Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Arme Heidewachtel
Moderator: moderatorteam
- spijkerhond
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Re: Arme Heidewachtel
Herken het wel; na 1 proefles jacht waarin ik 1; niet met gewone halsband mocht komen, alleen slip, 2. het apport met dwang in mond klemmen moest leren, 3. een andere hond die voor het eerst was gelijk hardhandig tegen de grond werd gewerkt (o.k. hij gromde geloof ik ook) had ik het wel gezien
niet mijn ding.
-
Supernova
- Zeer actief
Hij kreeg inderdaad een klap terwijl hij gromde naar Kenzo, maar ik denk dat hij wel vaker geslagen word. Hij dook al in elkaar toen die man zijn arm optilde. En toen hij onderweg was naar kenzo en ook op de terugweg naar zijn baas stond die man ook te schelden :N:fleurie schreef:Als ik het zo lees kreeg hij die beuk vanwege het grommen naar jou hond, niet zozeer tijdens het trainen toch? Niet dat ik het dan wel goedkeur hoor, maar misschien gaat het tijdens het trainen zelf wel anders?Denise. schreef:We lopen langs en de Heidewachtel begint zachtjes te grommen.. Krijgt hij toch een stomp voor zijn hoofd van die trainer![]()
En ik denk dat iemand die zijn hond slaat voor grommen, tijdens het trainen niet een andere correctie gebruikt.
-
Supernova
- Zeer actief
hmm zeker ook niet mijn ding neespijkerhond schreef:Herken het wel; na 1 proefles jacht waarin ik 1; niet met gewone halsband mocht komen, alleen slip, 2. het apport met dwang in mond klemmen moest leren, 3. een andere hond die voor het eerst was gelijk hardhandig tegen de grond werd gewerkt (o.k. hij gromde geloof ik ook) had ik het wel gezienniet mijn ding.
Heb je nog een andere club gevonden waar je kon trainen?
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Ik heb een klein stukje van dit topic gelezen, maar zit me zo kwaad te maken, dat ik niet verder lees.
Ik snap het niet waarom zo'n beestje slaan, als het mijn hond zou zijn had ik die trainer een klap op zijn muil gegeven.
Ik snap het niet waarom zo'n beestje slaan, als het mijn hond zou zijn had ik die trainer een klap op zijn muil gegeven.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
-
Supernova
- Zeer actief
Hij had ook zeer zeker niet mijn hond moeten slaan hoorvinkje schreef:Ik heb een klein stukje van dit topic gelezen, maar zit me zo kwaad te maken, dat ik niet verder lees.
En het is inderdaad heel heel triest dat dit nog gebeurd.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik zal wel een enorm slecht iemand zijn maar als mijn hond gromt en dit vervolgens nog een keer doet dan krijgt hij hier ook een tik voor zn kop hoor... je hebt slaan en slaan...Denise. schreef: En ik denk dat iemand die zijn hond slaat voor grommen, tijdens het trainen niet een andere correctie gebruikt.
En nee tijdens trainen sla ik mn honden niet dus ik snap niet waar dat zinnetje op zou slaan....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Fin
- Zeer actief
Waarom moet je het nu weer over een 'tik' hebben als het gaat om het slaan van honden. Moet alles met eufemistische bewoordingen vergoeilijkt worden? Misschien geef jij idd alleen maar een tik, maar in het voorbeeld van TS wordt er gewoon een dreun verkocht, klaar. Teveel mensen bedekken dergelijke praktijken met de mantel der liefde.malinois schreef:ik zal wel een enorm slecht iemand zijn maar als mijn hond gromt en dit vervolgens nog een keer doet dan krijgt hij hier ook een tik voor zn kop hoor... je hebt slaan en slaan...Denise. schreef: En ik denk dat iemand die zijn hond slaat voor grommen, tijdens het trainen niet een andere correctie gebruikt.![]()
En nee tijdens trainen sla ik mn honden niet dus ik snap niet waar dat zinnetje op zou slaan....
