Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Incidentje, wat vinden jullie?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Re: Incidentje, wat vinden jullie?

Ongelezen bericht door Moos »

blondie schreef:
Neeltje schreef:Ik denk dat zowat iedere hond die door zo'n meute wordt belaagd begint te snauwen.
maar veel mensen hebben zo iets van als jouw hond nou gewoon gedwee is en mee speelt is er niets aan de hand :19:
Als een hond dus van het type is dat het niet wil hebben, dan is het vaak bij een kleinere hond... ach.. bijt maar lekker van je af hoor groot gelijk :mrgreen: .. en bij een grote tegen een grote is het vaak.. wat een asociaal kreng zeg...
Nou die kleine hond kan je ook flink commentaar op krijgen hoor. Termen als k*tkeffers enzo zijn er niet voor niks :mrgreen: Maar ik snap wat je bedoelt hoor :wink:

Ik heb dus honden die eigenlijk alles pikken, maar kan me ook mateloos irriteren aan die houding van veel mensen "dat dat maar normaal is". Een andere hond die met alles hoog met een noodgang aan komt stieren en beuken, nou is toch niks mis mee? kijk maar, die van jou gaat gewoon braaf even liggen (en ach, hoor je die kleine piepen, wat lief) en niks aan de hand. Moeten gewoon even de rangorde bepalen.
Ja, da's lekker makkelijk zo inderdaad. Je zou maar eens wat meer op je eigen hond moeten letten he? :roll: :wink:
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Niks mis met de reactie van Eva, mijnheer van de labs was ws een bord voor zijn kop type, net als zijn labs :mrgreen:

Freek zou in zijn beste jaren in zo'n situatie, de dominanste van het stel een pak op zijn flikker hebben gegeven. :mep:
Afbeelding
asani
Zeer actief

Ongelezen bericht door asani »

Ik vind dat Eva heeft gehandeld op een manier die ws bij haar past.
Kijk je hond houd nou eenmaal niet van een stellosgeslagen labjes.
Ik zou dus geen schadevergoeding geven aan zo iemand.
Ik moet zeggen dat wij hier echt nog nooit zoiets meegemaakt hebben maar ik geloof dat die van ons er ook verschillend op zouden reageren.
Ijuba en Asani zouden er wel van onder de indruk zijn,Ijuba omdat ze sinds haar ongeluk niet meer zo weerbaar is en Asani omdat die confrontaties uit de weg gaat.
Fynn daarentegen is zelfverzekerd en zou toch wel even aftasten wat voor vlees hij in de kuip heeft.
Ik bemoei me daar dan ook niet mee .

Groetjes Rian
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Eva reageerde wel een beetje overtrokken in mijn ogen maar als ik er aan terug denk moet ik zeggen dat het ook wel heel erg bedreigend was in combinatie met het feit dat wij aan het speuren waren en Eva's bal precies daar ergens lag. Ze was gewoon bezig en ze schrok. Als ik ergens loop en er komen 10 mensen uit het niets op me af rennen schrik ik me ook kapot. Soort guerrilla-aanval en dan schiet Eva in de fight ipv flight modus :smile: Eva kent geen flight modus wat op zichzelf ook wel lekker is want sommige honden rennen inderdaad weg. Daar moet ik helemaal niet aan denken want dat kan je je hond kosten met die 80 km wegen hier. :N:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

