Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Schapen - foto's van Izzie in actie op p4

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Re: Schapen

Ongelezen bericht door Tamara. »

Zoek stok! schreef:
Tamara. schreef:Dat valt ook nog mee, toch :F:
Ja het bloedde niet eens :wink:

Ohhh....Dan valt het inderdaad mee :oeps: :wink:
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Zoek stok! schreef:
marye schreef:Nou, ze bijt best hard hoor (weet ik uit ervaring) :N: :mrgreen:
Maar ik ben heel handig in het afweren. Het wordt al wel minder trouwens hoor, ben ermee bezig :pffff:
Je hebt voor jezelf ook zo'n stok aangeschaft :idea: :mrgreen:

Is het afreageren van frustratie bij haar?
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Leuk verslag en goed te horen dat ze toch wel degelijk aanleg heeft!

Erg leuk de familie te zien ook :ok:

Ben benieuwd naar het vervolg :cheer:
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

marye schreef:Nou dat was vandaag te zien :F:
:tong:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Tamara. schreef:
Zoek stok! schreef:
marye schreef:Nou, ze bijt best hard hoor (weet ik uit ervaring) :N: :mrgreen:
Maar ik ben heel handig in het afweren. Het wordt al wel minder trouwens hoor, ben ermee bezig :pffff:
Je hebt voor jezelf ook zo'n stok aangeschaft :idea: :mrgreen:

Is het afreageren van frustratie bij haar?
Haha, zie je mij al lopen :F: Ze doet het op twee momenten: als ze iets wil hebben (dus als je een bal in je handen hebt die je gaat gooien bijv, daar doelt Marye op) en als ik onduidelijk ben tijdens training. Birgit heeft me voorgeschreven dat ik met het eerste aan de gang moet :wink: Het tweede ligt gewoon aan mij.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Mooie ervaring voor je Linda :ok:
Hoe hou jij alle commando's uit de verschillende sporten, met alle bijbehorende lichaamshouding uit elkaar? :denken:
Dat zou bij mij fout gaan denk ik :oeps:
Meer dan twee verschillende dingen lukt me niet.

edit:typo
Laatst gewijzigd door ranetje op 28 sep 2009 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Hetty2501
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door Hetty2501 »

Wat leuk om je verhaal te lezen en je foto's te bekijken. Ik vind het geweldig hoeveel lol jullie samen hebben. En wat jullie allemaal samen doen! Ga zo door :ok:
Afbeelding
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door *Anita* »

mariaa schreef:
Ik had ook al gehoord dat honden die goed zijn in gehoorzaamheid, minder goed zijn in het drijven. Ze zijn dan te gericht op de baas wat de zelfstandigheid van het drijven in de weg staat.
Zie je dit als een probleem of ga je in de toekomst kiezen tussen gehoorzaamheid of drijven?

gr mariaa

Hoeft helemaal niet.
Ken behoorlijk wat borders die het bij de schapen op wedstrijden super doen en ook in gehoorzaamheid en behendigheid.
Als ik alleen al kijk naar de honden van de fokkers van Toya. Als ik zie hoeveel zij bezig zijn met gehoorzaamheid/aanleren van trukjes zelfs op hele jonge leeftijd. Haar honden lopen regelmatig in de prijzen in trails

erg mooi om te zien Linda.
Izzie is nog hartstikke jong en laat wel degelijk zien dat ze aanleg heeft.
Ze moet nog veel leren en dus ook leren zelfstandiger te werken.
Van 1 keer kun je nog zo weinig zeggen. Lekker met haar aan de gang gaan en zien waar het schip strand.
Als jullie er samen maar lol in hebben en dat gaat wel goed komen denk ik
Ben erg benieuwd naar het filmpje
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Leuk om te lezen, staat het filmpje al ter onze beschikking :lol1:
Ga je bij JJ verder drijven of dichter in de buurt?
Zoek stok!
Zeer actief

ranetje schreef:Mooie ervaring voor je Linda :ok:
Hou hou jij alle commando's uit de verschillende sporten, met alle bijbehorende lichaamshouding uit elkaar? :denken:
Dat zou bij mij fout gaan denk ik :oeps:
Meer dan twee verschillende dingen lukt me niet.
Ik weet niet of me dat gaat lukken. Het sturen wat ik bij agility doe, mag niet bij schapendrijven. Maar er zijn genoeg mensen die zowel agility als schapendrijven doen, dus wie weet ga ik het leren :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

