Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn nieuwe aanwinst Nouska

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

nayrazenji
Vaste gebruiker
Contacteer:

Re: Mijn nieuwe aanwinst Nouska

Ongelezen bericht door nayrazenji »

ach gut dat pootje!!!

jullie zijn wel superdierenvrienden!! (het is ook niet om aan te zien natuurlijk!! logisch dat jullie iets wilden doen) Goed gedaan!

Afbeelding
NIEUWE SITE: www.nayra-zenji.tk !!!!
Megumi Nayra Kagetora (15-12-2006)
Zenji Kansei Kagetora (07-05-2008)
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Prima actie, dit hondje heeft haar meer dan gouden mandje gevonden :E:
Afbeelding
jacquelinejj
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacquelinejj »

Wat een verhaal zeg
Gelukkig dat jullie haar daar weg hebben gehaald :E:
Ik wens julie heel veel plezier met haar en heel veel succes met der pootje
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Klasse, Agnes :ok:
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

I love happy endings!! Goed gedaan hoor! :ok:
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Wat een ontzettend leuk hondje en wat goed dat je haar hebt opgehaald.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Wat een mensen bestaan er toch :jank:

Fijn dat ze nu bij jou is, veel geluk met haar :ok:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Wat een schitterend mooi hondje! Daar zou ik ook als een blok voor gevallen zij, maar ik val ook op dat soort honden. Wat een volk dat ze dat beestje zo rond hebben laten lopen. Ik hoop dat de dierenarts ook moet getuigen t.z.t. dat die lui haar nooit zo hadden mogen rond laten lopen maar naar de dierenarts hadden moeten gaan.

Ik vind dat je het heel goed hebt aangepakt. Ik hoop dat ze een fikse boeten krijgen (hoewel een gebroken poot bij die mensen mij een geschiktere straf lijkt dan alleen maar een onbenullige geldboete). Ik hoop dat de zaak gewonnen wordt door de dierenbescherming.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

crutz schreef:
MARC_S schreef:Heel erg lief beestje. Ik kan je zo wel zeggen waarom opnieuw breken zinloos is en die dierenartsen hebben dus gelijk. Wat er gebeurd is is dat de groeischijven doorgegroeid zijn gezien haar leeftijd. Dat zie je heel duidelijk. Maar dan zonder belasting door druk omdat zij haar pootje niet gebruikt. Daarom zit die enorme bult daar en die zal wel wat groter worden ook. Dat bot is gewoon doorgegroeid maar dan krom. Soort radius curvus achtige groei.

Botgroei zonder druk (dus zonder dat een dier op een pootje staat) is heel afwijkend. Dat komt ergens wel goed met druk dus als ze goed gebruik maakt van de poot heb je kans dat het iets rechter en sterker wordt. Maar opnieuw breken maakt inderdaad niet dat die botten weer recht worden of dat de groei van nieuw bot beter wordt. Ze moet er nu zoveel mogelijk op leren lopen. Als ze dat doet dan komt ze er het beste vanaf. Loopt ze er totaal niet op en gaat ze dat ook niet doen dan wordt dat een pootje zonder functie. Een dun ielig nikspootje. Maar zo te zien staat ze er wel op dus dan is het straks een krom maar functioneel pootje :ok:

Als ze helemaal uitgegroeid was zou het evt eerder een optie zijn. Maar ook dan denk ik niet dat een operatie helpt.

Je ziet heel duidelijk de afwijkende botgroei in de breuk dus die breuk is makkelijk 1 a 2 maanden oud. :evil:

oke, dank je Marc voor je uitleg,
ik dacht er idd aan omdat ze vaak bij radius curvus wel kiezen voor een breuk (toch???? of zit ik er nu helemaal naast....bij Frenk hebben ze toch ook gebroken en gezet met pennen), maar dat is dus dan (als ik je goed begrijp Marc) pas een optie als ze uitgegroeid zijn.....
Ik snap het ook niet helemaal, want bij Frenk hebben ze het bot inderdaad doorgesneden (en waar nodig ingekort) en met een pen weer vast gezet. Maar wat ik me wel herinner is dat de ortho het had over dat zijn groeischijven nog 'open' waren en dat de botaangroei dus nog optimaal zou zijn. Daarom moest het bij Frenk zo snel, toen. (edit: het moest bij hem dus juist terwijl hij nog echt in de groei was, wachten en zijn kansen op genezing zouden rap verminderen. :19:)
Heeft het daarmee te maken Marc?