MARC_S schreef: Eva kent geen flight modus wat op zichzelf ook wel lekker is want sommige honden rennen inderdaad weg. Daar moet ik helemaal niet aan denken want dat kan je je hond kosten met die 80 km wegen hier. :N:
En iets zegt me dat die Lab baas dan ook geen excuses ofzo aan zou bieden, of in zou grijpen. Zijn honden zijn alleen maar lief, en dat jij dan zo'n schijterd hebt die 'm peert als er 10 honden aan komen denderen kan hij ook niks aan doen :19: Dus dan kan je inderdaad beter Eva hebben :wink:
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Het zal wel aan mij liggen maar ik vind het toch wat overtrokken allemaal. Ik kom ook regelmatig losgeslagen groepjes tegen en mijn honden handelen dat prima, óók als ze overdondert worden. Ja, labjes zijn lomperikken maar een béétje stabiele hond kan daar toch gewoon prima mee overweg? Ik snap echt niet dat iedereen het maar normaal vind dat een hond er dan opklapt, onder het mom van "wat had ze anders moeten doen". Ik kan duizendeneen andere reacties van honden in zo'n situatie bedenken, waarvan het voorgevallene er dus niet een van is. Ik zeg niet dat die meneer nu zo goed bezig was, maar snap wel dat hij ervan baalt. Let wel, met mijn oude hond had het ook zo gegaan hoor, maar die ging dan hop omhoog aan de halsband en mijn voet hield al het andere dan weg. En ja, dat kan prima. Zéker met lompe labjes die niet aggressief zijn. Als het nu een groep honden was met minder goede zin, had het heel anders afgelopen, dus ik geloof wel dat die beestjes verder geen kwade zin hadden.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
laeken
Zeer actief

*Linda* schreef:Het zal wel aan mij liggen maar ik vind het toch wat overtrokken allemaal. Ik kom ook regelmatig losgeslagen groepjes tegen en mijn honden handelen dat prima, óók als ze overdondert worden. Ja, labjes zijn lomperikken maar een béétje stabiele hond kan daar toch gewoon prima mee overweg? Ik snap echt niet dat iedereen het maar normaal vind dat een hond er dan opklapt, onder het mom van "wat had ze anders moeten doen". Ik kan duizendeneen andere reacties van honden in zo'n situatie bedenken, waarvan het voorgevallene er dus niet een van is. Ik zeg niet dat die meneer nu zo goed bezig was, maar snap wel dat hij ervan baalt. Let wel, met mijn oude hond had het ook zo gegaan hoor, maar die ging dan hop omhoog aan de halsband en mijn voet hield al het andere dan weg. En ja, dat kan prima. Zéker met lompe labjes die niet aggressief zijn. Als het nu een groep honden was met minder goede zin, had het heel anders afgelopen, dus ik geloof wel dat die beestjes verder geen kwade zin hadden.
Nee, ze hadden denk ik ook geen kwaad in de zin. Maar ze waren wel samen sterk en namen het niet erg nauw met kennis maken en afstand houden om af te tasten omdat ze wisten dat ze met een heleboel waren. Inderdaad, Eva reageert niet stabiel op elke hond. Klopt. Maar wat je niet moet vergeten is dat ik heel ver van die man af was in eerste instantie, ik mijn hond heb geroepen en aan de lijn wilde doen maar dat dat allemaal niet mocht baten. Dan denk ik dus op mijn beurt weer, wat had ik moeten en kunnen doen? :wink: Wegrennen? Had geen enkele zin want ze stormden op mij af. Als ik daar met een pitbull had gestaan had ik hem ook ondanks alles vast gehouden en omhoog getrokken. Maar ook dan was het mis gegaan want de honden sprongen letterlijk op mijn honden af. Ik had Eva dus op een gegeven moment aan de lijn gedaan maar dan nog kwam er een hond die echt binnen bereik op haar af ging springen. Dat ondanks dat ik zwaaide met de werparm en hem bedreigde met brullen. Ik ga niet de bek van mijn hond dichtknijpen en er op zitten oid want die man hoort ook zijn honden wel te kunnen roepen. Toen hij wegliep kwamen ze gewoon weer aanrennen. Toen had ik Eva losgelaten en die keek niet eens meer naar die honden. Waren ze ondanks dat weer op haar in gaan springen dan had het weer gebeurd :19: . Hij was nl al heel ver weg en ik weet dat Eva niet op die honden af zal rennen. Ze wil er niks mee te maken hebben. En een tiental riemen meenemen lijkt me wel het minste als je met 10 honden wil wandelen. Jammer dat dat 3 kilo riemen is maar daar heb je maar mee te dealen als je zo wil wandelen toch? :wink:

Ik ben het dus met je eens dat een hond er ook anders op had kunnen reageren. Neem Cleo, die borstelt dan alleen en staat wat stoer te brommelen maar ook te kwispelen omdat ze het ergens wel leuk vindt. Ze zal nooit zomaar een van die honden een pak rammel geven. Eva wel, die zegt meteen, oprotten, nu en wel onmiddelijk en dat is zeker iets overtrokken. Maar er kwam ook nogal veel op haar af denderen en ik begrijp dus ergens wel dat ze het dus groots aan wilde pakken want haar punt mild maken bij zoveel honden komt nu niet echt over. Ik denk dat als ze was gaan grommen en stoer was gaan doen dat er dan een lab op haar was geklapt. Zij heeft ingeschat dat ze meteen alles moest inzetten denk ik.

En vergeet niet, ze beet niet echt. Ze gaf alleen een enorme show van verbaal geweld en duwwerk. Als ze ze geperforeerd had was het wel een ander verhaal en dan zou ik ook andere meer rigoureuze maatregelen nemen. Nu let ik beter op maar ik gooi haar weer los als ze komen. Aan de riem gaat vast en zeker erger mis denk ik nl. En eerlijk is eerlijk, laat die man mij een keuze? :19:
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

*Linda* schreef:Het zal wel aan mij liggen maar ik vind het toch wat overtrokken allemaal. Ik kom ook regelmatig losgeslagen groepjes tegen en mijn honden handelen dat prima, óók als ze overdondert worden. Ja, labjes zijn lomperikken maar een béétje stabiele hond kan daar toch gewoon prima mee overweg? Ik snap echt niet dat iedereen het maar normaal vind dat een hond er dan opklapt, onder het mom van "wat had ze anders moeten doen". Ik kan duizendeneen andere reacties van honden in zo'n situatie bedenken, waarvan het voorgevallene er dus niet een van is. Ik zeg niet dat die meneer nu zo goed bezig was, maar snap wel dat hij ervan baalt. Let wel, met mijn oude hond had het ook zo gegaan hoor, maar die ging dan hop omhoog aan de halsband en mijn voet hield al het andere dan weg. En ja, dat kan prima. Zéker met lompe labjes die niet aggressief zijn. Als het nu een groep honden was met minder goede zin, had het heel anders afgelopen, dus ik geloof wel dat die beestjes verder geen kwade zin hadden.
Daarom loop ik met Freek ook altijd in aanlijngebieden, maar dan maak ik het nog vaak mee dat er loslopende projectielen onder het mom van , hij wil alleen maar spelen, komen aandenderen. :19:

Ik ken Freek en hij houd niet van dat drukke gedoe, maar even 10 opdringerige labben losgooien zonder er controle over te hebben vind ik even teveel van het goede, zelfs in een losloopgebied.
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Nee, die man laat jou dan geen keuze en dat had ik dus ook gedaan, losgooien :wink: Ze heeft geen gaten gemaakt lees ik nu, dan is er dus toch niets anders aan de hand dan een, zij het misschien wat heftige, reactie? Ik dacht echt nav het stukje dat die man zijn honden stond te inspecteren dat er een gat was gevallen. Niet dus. Dan is er feitelijk niets aan de hand toch :wink: Sun kwam gister in een niet te ontwijken aanvaring met een nogal sjaggie aussie-reu. Liep langs en hing in zijn wang. Sun snauwede terug en liep door maar zag thuis dat hij dus wel een gaatje heeft. Kijk, dáár baal ik dus van. Dát zijn dus de dingen die ik niet acceptabel vind. Beetje geschreeuw zonder gaten kan lang aan hoor :wink:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Crista »

Zoals ik het hier allemaal lees vind ik dat Eva niet vreemd gehandeld heeft.. Mitch geeft helemaal niets om balletjes maar als Guus met de bal aan het spelen is (of hem zoekt) en Mitch komt hem vervelen, wordt er ook gesnauwd. Dit zal helemaal zo zijn als je hond gefocust is op de bal en er komt ongemerkt een hele groep honden aanstuiven.

Ik was laatst bij de groene heuvels toen er ook jachttraining was (zaterdagmorgen dacht ik), heb toen een flinke aanvaring gehad met een mevrouw op de parkeerplaats. Ik liet Mitch uit de auto en deed hem aan de lijn, op dat moment kwam er een weimaraner aangestormd. Het baasje van deze hond stond gezellig wat te kletsen voor de training en dacht dat het allemaal wel goed zou gaan. Mitch is aan de lijn niet altijd even aardig en al helemaal niet als hij net uit de auto komt aangezien hij wagenziek is. Deze weim werd dus ook afgesnauwd door Mitch, heel netjes naar mijn mening. Helaas had het baasje een andere mening want dit was een losloopgebied dus moest mijn hond maar sociaal zijn :roll: Dit was trouwens allemaal op de parkeerplaats, op het veld en bij het water gaat Mitch gewoon los.

edit: typo
Mitch & Kiyo
Afbeelding
Jojoke

Ongelezen bericht door Jojoke »

Sjonge,ik reken maar even bij mezelf: "Stel dat je lekker loopt te wandelen in het bos en er komen ineens 8 enthousiaste kerels op je af rennen,en die willen allemaal met je "spelen" :O:
Ik begon meteen met gaatjes bijten,onmiddelijk óf rennen voor m'n leven.Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik zei niet dat ik het normaal vond :wink: alleen als je het weet van je hond is het wel normaal :mrgreen:
Daarom schreef ik ook,
Wat ik mij wel afvraag is, zie je nu hoe snel je soms ergens voor komt te staan wat je niet in de hand heb? Nu liep het met een sisser af, waarschijnlijk omdat de labjes wel onbehouden zijn maar niet vechtlustig en weinig in gingen op Eva haar gesnauw. Dat het heel makkelijk is om dan te zeggen van loop daar dan niet meer, hou je hond aangelijnd en gemuilkorft, kies andere tijden. Je weet dat je hond dat doet en je weet ook dat je geen medewerking moet verwachten van de medehondeneigenaren.

Misschien dat nu de reacties ook wat aangepast worden want je komt soms in vervelende situaties waarin je hond niet reageerd zoals wenselijk zou zijn ipv dingen te zeggen die eigenlijk nergens op slaan :wink:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Jojoke schreef:Sjonge,ik reken maar even bij mezelf: "Stel dat je lekker loopt te wandelen in het bos en er komen ineens 8 enthousiaste kerels op je af rennen,en die willen allemaal met je "spelen" :O:
Ik begon meteen met gaatjes bijten,onmiddelijk óf rennen voor m'n leven.Afbeelding
:smile:

Ik maak het eigenlijk zelden mee, 8 enthousisaste kerels achter me aan, maar ik zou toch wel effe goed kijken of er niet een hele leuke tussen zat en daar bescherming bij zoeken.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Ceseman
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Zwitserse Witte herders

Ongelezen bericht door Ceseman »

Ik vind dat jouw hond Eva het heel netjes heeft opgelost, ze had er bij wijze van spreken ook bovenop kunnen duiken. Wat ik trouwens ook wel terecht had gevonden.
Zij was met jou bezig en met haar bal aan het zoeken. Je weet zelf, dan zijn ze heel geconcentreerd bezig.

Draai het verhaal eens om.
Die man laat zijn honden uit, honden vol aandacht richting baas en jouw honden komen uit het niets op zijn honden afgestormd en verbreken "de verbinding" tussen de honden en hem. Zijn honden snauwen, grommen en vallen uit tegen jouw honden.
Dan zou die man toch ook verontwaardigd zijn dat jij je honden niet onder controle hebt?

Je kan toch niet met zoveel honden zomaar verwachten dat iedere andere hondeneigenaar daarvan gecharmeerd is? Hij had ze gewoon onder controle moeten houden!
Kijk dat er 1tje tussenuit glipt, dat kan nog wel eens gebeuren, maar niet 8!

Het vreemde in Nederland is en dat valt mezelf wel vaker op. Waarom moeten mijn honden altijd met andere honden spelen als een soort automatisme? Ik heb mijn honden toch voor mijn eigen plezier aangeschaft.
Mijn 2 herders zijn graag met mij bezig en dat stimuleer ik ook. Ik geniet en zij des te meer. Waarom moet daar (vaak) een 3e of meer bij komen? Ik vind toch ook niet iedereen aardig? :wink:
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Ceseman schreef:Het vreemde in Nederland is en dat valt mezelf wel vaker op. Waarom moeten mijn honden altijd met andere honden spelen als een soort automatisme? Ik heb mijn honden toch voor mijn eigen plezier aangeschaft. Mijn 2 herders zijn graag met mij bezig en dat stimuleer ik ook. Ik geniet en zij des te meer. Waarom moet daar (vaak) een 3e of meer bij komen? Ik vind toch ook niet iedereen aardig? :wink:
Dit is het motto van mijn hond ook! .. Alles wat te dichtbij in de buurt komt, dat wordt ter plekke gecastreert dan wel gesterliseert! :E:

Voor de rest is ze dik tevreden, met de honden vrienden en vriendinnetjes die ze heeft (en dat zijn er op zich al plenty). En ze is ook veel liever gewoon lekker bezig met haar balletje e.d. :ok:
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Marc, Eva doet het prima. Ik zou persoonlijk ook niet blij zijn met een kudde labradors of andere honden, je hebt mazzel dat ze jouw niet omver hebben gedenderd, want dat kan ik me prima voorstellen bij zo'n groep.
Ik snap ook niet hoe je in je eentje een groep van 8 labradors onder commando kan houden, dat werkt gewoon niet, dan moet je ze ook niet loslaten. Dan maar verdelen in kleinere groepjes.

Ik ben het er trouwens mee eens dat de meeste labradors slecht opgevoed zijn en kan met een gerust hart zeggen dat die van ons het wel zijn. :pffff: Kwestie van veel tijd erin steken, maar dan heb je ook wat :lol1:
Maar ik moet ook wel zeggen dat er ook veel hondeneigenaren bijzitten die denken, ohh het zijn maar labradors, onze hond kan wel met ze spelen. Want helaas kom ik dat maar al te vaak tegen. En dan heeft Odin er al een op zijn rug liggen.
Ach, het zijn maar labradors, kan toch wel. Nou nee dus.

Ik zou er niet over in zitten Marc.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Jacky schreef: Ik ben het er trouwens mee eens dat de meeste labradors slecht opgevoed zijn en kan met een gerust hart zeggen dat die van ons het wel zijn. :pffff: Kwestie van veel tijd erin steken, maar dan heb je ook wat :lol1:
Maar ik moet ook wel zeggen dat er ook veel hondeneigenaren bijzitten die denken, ohh het zijn maar labradors, onze hond kan wel met ze spelen. Want helaas kom ik dat maar al te vaak tegen. En dan heeft Odin er al een op zijn rug liggen.
Ach, het zijn maar labradors, kan toch wel. Nou nee dus.
Tsja, labradors worden meestal als: "ideale gezinshond" verkocht .. Iets wat ze op zich kunnen zijn, en wat ze natuurlijk niet van zelf worden ;)

En hoeveel labradors ik hier in het park tegen kom op de dagelijkse uitlaat ronde .. Mwhah, daar breek je zo wat je nek erover :)

En vaak wordt er ook veel te weinig gedaan met die honden, terwijl dat wel zou moeten natuurlijk ;)
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik lees het nu pas en dus is mij reactie mosterd na de maaltijd maar ik ben het met mijn voorgangers eens.Eva heeft gewoon gehandeld hoe je kunt verwachten als zo'n enorme groep honden aan komt lopen, die man had dat kunnen weten en dus vind ik hém verantwoordelijk.
Ik blijf zelf altijd met mijn hond uit de buurt van honden met ballen of stokken omdat de bezitsdrang dan ook nog eens meespeelt.En verder vind ik "schuld" of wie" begon" eigenlijk niet thuishoren bij hondengedrag.
Tomas kreeg laatst ook 3 zwarte labradorreuen over zich heen omdat hij uitviel tijdens het passeren.Tomas doet dat als hij zich bedreigt voelt en dat vind ik al erg genoeg, dat de eigenares van de reuen haar groep niet kon houden maakte dat nog eens dubbel vervelend want nu is Tomas' gevoel bevestigd en mogen we de volgende keer wel een flinke straat omlopen.En ik had een uur erna nog knikkende knieën.Die schrik, zoals nu bij jou met Eva, krijg je er gratis bij.
Als die honden gaatjes zouden hebben mag de baas van de groep de schuld bij zichzelf zoeken.
madred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en RSH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door madred »

Hier nog een labjes-eigenaar..... weliswaar van een lab die denkt dat ze een herder is :lol1:

Akira kan niet met andere labjes omgaan, zijn haar té enthousiast ..... en dat meen ik écht!

Als er 8 labjes op haar afgestormd zouden komen, en zeker terwijl ze met een zoek- of ander - spelletje bezig is, dan ben ik bang dat er wel gaten zouden vallen....

Dus Eva heeft gewoon heel normaal gereageerd, niet verder druk om maken.
Afbeelding

Happy en Lemmi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ze heeft netjes gereageerd, hier had die man wel een probleem gehad... dan hadden er wel wat honden gaatjes gehad... helaas moet je je honden maar bij je houden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
laeken
Zeer actief

malinois schreef:ze heeft netjes gereageerd, hier had die man wel een probleem gehad... dan hadden er wel wat honden gaatjes gehad... helaas moet je je honden maar bij je houden.
Als Eva gaatjes zou maken hadden ze ze ook gehad hoor. Gelukkig doet ze dat normaal gesproken niet zomaar. Als een hond haar aanvalt bijt ze soms wel terug, als zij de agressor is dan blijft het bij veel kabaal en een hoop geduw en gespring. Ik schrok want het leek eerst wel op vechten maar gelukkig bleek ze na korte tijd vanzelf te stoppen en waren er geen gaatjes. Ben ik wel blij mee moet ik zeggen.

