Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
blindengeleide- en hulphonden.
Moderator: moderatorteam
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
blindengeleide- en hulphonden.
hoi,
ik zat laatst met mijn man in de auto en dacht erover om over 10 jaar, als we 1 van onze honden zouden moeten missen, of je dan een pup in huis zou nemen die dus op gegeven moment een test moet doen om hulphond of blindengeleidehond te worden. en nu kwam mijn man met de vraag wat er zou gebeuren als zo`n hulp-of blindengeleidehond zelf te oud wordt voor het werk. dus zelf misschien blind wordt, niet meer goed kan lopen of doof wordt etc. wat gebeurd er dan met zo`n hond? blijft die toch bij de eigenaar, terwijl deze het werk niet meer kan doen. komt er dan een nieuwe hond erbij? of krijgen deze honden zeer grof de spuit. of worden ze herplaatst?
nou goed dit waren dus een beetje hersenspinsels van ons, nadat wij een billboard hadden gezien (reklame) over adopteer een pup, voor kngf. toen kwamen wij hier zo een beetje op.
dus mijn vraag: wat gebeurd er met hulp-blindengeleidehonden als deze zelf ouderdomskwalen krijgen. weet iemand dit?
ik zat laatst met mijn man in de auto en dacht erover om over 10 jaar, als we 1 van onze honden zouden moeten missen, of je dan een pup in huis zou nemen die dus op gegeven moment een test moet doen om hulphond of blindengeleidehond te worden. en nu kwam mijn man met de vraag wat er zou gebeuren als zo`n hulp-of blindengeleidehond zelf te oud wordt voor het werk. dus zelf misschien blind wordt, niet meer goed kan lopen of doof wordt etc. wat gebeurd er dan met zo`n hond? blijft die toch bij de eigenaar, terwijl deze het werk niet meer kan doen. komt er dan een nieuwe hond erbij? of krijgen deze honden zeer grof de spuit. of worden ze herplaatst?
nou goed dit waren dus een beetje hersenspinsels van ons, nadat wij een billboard hadden gezien (reklame) over adopteer een pup, voor kngf. toen kwamen wij hier zo een beetje op.
dus mijn vraag: wat gebeurd er met hulp-blindengeleidehonden als deze zelf ouderdomskwalen krijgen. weet iemand dit?
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Re: blindengeleide- en hulphonden.
Volgens mij wisselend.
Of ze blijven bij die persoon naast de nieuwe hond of ze worden herplaatst.
Of ze blijven bij die persoon naast de nieuwe hond of ze worden herplaatst.