Verder heel veel succes met de nieuwe dame. Het lijkt me een schatje. Wat fijn dat ze nu bij jullie terecht is gekomen :ok:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Wat een verhaal zeg, wat een schoften die mensen :jank:
Goed dat ze bij jou terecht is gekomen :ok:
Zee
Actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Zee »

Wat kunnen mensen toch !$&*@_@&&#&^zijn... :devil: Maar wel heel erg geluk dat jij haar tegenkwam op internet :cheer: Veel plezier met je nieuwe hond! Ze is erg mooi :)
Afbeelding
Cato
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door Cato »

Wat een ellende , maar wat super dat ze op jou weg is gekomen en je haar uit de ellende hebt kunnen redden . Op die laatse foto ziet ze er al een stukker blijer uit.
Veel plezier met haar.
Groetjes saskia en een poot van cato
Afbeelding
ChantalBos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door ChantalBos »

Hoe gaat het nu met Nouska?
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
Gertjan
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Gertjan »

Mijn complimenten hoe dit afgehandeld hebt. :E: :E: :E:

De foto's zijn prachtig, Wat een lief gezichtje heeft Nouska.

Hoe gaat het nu met Nouska en luistert ze al een beetje naar je?
Agnes-en-Balou
Zeer actief

Ongelezen bericht door Agnes-en-Balou »

Met de poot is het een beetje geklungel helaas.
De spalk met verband ging er donderdag 30 juli om, op dinsdag 4 augustus is het eraf gegaan omdat ze er last van leek te hebben: Het bleek te zijn gaan smetten tussen dr teentjes, ondanks mijn pogingen het droog te houden.
Toen ging er op donderdag 6 augustus gips omheen. Dat bleek gisteren (zaterdag 8 augustus) vochtig te zijn, ondanks bescherming van plastic en leren schoen. Daardoor (+ Nous dr drukke gedoe) heeft het makkelijk kunnen breken.
Nu zit er sinds gisteren weer nieuw en dikker gips omheen. Hopelijk gaat het nu wel gewoon goed!
Het grootste probleem is om haar rustig te houden. We hebben nu valeriaan in huis voor als het echt niet gaat. Want dat gaat het vaak niet, met een pup van 5 maanden die rustig moet blijven terwijl ze niet eens stoom af kan blazen!

Met Nous zelf gaat het wel heel goed. Ze begint te snappen wat "foei" en "nee" betekent. Ze kan nu zitten op commando.
Het alleen zijn gaat ook al iets beter. De eerste dagen ging ze al piepen als ik naar de wc ging, maar nu kan ze alleen in de woonkamer zijn als ik met Balou ga wandelen. Ik heb een lekker bot (mergpijp met vleesvulling) gekocht om dr bezig te houden als er niemand is. Dat helpt al een heel stuk!
Ze heeft duidelijk haar plekje gevonden. In het begin wilde ze alleen maar zo dicht mogelijk bij mij zijn, maar nu gaat ze ook rustig in de mand van Balou liggen spelen terwijl ik achter de pc zit. Op de bank kan je alleen echt niet onder knuffels en een hele lading kusjes uit :smile:
Ze slaapt op mn bed, en snapt al dat ze op mn voeteneind moet blijven. De eerste 2 nachten heb ik haar vaak terug moeten zetten, omdat ze liever probeert bij je onder de dekens tegen je aan te kruipen (maar dat vind ik te ver gaan voor een hond).
Balou slaapt altijd bij mn moeder op bed, niet bij mij, want die kan niet slapen van het lawaai dat mn hamsters 's nachts maken ;)

Met het zindelijk worden gaat het ook al steeds beter. Ze heeft 's morgens wel de neiging in huis te plassen. Uit bed moet ik echt meteen naar buiten rennen, anders doet ze het van enthousiasme (iedereen begroeten) en lang ophouden 's nachts binnen.
Verder doet ze alleen nog dingen in huis als ik de tijd vergeet en niet op tijd naar buiten ga.... Ik ben een hond gewend die oneindig lang zijn plas op lijkt te kunnen houden, dus die gaat soms wat eerder en soms wat later zonder probleem, maar dat is voor haar natuurlijk nog te veel.

We gaan in september beginnen met de puppencursus van de KC hier in Zeist. Eigenlijk is ze daar te oud voor, maar gezien haar achterstand leek het de gedragsdeskundige toch het best. En daar ben ik blij om, want ik ben het daar helemaal mee eens.

Verder was ze eerst wat angstig naar mensen op straat, dat is al helemaal over. Mensen op straat zijn juist leuk! En mensen op straat vinden haar ook allemaal leuk, dus er wordt veel geaaid.
Naar honden was ze een beetje gek. Soms gromt ze een beetje en dan twijfel ik waarom. Nu ze wat meer gewend is en er achter is dat honden best heel lief zijn, wordt dat ook al steeds minder. Ze probeert zelfs al steeds meer met Balou en Gizmo (shih tzu van een vriendin die we kennen van de behendigheid) te spelen. Ik vind het heel vervelend dat ik haar daarin ivm haar poot moet afremmen. Zolang ze rustig spelen laat ik ze dus lekker gaan.
Tegen Gizmo deed ze de eerste dag heel boos en jaloers, dus ik ben heel blij met deze vooruitgang. Gaat sneller dan ik verwacht had, ookal is ze nog jong.

Ik heb nu rechts van mij een slapende Nouska en links een slapende Balou :I:
Groetjes van Agnes en Balou & Nouska
Gertjan
geregistreerd lid

Leuk om te lezen dat het op verschillende gebieden steeds beter gaat met Nouska.

En als ik je verhaal lees maakt het op mij de indruk dat je al veel plezier hebt en geniet van je nieuwe huisgenoot.
Hoe lang moet dat gips eigenlijk nu blijven zitten?
Agnes-en-Balou
Zeer actief

Oooh, ik geniet zeker van dr! Maar soms kan ik dr ook wel wurgen hoor, kleine druktemaker ;)
Ze snapt bijvoorbeeld nog niet dat het pijn doet als je je nagels in iemands huid zet, en dat keihard doorbeuken met de kap (die ze op heeft zodat ze niet aan het verband/gips kan zitten) behoorlijk pijnlijk is.
Maar als ze dan kijkt met dr lieve donkere ogen, dan is het alweer goed :engel:

Ik weet niet precies hoe lang het moet blijven zitten, ga ik dinsdagavond even vragen (dan ben ik er toch omdat ik moet werken). De spalk moest 3 weken blijven zitten, maar van het vorige gips hoorde ik 10 dagen. Dat lijkt me alleen een beetje kort, dus even checken bij Dijkshoorn zelf of dat klopt.

*gaat weer met dr hondenbeestjes op de bank hangen*
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Als die spalk 3 weken gezeten heeft en dat gips tien dagen ben je al een heel eind hoor. Dan zit dat bot al weer prima vast verwacht ik. Heeft bijna 5 weken gezeten om een oudere breuk dus dat been is dan wel heel. :wink:
Afbeelding
Agnes-en-Balou
Zeer actief

Nee, de spalk zou 3 weken moeten, maar is er na 6 dagen (incl dag dat het erop ging en dag dat het eraf ging) alweer af gegaan omdat het ging smetten tussen de teentjes, en toen heeft ze gips gehad. Ze heeft in totaal nu 10 dagen 'iets' om dr poot gehad, met tussendoor 2 dagen niks verstevigends.
Ze zou dus nog tot volgende week maandag dr gips moeten hebben om de 10 dagen gips vol te maken (en dan nog even het weekend over)
Maar ik twijfel of die 10 dagen genoeg zullen zijn, omdat in eerste instantie 3 weken gezegd werd en de arts die 10 dagen zei had volgens mij niet meer helemaal het verhaal in zn hoofd, want die deed ook een beetje alsof het mijn schuld was dat ze een maand met die breuk had rondgelopen.
Anyway, ik hoor het dinsdag wel!
Gertjan
geregistreerd lid

Ik moet wel lachen om te zeggen dat je Nouska soms wel kan wurgen. Ik herken dat heel goed bij een jonge hond.

Ik denk dat je later als Nouska op leeftijd is ook deze momenten zult zien als een leuke herinnering. Die ervaring heb ik met mijn nu oude hond wel. Als mijn hond vroeger weer eens stronteigenwijs was kon ik bij wijze van spreken zijn bloed wel drinken. Nu pakweg 10 jaar later vind ik die momenten hele leuke herinneringen.

Het beste dinsdagavond! :E:
_Leonie
Zeer actief

Ongelezen bericht door _Leonie »

Heb zelden zo'n leuk koppie gezien, die MOET je toch gewoon hebben. :mrgreen:
Fijn dat het zo goed gaat en veel plezier met haar!
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Wat kijkt Nouska ongeloofelijk zielig op de eerste foto's.
Dit hondje hoort bij jullie!!

Heel veel plezier met haar, het is een schatje om te zien.
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

jeeetje! wat goed dat je haar toch hebt weggehaald nu heeft ze teminste een toekomst!
kan je die lui niet aageven!? hoe kwamen ze aan dit hondje, wie weet halen ze er wel weer iets nieuws bij nou lekker.
pff wat een verstand zeg, en je hebt er een leuk hondje bij :ok:
Afbeelding
Sepp
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Stabij & Border Collie

Ongelezen bericht door Sepp »

Poehieh wat een ongelovelijk verhaal! Heel blij dat julllie haar daar hebben weggehaald.