Helaas liepen ze er vanmorgen weer en moet ik zo weer met de honden lopen. Als ze weer komen lijn ik Eva aan maar geef ik wel de lab die dan ondanks alles toch komt een tik met de werparm. :ok: Niet hard maar wel duidelijk :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Veelal is het meer bombarie dan dat er werkelijk wat is, met gaatjes bedoel ik dan ook gaatjes en geen dierenartsbezoeken oid (tenminste in mijn ogen dan, je hebt mensen die voor een krasje al bij de da liggen)
Hier hebben mijn 2 reuen een paar weken geleden geknokt, wat gaatjes her en der maar geen DA bezoek waardig.
Dat kan een andere hond in jouw situatie dan ook verwachten.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Ik loop regelmatig met een grote groep Goldens...En das een serieus-grote groep, van soms wel 50 honden. En ik zie, al zien de honden elkaar zelden, zelfs daar al 'ganging-up' optreden; met name de paar honden die elkaar goed kennen worden de 'aanvoerders', en de rest schroomt niet te volgen. :roll: Anne wordt al he-le-maal dol bij het zien van een groep; het geeft haar wrs een gevoel van veiligheid...Maar ik zorg er heel wel voor achteraan te lopen met beide honden in mijn keilzog, want ik snap heel goed hoe zoiets over kan komen op een tegemoetkomende hond; en zo'n grote groep zal echt niet terugtrekken.
Ik moet wel zeggen dat behalve een incidentele grauw tussen de macho-reutjes onderling, het er in de groep zelf altijd heel erg gemoedelijk toegaat...Het blijven Goldens. Maar ik durf dat niet te garanderen voor een buitenstaander die ruzie komt zoeken of erg aanwezig is, of die ze gewoon niet 'mogen'.
Ik vind dat je je honden gewoon onder controle moet hebben, ongeacht het aantal, en als je dat niet hebt, dat jij verantwoordelijk bent voor de consequenties. Als daar een klein kind gestaan had met en stuk brood ipv jouw hond, hadden de ouders (en terrecht) die groep labjes gevild, en was er een heel andere discussie ontstaan.
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Valerie schreef:Ik vind dat Eva het erg netjes heeft opgelost, maar goed ik ben dan ook een staffordeigenaar :mrgreen:
Het is gewoon ronduit asociaal om je hond op andere mensen/dieren af te laten denderen. Al heb je er maar 1, en al helemaal als je er zoveel hebt. Dat je dan de overzicht verliest en dingen gebeuren is eigenlijk alleen maar logisch. En dom.
Precies.

Ben blij dat ik daar niet liep :N:

Die vent is niet goed wijs dat HIJ zijn honden op gaatjes controleert!!
Beetje jou wijs maken dat Eva de schuldige is.... :neenee:
Afbeelding
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

MARC_S schreef: En vergeet niet, ze beet niet echt. Ze gaf alleen een enorme show van verbaal geweld en duwwerk. Als ze ze geperforeerd had was het wel een ander verhaal en dan zou ik ook andere meer rigoureuze maatregelen nemen.
hier gaat het om, marc. die gemene hedder van je was nou net niet zo vals dat ze het op een bijten en scheuren zette.

een toevallige samenloop van omstandigheden en klaar. :wink:
laeken
Zeer actief

Hij loopt hier nu elke dag want net zag ik hem weer. Ik heb als voorzorgsmaatregel nu een 2e bal bij me en ik weet zeker dat Eva dan nooit zelf op die honden af zal gaan. Ik heb ook besloten als zijn honden weer komen (en alles dus op 2 meter bij mij vandaan plaats vind terwijl hij 50-100 meter verder staat) ik ze laat gaan. Eva maakt blijkbaar geen gaten bij die honden en misschien leren zijn honden dan manieren naar mijn honden toe. Evas beste vriendin is een labrador en als het aan Cleo ligt kan er ook best gespeeld worden als ze tenminste normaal de tijd nemen om kennis te maken en niet tegen haar opbeuken en hun neus in haar gat drukken. Dat moet ze niet :neenee: . Als Cleo dan snauwt komt Eva meteen bemoeien wat nooit helpt :roll: Als ze de volgende keer op afstand blijven en de kennismaking verloopt rustig terwijl we allebei de andere kant op lopen zal er denk ik niks gebeuren. Het is vooral het heel hard op mijn honden inrennen wat Eva over de zeik helpt. Ze heeft dan geen tijd meer om iets te doen omdat ze de bedoeling van die honden niet kan inschatten. Het blijft een herder en die kijken toch eerst naar dreiging en pas later naar of het evt ook goed kan zijn. Tenminste, dat hebben mijn herders altijd gedaan. Die houden niet van op "ons" inrennen want dat is bedreigend. :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Jip schreef:Die man had geen riemen bij..logisch want hoe wil je wandelen met 8 of 10 labradors aan de riem..... :denken:

Je schrijft dat je denkt dat dit (Eva die gromt en grauwt en hap en snapt)toch wel vaker zal gebeuren als hij met die hele roedel loopt maar dat denk ik niet

Ik denk dat 9 van de 10 keer de enkele hond bang is als er zoveel honden op hem af komen......

