Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond-hond agressie

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Re: Hond-hond agressie

Ongelezen bericht door Frenk »

chrico schreef:
Frenk schreef: Het ging over wat hond-hond agressie is (hoe je dat nou definieert, zodat wij het hier op HF in ieder geval over hetzelfde hebben) en waar dat nou door te verklaren is...
Daar heb je zelf het antwoord al op gegeven en omdat je dat tot nu toe zelf niet begreep liet ik je zien dat je naar de volgende ronde mag :cheer:
Je praat weer in cirkels Whera. Ik vind het verder prima, maar ik probeer elke keer serieus op je te reageren en jij probeert goedkoop wat puntjes te sprokkelen. Ik ben er klaar mee en ga weer fijn discussiëren met mensen die dat kunnen :ok:
Afbeelding
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

:D de foto in het badje :lol1:
Ik reageer nogal heftig op spannende situatie's merk ik :N: en haal mijn honden hier altijd snel uit :scratch: terwijl ze het misschien heel goed zelf kunnen oplossen zoals je ook ziet op dit filmpje. (maar ik durf gewoonweg het risico niet te nemen puur omdat ik niet geloof in de redelijkheid van andere eigenaren).
Zo zie je maar dat wij mensen snel een mening hebben of een situatie bestempelen of oordelen zonder dat je precies weet wat er gebeurt. En dan is de vraag ook nog eens of je juist interpreteerd wat je ziet.
Om weer ontopic te gaan denk dat dit een van de grootste problemen bij hond hond agressie is..... de eigenaren de inschatting van het gedrag van eigen hond en de inschatting van de hond van de ander. Vervolgens bemoeien we ons ermee en geven we aan wat wel of niet normaal is in onze ogen.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

nana schreef:(maar ik durf gewoonweg het risico niet te nemen puur omdat ik niet geloof in de redelijkheid van andere eigenaren).
Welk risico bedoel je? Wat zou er kunnen gebeuren wat zo erg zou zijn?
Om weer ontopic te gaan denk dat dit een van de grootste problemen bij hond hond agressie is..... de eigenaren de inschatting van het gedrag van eigen hond en de inschatting van de hond van de ander. Vervolgens bemoeien we ons ermee en geven we aan wat wel of niet normaal is in onze ogen.
Dat gaat niet op als je bij hond-hond agressie de definitie hanteert die we eerder bespraken. :wink:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Frenk schreef:
chrico schreef:
Frenk schreef: Het ging over wat hond-hond agressie is (hoe je dat nou definieert, zodat wij het hier op HF in ieder geval over hetzelfde hebben) en waar dat nou door te verklaren is...
Daar heb je zelf het antwoord al op gegeven en omdat je dat tot nu toe zelf niet begreep liet ik je zien dat je naar de volgende ronde mag :cheer:
Je praat weer in cirkels Whera. Ik vind het verder prima, maar ik probeer elke keer serieus op je te reageren en jij probeert goedkoop wat puntjes te sprokkelen. Ik ben er klaar mee en ga weer fijn discussiëren met mensen die dat kunnen :ok:
Goedkoop nog wel :smile:
Het is iets wat jij niet wil horen dus dan maken mensen zich er goedkoop vanaf en praat men in cirkels.
Jij geeft zelf al het antwoord op de vraag die je steld alleen ben je het je niet bewust. Op het moment dat het je verteld word is het niet waar. Jij praat vaak om het praten, dit is er ook weer zo 1. Als je dan echt serieus wil discusseren dan kan je ook eens gaan nadenken wat een ander verteld en niet gewoon stug vasthouden aan je eigen denken. Dat maakt discusseren met jou bijna onmogelijk wil je niet in een ja maar we kauwen alles uit spelletje belanden.

