Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Retriever-training "The American Way"

Moderator: moderatorteam

laura86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Retriever-training "The American Way"

Ongelezen bericht door laura86 »

En wat hij dan ook zegt, we zijn nu een week aan het trainen, dus nu kunnen we er wel wat druk opzetten :devil:

Ik vind het ongelooflijk, en hij is duidelijk ook erg overtuigd van zijn eigen methode. Er staan idd nogal wat filpmjes van hem op youtube...
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

God, wat zou ik graag die vent een pak rammel met een ketting willen geven zeg....
Niet dat het waarschijnlijk ook maar iets helpt om hem anders te laten denken over hondentraining, maar het zou me wel opluchten :pffff:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

"Permanent uit de samenleving halen" zegmaar :mann:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

ach wat vreselijk sneu. 't beestje loopt er totaal gebroken bij.
Bah.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

het doet me een klein beetje denken aan vroegere (amerikaanse) methode om een paard zadelmak te maken.

In die tijd ``breken``ze eerst het paard door hem met tuigage om te laten lopen waarbij het hoofd geheel 1 kant opgebonden werd en er een voorbeen omhoog geknoopt werd. want dan zou het paard het tuig accepteren.

Tegenwoordig weten we beter en wordt in de meest gevallen een paard stap voor stap bekend gemaakt met het tuig. en laat je het wennen. en daarna pas longeren en grondwerk en dan gaat er eens iemand over zijn rug hangen en gaat erop zitten.

deze methode doet me daar een beetje aan denken. de hond eerst ``breken`` door macht en veel rukken aan de riem. de riem strak houden zodat de hond niet weg kan. dus meer ``dwingend``trainen.

en dit hoeft dus eigenlijk niet meer.
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Jaap* schreef:
ranetje schreef:Er zijn ook genoeg honden die opgeleid worden en daarna met hun eigen baas gaan jagen denk ik?
Dat gebeurt hier in Europa ook nog vrij geregeld.
Ja vast wel :wink:
Maar de "toppers" schijnen toch echt (in grote getallen en tegen een fors tarief) intern op grote ranches te zitten bij dit soort lui. Die dan personeel hebben om dag in dag uit het programma af te werken. Aldus de ons beiden bekende trainster na haar VS-bezoek :19:
Heb z'n website gevonden en inderdaad hij schijnt een "grote" te zijn daar in de USA en wij zien het verkeerd...... hij houdt van honden

Bill Corcoran, previously owned Heritage Kennels, has 20 years experience training dogs for bomb and narcotics detection, search and rescue and AKC hunt tests. He also developed the K-9 training division of the police department in which he served for 13 years. His accomplishments are significant in every venue and they have earned him the respect of AKC judges and fellow trainers alike. With his diverse background in animal behavior he specialized in the 'problem dog'. Many going on to complete AKC Master Hunter titles! He truly loves dogs and understands how they communicate making the learning process clear and anything but cookie cutter. Bill retired from professionally training competition retrievers full time, yet still accepts a very small number of hi-quality retrievers for training throughout the year. Contact us for consideration.

* Bill is a Master level hunt test judge
* Bill has qualified 28 dogs for the AKC Master National
* Bill has titled 30+ AKC Master Hunters just from 2003-2006
* Bill has accomplished field titles with titled show champions
Renee1966
Zeer actief

Emma schreef:het doet me een klein beetje denken aan vroegere (amerikaanse) methode om een paard zadelmak te maken.

In die tijd ``breken``ze eerst het paard door hem met tuigage om te laten lopen waarbij het hoofd geheel 1 kant opgebonden werd en er een voorbeen omhoog geknoopt werd. want dan zou het paard het tuig accepteren.
Dat is ook grof zeg, wordt dat ook nog gedaan daar dan?
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Renee1966 schreef:
Emma schreef:het doet me een klein beetje denken aan vroegere (amerikaanse) methode om een paard zadelmak te maken.

Dat is ook grof zeg, wordt dat ook nog gedaan daar dan?
ik heb geen idee of het nog steeds zo gedaan wordt.
ik heb het eens op een videoband gezien. en van Monty Roberts gelezen. en later wel op videobanden van Discovery gezien. Je ziet er ook een stukje van terug in de film Horsewhisperer. daar heeft de trainer alleen een been opgebonden, zodat het meisje op haar paard terug kon stappen. maar werd vroeger gebruikt voor zadelmak maken, waarbij ook het hoofd omgebogen werd. zodat het niet weg kon rennen of tegen het zadel kon gaan bokken.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Renee1966 schreef:
Jaap* schreef:
ranetje schreef:Er zijn ook genoeg honden die opgeleid worden en daarna met hun eigen baas gaan jagen denk ik?
Dat gebeurt hier in Europa ook nog vrij geregeld.
Ja vast wel :wink:
Maar de "toppers" schijnen toch echt (in grote getallen en tegen een fors tarief) intern op grote ranches te zitten bij dit soort lui. Die dan personeel hebben om dag in dag uit het programma af te werken. Aldus de ons beiden bekende trainster na haar VS-bezoek :19:
Heb z'n website gevonden en inderdaad hij schijnt een "grote" te zijn daar in de USA en wij zien het verkeerd...... hij houdt van honden