Eva was dat niet...... :pffff: :mrgreen: en daar baalt die man natuurlijk stevig van want het is toch zo makkelijk om met een roedel te lopen .......niemand die je honden iets durft te vertellen .......behalve Eva dan..... :mrgreen:
Eva en bang zijn is een heel vreemd gebeuren. :wink: Zelfs ik kan mijn vinger er soms niet op leggen. Ze is nl nergens bang voor als je puur naar de signalen kijkt die het meest voor de hand liggen als houding en gedrag. Echter soms zie ik wel degelijk stress en een soort angst in haar. Haar reactie is echter niet toegeven aan die angst en altijd blijven staan. Maar dan overreageert ze heel erg. Stel dat er een mastino op Eva af komt rennen die meteen begint te grommen en te blaffen. Ik neem er gif op in dat Eva dat eng zal vinden (moet wel zou je denken toch? ) en ik neem er toch ook gif op in dat ze een hoge houding aanneemt en meteen net zo hard op die hond in gaat als hij op haar. :denken:

Nou ja, klinkt heel vaag maar ik begrijp het zelf soms ook niet helemaal. Ik weet wel dat Eva dus niet bedreigt moet worden want dan "komt ze altijd terug". :19: Of ze dan bang is of juist heel dapper weet ik niet :wink:
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

MARC_S schreef: Ze is nl nergens bang voor als je puur naar de signalen kijkt die het meest voor de hand liggen als houding en gedrag. Echter soms zie ik wel degelijk stress en een soort angst in haar. Haar reactie is echter niet toegeven aan die angst en altijd blijven staan. Maar dan overreageert ze heel erg. Stel dat er een mastino op Eva af komt rennen die meteen begint te grommen en te blaffen. Ik neem er gif op in dat Eva dat eng zal vinden (moet wel zou je denken toch? ) en ik neem er toch ook gif op in dat ze een hoge houding aanneemt en meteen net zo hard op die hond in gaat als hij op haar. :denken:
Precies Tomas.Omdat het niet echt het een of het ander is, vind ik dat moeilijk om er goed op te reageren.Tomas is angstig en toch akelig dapper.Hij valt aan en komt daarna achter mijn benen lopen, vroeger ging hij zelfs tegen mijn rug opstaan ( het Scooby effekt)
Ik hoop dat jij met Eva een beter inzicht krijgt in hoe daar mee om te gaan.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Wat ik niet begrijp is waar het stukje voorkomen is om Eva weer een keer in deze situatie te brengen. Anderen adviseer je altijd van ga andere tijden lopen, zoek een ander gebied enz enz.

Het kan 2 kanten uitgaan waarvan ik 1 kant niet zo snel zie gebeuren en dat is het rustig kennismaken. Zoals je de roedel beschrijft lijkt het mij stug dat zij ineens ander gedrag gaan vertonen omdat jij dat graag zou zien. De andere kant is dat Eva straks leert dat dit gedrag goedgekeurd word dus het blijft doen en het uiteindelijk van kwaad tot erger word. Eva is geen stabiele hond zoals je haar tot nu toe beschrijft, ik snap echt niet dat je dat zelf niet wil zien en met haar blijft omgaan alsof zij dit wel aan zou kunnen en het geen invloed op haar verdere gedrag zal hebben :scratch:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

MARC_S schreef:Het blijft een herder en die kijken toch eerst naar dreiging en pas later naar of het evt ook goed kan zijn. Tenminste, dat hebben mijn herders altijd gedaan. Die houden niet van op "ons" inrennen want dat is bedreigend. :wink:
Zo ken ik mijn herders niet hoor, maar ik zal wel weer de uitzonderingen hebben :U:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”