Wat jij niet normaal vind kan heel normaal zijn en wat jij agressief vind kan normaal hondengedrag zijn.
Hoeveel echt agressieve honden die voor de kill gaan heb jij meegemaakt? Heb je er uberhaupt wel eens 1 gezien?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

nana schreef: Om weer ontopic te gaan denk dat dit een van de grootste problemen bij hond hond agressie is..... de eigenaren de inschatting van het gedrag van eigen hond en de inschatting van de hond van de ander. Vervolgens bemoeien we ons ermee en geven we aan wat wel of niet normaal is in onze ogen.
En dat is vaak ook denk ik omdat je weet hoe je eigen hond gaat reageren in bepaalde situaties, of kan reageren, en je dat dan weer wil voorkomen.
Moos was dus een snauwerd naar opdringerige honden (in zijn ogen), en ik wist wanneer hij kon gaan snauwen, en zag vaak aan zijn snuit dat er een snauw aankwam. Ik wilde niet dat hij dat deed naar een DH reu ofzo, want als die dat niet pikte was Moos de lul gezien zijn formaat. Dus dan sta je zelf al een beetje gespannen erbij te kijken, en roep je waarschijnlijk je hond veel te vaak uit een situatie die anders prima gegaan was.
Maar ja :19: :mrgreen:
Afbeelding
nana
Zeer actief

Frenk schreef:
nana schreef:(maar ik durf gewoonweg het risico niet te nemen puur omdat ik niet geloof in de redelijkheid van andere eigenaren).
Dat gaat niet op als je bij hond-hond agressie de definitie hanteert die we eerder bespraken. :wink:
Het risico dat er een gaatje in komt bijvoorbeeld. Het zit in mijn hoofd...het is echt mijn spookje :oeps: wat er zou gebeuren is dat je hond in beslag wordt genomen bijvoorbeeld. Het is misschien een onreeele angst maar vaak zijn angsten niet reeel maar de beinvloeding in je leven is helaas wel heel reeel. Ik heb een RAD fobie vrees ik.

lydia
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Moos schreef:
nana schreef: Om weer ontopic te gaan denk dat dit een van de grootste problemen bij hond hond agressie is..... de eigenaren de inschatting van het gedrag van eigen hond en de inschatting van de hond van de ander. Vervolgens bemoeien we ons ermee en geven we aan wat wel of niet normaal is in onze ogen.
En dat is vaak ook denk ik omdat je weet hoe je eigen hond gaat reageren in bepaalde situaties, of kan reageren, en je dat dan weer wil voorkomen.
Moos was dus een snauwerd naar opdringerige honden (in zijn ogen), en ik wist wanneer hij kon gaan snauwen, en zag vaak aan zijn snuit dat er een snauw aankwam. Ik wilde niet dat hij dat deed naar een DH reu ofzo, want als die dat niet pikte was Moos de lul gezien zijn formaat. Dus dan sta je zelf al een beetje gespannen erbij te kijken, en roep je waarschijnlijk je hond veel te vaak uit een situatie die anders prima gegaan was.
Maar ja :19: :mrgreen:
Ik heb met mijn hond ook te vaak en te snel ingegrepen denk ik, het leek allemaal heel heftig maar echt gaatjes maken is nooit gebeurt. Nu ik het wat meer aan hem zelf over laat en hem niet meteen mee wil trekken, maar gewoon doorloop, gaat het een stuk beter. Dan kan hij als hij los loopt kennis maken, maar moet het snel doen anders is hij me kwijt. Dus dan is er natuurlijk geen tijd om te vechten, want dan gaat de baas er vandoor. Zodra ik ook in zijn buurt ga staan voelt hij zich ook alleen maar sterker en wordt daardoor ook vervelender. Het is al vaker gebeurt dat er niets aan de hand is en zodra mijn hand zijn halsband raakt, hij als een idioot begint te blaffen/grauwen. Als een "stoer" dronken mannetje dat roept "Hou me tegen, ik sla hem verrot, hou me tégen!!! :S: " Overigens doe ik dit alleen als de andere baas zijn hond ook aan gaat lijnen, anders laat ik ze liever gaan, dat gaat een stuk beter.
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
-Gaby-
Zeer actief