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
zo denk jij er over, ik denk dat een hond soms best wel duidelijkheid mag hebben dus dat een klap, tik, etc. soms best zou kunnen... ligt aan de hond, situatie etc.christo schreef:Waarom moet je het nu weer over een 'tik' hebben als het gaat om het slaan van honden. Moet alles met eufemistische bewoordingen vergoeilijkt worden? Misschien geef jij idd alleen maar een tik, maar in het voorbeeld van TS wordt er gewoon een dreun verkocht, klaar. Teveel mensen bedekken dergelijke praktijken met de mantel der liefde.malinois schreef:ik zal wel een enorm slecht iemand zijn maar als mijn hond gromt en dit vervolgens nog een keer doet dan krijgt hij hier ook een tik voor zn kop hoor... je hebt slaan en slaan...Denise. schreef: En ik denk dat iemand die zijn hond slaat voor grommen, tijdens het trainen niet een andere correctie gebruikt.![]()
Als jij gelukkiger wordt van dat ik zeg, ik geef mn hond een mep als hij staat te grommen dan mag dat ook, dat gaat hier dus ook echt niet gebeuren. En als daar nu een hollewipper, een tik, een mep, een klap een schop of hoe je het ook wil noemen voor nodig is dan doe ik dat. En in al deze woorden heb je onderscheid dus daarom moet je dat ook maken.
Waarom zou je je hond niet mogen straffen voor dergelijk gedrag?
Daarnaast had ik het over het 2e zinnetje en dat snap ik dus nog steeds niet.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Supernova
- Zeer actief
Een tik en een dreun vind ik toch wel heel anders klinken. Ik weet niet hoe hard jij je hond een tik geeft maar in dit geval was het echt een flinke dreun. Dat was gewoon echt te hard.malinois schreef:ik zal wel een enorm slecht iemand zijn maar als mijn hond gromt en dit vervolgens nog een keer doet dan krijgt hij hier ook een tik voor zn kop hoor... je hebt slaan en slaan...Denise. schreef: En ik denk dat iemand die zijn hond slaat voor grommen, tijdens het trainen niet een andere correctie gebruikt.![]()
Ik heb niks tegen op een hond een tik geven als hij zich echt niet gedraagt. Ik zelf doe het alleen niet.
*Edit* En over dat ene zinnetje, als ik zag hoe die meneer zijn hond behandeld zal die tijdens het trainen ook zeker wel klappen krijgen. Hij stond al te tieren en te schelden terwijl de hond naar hem toe kwam
Misschien dat het woordje 'iedereen' wat te algemeen is maar ik bedoelde dus die man.
Maar nogmaals, slaan of een tik geven is absoluut niet mijn ding. Ik veroordeel niemand die zijn/haar hond af en toe wel een tik geeft, maar tussen een tik en een dreun zit toch wel een groot verschil.
Ik wist niet dat iemand zich zo aangesproken zou voelen
Laatst gewijzigd door Supernova op 18 aug 2009 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Fin
- Zeer actief
Een tik geeft geen fysieke pijn, een dreun wel. Groot verschil tussen die twee. Een hollewipper is iets wat Christo ook wel eens krijgt, als je het hebt over een flinke tik met de zijkant van de voet tegen de zijkant van zijn achterste. Een trap doet pijn.
Daarom neem ik aanstoot aan vergoeilijkend taalgebruik. Noem dan het beestje gewoon bij de naam, deze man corrigeert met pijn. Een tik voel je nauwelijks, maar het voelt zeer om een dreun te krijgen.
Daarom neem ik aanstoot aan vergoeilijkend taalgebruik. Noem dan het beestje gewoon bij de naam, deze man corrigeert met pijn. Een tik voel je nauwelijks, maar het voelt zeer om een dreun te krijgen.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
oke maar waarom zou hij dat in een training dan ook doen? Ik zie dat verband nu niet echt....Denise. schreef:Een tik en een dreun vind ik toch wel heel anders klinken. Ik weet niet hoe hard jij je hond een tik geeft maar in dit geval was het echt een flinke dreun. Dat was gewoon echt te hard.malinois schreef:ik zal wel een enorm slecht iemand zijn maar als mijn hond gromt en dit vervolgens nog een keer doet dan krijgt hij hier ook een tik voor zn kop hoor... je hebt slaan en slaan...Denise. schreef: En ik denk dat iemand die zijn hond slaat voor grommen, tijdens het trainen niet een andere correctie gebruikt.![]()
Ik heb niks tegen op een hond een tik geven als hij zich echt niet gedraagt. Ik zelf doe het alleen niet.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat bedoel ik idd.christo schreef:Een tik geeft geen fysieke pijn, een dreun wel. Groot verschil tussen die twee. Een hollewipper is iets wat Christo ook wel eens krijgt, als je het hebt over een flinke tik met de zijkant van de voet tegen de zijkant van zijn achterste. Een trap doet pijn.
