Nou heb ik dus even gegoogled voor rasinformatie en ook het karakter lijkt me dus geweldig. Wel raar dat ik na 25 jaar ineens zo als een blok voor een totáál ander ras kan vallen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Verliefd...
Moderator: moderatorteam
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Verliefd...
Afgelopen zondag was er een film op de tv met Tom Selleck. Nou was die niet zo belangrijk, maar de personage die hij speelde had een hond. En wat voor hond...een bloedhond. Ik viel als een blok voor die hond. Dat wijze smoeltje en die filosofische ogen, hélemaal geweldig!
Nou heb ik dus even gegoogled voor rasinformatie en ook het karakter lijkt me dus geweldig. Wel raar dat ik na 25 jaar ineens zo als een blok voor een totáál ander ras kan vallen.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Re: Verliefd...
Bloedhonden....
Dat zijn die mensen die op shows altijd met badhandoeken lopen en zo smakelijk kunnen vertellen over het plafond witten als de hond zijn kop schudt
Maar qua karakter schijnen ze erg leuk te zijn.
Dat zijn die mensen die op shows altijd met badhandoeken lopen en zo smakelijk kunnen vertellen over het plafond witten als de hond zijn kop schudt
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat eerste stond niet in de rasbeschrijving :N: . Maar bij de karakterbeschrijving stond idd. hun zachtaardige, kalme en filosofische eigenschappen.Marjoleine schreef:Bloedhonden....
Dat zijn die mensen die op shows altijd met badhandoeken lopen en zo smakelijk kunnen vertellen over het plafond witten als de hond zijn kop schudt![]()
Wil overigens niet zeggen dat deze hond bij mij past, hoor. Maar die hond in die film was zo leuk. Vooral die interactie met die hoofdpersoon. Die blik in die ogen van die hond als respons op conversaties die de acteur met hem had was fantastisch (en ja, ik weet dat een hond in een film geen maatstaf is voor een raskeuze

- fleurie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
- Aantal honden: 3
Volgens mij moet je vooral veel geduld hebben en een heel relaxte inslag hebben bij dit ras, ik ken mensen die rustig een uur op een bankje in duin gaan zitten wachten op de terugkomst van hun edele stel
En niet vies zijn van een beetje kwijl. Maar verder, prachtige adelijke honden!
En niet vies zijn van een beetje kwijl. Maar verder, prachtige adelijke honden!

- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
We hadden er altijd eentje in pension, een hele lieve jonge teef.
Erg enthousiast en aanhankelijk
Tot zover de pluspunten.....
Ogen chronisch ontstoken en de wanden in de kennel......elke dag poetsen, brrrrrr.....
Erg enthousiast en aanhankelijk
Tot zover de pluspunten.....
Ogen chronisch ontstoken en de wanden in de kennel......elke dag poetsen, brrrrrr.....
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Is dat rasgerelateerd? Aan het kwijl zou ik nog wel kunnen wennenOgen chronisch ontstoken

-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Heel, heel, heel lang geleden hadden we er één op GG.
Een scheet van een beest, maar als de hond een luchtje in de neus had kon de baas doodvallen.
Of eigenlijk had hij dan helemaal geen erg in de baas.
Kon urenlang achter een spoor aan lopen.
En als je ´s avonds een brief ging posten dan liet je de hond achter bij de ene kant van de eerste lantarenpaal, was ie net aan de andere kant toe als je terug kwam.
Eigenlijk leefde hij nogal erg in zijn eigen (geur)wereld.
Niet tegenstaande dat heb ik nog altijd een zwakke plek voor de " Braque Saint Hubert" .
Een scheet van een beest, maar als de hond een luchtje in de neus had kon de baas doodvallen.
Of eigenlijk had hij dan helemaal geen erg in de baas.
Kon urenlang achter een spoor aan lopen.
En als je ´s avonds een brief ging posten dan liet je de hond achter bij de ene kant van de eerste lantarenpaal, was ie net aan de andere kant toe als je terug kwam.
Eigenlijk leefde hij nogal erg in zijn eigen (geur)wereld.
Niet tegenstaande dat heb ik nog altijd een zwakke plek voor de " Braque Saint Hubert" .
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Ja eigenlijk wel, bij oa bloedhonden hangt het onderste ooglid nogal waardoor er vuil langs de binnenranden gaat zitten en dat zorgt voor ontstekingen.lieke schreef:Is dat rasgerelateerd? Aan het kwijl zou ik nog wel kunnen wennenOgen chronisch ontstoken.
- Bons
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks
Komende uitgave van "De Hondenwereld" staat een rasportret van de bloedhond 
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! 
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
ThanksBons schreef:Komende uitgave van "De Hondenwereld" staat een rasportret van de bloedhond