nana schreef:
Frenk schreef:
Het risico dat er een gaatje in komt bijvoorbeeld. Het zit in mijn hoofd...het is echt mijn spookje :oeps: wat er zou gebeuren is dat je hond in beslag wordt genomen bijvoorbeeld. Het is misschien een onreeele angst maar vaak zijn angsten niet reeel maar de beinvloeding in je leven is helaas wel heel reeel. Ik heb een RAD fobie vrees ik.
Precies daarom grijp ik ook in. Een hond als de mijne zal de MAG-test denk ik ook niet halen, maar dat wij daar dag in dag uit rekening mee houden, dat ziet degene die een hond test natuurlijk niet... :ugh: Wat voor hond heb je trouwens Nana, ben wel nieuwsgierig. ;)
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
dat denk ik ook wel dat dat een groot deel van het probleem is. stel, wij vallen morgen allemaal dood en onze honden belanden allemaal op straat zonder ons dan zal het wel heel, héél erg meevallen met die onderlinge agressie hoor :ok: .
Tuurlijk wel, want het overgrote deel van honden wat je tegenkomt is vriendelijk tot neutraal, tot misschien een snauw of een grauw :wink: Nou ja, of een plaat voor de kop, maar als andere honden baasloos daarop mogen reageren is dat vast ook gauw afgelopen :F:
Lastige is natuurlijk alleen, dat als jouw hond 1 keer per jaar gaten krijgt gebeten door een hond van een "doet ie anders nooooit" baas, dat voor het gevoel wel 1 keer teveel is als het een heftige aanval was :wink: Het heeft op veel bazen best behoorlijk impact als jouw hond zijn ding loopt te doen en vervolgens zitten er een paar gaten in. En als dat een paar keer gebeurt is heb je als baas wat dat betreft ook een emmertje dat te vol begint te lopen zeg maar :wink:
Afbeelding
nana
Zeer actief

@ inge

In de situatie in het filmpje ken je de honden en de eigenaar. Maar hoe vind je daar nu je weg in bij ontmoetingen tijdens wandelingen met vreemde honden en eigenaren? Ik vind dit erg lastig ik heb zelf wel een idee wat ik vind wat mijn honden mogen maar dat weet je van de andere eigenaar niet.

lydia
Moos
Zeer actief

Inge O schreef: ja, dat is het nou net, da's allemaal een groot deel van het probleem en daar ontkom je niet aan :( .
Ja, da's heel lastig...
Het zal de andere kant ook weer opwerken, dat als je probeert jouw hond niet te laten happen, en mensen laten continu hun 'vriendelijke hond' op de jouwe afstormen loopt dat emmertje ook weer vol.

Misschien moeten ze eens cursussen beginnen puur en alleen hierop gericht. Dat er geleerd wordt wat men van elkaar verwacht, en besproken wat men denkt te verwachten, zodat er van beide kanten meer rekening kan worden gehouden met elkaar :idea:
Alhoewel er dan vast ook weer onoplosbare onenigheid zal komen binnen zo'n cursus denk ik :N:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Moos schreef: Het heeft op veel bazen best behoorlijk impact als jouw hond zijn ding loopt te doen en vervolgens zitten er een paar gaten in. En als dat een paar keer gebeurt is heb je als baas wat dat betreft ook een emmertje dat te vol begint te lopen zeg maar :wink:
Logisch dat het impact heeft, ze komen aan je lieveling en meestal door de herrie, de paniek, de stress ziet het er verschrikkelijk uit. Dat je er als baas genoeg van heb als nr 23 weer eens aan komt stormen is daar een logisch gevolg van. Of het terecht is staat langs de zijlijn maar speelt wel een grote rol in de beoordeling.

Hondengedrag is op zich moeilijk in te schatten voor de meeste mensen laat staan het beoordelen van gedragingen. Je ontkomt er gewoon niet aan dat emoties mee gaan spelen. Toen Kito als pup door een jachthond een aantal hechtingen opliep was ik woedend. Toen de hond naar ons toekwam zat ik gehurkt, Kiet tussen mijn benen, hem het gevoel gevend dat het veilig was. Ik vraag nog of het okee is en na de eerste snuffel en het ja antwoord liet ik hem gaan. Kiet snuft terug en hoppa. Mevrouw vertelde nog doodleuk, hij houd niet van puppen :denken: Voor mij was het gevoelsmatig meteen een kuthond :pffff: de agressieveling :boos:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Moos
Zeer actief