Ik straf naar de overtreding... een van mn honden heeft ooit mn trainer gebeten (en dan ook goed, een volle beet).. hij heeft hem van mij direct duidelijk mogen maken dat hij hier nooit meer een seconde over hoefde te piekeren om het nog een keer te doen. Ja het zal vast pijn gedaan hebben (overigens alleen met de handen niet met de voeten) maar hij heeft het nooit weer geprobeerd, is niet bang voor hem, is de enige waar hij uit zichzelf naar toe gaat om een aai te halen, maar heeft wel respect nu.
Als ik dat had moeten doen was ik A. te laat geweest, en B. was het bij lange na niet zo duidelijk geweest dan hoe het nu gebeurd was. Dus ik oordeel niet zo snel meer over dergelijke dingen. Je weet de achtergrond niet van de hond etc.

-
Fin
- Zeer actief
Het is wel je favoriete techniek om iemand op woorden te willen vangen en te doen alsof je iets niet begrijpt, steeds als discussies in de richting van africhten gaan. Wat is zo moeilijk om hieraan te begrijpen? Dat er veel momenten van frustratie zijn tijdens het trainen van honden en dat als je in één moment van frustratie een dreun uitdeelt, het aannemelijk is dat je dat op andere momenten wel zult doen?malinois schreef:oke maar waarom zou hij dat in een training dan ook doen? Ik zie dat verband nu niet echt....Denise. schreef:Een tik en een dreun vind ik toch wel heel anders klinken. Ik weet niet hoe hard jij je hond een tik geeft maar in dit geval was het echt een flinke dreun. Dat was gewoon echt te hard.malinois schreef:ik zal wel een enorm slecht iemand zijn maar als mijn hond gromt en dit vervolgens nog een keer doet dan krijgt hij hier ook een tik voor zn kop hoor... je hebt slaan en slaan...![]()
-
Supernova
- Zeer actief
Nouja ik weet natuurlijk niet zeker of hij dat doet, maar gewoon de hele manier van het omgaan met zijn hond doet mij vermoeden dat die man dat wel doet. Tijdens de training hoorde ik hem ook de hond uitschelden toen ik aan kwam lopen. Dus het ging niet al te vriendelijk zegmaarmalinois schreef:oke maar waarom zou hij dat in een training dan ook doen? Ik zie dat verband nu niet echt....Denise. schreef:Een tik en een dreun vind ik toch wel heel anders klinken. Ik weet niet hoe hard jij je hond een tik geeft maar in dit geval was het echt een flinke dreun. Dat was gewoon echt te hard.malinois schreef:
ik zal wel een enorm slecht iemand zijn maar als mijn hond gromt en dit vervolgens nog een keer doet dan krijgt hij hier ook een tik voor zn kop hoor... je hebt slaan en slaan...![]()
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
waar slaat dat nu weer op, ik zie dat verband totaal niet nee... als ik mn hond op het veld met een TT laat lopen wil dat niet zeggen dat dit buiten het veld ook gebeurd. Dus exact hetzelfde hier...christo schreef:
Het is wel je favoriete techniek om iemand op woorden te willen vangen en te doen alsof je iets niet begrijpt, steeds als discussies in de richting van africhten gaan. Wat is zo moeilijk om hieraan te begrijpen? Dat er veel momenten van frustratie zijn tijdens het trainen van honden en dat als je in één moment van frustratie een dreun uitdeelt, het aannemelijk is dat je dat op andere momenten wel zult doen?
Wie zegt dat een hond die geslagen wordt om gedrag dit ook tijdens een training gebeurd? Maar goed, ik zal wel weer spoken zien...

