Je haalt de woorden uit mijn mond!LongFields schreef:Ik vind een Stabij in die kleur wel heel erg mooi moet ik zeggen. Wow.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ongewone vacht kleuren
Moderator: moderatorteam
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
Re: Ongewone vacht kleuren

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik ookLongFields schreef:Ik vind een Stabij in die kleur wel heel erg mooi moet ik zeggen. Wow.
Het is echt de kleur van een kooiker, alleen blijft hij dus veel donkerder.
Helaas worden ze dus als miskleuren weggezet.
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
OKjveen schreef:de verenigingen waar je je staf als pit kan registrerencorason del perro schreef:Klopt maar in amerika kun je een staff ook als pitt registreren en anders om dus zo zou het dan wel evt in nederland gekomen kunnen zijn.
zijn niet fci erkend dus dat werk ook niet...
en ik geloof dat ja alleen je staf als pit kan registreren en je pit niet als staff maar dat weet ik niet zeker
bovedien gaat het in het afgebeelde geval volgens mij om sbt's en lag het nestje in engeland en zegt de fokker dat hij er jarenlang zijn best op heeft gedaan om het zo te krijgen...
mijn mening is dat ie er jaren lang over heeft gedaan voor dat je de overige ken merken van de ingekruiste honden niet meer zag...
(pitbull/ catahoula buldog)
maaar ik ben niet helemaal zeker of dit het zelf de plaatje is als die ik gezien heb met bijbehorend verhaal
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
Ik heb geen idee of idt vaker voorkomt. Ik heb het nog nooit gezien maar ben ook geen kennerJudith-Diesel schreef:Misschien een beetje rare vraag, maar in hoevere is bij de stafford stippen fout??
Dit is namelijk Diesel en hier zie je goed dat hij ontzettend veel stippen heeft
Ook heeft hij op het zijn staart een donkerder stuk (tussen het witte stukje en het begin van zijn staart)
edit: Diesel heeft geen stamboom en hij is gecastreerd. het kan dus ook een kruising zijn
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
raszuivere galgo in een erg ongewone en zeer ongewenste kleur, maar ik vind het wel mooi eigenlijk en ik hou helemaal niet van blauwe hondenogen nota bene

My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Agnes-en-Balou
- Zeer actief
Ik hou ook niet zo van blauwe ogen bij honden, maar bij deze staat het gewoon magisch!Podenji schreef:raszuivere galgo in een erg ongewone en zeer ongewenste kleur, maar ik vind het wel mooi eigenlijk en ik hou helemaal niet van blauwe hondenogen nota bene![]()
*knip foto*
Groetjes van Agnes en Balou & Nouska
- Maxine
- Zeer actief
Ik hou /wel/ van blauwe hondenogen, en dit is echt een plaatje!Agnes-en-Balou schreef:Ik hou ook niet zo van blauwe ogen bij honden, maar bij deze staat het gewoon magisch!Podenji schreef:raszuivere galgo in een erg ongewone en zeer ongewenste kleur, maar ik vind het wel mooi eigenlijk en ik hou helemaal niet van blauwe hondenogen nota bene![]()
*knip foto*![]()

- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
ik meot zeggen dat ik die B&T ridgeback, B&Tgroenendaler en die B&T labrador mooier vind dan de gangbare kleuren bij die rassen, prachtig zeg!
bij ons in de buurt loopt trouwens een zwarte labrador met brindle aftekeningen , hij heeft geen stamboom dus het kan wat dat betreft ook wel komen doordat er wat anders doorheen
zit.

bij ons in de buurt loopt trouwens een zwarte labrador met brindle aftekeningen , hij heeft geen stamboom dus het kan wat dat betreft ook wel komen doordat er wat anders doorheen
zit.
ik vond op die site een mix aussie, die kan imo zo door voor hollandse herder langhaar, wat een prachtige hondAussiesRule schreef:Hi!
Hier een link naar een van de vele pagina's op deze site over kleuren (en ook miskleuren) bij Australian Shepherds:
http://www.ashgi.org/color/nonstandardcolors.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Wauw!Podenji schreef:
ik vond op die site een mix aussie, die kan imo zo door voor hollandse herder langhaar, wat een prachtige hond![]()
- Dusty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller - Aantal honden: 2
inderdaad echt een mooie mix!LéonieHonden schreef:Wauw!Podenji schreef:
ik vond op die site een mix aussie, die kan imo zo door voor hollandse herder langhaar, wat een prachtige hond![]()

- Lellibel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische hond.
Vind het een mooie hond, maar die kleur niet zo. Een aussiekleur had hem beter gestaan denk ik, nouja als je uit gaat van mijn smaak danDusty schreef:inderdaad echt een mooie mix!LéonieHonden schreef:Wauw!Podenji schreef:

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Zullen de meeste honden niet "gewoon" kruisingen zijn?
De kleurtjes bij de ridgeback bv? (op het blauwe na dan). Dobermann x rr= b&t ridgeback?
De kleurtjes bij de ridgeback bv? (op het blauwe na dan). Dobermann x rr= b&t ridgeback?