chrico schreef: Hondengedrag is op zich moeilijk in te schatten voor de meeste mensen laat staan het beoordelen van gedragingen. Je ontkomt er gewoon niet aan dat emoties mee gaan spelen. Toen Kito als pup door een jachthond een aantal hechtingen opliep was ik woedend. Toen de hond naar ons toekwam zat ik gehurkt, Kiet tussen mijn benen, hem het gevoel gevend dat het veilig was. Ik vraag nog of het okee is en na de eerste snuffel en het ja antwoord liet ik hem gaan. Kiet snuft terug en hoppa. Mevrouw vertelde nog doodleuk, hij houd niet van puppen :denken: Voor mij was het gevoelsmatig meteen een kuthond :pffff: de agressieveling :boos:
En daarin speelt de reactie van de baas ook een flinke rol volgens mij. Bij Kito dan zo'n oetel van een baas die zelfs nog zegt dat het goed gaat, en dan HAP. Dan is je iritatie niveau sowieso al enorrrm gestegen.
Ik heb met Moos 1 keer gehad dat hij een paar gaten had, en de baas van de hond die hem greep meteen kwam kijken hoe of wat en zelf begon over eventuele DA rekening en dat zij die natuurlijk zouden betalen. Je zag aan alles dat zij het ook heel erg vonden. En dan word ik meteen ook rustig. Oke, dingen gebeuren nou eenmaal, en weer verder.
Heel anders dan als Saar werd opgejaagd en tegen de grond gewerkt door een Witte Herder en die bazen naar mij riepen dat als ik daar niet tegen kon ik geen honden aan had moeten schaffen.
Dat geeft een heel ander gevoel erbij meteen :N: :wink:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Juist Marloes :ok:
Als jij 10 baasjes zoals de witte herder tegenkomt dan ga je bij voorbaat al reageren als je nr 11 tegenkomt.
Kom jij 10 baasjes tegen die zich verontschuldigen en hun hond roepen dan reageer je bij nr 11 anders ook al blijft het geen fijn gezicht. De irritatie is een stuk minder en de beoordeling over wat er gebeurde kan rationeler bekeken worden.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

nana schreef:@ inge

In de situatie in het filmpje ken je de honden en de eigenaar. Maar hoe vind je daar nu je weg in bij ontmoetingen tijdens wandelingen met vreemde honden en eigenaren? Ik vind dit erg lastig ik heb zelf wel een idee wat ik vind wat mijn honden mogen maar dat weet je van de andere eigenaar niet.
Ik denk dat Inge misschien anders had gereageerd als ik zenuwachtig was geworden.
Ik kende Attack alleen uit de verhalen op het forum, maar ik ken Ita wel heel goed.
Ze is erg duidelijk in haar signalen.
Als ik naar Ita kijk weet ik bijna zeker in hoeverre ze echt bang is voor een andere hond (en dat is dan met reden).
Ze wéét wanneer het voor haar veiligheid beter is om weg te wezen.
Dat heeft ze geleerd (met enige kleine schades :wink: )
Dat kan ik zelf al heel snel aan haar zien.

Natuurlijk speelt in zekere zin ook mee dat ik weet dat Inge de zaken niet uit de hand zou laten lopen :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

nana schreef:Het risico dat er een gaatje in komt bijvoorbeeld. Het zit in mijn hoofd...het is echt mijn spookje :oeps: wat er zou gebeuren is dat je hond in beslag wordt genomen bijvoorbeeld. Het is misschien een onreeele angst maar vaak zijn angsten niet reeel maar de beinvloeding in je leven is helaas wel heel reeel. Ik heb een RAD fobie vrees ik.
Zo'n vaart loopt het vaak niet hoor, na drie keer gaan ze over tot een muilkorfplicht, en als je dan nog een keer in de fout gaat, dan pas wordt er eens over inbeslagname gesproken ;)

En voor de MAG test ben ik anzich niet zo bang, voor de rest is het een vrij 'normale' labrador, alleen het euvel richting andere honden toe ... Richting kinderen en mensen is ze gewoon vriendelijk, en kindere hoe oud dan ook, die vindt ze alleen maar in positieve zin prachtig! :D
nana
Zeer actief

Ik heb juist de ervaring andersom. Mijn hond had een kleinere hond gebeten 2 gaatjes erin.
Ik had mijn honden aan de lijn en ging van de weg af waar ze aan kwam lopen met het terriertje aan rollijn. het hondje was behoorlijk aan het grommen en fixeren vanaf een meter of 50 daarom was ik ook met mijn honden de weg af gegaan zodat ze voorbij kon. Op het moment dat ze voorbij loopt laat ze het rollijntje gaan en hap 2 gaten erin.
Ik heb me gelijk verontschuldigd en aangeboden de rekening te betalen een ook betaald en daarna met bosje bloemen en een botje langsgeweest. Inmiddels is dit hondje erna al vaker gebeten wegens het grommen denk ik, toen ik haar tegenkwam vertelde ze dat het grommen kwam omdat mijn hond haar hond had gebeten :19: (haar hondje gromde bij voorbaat daarom was ik ook aan d ekant gegaan). Maar inmiddels loopt dit hondje ook los op straat en ik hou mijn hond aan de halti als hij komt buurten.

Denk dat doordat ik gelijk sorry heb gezegd en niks heb gezegd van het gedag van haar hond dat ik in haar ogen compleet de verantwoordelijkheid heb genomen. Ja haar hond had gaatjes dus schade dus ik snap het wel.

lydia
-Gaby-
Zeer actief

Felix schreef: En voor de MAG test ben ik anzich niet zo bang, voor de rest is het een vrij 'normale' labrador, alleen het euvel richting andere honden toe ... Richting kinderen en mensen is ze gewoon vriendelijk, en kindere hoe oud dan ook, die vindt ze alleen maar in positieve zin prachtig! :D
Ik had gelezen (weet het niet zeker!) dat een onderdeel van die test is de hond insluiten met een groepje vreemden? En de baas is er niet bij? Nou, dan kan ik mijn hond wel opvegen, die kan dat echt niet handelen en kan ik weer helemaal overnieuw beginnen met het wennen aan mensen. :ugh: Terwijl ik wel gewoon met hem over de markt kan lopen en in de bus kan zitten hoor, maar zoiets gaat hij echt niet trekken. ;)
Afbeelding
chrico
Zeer actief

nana schreef:Ik heb juist de ervaring andersom. Mijn hond had een kleinere hond gebeten 2 gaatjes erin.
Ik had mijn honden aan de lijn en ging van de weg af waar ze aan kwam lopen met het terriertje aan rollijn. het hondje was behoorlijk aan het grommen en fixeren vanaf een meter of 50 daarom was ik ook met mijn honden de weg af gegaan zodat ze voorbij kon. Op het moment dat ze voorbij loopt laat ze het rollijntje gaan en hap 2 gaten erin.
Ik heb me gelijk verontschuldigd en aangeboden de rekening te betalen een ook betaald en daarna met bosje bloemen en een botje langsgeweest. Inmiddels is dit hondje erna al vaker gebeten wegens het grommen denk ik, toen ik haar tegenkwam vertelde ze dat het grommen kwam omdat mijn hond haar hond had gebeten :19: (haar hondje gromde bij voorbaat daarom was ik ook aan d ekant gegaan). Maar inmiddels loopt dit hondje ook los op straat en ik hou mijn hond aan de halti als hij komt buurten.

Denk dat doordat ik gelijk sorry heb gezegd en niks heb gezegd van het gedag van haar hond dat ik in haar ogen compleet de verantwoordelijkheid heb genomen. Ja haar hond had gaatjes dus schade dus ik snap het wel.
Vind het heel netjes dat jij de DA rekening heb betaald, ik zou dat niet gedaan hebben. Ik zou wel laten zien dat ik het heel vervelend vind wat er gebeurd is maar daar houd het mee op.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
nana
Zeer actief

chrico schreef:
nana schreef:Ik heb juist de ervaring andersom. Mijn hond had een kleinere hond gebeten 2 gaatjes erin.

Vind het heel netjes dat jij de DA rekening heb betaald, ik zou dat niet gedaan hebben. Ik zou wel laten zien dat ik het heel vervelend vind wat er gebeurd is maar daar houd het mee op.

Ja eerlijk gezegd hoopte ik dat ze dan zelf ook iets aan het gegrom van haar hondje ging doen en wilde ik een ruzie voorkomen over wie er nu fout was. Voor mij waren beiden honden fout daarom heb ik betaald. Maar dat is dus niet goed overgekomen dus

lydia
ranetje
Zeer actief

Moos schreef:
chrico schreef: Hondengedrag is op zich moeilijk in te schatten voor de meeste mensen laat staan het beoordelen van gedragingen. Je ontkomt er gewoon niet aan dat emoties mee gaan spelen. Toen Kito als pup door een jachthond een aantal hechtingen opliep was ik woedend. Toen de hond naar ons toekwam zat ik gehurkt, Kiet tussen mijn benen, hem het gevoel gevend dat het veilig was. Ik vraag nog of het okee is en na de eerste snuffel en het ja antwoord liet ik hem gaan. Kiet snuft terug en hoppa. Mevrouw vertelde nog doodleuk, hij houd niet van puppen :denken: Voor mij was het gevoelsmatig meteen een kuthond :pffff: de agressieveling :boos:
En daarin speelt de reactie van de baas ook een flinke rol volgens mij. Bij Kito dan zo'n oetel van een baas die zelfs nog zegt dat het goed gaat, en dan HAP. Dan is je iritatie niveau sowieso al enorrrm gestegen.
Ik heb met Moos 1 keer gehad dat hij een paar gaten had, en de baas van de hond die hem greep meteen kwam kijken hoe of wat en zelf begon over eventuele DA rekening en dat zij die natuurlijk zouden betalen. Je zag aan alles dat zij het ook heel erg vonden. En dan word ik meteen ook rustig. Oke, dingen gebeuren nou eenmaal, en weer verder.
Heel anders dan als Saar werd opgejaagd en tegen de grond gewerkt door een Witte Herder en die bazen naar mij riepen dat als ik daar niet tegen kon ik geen honden aan had moeten schaffen.Dat geeft een heel ander gevoel erbij meteen :N: :wink:
:80:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
chrico
Zeer actief

nana schreef:
Ja eerlijk gezegd hoopte ik dat ze dan zelf ook iets aan het gegrom van haar hondje ging doen en wilde ik een ruzie voorkomen over wie er nu fout was. Voor mij waren beiden honden fout daarom heb ik betaald. Maar dat is dus niet goed overgekomen dus
Als iemand de rollijn al laat vieren bij het passeren van honden die aangelijnd in een berm staan kan je er weinig meer van verwachten. Ik vind het haar verantwoording en daardoor kan ze bij mij niet rekenen op een betaalde DA rekening.
Zoiets heb ik gehad op show. Ineens werd Niek vlak voor hij de ring in moest gegrepen door een shiba. Hij draaid zich om en door het onverwachtse schoot zijn lijn los. Ik duik op hem af maar was net te laat, hij had de shiba al. Fractie van seconden zijn dit.
Paniek alom want shibas gillen moord en brand en toen de rust er weer was ben ik achter de mensen aangegaan die zich te pletter geschrokken zijn. Ik zei ook van verdorrie, ik baal dat dit gebeurd is niet alleen om jouw hond maar ook om de mijne.
Hond had een gaatje van een hoektand in zijn zijde wat bloedde en ik hielp met de verzorging ervan.
Vrouw had de hond aan een kind gegeven en stonden hun jassen aan te doen, druk pratend met mensen die zij konden en lette totaal niet op de shiba die ruimte kreeg door zijn looplijn die van de rem ging en zo bij ons kon komen.
Achteraf had ik beter om hun gegevens kunnen vragen want Niek zijn poot ging ontstekken en moest aan de AB, buiten dat zijn show verkloot was omdat hij trok met de achterpoot waar de shiba zijn tanden had ingezet.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Moos
Zeer actief

ranetje schreef: :80:
Ja, er zitten rare types tussen :roll: :wink:
Mijn andere favoriet is de baas van een Ridgeback die op Moos dook. Ik heb die hond van hem afgebruld, terwijl de baas mij in de verte toe riep "ja, hij houdt ook niet van kleine witte hondjes, ze moeten gevlekt zijn".
:piew:
En oh ja, ook de baas van een grote kruizing die steeds op Moos dook in de wijk (Moos dus aan de lijn, die hond los) was een bijzonder type. Toen haar hond voor de zoveelste keer de bocht om kwam rennen en op Moos sprong was haar commentaar "die van jou is wel hardleers he".
Is ook de enige keer dat ik 'stennis' heb staan schoppen midden in het centrum, na die opmerking dus :mrgreen: :wink:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Moos schreef:
Mijn andere favoriet is de baas van een Ridgeback die op Moos dook. Ik heb die hond van hem afgebruld, terwijl de baas mij in de verte toe riep "ja, hij houdt ook niet van kleine witte hondjes, ze moeten gevlekt zijn".
En oh ja, ook de baas van een grote kruizing die steeds op Moos dook in de wijk (Moos dus aan de lijn, die hond los) was een bijzonder type. Toen haar hond voor de zoveelste keer de bocht om kwam rennen en op Moos sprong was haar commentaar "die van jou is wel hardleers he".
Is ook de enige keer dat ik 'stennis' heb staan schoppen midden in het centrum, na die opmerking dus :mrgreen: :wink:
Als het niet zo naar was voor jouw honden, zou je hier van gaan schateren.
Onvoorstelbaar stompzinnig :eek:
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

ranetje schreef:
Moos schreef:
Als het niet zo naar was voor jouw honden, zou je hier van gaan schateren.
Bah, volgens mij zou ik dan ook ontploffen... :ugh:

Rhodin word ook uitgelachen, want die van mij is zo bang. Hij durft niet langs een groep van 5 Amerikaanse bullen en één herder die hier in de buurt altijd op het hondenveld staan. En oh, oh, oh, wat is dat grappig. :roll: Rhodin moest ook niet weg gaan rennen, want dat vond de herder alleen maar leuk en ging daardoor extra jagen. Eigen schuld dikke bult van Rhodin volgens de herdereigenaar.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Inge O schreef:
ranetje schreef:
nana schreef:@ inge

Ik denk dat Inge misschien anders had gereageerd als ik zenuwachtig was geworden.
Ik kende Attack alleen uit de verhalen op het forum, maar ik ken Ita wel heel goed.
Ze is erg duidelijk in haar signalen.
Als ik naar Ita kijk weet ik bijna zeker in hoeverre ze echt bang is voor een andere hond (en dat is dan met reden).
Ze wéét wanneer het voor haar veiligheid beter is om weg te wezen.
Dat heeft ze geleerd (met enige kleine schades :wink: )
Dat kan ik zelf al heel snel aan haar zien.

Natuurlijk speelt in zekere zin ook mee dat ik weet dat Inge de zaken niet uit de hand zou laten lopen :wink:
ja, tuurlijk wel :wink: . maar als er al mensen met honden hier met visite komen dan zit het meestal wel snor met hun inzicht in honden, óf met hun vertrouwen in mijn inzicht (of allebei) :mrgreen: .

ik had attack dit mooie stukje bv. ook nooit laten afwerken tov. dante, maar ergens heb ik ook zo het vage vermoeden dat die dit gedrag bij attack ook nooit zou uitgelokt hebben :engel: :smile: .
:mrgreen:
Dante zou het niet in zijn hersens halen.
Die zorgde er voor dat hij onzichtbaar was :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

ranetje schreef: Als het niet zo naar was voor jouw honden, zou je hier van gaan schateren.
Nu jaren later zie ik de grap er ook wel van in hoor :wink: Die hond liep altijd los want hij kwam uit het asiel en had al genoeg vrijheidsbeperking gehad, zo zei de baas altijd. Dat ie ondertussen op bijna alle honden uit de buurt dook was bijzaak :mrgreen: :roll:

Die Ridgeback hoorde trouwens bij een groep joggers, en die stonden allemaal om het hardst te lachen om die oh zo gevatte opmerking van hun groepsgenoot :roll:
Afbeelding
spijkerhond
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door spijkerhond »