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
oke duidelijk.Denise. schreef:
Nouja ik weet natuurlijk niet zeker of hij dat doet, maar gewoon de hele manier van het omgaan met zijn hond doet mij vermoeden dat die man dat wel doet. Tijdens de training hoorde ik hem ook de hond uitschelden toen ik aan kwam lopen. Dus het ging niet al te vriendelijk zegmaar

-
Supernova
- Zeer actief
Dat bedoelde ik inderdaad ja, het leek mij een zeer gefrustreerd persoon die zodra de hond wat verkeerds doet meteen een dreun uitdeelt.christo schreef: Het is wel je favoriete techniek om iemand op woorden te willen vangen en te doen alsof je iets niet begrijpt, steeds als discussies in de richting van africhten gaan. Wat is zo moeilijk om hieraan te begrijpen? Dat er veel momenten van frustratie zijn tijdens het trainen van honden en dat als je in één moment van frustratie een dreun uitdeelt, het aannemelijk is dat je dat op andere momenten wel zult doen?
Ik bedoelde helemaal niet dat iedereen die zijn hond weleens een tik geeft dat ook zal doen tijdens trainen
-
Supernova
- Zeer actief
malinois schreef:oke duidelijk.Denise. schreef:
Nouja ik weet natuurlijk niet zeker of hij dat doet, maar gewoon de hele manier van het omgaan met zijn hond doet mij vermoeden dat die man dat wel doet. Tijdens de training hoorde ik hem ook de hond uitschelden toen ik aan kwam lopen. Dus het ging niet al te vriendelijk zegmaar
mooi.
- Ma-Rianne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vader en zoon
Ik volg al jaren cursussen op een KC ( gehoorzaamheid,, flyball, behendigheid en jacht) waar mensen die hun hond schoppen en slaan, zelfs als het niet echt pijn doet, verzocht worden andere methodes te gebruiken. Die mensen worden geholpen om andere , diervriendelijke methodes te ontwikkelen en aan te leren, omdat de ene hond de andre niet is.
Bij herhaling van fysiek geweld tegen de honden word de persoon geroyeerd als lid.
Honden schoppen en slaan? Ben je nou helemaal gek!!
Bij herhaling van fysiek geweld tegen de honden word de persoon geroyeerd als lid.

- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Huhmalinois schreef: als ik mn hond op het veld met een TT laat lopen wil dat niet zeggen dat dit buiten het veld ook gebeurd.
Over corrigeren: ja er zit verschil tussen een tik, mep, klap, dreun, hollewipper, schop of trap
Maar als ik iemand zijn hond een dreun zie geven en hij staat scheldend op het veld, dan verwacht ik inderdaad ook niet dat hij de rest van de training opeens wel in opperbeste stemming en koereloerend met een koekie doorbrengt.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
op een trainingsdag hebben ze hem de hele dag om... niet dat ik hem daar in de auto net voordat ik hem eruit moet halen nog om moet doen en daarmee de link gaan leggen.Frenk schreef:Huhmalinois schreef: als ik mn hond op het veld met een TT laat lopen wil dat niet zeggen dat dit buiten het veld ook gebeurd.maar ze moeten die dingen toch standaard om, omdat ze anders een link gaan leggen? Of heb ik het nu verkeerd onthouden?

- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
denk dat je bij dezelfde kc zit als ik.. vind het ook helemaal prima hoe ze het daar doen.Ma-Rianne schreef:Ik volg al jaren cursussen op een KC ( gehoorzaamheid,, flyball, behendigheid en jacht) waar mensen die hun hond schoppen en slaan, zelfs als het niet echt pijn doet, verzocht worden andere methodes te gebruiken. Die mensen worden geholpen om andere , diervriendelijke methodes te ontwikkelen en aan te leren, omdat de ene hond de andre niet is.
op 1 uitzondering na. er is daar 1 behoorlijk gestoorde hond die elke keer dat hij los tijdens de cursus andere honden pakt. en daar wordt keer op keer vriendelijk mee getraind en keer op keer gaat het mis. ik heb al meerdere mensen horen zeggen: als die op mijn hond afkomt, dan krijgt ie een trap waar die niet goed van wordt. ik zou dat zelf ook doen. het beest kan er waarschijnlijk niks aan doen dat ie een kronkel in de kop heeft, maar ik ben liever mijn lidmaatschap kwijt dan dat ie in mijn hond vliegt.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Mooie omschrijvingFrenk schreef:Maar als ik iemand zijn hond een dreun zie geven en hij staat scheldend op het veld, dan verwacht ik inderdaad ook niet dat hij de rest van de training opeens wel in opperbeste stemming en koereloerend met een koekie doorbrengt.
