Ik weet niet zo goed in welke hoek ik het zal plaatsen, maar toch maar deze hoek dan.
Zoals sommige misschien weten, heeft mijn herder toen hij 5 mnd was ED gekregen en is hier aan geholpen toen hij 6mnd was. In principe is dat nu ruim een jaar geleden. Hij is in juni dit jaar na vele controles volledig goedgekeurd door de orthopeed en hoefde niet meer terug te komen.
Nu heb ik een leuke cursus gezien, die ik eigenlijk met mijn RR wilde gaan doen, maar de cursus is pas vanaf een jaar oud. en mijn RR is nu 8mnd. De cursus is een combi-cursus, gehoorzaamheid met de beginselen van flyball, behendigheid en speuren. Zodat je een beetje kan orienteren.
Nu twijfel ik dus of ik me zal inschrijven met mijn herder, gezien zijn medische verleden.
Hij loopt dus prima, nooit meer ergens last van, maar ik wil geen risico's nemen als de kenners van behendigheid en flyball zeggen dat het té belastend kan zijn. Deze cursus is dus om alles een beetje te zien en kijken wat leuk is, maar gezien de honden minimaal 1jaar moeten zijn, vraag ik me af hoe belastend het dan precies zal zijn...
Wat zeggen de kenners, doen of niet doen?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wat is wijsheid
Moderator: moderatorteam
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Re: wat is wijsheid
Persoonlijk zou ik contact opnemen met de orthopeed om te horen wat hij er van vindt. Met name behendigheid kan zeer belastend zijn, maar het hangt er natuurlijk wel van af wat er precies wordt gedaan. Wat lage sprongen moet denk ik wel te doen zijn voor jou herder, maar de schutting (op uiteindelijke hoogte) lijkt mij al snel te zwaar.

- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
Re: wat is wijsheid
Mijn orthopeed was Crama, dus dat is helaas niet meer mogelijk.
Ik had gedacht bij de beginselen van behendigheid door zo'n slurf lopen, slalommen en kleine sprongen, dat moet allemaal wel haalbaar zijn. Maar echt hoge sprongen of schutting niet denk ik. Althans niet op langere termijn.
Ik ga sowieso geen behendigheid met hem doen, maar ik vind het wel leuk om alvast mee kennis te maken en kijken of ík het leuk vind en dan kan ik het eventueel later nog gaan doen met mijn andere hond. Maar dat er ook beginselen van speuren in deze cursus zitten vind ik ook erg leuk, en mijn hond ook denk ik.
Ik kan natuurlijk ook altijd even die vrouw van de cursus mailen om te vragen wat er precies gedaan word tijdens die eerste cursus en de beginselen ervan

Ik had gedacht bij de beginselen van behendigheid door zo'n slurf lopen, slalommen en kleine sprongen, dat moet allemaal wel haalbaar zijn. Maar echt hoge sprongen of schutting niet denk ik. Althans niet op langere termijn.
Ik ga sowieso geen behendigheid met hem doen, maar ik vind het wel leuk om alvast mee kennis te maken en kijken of ík het leuk vind en dan kan ik het eventueel later nog gaan doen met mijn andere hond. Maar dat er ook beginselen van speuren in deze cursus zitten vind ik ook erg leuk, en mijn hond ook denk ik.
Ik kan natuurlijk ook altijd even die vrouw van de cursus mailen om te vragen wat er precies gedaan word tijdens die eerste cursus en de beginselen ervan