*Anita* schreef: Izzie is nog hartstikke jong en laat wel degelijk zien dat ze aanleg heeft.
Ze moet nog veel leren en dus ook leren zelfstandiger te werken.
Als ze geen aanleg zou hebben, zou dat wel heel bijzonder zijn gezien haar afkomst. Het zelfstandig laten werken, dat is iets wat bij mij ligt. Ik wil te veel controle over mijn honden tijdens het trainen. Er zijn meerdere trainers die dat zeggen, bij Bram hetzelfde verhaal. Ik doe m'n best.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Bas Rouge schreef:Leuk om te lezen, staat het filmpje al ter onze beschikking :lol1:
Bij JJ. Die kunnen mij veel beter helpen dan een 'Border trainer'. Valerie heeft het filmpje :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Wat een leuk verslag en prachtige foto's Linda! het klinkt erg goed. Mooi om te zien dat ze zo duidelijk de aanleg hebben om hun werk te doen en echt iets willen doen met de schapen (de rest kan vast geleerd worden, maar als ze geen interesse hebben, dan kun je weinig). Het lijkt me inderdaad een beetje overweldigend voor de geleider, zo'n eerste keer.

Wat die zelfstandigheid betreft denk ik dat het wel goed is dat je dit nu gaat doen zodat ze de kans krijgt om zelfstandig te werken in de dingen waarbij dat nodig is. Zolang ze maar begrijpt wat er van haar verlangd wordt, lijkt het me geen probleem om het samenwerken op verschillende nivo's te doen, dus dingen waarin ze veel zelfstandiger moet handelen en dingen waarbij er veel meer controle van jou uitgaat, plus alle variaties daartussen.

In onze tak van sport (KNPV) zie je trouwens wel eens iets vergelijkbaars qua behoefte aan controle van de geleiders, zeker als iemand na een bijtprogramma (PH1 enzo) ook zoekhondenprogramma's gaat doen. Je ziet dat wel eens geleiders die het erg veel moeite kost om een stukje controle los te laten en te vertrouwen op de hond, en een nieuwe balans te vinden (die per programma-onderdeel ook weer kan verschillen) tussen een zekere mate van sturing en de hond tot op zekere hoogte vrijlaten in zijn manier van werken. En ook de hond kan er soms best moeite mee hebben omdat hij verwacht dat die sturing gaat komen.

Ik hoop dat je ons op de hoogte houdt van de verder ervaringen hiermee, het lijkt me heel erg leuk om samen te doen :ok:
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Zoek stok! schreef:
marye schreef:Nou dat was vandaag te zien :F:
:tong:
foto's als bewijs? :wink:
Jan
Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Zoek stok! schreef:
Bas Rouge schreef:Leuk om te lezen, staat het filmpje al ter onze beschikking :lol1:
Bij JJ. Die kunnen mij veel beter helpen dan een 'Border trainer'. Valerie heeft het filmpje :wink:
Heel gaaf dat je met Izzy gaat drijven. Ik vind het verstandig dat je bij JJ gaat trainen, die hebben immers de meeste ervaring met de Aussie. Borders worden toch heel anders getraint. Daar zit ook geen beet in gefokt. Vaak krijg je toch meer problemen als je bij echte border collie trainers gaat hoe welwillend ze ook zijn. Zo is Jola toen ook bij mij terecht gekomen. Met 1,5 jaar werd gezecht dat ze niet met schapen kon werken. Lees ik laatst dat iemand anders met een Gelbacke haar hond die inmiddels wel al werkt met 2 jaar normaal te jong zou zijn voor zulke zelfstandigheid. (maargoed dat zijn dan ook weer hoeders ipv drijvers) Maar de vorige eigenaren van Jola waren heel ervaren herders en hadden ook duitse herders en hollandse herders getraint. Maar Jola was toch teveel. Ik vergelijk een aussie wel een beetje met een fuchs al zijn t betere drijvers ze zijn wel beide echt op een beet gefokt en hebben daarbij vaak hele sterke driften. Daar moet je mee om kunnen gaan. Heel anders dan een border collie.
_Do_
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Australian Shepherds
Contacteer:

Ongelezen bericht door _Do_ »

Zoek stok! schreef: Het zelfstandig laten werken, dat is iets wat bij mij ligt. Ik wil te veel controle over mijn honden tijdens het trainen. Er zijn meerdere trainers die dat zeggen, bij Bram hetzelfde verhaal. Ik doe m'n best.

Ik ben precies zo. En mijn hond heeft minder aanleg dan die van jou, ga ik van uit. Dus ik denk dat het wel goed komt.

Het was voor jullie beide de eerste keer. Je moet leren je hond te vertrouwen dat ze de schapen niks doet. Pas dan kan je echt gaan werken. Die van mij die hing in de staarten en liet niet meer los...

Gewoon eerst je 5 proeflessen doen, dan gaat het vast beter. En ik train dan ene paar keer per week met vee, maar er zijn zat mensen die 1 keer per maand of 2 keer per maand alleen in de zomer maanden trainen. En die het ook goed doen.

En koop/lees het boekje van Anneke, dan snap je zelf ook meer van wat er van je hond verwacht word.

Do
The difference between ordinary and extraordinary is that little bit of extra...
http://www.droversroad.nl/
Zoek stok!
Zeer actief

Boekje van Anneke heb ik!

10 Oktober hebben we onze tweede les. Twee broers en een zus van Izzie zijn er dan ook. Er mist dus maar 1 zusje voor een familieportretje met pa, ma en het nest.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

_Do_ schreef:
Zoek stok! schreef: Het zelfstandig laten werken, dat is iets wat bij mij ligt. Ik wil te veel controle over mijn honden tijdens het trainen. Er zijn meerdere trainers die dat zeggen, bij Bram hetzelfde verhaal. Ik doe m'n best.

Ik ben precies zo. En mijn hond heeft minder aanleg dan die van jou, ga ik van uit. Dus ik denk dat het wel goed komt.

Het was voor jullie beide de eerste keer. Je moet leren je hond te vertrouwen dat ze de schapen niks doet. Pas dan kan je echt gaan werken. Die van mij die hing in de staarten en liet niet meer los...

Gewoon eerst je 5 proeflessen doen, dan gaat het vast beter. En ik train dan ene paar keer per week met vee, maar er zijn zat mensen die 1 keer per maand of 2 keer per maand alleen in de zomer maanden trainen. En die het ook goed doen.

En koop/lees het boekje van Anneke, dan snap je zelf ook meer van wat er van je hond verwacht word.

Do
hey :D leuk om je ook hier tegen te komen!

Ik heb net even gekeken om je website, ziet er erg mooi uit...

groetjes en misschien komen we elkaar weer eens ergens tegen.
Afbeelding
_Do_
Zeer actief
Contacteer:

mariaa schreef:
_Do_ schreef:

Do
hey :D leuk om je ook hier tegen te komen!

Ik heb net even gekeken om je website, ziet er erg mooi uit...

groetjes en misschien komen we elkaar weer eens ergens tegen.

Thnx. Ben een tijdje afwezig geweest omdat ik op reis was voor mijn volgende aus
The difference between ordinary and extraordinary is that little bit of extra...
_Do_
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:Boekje van Anneke heb ik!

10 Oktober hebben we onze tweede les. Twee broers en een zus van Izzie zijn er dan ook. Er mist dus maar 1 zusje voor een familieportretje met pa, ma en het nest.
Altijd leuk om familie weer terug te zien. Jammer van Sun, maar ja, je komt ook niet even vanuit oostenrijk over voor een lesje drijven.

Ik kan dan helaas niet trainen. Had graag gegaan maar heb een bruiloft...

Ook ik ben benieuwd naar het filmpje!
Karin
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Karin »

ziet er leuk uit ben benieuwd hoe je het gaat vinden
groetjes Karin en een poot van kesh, Shia, Muk en Mate
Afbeelding
Karin
Actief
Contacteer:

Das knap als je je eerste les pas eind sept hebt gehad :Q:
Afbeelding
Karin
Actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Karin schreef:Das knap als je je eerste les pas eind sept hebt gehad :Q:
ja toch?

ik bedoelde alleen maar dat ze haar eerste les al achter de rug had, dus dat ze wel al een idee heeft over hoe ze het vindt :wink: .