Dat verwacht ik ook niet nee, als iemand zo overduidelijk ongeduldig is en een dreun geeft.
- Ma-Rianne
- Zeer actief
Het is wat mij betreft de vraag of die hond in een groepsles hoort, of dat daar eerst individueel mee getraind moet worden!Ragyo schreef:denk dat je bij dezelfde kc zit als ik.. vind het ook helemaal prima hoe ze het daar doen.Ma-Rianne schreef:Ik volg al jaren cursussen op een KC ( gehoorzaamheid,, flyball, behendigheid en jacht) waar mensen die hun hond schoppen en slaan, zelfs als het niet echt pijn doet, verzocht worden andere methodes te gebruiken. Die mensen worden geholpen om andere , diervriendelijke methodes te ontwikkelen en aan te leren, omdat de ene hond de andre niet is.
op 1 uitzondering na. er is daar 1 behoorlijk gestoorde hond die elke keer dat hij los tijdens de cursus andere honden pakt. en daar wordt keer op keer vriendelijk mee getraind en keer op keer gaat het mis. ik heb al meerdere mensen horen zeggen: als die op mijn hond afkomt, dan krijgt ie een trap waar die niet goed van wordt. ik zou dat zelf ook doen. het beest kan er waarschijnlijk niks aan doen dat ie een kronkel in de kop heeft, maar ik ben liever mijn lidmaatschap kwijt dan dat ie in mijn hond vliegt.
Het zou voor mij een reden zijn geweest om met Lieuwe, die een heel bedeesde en zachtaardige hond is, te stoppen, omdat hij in zulke situaties niets meer durft en doet. Ik zou dit dus echt aankaarten bij het bestuur en het instructeursteam als ik in jou plaats stond.

- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
is al gedaan door andere mensen, voor zover ik heb gehoord. in onze groep zat hij bijna altijd een lange lijn en kreeg daardoor weinig kans, is denk ik 2 of 3 x los geweest en greep toen wel andere honden (misschien voelde hij ook wel dat mijn hond en ik het beide niet zo maar zouden laten gebeuren). tot mijn verbazing werd er later toen hij de cursus opnieuw deed weer zonder lange lijn gewerkt - maar ik zat toen niet meer in die groep.
op zich vind ik het goed dat ook mensen met echt moeilijke honden mogen trainen maar dan moet het wel zo geregeld zijn dat ze geen schade toe kunnen brengen.
op zich vind ik het goed dat ook mensen met echt moeilijke honden mogen trainen maar dan moet het wel zo geregeld zijn dat ze geen schade toe kunnen brengen.
- Ma-Rianne
- Zeer actief
-
mwillow
ranetje schreef:Het kan heel hardhandig toegaan bij trainingen.
Er zijn ook groepen die anders werken (gelukkig!!) maar je komt dit soort acties echt nog wel tegen hoor.
Wat dacht je van de hond ophijsen aan een prikker om er voor te zorgen dat hij het apport uit water niet loslaat als hij bij de kant komt? :N:
Nee niet bij mijn trainingsgroep![]()
Een hond op de rug gooien en een knie op de nek zetten omdat hij hij de kop afdraait en DUS het apport "niet wil afgeven" (na eerst het apport wel ontfunseld te hebben).