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Waarom?nathalie schreef:Zullen de meeste honden niet "gewoon" kruisingen zijn?
Het gaat om recessieve kleuren en die kunnen dus heel goed gewoon verborgen liggen onder het gebruikelijke patroon.
Net als de meeste ongewenste kleuren.
Ongewenste kleuren die als zodanig genoemd staan zitten meestal gewoon in zo'n ras en worden genoemd omdat ze voorkomen maar niet gewenst zijn.
Want iets noemen dat niet voorkomt is zinloos en gebeurt dus ook niet
Daarom is bij bv een eenkleurig ras als het Markiesje bont ongewenst (en dat komt voor), maar bij een bont ras als de stabij is eenkleurig niet ongewenst. Dat hoeft niet: uit bont kán geen eenkleurig komen. Gebeurt dat wel, dan weet iedereen dat het een kruising moet zijn en dus geen raszuivere hond is
- laura23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen. - Aantal honden: 0
een bruine tricolor epagneul breton:

gr laura

gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Oke, duidelijk!Marjoleine schreef:Waarom?nathalie schreef:Zullen de meeste honden niet "gewoon" kruisingen zijn?
Het gaat om recessieve kleuren en die kunnen dus heel goed gewoon verborgen liggen onder het gebruikelijke patroon.
Net als de meeste ongewenste kleuren.
Ongewenste kleuren die als zodanig genoemd staan zitten meestal gewoon in zo'n ras en worden genoemd omdat ze voorkomen maar niet gewenst zijn.
Want iets noemen dat niet voorkomt is zinloos en gebeurt dus ook niet
Daarom is bij bv een eenkleurig ras als het Markiesje bont ongewenst (en dat komt voor), maar bij een bont ras als de stabij is eenkleurig niet ongewenst. Dat hoeft niet: uit bont kán geen eenkleurig komen. Gebeurt dat wel, dan weet iedereen dat het een kruising moet zijn en dus geen raszuivere hond is

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Maxine
- Zeer actief
- Maxine
- Zeer actief
- Maxine
- Zeer actief
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, kijk, die merles, daar zit wat doorheen.
Dat is een dominante eigenschap namelijk, dus dat kan er niet opeens uitkomen.
Dat is er dus bewust ingefokt.
Zuiver winstbejag, volgens mij
- Maxine
- Zeer actief
Poms, OES's en cockers hebben het merle gen al lang in hun genen heb ik gelezen.Marjoleine schreef:Ja, kijk, die merles, daar zit wat doorheen.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Zo?Maxine schreef:Poms, OES's en cockers hebben het merle gen al lang in hun genen heb ik gelezen.
En waar zat dat dan onder?
Bij kezen zou het kunnen, die zijn recessief geel (de witte en oranje), bij cockers zou dat alleen kunnen onder de recessief gele, de fawns dus.
OES hebben geen recessief geel. Als die merle hebben, waar zit dat dan?
- Maxine
- Zeer actief
Ik ben helemaal geen expert hierin. Heb het ook maar ergens gelezen dus kan ik niet hierover meespreken.Marjoleine schreef:Zo?Maxine schreef:Poms, OES's en cockers hebben het merle gen al lang in hun genen heb ik gelezen.
En waar zat dat dan onder?
Bij kezen zou het kunnen, die zijn recessief geel (de witte en oranje), bij cockers zou dat alleen kunnen onder de recessief gele, de fawns dus.
OES hebben geen recessief geel. Als die merle hebben, waar zit dat dan?

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder

oh wat mooi

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik heb geen recente foto's van deze pups gezien, maar heb begrepen dat het wit nauwelijks meer zichtbaar is.
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
verschillende kleuren bij dalmaten
http://paisleydals.com/color.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://paisleydals.com/color.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Sanne&Bo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️
- Aantal honden: 2
Ik vind dat altijd wel mooi, die speciale kleuren..
Bij de zilveren labrador heb ik wel gelezen dat er weimaraner bloed doorheen gefokt is.
Ook stond er in dat artikel dat dit waarschijnlijk geen erkende kleur zou worden.
Bij de zilveren labrador heb ik wel gelezen dat er weimaraner bloed doorheen gefokt is.
Ook stond er in dat artikel dat dit waarschijnlijk geen erkende kleur zou worden.
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
wow wat een aparte kleuren komen er voor, die brindles en die tricolors bijvoorbeeld, heel apart ,en heel bijzonder denk ik.Elmo/maureen schreef:verschillende kleuren bij dalmaten
en die langharen zijn ook wel erg apart haha.
- Maxine
- Zeer actief
Vind ik ook! Wist niet dat er zoveel kleuren voorkwamen! (En die langharen zijn ook leuk!)Podenji schreef:wow wat een aparte kleuren komen er voor, die brindles en die tricolors bijvoorbeeld, heel apart ,en heel bijzonder denk ik.Elmo/maureen schreef:verschillende kleuren bij dalmaten

- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
Jah, ze hebben zelfs geloof in amerika mini dalmatierPodenji schreef:wow wat een aparte kleuren komen er voor, die brindles en die tricolors bijvoorbeeld, heel apart ,en heel bijzonder denk ik.Elmo/maureen schreef:verschillende kleuren bij dalmaten
- Agnes-en-Balou
- Zeer actief