-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
@ Basil: bedoel je een lange wachtlijst voor die honden, die een huis zoeken, of bedoel je een lange wachtlijst voor mensen die een oude hulphond in huis willen, voor een goede laatste dag?
dit is trouwens gewoon een vraag uit nieuwschierigheid. wij hebben twee honden en zijn echt niet van plan om er een hond bij te willen/nemen. ik vroeg me dus gewoon af wat er met oude hulphonden gebeurd.
dit is trouwens gewoon een vraag uit nieuwschierigheid. wij hebben twee honden en zijn echt niet van plan om er een hond bij te willen/nemen. ik vroeg me dus gewoon af wat er met oude hulphonden gebeurd.
-
Emma
- Zeer actief
aha, dus dat is alleen maar goed. de honden die dus herplaatst moeten omdat ze oud worden, daar hebben ze dus genoeg mensen voor die dat willen.basil schreef:Er is een hele lange wachtlijst met mensen die een hulphond in huis willen als die niet meer kan werkenEmma schreef:@ Basil: bedoel je een lange wachtlijst voor die honden, die een huis zoeken, of bedoel je een lange wachtlijst voor mensen die een oude hulphond in huis willen, voor een goede laatste dag?
ik ben gerustgesteld
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Worden vaak herplaatst ja. Een afgekeurde geleidehond lijkt me ook wel te doen, moet hij natuurlijk niet een té afwijkend probleem hebben, maar bijv. hij kan het zwemmen niet afleren of mag katten niet etc. 
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Afgekeurd is wat anders dan door ouderdom het werk niet meer kunnen doen waar hij voor opgeleid is.
Zolas hierboven al geschreven .
Als het mogelijk is dan heeft de cliént zelf de keus om de hond te houden naast de nieuwe hulphond.
Maar helaas soms niet mogelijk wegens de handicap of financieel.
Een kennis heeft een nieuwe blindengeleide hond en haar oude blijft gewoon bij haar .
Net als haar gewone huishond Jack russel.
Dus niet bang zijn dat die gepensioneerde een spuitje krijgen.
Hulphonden in spé die om wat voor reden de opleiding niet kunnen halen die stromen soms door.
Bijvoorbeeld een blindegeleide hond in opleidig die het niet in zich heeft kan wel een goede ADL [ voor rolstoeler ] worden of een seizure of signaal hond.
Heb nu een nest konings poedels liggen waarvan er ook weer verschillende weg gaan naar verschillende opleidingen.
Is ook afwachten met de 7 weken oud test waar ze geschikt voor gaan zijn.
Trouwens 2 Black and Tan pups in het nest.
Heel verrassend.
Zolas hierboven al geschreven .
Als het mogelijk is dan heeft de cliént zelf de keus om de hond te houden naast de nieuwe hulphond.
Maar helaas soms niet mogelijk wegens de handicap of financieel.
Een kennis heeft een nieuwe blindengeleide hond en haar oude blijft gewoon bij haar .
Net als haar gewone huishond Jack russel.
Dus niet bang zijn dat die gepensioneerde een spuitje krijgen.
Hulphonden in spé die om wat voor reden de opleiding niet kunnen halen die stromen soms door.
Bijvoorbeeld een blindegeleide hond in opleidig die het niet in zich heeft kan wel een goede ADL [ voor rolstoeler ] worden of een seizure of signaal hond.
Heb nu een nest konings poedels liggen waarvan er ook weer verschillende weg gaan naar verschillende opleidingen.
Is ook afwachten met de 7 weken oud test waar ze geschikt voor gaan zijn.
Trouwens 2 Black and Tan pups in het nest.
Heel verrassend.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- josefientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griekse herder
Ik durf het bijna niet te vragenbouvierpoedel schreef:Trouwens 2 Black and Tan pups in het nest.
Heel verrassend.

-
chant
- Zeer actief
Onze buurvrouw heeft een blindegeleidehond. Deze raakt aardig op leeftijd en eind dit jaar krijgt zei een nieuwe hond. Ze zou deze hond mogen houden als daar de mogelijkheid toe zou zijn, maar dit gaat helaas niet. Ze heeft zelf een adres gevonden in de buurt waar de hond heen gaat (uiteraard ook gescreend door de stichting, welke overigens niet KNGF is).
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Een kennis van mij heeft haar te oude hulphond maandag laten herplaatsen. Naar een gezin waar ze lekker nog even hond kon zijn en nog haar laatste jaren aandacht kreeg. Ze heeft zelf een nieuwe nu. De honden worden over het algemeen herplaast volgens haar, alhoewel het wel per geval verschillend is, denkt ze.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-GC8GP47H-D.jpg[/img
Ben een beetje blond en weet niet of tie gelukt is.??

- Hilde
- Zeer actief
bouvierpoedel schreef:img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-GC8GP47H-D.jpg[/img

- Moos
- Zeer actief
-
bouvierpoedel
- Zeer actief

-
shanty
Ik zag van de week een advertentie van hulphond friesland met drie honden die niet meer gebruikt konden worden
http://link.marktplaats.nl/334468463" onclick="window.open(this.href);return false;
http://link.marktplaats.nl/334468463" onclick="window.open(this.href);return false;
- Hilde
- Zeer actief
bouvierpoedel schreef:mg]http://www.mijnalbum.nl/Foto-E7YPYRHS-D.jpg[/img
Zijn net afgelopen vrijdag geboren.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Recht en links zie je de 2 black and tan pups.
In het midden ligt nog een zwarte.
En dan zijn er 2 witte en de rest abrikoos/creme.
.
In het midden ligt nog een zwarte.
En dan zijn er 2 witte en de rest abrikoos/creme.
.

- josefientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griekse herder
En hier gaan er ook hulphond van worden?
(wat een droppies trouwens )
(wat een droppies trouwens )

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Ja met 7 weken worden ze getest en dan gaan er een stuk of 4 weg voor dat doel.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Wat leuk, Kees.
Grappig trouwens, je ziet nu al dat ze relatief behoorlijk wat hoeking in die achterhand hebben.
En bij jouw lijnen valt dat nog wel mee als ik het goed heb?
Kun je nagaan
Grappig trouwens, je ziet nu al dat ze relatief behoorlijk wat hoeking in die achterhand hebben.
En bij jouw lijnen valt dat nog wel mee als ik het goed heb?
Kun je nagaan
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Pa die heb ik uit Canada gehaald en die heeft meer hoeking in de achterhand dan ik eigenlijk mooi vind en wil.
Maar daarintegen hebben mijn honden soms net ietsje meer de andere kant op.
Zogezegt minder en wat ouderwetser/robuuster in type.
Nu maar kijken hoe de puppen zich ontwikkelen.
Qua type en karakter.
Maar daarintegen hebben mijn honden soms net ietsje meer de andere kant op.
Zogezegt minder en wat ouderwetser/robuuster in type.
Nu maar kijken hoe de puppen zich ontwikkelen.
Qua type en karakter.

-
29996D
Er is d'r gelukkig nog maar eentje overshanty schreef:Ik zag van de week een advertentie van hulphond friesland met drie honden die niet meer gebruikt konden worden
Maar die afgekeurde hulphonden zijn echt geweldig
- _Leonie
- Zeer actief
Tenzij ze voedselagressie hebben.MissDorien schreef:Er is d'r gelukkig nog maar eentje overshanty schreef:Ik zag van de week een advertentie van hulphond friesland met drie honden die niet meer gebruikt konden worden
-
29996D
Hoe kom je daar nou weer aan?LéonieHonden schreef:Tenzij ze voedselagressie hebben.MissDorien schreef:Er is d'r gelukkig nog maar eentje overshanty schreef:Ik zag van de week een advertentie van hulphond friesland met drie honden die niet meer gebruikt konden worden
- _Leonie
- Zeer actief
Kende er 1 hier in de buurt die daarop afgekeurd was.MissDorien schreef: Hoe kom je daar nou weer aan?
En tja dat is bij blinde mensen niet zo handig hehe.
-
29996D
Dat kloptLéonieHonden schreef:Kende er 1 hier in de buurt die daarop afgekeurd was.MissDorien schreef: Hoe kom je daar nou weer aan?![]()
En tja dat is bij blinde mensen niet zo handig hehe.
Alleen voor normale hondeneigenaren is dat niet zo'n groot probleem, lijkt me.
-
shanty
Ik vind het nogal een vreemde stichting .. kan aan mij liggen hoor.
- _Leonie
- Zeer actief
Nee, de eigenaren zeiden dat ze alleen bepaalde signalen afgaf en ja als een blinde die niet ziet en hij blijft doorgaan.. Dus op safe en is ze afgekeurd. Ze mag nu wel lekker zwemmen en in poep rollen.MissDorien schreef: Dat klopt
Alleen voor normale hondeneigenaren is dat niet zo'n groot probleem, lijkt me.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
De meeste hulphonden mogen ook lekker zwemmen en spelen met andere honden hoor.

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Bij ons op de cursus zit een vrouw met een hulphond. Na de les mag deze hond gewoon spelen met de andere honden en mogen wij haar ook aaien. Alleen werk = werk, dan heeft ze ook echt alleen oog voor het baasje