Ik heb altijd heel erg positief getraind met mijn hond en die trainers waren echt supergeweldig met de honden. Was ff zoeken, maar van dit soort voorbeelden word ik echt niet goed. Ik heb nooit geïnformeerd bij bepaalde bekende jachtgroepen in onze omgeving, omdat ik afging van de ervaring van anderen en ik zelf nog wel eens wat praktijk zie tijdens trainingen in de gebieden waar ik ook kom. Maar hoe kom je er in godsnaam achter of dat binnen jouw groep ook staat te gebeuren? Dit soort voorbeelden zullen ze toch niet gaan vernoemen als je telefonisch informatie inwint.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Hier kom je alleen maar achter door op de trainingsgroepen te gaan kijken denk ik.SandraH schreef:ranetje schreef:Het kan heel hardhandig toegaan bij trainingen.
Er zijn ook groepen die anders werken (gelukkig!!) maar je komt dit soort acties echt nog wel tegen hoor.
Wat dacht je van de hond ophijsen aan een prikker om er voor te zorgen dat hij het apport uit water niet loslaat als hij bij de kant komt? :N:
Nee niet bij mijn trainingsgroep![]()
Een hond op de rug gooien en een knie op de nek zetten omdat hij hij de kop afdraait en DUS het apport "niet wil afgeven" (na eerst het apport wel ontfunseld te hebben).![]()
![]()
Ik heb altijd heel erg positief getraind met mijn hond en die trainers waren echt supergeweldig met de honden. Was ff zoeken, maar van dit soort voorbeelden word ik echt niet goed. Ik heb nooit geïnformeerd bij bepaalde bekende jachtgroepen in onze omgeving, omdat ik afging van de ervaring van anderen en ik zelf nog wel eens wat praktijk zie tijdens trainingen in de gebieden waar ik ook kom. Maar hoe kom je er in godsnaam achter of dat binnen jouw groep ook staat te gebeuren? Dit soort voorbeelden zullen ze toch niet gaan vernoemen als je telefonisch informatie inwint.
Dat is een van de redenen dat ik de site bekijk (vooral ook de foto's!), op grond daarvan een eerste indruk krijg en dan moet kijken (of adviseren om te gaan kijken) of de praktijk klopt met de site.
Want dat laatste is wel vaak, maar niet altijd het geval.
Bij vaagheden op de site de hond niet meenemen zelfs als zou dat mogen als je vraagt of je mag kijken
Ik neem aan dat jij positieve berichten hoorde van mensen die je kende en waarvan je wist hoe ze met hun hond omgaan?
-
mwillow
Ja, het zijn trainers die ook bij die andere groepen op wedstrijdbasis trainen, maar die ik ook ken uit het KC trainen. Ik was op zoek naar een leuke trainingsgroep, maar niet met het idee om eens lekker te gaan presteren, zeg maar. Want ik had al vernomen dat er trainingsgroepen bij ons zijn, die daar een andere gedachtengang als ik op nahouden, dus die vielen bij voorbaat al af. Ik zou met een volgende hond wel wat verder willen. Dan zou ik bij 1 van die groepen moeten zijn volgens insiders, maar wil wel graag een eerlijke band blijven houden met mijn hond. Ik weet dat ze met veel pressie werken en daar kan ik heel slecht tegen, dus wellicht ben ik zelf wel geheel ongeschikt voor zo'n groep.ranetje schreef:Hier kom je alleen maar achter door op de trainingsgroepen te gaan kijken denk ik.
Dat is een van de redenen dat ik de site bekijk (vooral ook de foto's!), op grond daarvan een eerste indruk krijg en dan moet kijken (of adviseren om te gaan kijken) of de praktijk klopt met de site.
Want dat laatste is wel vaak, maar niet altijd het geval.
Bij vaagheden op de site de hond niet meenemen zelfs als zou dat mogen als je vraagt of je mag kijken![]()
Ik neem aan dat jij positieve berichten hoorde van mensen die je kende en waarvan je wist hoe ze met hun hond omgaan?
- iones
- Zeer actief
Ik vind dat je een hond best een afstraffing mag geven maar als hij zo in elkaar krimpt, ga je over zijn grens, of ben je over zijn grens gegaan. En dan ben je niet goed bezig. Als een trainer zo iets deed en ik was daar op cursus, zou ik zwaar gaan twijfelen of ik er nog naartoe zou gaan. En dat zou ik ze laten weten ook.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen