Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Export Australië

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Export Australië

Ongelezen bericht door Tulp »

Heeft iemand daar ervaring mee? Of weet iemand welke bloedtest er allemaal bij moeten zitten en wat de titers dan moeten zijn?
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
goud
Zeer actief
Contacteer:

Re: Export Australië

Ongelezen bericht door goud »

Tulp schreef:Heeft iemand daar ervaring mee? Of weet iemand welke bloedtest er allemaal bij moeten zitten en wat de titers dan moeten zijn?
Aangezien onze zoon naar Australie verhuist en z'n honden meeneemt heb ik hier de nodige informatie gevonden.
Er is ook een Australie forum.Hier kun je ook veel op vinden betreffende dit onderwerp.

http://www.xpdite.net/emigratie/hond-me ... australie/" onclick="window.open(this.href);return false;
Maggie
fransoos
Zeer actief
Mijn ras(sen): franse bulldog
Aantal honden: 10
Contacteer:

Ongelezen bericht door fransoos »

ik meende dat ze daar dan ook nog eens 30 dagen in quarantaine moesten, of is dat niet meer zo ??

kon ooit een pup exporteren daarheen, maar heb het toen om deze quarantaine afgeblazen
groetjes Ida en de fransoosjes
Afbeelding

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...
goud
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door goud »

fransoos schreef:ik meende dat ze daar dan ook nog eens 30 dagen in quarantaine moesten, of is dat niet meer zo ??

kon ooit een pup exporteren daarheen, maar heb het toen om deze quarantaine afgeblazen
Klopt, ze moeten wel in quarataine. De tijd van een maand klopt wel ongeveer.
Maggie
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

misschien kan podenji je helpen met je vragen. Die heeft er wel ervaring mee met exporteren naar australië.

Succes.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Danielle »

inderdaad een maand in quarantaine en dat is dus voor mij altijd een reden geweest om geen pup naar OZ te laten gaan.
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Danielle schreef:inderdaad een maand in quarantaine en dat is dus voor mij altijd een reden geweest om geen pup naar OZ te laten gaan.
die quarantaine stations zijn zeer luxe pensions, er zijn er maar een paar in Oz die dat mogen en staan onder streng toezicht, ook mogen de a.s. baasjes regelmatig op bezoek komen. De hond die ik naar australie heb geexporteerd is er niet bepaald anders van geworden en dan hebben we het nog wel over een zogenaamd gevoelig ras :ok:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

P!nki schreef:misschien kan podenji je helpen met je vragen. Die heeft er wel ervaring mee met exporteren naar australië.

Succes.
hihi er is mij niets gevraagt door Tulp maar bij toeval stuit ik toch op dit topic :mrgreen:

voor australie zijn veel testen nodig en veel geduld, tegenwoordig moeten ze ook op leishmania getest worden, en bij de 2e inenting van de pup moet je een speciale enting vragen ( weet het zo ff niet uit mn hoofd maar 1 entstof mag er niet inzitten anders wordt er positief op getest bij de bijbehorende titer en dan mogen ze dus de grens ook niet over ) ook moet er een export vergunning worden aangevraagt hier in NL ( maximaal en minimaal x dagen voor de reis ) en de nieuwe eigenaar in australie moet ruim van te voren de quarantaine regelen en een importvergunning.

Hoe het allemaal precies ging weet ik niet meer maar het was een heel proces :ugh:

edit; het aantal dagen in quarantaine is afhankelijk van hoe lang je de pup hier houdt met een minimum van 30 dagen in qurantaine aldaar.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”