Maar halverwege kwam daar vriend Igor en alle aandacht ging natuurlijk naar hem en ze springen naar elkaar toe, Napoleon schiet uit zijn halsband en rent om Igor heen die draait op zijn beurt Napoleon vast met de lange lijn en bij het uit elkaar halen kwam dus ook Igor los en weg waren ze, overdag is dit geen enkel probleem maar in de avonduren loopt er ook veel meer konijnen en hazenvolk. Volop rennen en spelen, ik nog tegen baas van Igor zeggen; sjips ik ben hier helemaal niet blij mee, die probeert mij nog gerust te stellen met het verhaal; joh ze blijven toch altijd bij elkaar.. ja tot Napoleon haas ziet.. Nou ik had het nog niet gezegd of weg was hij, een schim ging met de snelheid van het licht over het veld en het enige wat ik kon hopen is dat hij niet richting weg of bollenveld zou gaan. Nou dat deed hij niet maar hij ging richting slootkant en ik kon roepen wat ik wilde, meneer ging door de sloot naar de overkant de haas achterna, in het net ingezaaide weiland van mijn overbuurman, &%*@* stomme jachthond :M:
Roepen had geen zin en toch doe je het, maar Napoleon durfde natuurlijk weer niet meer terug door de sloot en dan legt hij zich daar ook bij neer en gaat gewoon plezier maken... Hup en hij verdween in het donker nou leuk.. Ik was ondertussen toch wel een beetje paniek aan het krijgen, want hij kan ook dus door de sloot richting de golfbaan en het vliegveld en ik wil niet weten wat er dan kan gebeuren en al helemaal wil ik niet weten wat dat kan gaan kosten.
Dus Igor met baas op het veld gelaten, ik rennend over het veld naar de weg, het erf bij de buurman op (hopend dat de erfhond nog in de boerderij zou zijn) en hup richting het land, roepen had nog steeds geen zin en na een tijd zag ik hem mijn kant op komen en ik nam een duik, hoppa vast is vast en de riem om pfff een gitzwarte stinkende Napoleon die eigenlijk nog wel even had willen doorrennen want hij had het reuze naar zijn zin
Thuis heb ik hem gelijk in de douche gegooid, ik maakte even geen vriendjes met hem maar dat kon me op dat moment echt ff niet schelen, stinken dat hij deed
Vanmorgen was hij helemaal niet blij dat hij het met 10mtr lijn moest doen, maar hij kan me wat, hij heeft lijnarrest voorlopig