ow zo nou dan denk ik dat dat net wat anders ligt want de eerste keer bij schapen is voor de baas niet zo leuk omdat je het zelf niet zo snapt het wordt als het je ding is alleenmaar leuker naarmate je het zelf meer snapt :lol1:
Veel mensen haken best snel weer af bij het schapendrijven
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Inge O schreef:
Karin schreef:ziet er leuk uit ben benieuwd hoe je het gaat vinden
wakker worden :idea: , ze zit er ondertussen haast mee op wedstrijd :mann: .
Ja natuurlijk, de eerste trial is al geboekt hoor :mrgreen:

Ik ga het zeker een aantal lessen proberen. Blijkt dat ik na vijf lessen nog steeds zo oenerig sta te doen als de vorige keer, dan ga ik het eens evalueren :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

Joh, wat leuk !
Ben erg benieuwd naar het vervolg..veel plezier iig !
Zoek stok!
Zeer actief

Gisteren voor de tweede dag naar de JJ Ranch geweest voor het drijven. Het was een familiereunietje: twee broers en een zus waren er ook. Een zusje miste, die woont in Oostenrijk. Pappa en mamma waren er ook.

Eerst met hulp
Afbeelding

En toen alleen
Afbeelding

Afbeelding

Tweede keer. Aantal oefeningen gedaan. Vooral het wegzetten van de schapen in een hoek en dan er van weglopen. Izzie moet dan ook meelopen en dat lukte wonderwel. Ik had er een hard hoofd in omdat ze zo fel is op de schapen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bean, zusje van Izzie
Afbeelding

Afbeelding

Gringo, broerje van Izzie
Afbeelding

McKenzie, ook een broer
Afbeelding

Mamma Tumble
Afbeelding

Tante Betsey
Afbeelding

Opa Stinger
Afbeelding

Pappa Djairo bij de eenden
Afbeelding

Afbeelding

En het bijna complete nest vlnr Izzie, Gringo, Djairo, McKenzie, Tumble en Bean
Afbeelding

Het drijven ging me al een stuk beter af dan de vorige keer vond ik zelf. Het kwartje is gevallen dat ze een aantal dingen uit zichzelf doet. Daar hoef ik geen controle over te hebben. Het bijten is wel een belangrijk aandachtspunt. Mevrouw mag graag haar tanden gebruiken en dan komen de schapen ineens voorbij rennen met haar er achteraan :oeps: Het lastige vind ik wel dat ze heel veel dingen zelf mag doen, maar op het moment dat ik zeg dat het genoeg is, moet ze luisteren. Zie dan de controle maar weer te krijgen. Maar ik kreeg elke keer wel weer contact met haar, dat stelde me gerust.

O en voor wie zich zorgen maakt over Bram: met hem heb ik tussendoor een eind gestept, hij heeft ook een leuke dag gehad dus :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Re: Schapen - foto's van Izzie in actie op p4

Ongelezen bericht door Madelief »

Wow!! Wat een leuk verslag en super dat je op het moment supreme zo goed contact met haar kunt krijgen.....zo jong en zo serieus aan het werk.....prachtig!
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Wat ziet dat er ontzettend gaaf uit zeg!
Zoek stok!
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Inge O schreef: O en voor wie zich zorgen maakt over Bram: met hem heb ik tussendoor een eind gestept, hij heeft ook een leuke dag gehad dus :wink:
:smile: ja, dat was natuurlijk het eerste waar we hier allemaal aan dachten - ik toch :pffff: . je bent ook onverbeterlijk hè :smile: ?
Haha, goed he. Degene die zich zorgen maakt, ben ik natuurlijk :mrgreen:
Inge O schreef: maar wat een prachtig verhaal + foto's zeg :ok: . bij die tweede drijffoto zag ik ze in gedachten inderdaad al een beetje voorbijstormen :mrgreen: , hoewel izzie toen in ieder geval netjes op afstand liep.

prima dat je er - ondanks haar opwinding - toch goed contact kan mee krijgen :ok: .
Het was voor mij natuurlijk handiger geweest om met een iets minder aangebrand type te beginnen met drijven. Als ik even niet kijk, bijt ze. Het spreekt voor zich dat ik die foto's niet plaats :wink: Volgende keer ga ik toch proberen wat meer gedraaid te lopen, want ze heeft inmiddels wel door dat het niet de bedoeling is.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Geweldige foto's! Ik krijg helemaal zin in schapendrijven. Abby gaat het binnenkort ook proberen.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”