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Hartstikke leuke honden,maar wel met een paar (al genoemde) eigenschappen die je moet kunnen waarderen.Vroeger liep er op Rozendaal vaak een man met 2 Bloedhonden.
Althans......hij liep op het pad en de honden gingen huns weegs met de kans dat ze weleens gelijktijdig met de baas weer bij de auto terug kwamen
Soms liepen ze bij hem in de buurt maar je kon er ook nog weleens eentje in zijn uppie tegen komen(de andere was iets baasgerichter).
Althans......hij liep op het pad en de honden gingen huns weegs met de kans dat ze weleens gelijktijdig met de baas weer bij de auto terug kwamen
Soms liepen ze bij hem in de buurt maar je kon er ook nog weleens eentje in zijn uppie tegen komen(de andere was iets baasgerichter).

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- angelmelati
- Zeer actief
Vergeet niet dat in een film dat heel goed getrainde honden zijn, en als je zo'n film ziet je verliefd wordt op die bloedhond in die bepaalde film en dus niet op het ras!
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Realiseer ik me ook heel goed, hoor. Ik heb zelf collies en weet heel goed dat een collie géén Lassie is die alles kanangelmelati schreef:Vergeet niet dat in een film dat heel goed getrainde honden zijn, en als je zo'n film ziet je verliefd wordt op die bloedhond in die bepaalde film en dus niet op het ras!
Maar ik heb nog nooit zoiets gehad. Vallen als een baksteen voor een hond van een ander ras. Ben al 25 jaar fervent collieliefhebber. Trouwens, als ze er achter komen, word ik vast geroyeerd als bestuurslid van de Schotse Herdervrienden

- Hamilton
- Zeer actief
ja, het zijn idd schitterende honden, voor mensen die het ras ( en al z'n eigenaardigheden) weten te waarderen.
Ik ken fokkers, die geinterresserde mensen , in huis lieten, hun honden flink wat water lieten drinken, en ze zo op de visite afstuurden, daarmee selecteerden ze gelijk de as pupkopers
Lieke misschien is dit wel eens leuk en voor iedereen die in de buurt van Nijmegen wonen.
er zit een bloedhonden meute vlakbij
misschien mag je daar eens gaan kijken, of naar hun slipjachten gaan kijken, ook wordt er( iig.toen ik nog kontakt met ze had via onze club) regelmatig oefen ritten gereden in de omliggende bossen.
zie hieronder:
MIDLAND HUNT
Opgericht in 1985 en met een eigen meute onder leiding van Master Barend van Dipten is de Midland Hunt één van de vier slipjacht verenigingen die Nederland rijk is.
De Kennels bevinden zich in Berg en Dal (bij Nijmegen). Gedurende het seizoen van september tot april worden er ca. 30 slipjachten gehouden. Hierbij wordt graag gebruik gemaakt van de welwillendheid van vele landeigenaren en pachters. Zonder deze mensen kan de slipjacht niet bestaan.
Ik ken fokkers, die geinterresserde mensen , in huis lieten, hun honden flink wat water lieten drinken, en ze zo op de visite afstuurden, daarmee selecteerden ze gelijk de as pupkopers
Lieke misschien is dit wel eens leuk en voor iedereen die in de buurt van Nijmegen wonen.
er zit een bloedhonden meute vlakbij
misschien mag je daar eens gaan kijken, of naar hun slipjachten gaan kijken, ook wordt er( iig.toen ik nog kontakt met ze had via onze club) regelmatig oefen ritten gereden in de omliggende bossen.
zie hieronder:
MIDLAND HUNT
Opgericht in 1985 en met een eigen meute onder leiding van Master Barend van Dipten is de Midland Hunt één van de vier slipjacht verenigingen die Nederland rijk is.
De Kennels bevinden zich in Berg en Dal (bij Nijmegen). Gedurende het seizoen van september tot april worden er ca. 30 slipjachten gehouden. Hierbij wordt graag gebruik gemaakt van de welwillendheid van vele landeigenaren en pachters. Zonder deze mensen kan de slipjacht niet bestaan.
- Hamilton
- Zeer actief
Ennath schreef: Niet tegenstaande dat heb ik nog altijd een zwakke plek voor de " Braque Saint Hubert" .
ik weet het, het blijft moeilijk met die verwarrende buitenlandse benamingen, braque, bracco ( staande)
en chien courant, bracke, brak ( lopende hond)
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
- Bons
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! 
-
snuffel11
- Zeer actief
De oom van een vriendinnetje van me vroeger had een hele roedel met Bloedhonden, zins dien ben ik zeer gecharmeerd van deze honden... Het is dat ik mijn huis op orde wil houden en niet ieder half jaar wil witte
anders had ik het denk toch wel geweten... vind ze prachtig van uiterlijk maar ook het karakter 
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Bedankt voor de link. Alleen: deze hond heeft toch wel erg veel plooien. Is dat gebruikelijk? De hond die ik zag, had dat véél minder.Bons schreef:KLikkerdeklik

