Saarah schreef:En jouw antwoorden kloppen wel, alleen is de manier waarop ze gezegd werden door de verschillende posters wel tegenstrijdig.
Dit heb ik er op geantwoord (in een edit in mijn vorige post, heb je misschien niet gezien):
"Die dingen zijn trouwens wel tegenstrijdig, omdat de posters allebei de dingen als waarheid zeggen.
De ene zegt bv "full time werken en een pup gaat niet samen, met een volwassen hond zou dat wel gaan
De andere zegt niet "het is beter als je niet full time werkt, als je een hond hebt", maar zegt: "zelfs met een volwassen hond gaat het niet om full time te werken". En dat is wél tegenstrijdig."
En op die opmerking over de webcam: Fungus heeft ergens aangegeven dat als hij zou zien dat er iets zou misgaan, dat hij dan aan bv. de buren zou kunnen vragen om even een kijkje te gaan nemen en in te grijpen.
Een Australische Herder is trouwens ook een baasgericht ras, maar als ze met iemand anders mag gaan wandelen, is ze evengoed blij hoor.
Ik heb zo'n twee jaar geleden een operatie aan mijn knie gehad, waardoor ik een maandje niet met Kizzy kon gaan wandelen. Ik heb toen gezocht naar andere personen die haar haar beweging konden geven, en dat vond ze evengoed leuk.
Ik heb er wel als pup al voor gezorgd dat ze veel in contact kwam met andere mensen (en ook andere dieren), dus dat Fungus dat ook gaat doen kan ik alleen maar toejuichen.

die edit had ik niet gezien dat klopt, ik nam die ook niet mee in mijn quote.
Dat verschillende mensen verschillende opvattingen hebben klopt ook, daar heb jij dan weer gelijk in.
Even een kijkje nemen lost structureel niks op natuurlijk, dat snap jij ook neem ik aan.
Grote kans dat het hondje weer begint als de buren weer weg zijn.
Het zal ook van het hondje zelf afhangen of het meegaan met anderen ook leuk is, maar ik heb er toch mijn twijfels over of het voor een echt baasgerichte hond net zo fijn is als met de baas weg zijn.
Mijn teef gaat zonder probleem mee met iedereen die haar uit wil laten.
Al is het weggaan op zich vaak wel wat moeilijk voor haar, eenmaal buiten gaat het prima.
Daar staat tegenover dat -als ze dan weer terugkomt- ze een tijdlang aan me vastgeplakt blijft zitten, dus is ze wel heel blij als ze weer bij me is en heeft het uitgaan met iemand anders toch niet echt als heel plezierig ervaren.
Mijn reu daarentegen gaat, behalve met mijn partner, gewoon met niemand anders mee.
Dwing je hem toch wordt het uitlaten automatisch beperkt tot een heel snel poep en plas rondje omdat het geen doen is te wandelen met een hond die niet vooruit wil.
Twee baasgerichte dh's, twee manieren van omgaan met iets dat ze niet echt heel leuk vinden.
*verduidelijking