Heel anders dan als Saar werd opgejaagd en tegen de grond gewerkt door een Witte Herder en die bazen naar mij riepen dat als ik daar niet tegen kon ik geen honden aan had moeten schaffen.
Dat geeft een heel ander gevoel erbij meteen
Je haalt me de woorden uit de mond! Spike werd deze week gebeten door een forse Leonberger reu tijdens gehoorzaamheid lessen, onverwacht van achteren terwijl we, aangelijnd notabene, aan het volgen waren. Ik schrok me kapot en Spike ook en controleerde zijn rug omdat hij onder het kwijl zat en pijnreactie gaf bij mijn aanraken daar. Baas Leonberger vraagt of zegt helemaal niks, instructeur geeft aan dat ik er geen aandacht aan moet schenken. Blijkbaar werd het door hen dus gezien als een klein ongelukje.
Voor mij voelde dat toch heel anders en met name inderdaad door het straal negeren, ik snap dat het kan gebeuren maar het niet excuseren is hetgeen wat je kwaad maakt. Misschien juist omdat mijn hond niet terugvecht voel ik me geroepen voor zijn veiligheid op te komen. Als ik dan later ook een een heel verhaal krijgt dat het komt omdat mijn hond naar die hond kijkt (let wel terwijl Spike gewoon naast me zit he hij is bang voor deze hond en zal er no way op af gaan) en een hele verhandeling over interpretatie van gedrag van mijn hond krijg dan wordt je daar nu niet direct rustiger van..........

Formaatverschil maakt toch ook wel uit, was het agressieve JR geweest b.v. in dit geval had ik me er toch minder druk om gemaakt, maar een hond die het niet voorzien heeft op andere reuen die 2 x zo groot en zwaar is als wil ik gewoon niet binnen bijtbereik van mijn hond hebben.

DA rekening trouwens is toch heel logisch dat je die betaald als je hond iets of iemand anders schade heeft toegebracht, gewoon WA verzekeringsregels volgens mij?
Veroo
Actief
Mijn ras(sen): 2 duitse herders

Ongelezen bericht door Veroo »

mijn hond is een ramp met andere honden.
Ja hij is gegrepen door een hond toen hij klein was en ik heb heel hard geprobeerd om hem terug te socialiseren.
Het is alleen net of hij gewoon geen hondentaal snapt.
Sinds we er een tweede bij hebben gaat dat beter, maar andere reuen is een ramp.

Hij heeft vold honden hier in de buurt waar hij mee speelt. Al zijn het allemaal grotere rassen of zeg maar rassen waar meer mensen wat angstiger voor zijn. Dus herders amerikaanse bulldoggen enz. Daar speelt hij super leuk mee maar een reu ho maar. Het is typische angstaggressie maar krijg het er niet uit. Het is ondertussen handelbaar.

Maar waar ik van baal is dat heel veel mensen hun honden gewoon los laten op plekken waar dit NIET mag en die vervolgens op MIJN hond afgestormt komen.
En nee niet op een leuke vrolijke manier.

Ik zit iedere keer een hond tegen te houden en de bazen interesseert het gewoon niet.
Sta ik daar wat te roepen dat ze de hond terug moeten roepen omdat die van mij dat niet wilt.
En dan wordt gewoon terug geroepen dat dat mijn pakkie an is. Ik ben er zo klaar mee!

Toen de laatste keer fikkie weer aangestormt kwam en een pluk haar van Darko pikte heb ik em gewoon los gelaten.
Fikkie heeft een flinke snauw gehad dat was niet duidelijk en werd toen gebeten. Hij komt nou niet meer op Darko af, maar ik snap niet dat een baas zijn hond niet kan aanlijnen als ie ziet dat mijn honden wel aan de lijn zitten!
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Felix schreef:
nana schreef:Het risico dat er een gaatje in komt bijvoorbeeld. Het zit in mijn hoofd...het is echt mijn spookje :oeps: wat er zou gebeuren is dat je hond in beslag wordt genomen bijvoorbeeld. Het is misschien een onreeele angst maar vaak zijn angsten niet reeel maar de beinvloeding in je leven is helaas wel heel reeel. Ik heb een RAD fobie vrees ik.
Zo'n vaart loopt het vaak niet hoor, na drie keer gaan ze over tot een muilkorfplicht, en als je dan nog een keer in de fout gaat, dan pas wordt er eens over inbeslagname gesproken ;)
Daar zou ik niet zo stellig in zijn, het ligt geheel en al aan het incident, men kan net zo makkelijk na 1 keer overgaan tot een muilkorfplicht, maar zelfs wel direct in beslagnemen. ( bij echt ernstige incidenten)
Gr. Aniek

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”