hebt met simpele dingen lezen en begrijpen, zo getuige je reactie's. :ok:
renee-uk
Zeer actief

Wat een idioot topic is dit geworden :piew: :piew:

ik ben trouwens erg blij dat Saar er verder niks aan overgehouden heeft en dat de schade haar nagel en voetjes ook meevalt :cheer:
Chione
Zeer actief

renee-uk schreef:
Moos schreef:
renee-uk schreef:

edit: en zo'n klein wit hondje spreekt natuurlijk ook beslist geen honds, dus wat wil je nou eigenlijk??
Wat jammer toch welke kant het nu uitgaat. Ik denk dat een ieder het er toch wel over eens is dat het een zeer nare gebeurtenis is en het niet meer dan logisch is dat TS zich rot schrok en het zeer naar is voor TS haar hond. :19:
Cantus
Zeer actief

idd, het wordt erg kinderachtig nu...jammer dat mensen dus niet van mening met elkaar mogen verschillen op een forum...
Moos
Zeer actief

renee-uk schreef:Wat een idioot topic is dit geworden :piew: :piew:

ik ben trouwens erg blij dat Saar er verder niks aan overgehouden heeft en dat de schade haar nagel en voetjes ook meevalt :cheer:
Haha, dat zat ik net ook te denken inderdaad. Wat een idiote wending dit gekregen heeft.
Maar goed, ik heb nog even zitten twijfelen of ik het ras wel zou noemen, en achteraf nogal terecht geloof ik :roll:

Saar was vanochtend wel schrikkerig in het bos. Ze schrok steeds van opvliegende vogels uit de bosjes. Maar dat zal wel weer bijtrekken hoor :wink: Ik ben ook al blij dat de wondjes allemaal meevallen. 1 plekje in haar lies lijkt bijna een soort blaar :denken:
Laatst gewijzigd door Moos op 24 jul 2009 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”