Bill Corcoran, previously owned Heritage Kennels, has 20 years experience training dogs for bomb and narcotics detection, search and rescue and AKC hunt tests. He also developed the K-9 training division of the police department in which he served for 13 years. His accomplishments are significant in every venue and they have earned him the respect of AKC judges and fellow trainers alike. With his diverse background in animal behavior he specialized in the 'problem dog'. Many going on to complete AKC Master Hunter titles! He truly loves dogs and understands how they communicate making the learning process clear and anything but cookie cutter. Bill retired from professionally training competition retrievers full time, yet still accepts a very small number of hi-quality retrievers for training throughout the year. Contact us for consideration.

* Bill is a Master level hunt test judge
* Bill has qualified 28 dogs for the AKC Master National
* Bill has titled 30+ AKC Master Hunters just from 2003-2006
* Bill has accomplished field titles with titled show champions
Oh, hij doet het allemaal uit liefde voor de honden. ja, dan is het goed natuurlijk... :Q:
Ik heb zin om mijn Bill om te dopen. Naamgenoot te zijn van zo'n iemand, dat heeft mijn ouwe trouwe vast niet graag. :ugh: :wink:
Afbeelding
Renee1966
Zeer actief

Rami schreef:
Oh, hij doet het allemaal uit liefde voor de honden. ja, dan is het goed natuurlijk... :Q:
Ik heb zin om mijn Bill om te dopen. Naamgenoot te zijn van zo'n iemand, dat heeft mijn ouwe trouwe vast niet graag. :ugh: :wink:
Gelukkig zijn er ook aardige Bill's in de wereld :wink: (Cosby, Gates, Clinton)
Jaap*
Zeer actief

Renee1966 schreef:Gelukkig zijn er ook aardige Bill's in de wereld :wink: (Cosby, Gates, Clinton)
:ugh: :mrgreen:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Jaap* schreef:
Renee1966 schreef:Gelukkig zijn er ook aardige Bill's in de wereld :wink: (Cosby, Gates, Clinton)
:ugh: :mrgreen:
Haha!
Daarbij: je spreekt Billy's naam eigenlijk uit als Bielie! Hij komt uit een opvang in Wallonië. :wink:
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ja, het ontgaat mij ook een beetje waarom hij zo moeilijk doet bij die simpele oefeningen. Als hij het positief had aangepakt, had die hond binnen een paar minuten kunnen zitten en volgen. Zo moeilijk zijn die oefeningen toch niet? Ik heb het idee dat honden hier aan wennen en daardoor beter volgwerk laten zien op wedstrijden. Ze zullen wel leren dat ze die ruk aan de riem bespaard blijft als ze maar goed luisteren. Maar dat je dan trots kan zijn op hoe geweldig die hond wel niet luisterd, dat snap ik niet zo. Ik kan er juist zo van genieten als mijn honden een oefening met plezier uitvoeren, dat zie je hierbij toch helemaal niet?
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Je kan niet reageren op dat filmpje en het ook niet raten. Is hij soms bang voor kritiek? Want dat zou hij zeker krijgen en blijkbaar verwacht hij dat ook. :19:
spijkerhond
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door spijkerhond »

het doet me een klein beetje denken aan vroegere (amerikaanse) methode om een paard zadelmak te maken.

deze methode doet me daar een beetje aan denken. de hond eerst ``breken`` door macht en veel rukken aan de riem. de riem strak houden zodat de hond niet weg kan. dus meer ``dwingend``trainen.
Ik had er dezelfde gedachte bij; een bepaald slag mensen dat dieren graag totaal slaaft, onderdanig en zonder enig eigen initiatief aan de mens ziet. Jammer genoeg levert het blijkbaar op korte termijn wel snel goede wedstrijdresultaten op.