Nouska lijkt erg veel op mijn Roef, toen die nog pup was.

Heel heel heel veel geluk en plezier met haar!

GRoetjes
Nanda
Afbeelding
Agnes-en-Balou
Zeer actief

Sow, je hebt gelijk he! Nouska en Roef lijken echt op elkaar. Zo'n zelfde eigenwijs bekkie!

Nouska is zaterdag voor het eerst naar de hondenschool geweest. De planning was met mij, maar dat is mislukt door een ongelukje, ik zo duizelig dat een vriendin de cursus heeft gedaan.
We moeten clickeren, en dat gaat over het algemeen heel goed. Ze is alleen zo snel! Als ik click is ze allang weer bezig met het volgende. En geloof me, ik ben niet langzaam :P
Hoe dan ook, als ik nog wat sneller ben, dan is het perfect voor dr.
Ze wil het zo graag allemaal goed doen. Ze doet al alles voor een aai en een lief woordje, maar voor een click en wat lekkers: ALLES!
We zijn nu een week bezig en ze kan nu in een fractie van een seconde reageren op: Zit, af, bench, los. En ze loopt VEEEEEEEEEEEEEL netter aan de riem dan eerst!
Ik kon eerst geen moment vinden waarop ze niet trok dat ik kon belonen, maar toen heb ik even binnen geoefend (waar ze niet zo de neiging tot trekken heeft) en daarna lukte het buiten ook! :D
Ze is gewoon zo geinig!

Vandaag heeft ze weer een persoonlijk record alleen-zijn verbroken. Ze is 2,5 uur (met Balou thuis natuurlijk) alleen geweest. De buren hebben haar niet horen piepen en ze kwam zich uitrekkend naar me toe toen ik thuis kwam. Die heeft lekker liggen slapen dus!
Het kostte wat meer tijd dan verwacht (die tokkies waar ze vandaan kwam zeiden dat ze regelmatig alleen thuis was, ik hoop dat dat gelogen is, want anders was het gewoon dierenmishandeling gezien de paniek die dat veroorzaakte), maar stapje voor stapje leert ze om alleen te zijn. Natuurlijk nooit echt alleen, want ze is met Balou samen.
Eerst wilde ze perse binnen een straal van een meter bij mij blijven. Wat een verschil he?

Ze durft nu met honden te spelen en Balou uit te dagen. Balou heeft nooit leren spelen, en heeft twee weken terug voor het eerst echt met dr gespeeld. Rennen, springen, speelbuigingen. Geweldig! :D :I:
Alle mensen zijn lief, en anders moet je even flink naar ze blaffen.

Ze is gewoon een kleine dondersteen. Het is heel moeilijk boos op dr te worden, hoeveel streken ze ook uithaalt.

Jullie willen natuurlijk ook weten hoe het met dr poot gaat! Die is nu 2 weken uit het gips. Het gips zou 2 weken extra blijven zitten omdat Nouska niet rustig te houden is, maar is er al na 1 week extra af gegaan omdat dr huid was gaan ontsteken. Heel vervelend natuurlijk, maar met bijkomend voordeel dat ze wel rustig aan deed met haar poot, waardoor ze toch nog een paar dagen rustig is gebleven.
Ondertussen loopt ze er meestal normaal op. Je ziet wel dat er iets niet helemaal goed is, aan haar loopje, en de poot zelf ziet er natuurlijk ook gek uit. Ze kan ermee lopen, rennen, springen, graven en zwemmen. Als ze druk is geweest loopt ze 's avonds wel mank. Ik denk dat ze dan spierpijn heeft? Maakte in elk geval niet uit volgens de dierenarts.

Ik zal gauw eens foto's plaatsen!
:F:
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

klinkt heerlijk positief :cheer:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

wat fijn om te lezen dat voor Nouska de zon weer is gaan schijnen :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

wat een verhaal zeg !

heb je nog wat van de dierenbescherming gehoord of ze de vorige eigenaren gaan vervolgen?

heel goed dat je dit hondje weg hebt gehaald bij hun. :ok:
Agnes-en-Balou
Zeer actief

Ik werd van de week gebeld door de inspecteur, hoe het verhaal nou eigenlijk zat. Ik moet het nog even helemaal opschrijven en naar hem mailen.
Oftewel: Tot nu toe is er helemaal niks mee gedaan daar. Het hele verhaal hebben ze, maar is nog niet bij de inspecteur aangekomen na 1,5 maand. Maar degene die op de zaak staat WIL er iig wel mee aan de slag. Ik ga er dit weekend tijd voor maken om alles tot in detail te vertellen.

Morgen weer puppentraining! :D
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Wat een ongelofelijk leuk hondje :D
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”