Vera heeft niet echt voernijd, maar ze neigt wel naar een tikkeltje bezitterig. Niet naar mensen, maar naar andere honden. Het is geen type hond van "pak maar, neem maar, jij mag het hebben" zeg maar

Als de andere hond ouder is dan zij, of echt duidelijk een punt wil maken dan geeft ze wel eten of speeltjes af, en is een hond een vriendje geworden dan wil ze ook best alles delen. Maar je moet niet als overmoedig onbekend pubertje verwachten dat je even die bal onder d'r snuit vandaan kan jatten. Ze zal niet grijpen ofzo, maar pubertje kan dan wel een snauw krijgen en een opgetrokken lipje van "en nou heel gauw opzouten".
Ik vind dat verder ook vrij normaal gedrag. Saar laat zich door iedereen alles afpakken, dat vind ik eigenlijk 'vreemder'

Pup Vera van 8 weken trok al de kauwkluiven uit Saars bek terwijl Saar stond te kijken van "ehm, ik had net toch een kluif dacht ik

"
Vera (toen een maand of 5-6) heeft ook 1 keer naar mij gegromd toen ik nonchalant, zonder nadenken, even haar kluif weg wilde nemen (daarna mogen de honden hier altijd de keuken in komen rennen en krijgen ze een koekje). Toen heb ik even "los" gezegd, liet zij los, en heb de kluif meteen even geruild voor een koekje. Daarna is het nooit meer een issue geweest.
Ik zou het onhandig vinden als ze naar vreemden echt speeltjes en eten zou verdedigen, maar niet raar of abnormaal.