-
miko
- Zeer actief
mijn uitlaatmaatje had tot zo'n 10 jaar geleden 2 bloedhonden.
Ze woonde zo'n 200 meter van ons af en in de zomer kon ik horen als ze naar buiten kwamen voor de wandeling, zo'n enorm luid geloei en gejodel, je moet dus wel van wat aandacht houden want je wordt echt wel nagekeken met zo'n loeibrigade
...
Ze zijn wel superlief maar je zit gegarandeerd tig keer per dag onder de kwijl, die 2 zaten in een zeer ruime berging en je wil niet weten hoe de muren er daar uitzagen
Heerlijk lomp, oersterk en KOPPIG, super charmant karakter.
Ze woonde zo'n 200 meter van ons af en in de zomer kon ik horen als ze naar buiten kwamen voor de wandeling, zo'n enorm luid geloei en gejodel, je moet dus wel van wat aandacht houden want je wordt echt wel nagekeken met zo'n loeibrigade
Ze zijn wel superlief maar je zit gegarandeerd tig keer per dag onder de kwijl, die 2 zaten in een zeer ruime berging en je wil niet weten hoe de muren er daar uitzagen
Heerlijk lomp, oersterk en KOPPIG, super charmant karakter.
-
miko
- Zeer actief
die plooien zijn zeer zeker gebruikelijk, ze hebben enorm veel vel, het vel in de nek op het hoofd en op de rug kan je een ongelooflijk eind omhoog heisen.lieke schreef:Bedankt voor de link. Alleen: deze hond heeft toch wel erg veel plooien. Is dat gebruikelijk? De hond die ik zag, had dat véél minder.Bons schreef:KLikkerdeklik
Als ze met de neus over de grond gaan kan je de kop bijna niet meer zien zoveel vel valt er overheen
Laatst gewijzigd door miko op 30 sep 2009 09:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bonnie F
- Zeer actief
Ik zag er zondag 1 op het strand. Er liepen 5 honden om hem heen zich zeer ernstig aan te stellen (natuurlijk niet die van mij
). Het beest had het niet eens in de gaten. Hij stond daar.......en daar stond hij.......
In mijn ogen zag het er meer dom uit dan aristocratisch.
searching, searching, no brain found..........
In mijn ogen zag het er meer dom uit dan aristocratisch.

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
(Ik heb ervaring met zo'n hond. Mijn Cody heeft ook maar anderhalve hersencel en die gebruikt hij helaas nauwelijks

- Hamilton
- Zeer actief
de Midlandhunt hounds zien er ook niet zo geplooid uit 
- Bonnie F
- Zeer actief
:lol:lieke schreef:searching, searching, no brain found..........![]()
![]()
![]()
(Ik heb ervaring met zo'n hond. Mijn Cody heeft ook maar anderhalve hersencel en die gebruikt hij helaas nauwelijks).
Dus al die honden die zo rustig zijn, hebben gewoon gebrek aan goed functionerende hersencellen.............

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Elke hersencel heeft een functieBonnie F schreef: :lol:
Dus al die honden die zo rustig zijn, hebben gewoon gebrek aan goed functionerende hersencellen.............
Ik heb zo'n teef gehad, die had er ook maar drie:
-eten
-slapen
-voortplanten
Geeft erg lieve hondjes, dat wel
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou, rústig kan ik Cody niet noemen. Ik zou dus liever deze opsomming gebruiken:Marjoleine schreef:Elke hersencel heeft een functieBonnie F schreef: :lol:
Ik heb zo'n teef gehad, die had er ook maar drie:
-eten
-slapen
-voortplanten
Geeft erg lieve hondjes, dat wel
- eten
- slopen (variërend van andere reuen tot afstandsbedieningen)
- voortplanten zou-ie wel willen maar kan niet meer
Nanna: die hond die jij laat zien, vind ik veel mooier! Al die vellen hou ik niet zo van.
Nel: ik ben nog steeds niet naar die Midland Hundhounts geweest (geen tijd gehad

- Bonnie F
- Zeer actief
@ lieke: Oeps, dan heeft hij behalve 3 hersencellen misschien een extra gennetje
ADHD (Altijd Dom en Heel Druk)
Het zal niet meevallen, een domme drukke hond.
Maar even voor mijn beeldvorming: welke van de 3 is het?

- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Die adhd-hou ik er inBonnie F schreef:@ lieke: Oeps, dan heeft hij behalve 3 hersencellen misschien een extra gennetjeADHD (Altijd Dom en Heel Druk)
En Cody is de 'blauwe' in mijn onderschrift. De meiskes zijn sable en heel, heel lief en ontzettend slim (vooral als het met iets eetbaars te maken heeft