Zoals al aangegeven vind je dingen eruit ook hier in NL wel terug hoor; tijdens mijn 1e en laatste proefles jachttraining moest ik ook dwangapport oefenen op dezelfde manier als in het filmpje (en dat vooral thuis een paar keer per dag een paar minuten per keer), veel riemgebruik, een andere nieuwe hond (inderdaad met pittig/dominant gedrag daar niet van) werd flink geslagen door de trainer en een vrolijk gebracht apport uit het water door mijn hond was volstrekt waardeloos want was spelenderwijs en niet onder appel. (of terwijl op de gedwongen manier zoals de man het wil in het filmpje)
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Linsey schreef:Je kan niet reageren op dat filmpje en het ook niet raten. Is hij soms bang voor kritiek? Want dat zou hij zeker krijgen en blijkbaar verwacht hij dat ook. :19:
`
Je kan nog steeds reageren op zijn youtube-profiel zelf, gewoon z'n naam aanklikken ;).
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
vivian
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door vivian »

bah :jank: . ik wordt hier helemaal akelig van. ik heb t filmpje maar niet afgekeken.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering
Bas 17-12-1999 08-02-2013 Job 21-03-2003 22-11-2013
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Wat een zak hooi van een kerel zeg :devil:
Dat noemt hij trainen, brrrrrrrrrr
Dat zou hij toch echt niet met een Kaukaas moeten proberen, maar dat zal hij wel niet durven ook, de slapzak :evil:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

billy schreef:Dat zou hij toch echt niet met een Kaukaas moeten proberen...
Och, het zou best leuk kunnen zijn natuurlijk :mann:
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Jaap* schreef:
billy schreef:Dat zou hij toch echt niet met een Kaukaas moeten proberen...
Och, het zou best leuk kunnen zijn natuurlijk :mann:
Ja maar het mannetje is dan wel aan de beurt :8): , vanuit die kant bekeken zou het wel leuk zijn. :mrgreen:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Jemig wat vreselijk! Ik heb het niet eens afgekeken, wat een medelijden heb ik met die hond.
Hoe onzeker moet een hond worden zeg? :jank: :kotz:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
drent.lover
Zeer actief
Mijn ras(sen): drentsche patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door drent.lover »

Arme, arme hond, niks leuk vrolijk met het staartje omhoog volgen, logisch hoe hij ook word aangepakt, triest toch dat er een heleboel mensen zijn die dit een normale manier van hondentrainen vinden. :(
Afbeelding
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

spijkerhond schreef:

Ik had er dezelfde gedachte bij; een bepaald slag mensen dat dieren graag totaal slaaft, onderdanig en zonder enig eigen initiatief aan de mens ziet. Jammer genoeg levert het blijkbaar op korte termijn wel snel goede wedstrijdresultaten op.

Zoals al aangegeven vind je dingen eruit ook hier in NL wel terug hoor; tijdens mijn 1e en laatste proefles jachttraining moest ik ook dwangapport oefenen op dezelfde manier als in het filmpje (en dat vooral thuis een paar keer per dag een paar minuten per keer), veel riemgebruik, een andere nieuwe hond (inderdaad met pittig/dominant gedrag daar niet van) werd flink geslagen door de trainer en een vrolijk gebracht apport uit het water door mijn hond was volstrekt waardeloos want was spelenderwijs en niet onder appel. (of terwijl op de gedwongen manier zoals de man het wil in het filmpje)
Je verhaal komt mij heel bekend voor.
Alleen ik ben zo dom geweest, dit 18 lessen vol te houden.
Toch apporteerde mijn DSK na 18 lessen nog steeds niet tijdens de training.

De laatste les was eigenlijk de leukste: Luna liep dol enthousiast naar de dummie, pieste er overheen en ging vervolgens op een nabij gelegen akker achter de hazen aan!

Ik was de enige op het veld die er om kon lachen.
Het advies was natuurlijk toen de TT. Heb netjes gewacht tot mijn hond weer terugkwam en beloond met een kaasje, bedankt voor nog meer lessen en het veld afgelopen.

Luna brengt nu vrolijk, maar zonder appel de apportjes binnen.
Laat ons maar lekker spelen, heb i.i.g. geen TT nodig!
Natuurlijk lukt het wel om aan de lijn alles dwingend te bepalen voor het beestje, maar los van de lijn komen dan de probleempjes om de hoek kijken.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

spijkerhond schreef:

:eek:
Op welke trainingsgroep heb jij gezeten? (mag ook via PB)

Ik herken wel een paar dingen, maar geslagen door de trainer ................ :jank: :devil:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
poembaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door poembaa »

En weet je, ook in Nederland gooi je nog altijd hogere ogen met een slaafs volgende hond zonder enig plezier. Die dingen maken namelijk absoluut geen fouten. Mijn hond doet van alles "verkeerd". Die volgt vrolijk, kijkt of hij mogelijk nog braver kan zijn en verliest daarmee punten in de GG.

Ik ben erg blij dat de meesten hier op het forum vooral erg positief bezig zijn. Maar helaas is het nog altijd gemakkelijker om met geweld het gewenste resultaat te bereiken dan met positief trainen (tot mijn grote frustratie, dat dan weer wel. Ik wil pluspunten voor elke kwispel !! :boos: :lol1: )
Groeten
Suzanne

Chasin', Rhythm & Jynxx
http://www.sportingk9.nl

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”