Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik heb het advies van de hondeschool gekregen toen ik wilde beginnen met de fiets dat het het beste is om dat pas met 11 maanden, 1 jaar te doen. Maar ik ben toen ook met 9 maanden begonnen. Maar wel heel rustig opgebouwd. Ze hebben me dit schema gegeven. Je begint met 5 min fietsen, de volgende dag ook, en daarna hou je een dag rust. Dan begin je weer met twee dagen 5 min. en dat hou je een week, anderhalve week vol. (ligt aan de hond of hij sneller of langzamer conditie opbouwd en hoe groot zijn uithoudingsvermogen al is.) In de tweede week doe je het zelfde alleen dan twee dagen 10 min, en dan een dag rust. In de 3e en 4e week verhoog je het aantal minuten steeds met 5. En je blijft de rust om de twee dagen houden. Na een maand kun je gewoon elke dag fietsen en bouw je het langzaam verder uit tot een langere tijd. Ze zeggen dat je boven de 20 graden niet mag fietsen maar ik kijk gewoon naar mijn honden of ze het echt te warm hebben. Oja en als je begint met fietsen, alleen in draf. Later mag je in galop. En dat kan snel gaan haha!
Zoek stok! schreef:
Dan bedoel ik maar, Bram draaft zeker veel langzamer dan Caja naast de fiets. Maar het is prima zo hoor, hij heeft enorme lol en dat vind ik dan weer leuk. En het is ook weer niet zo dat hij ultra-langzaam gaat, ik kan gewoon fietsen. Maar wij weten wel hoe hard Bram kan draven als hij dat wil
Met wandelen loop je zo'n 4 a 5 km per uur, dus dan fietsen jullie op (menselijk) wandeltempo? Ik verdenk jullie er toch van dat jullie sneller gaan Misschien moet je net zo'n ultra-modern-computerachtig-dingetje als Marye op je fietsen laten monteren, dan kun je het bijhouden
Er staat ook per half uur
Caja loopt gemiddeld 10-12 km per uur als snelheid naast de step, maar we stoppen ook af en toe even en dan mag ze even snuffen/pissen
Aiko 09 schreef:En Zoek stok!, steppen lijkt mij ook geweldig! Hoe ben je daarmee begonnen? Eerst een cursus gevolgt of lekker zelf aan de slag gegaan?
Gewoon begonnen. Step gekocht, heupgordel en elastische lijn. En gaan met die banaan. De rechterbocht was eerst wat moeizaam met Izzie, maar ze begrijpt inmiddels dat ik haar dan niet aanval met de step, maar ze gewoon mee moet draaien
9 maanden voor een akita echt een stuk(je) mee naast de fiets lijkt mij nog iets te jong. Voor een kleiner ras lijkt het me geen probleem maar een een Akita
Tamara. schreef:9 maanden voor een akita echt een stuk(je) mee naast de fiets lijkt mij nog iets te jong. Voor een kleiner ras lijkt het me geen probleem maar een een Akita
Juist een wat groter ras kan heel veel baat hebben bij de spieren die ze opbouwen met fietsen, mits goed opgebouwd
Tamara. schreef:9 maanden voor een akita echt een stuk(je) mee naast de fiets lijkt mij nog iets te jong. Voor een kleiner ras lijkt het me geen probleem maar een een Akita
Juist een wat groter ras kan heel veel baat hebben bij de spieren die ze opbouwen met fietsen, mits goed opgebouwd
ik fiets zo'n half uur tot een uur (een uur doe ik max. één keer per week) Heel soms ga ik een 20tal km fietsen, dan ben ik net iets langer dan een uur weg, maar dat zal maar zo om de 3 à 4 weken zijn.
Op het einde van de rit zit ik meestal aan een gemiddelde van 17,5km/h (fietscomputertje gemonteerd).
Op een leeftijd van 11 maand ben ik onze kruising rottweiler x bordeaux dog eind februari beginnen wennen aan de fiets. Korte ritjes met veel tussenstops.
Gezien Dario intussen in het bos moet worden aangelijnd om z'n uitgesproken jachtdrift in te perken, gaat er meer gefietst worden om er zeker van te zijn dat hij z'n energie kwijt kan. Met wandelen alleen lukt het niet
Gisteren heb ik een vouwfiets gekocht zodat ik dan niet verplicht ben om steeds dezelfde fietsroute te moeten doen, gezien de gewone fiets niet in de wagen kan. Ik hou immers van afwisseling
Als wij op ons zomerhuisje zijn fiets ik heerlijk met de honden zo van de tuin het park in.Vaak doe ik dat 'savonds een half uurtje dan met ze.
Rio niet die vind dat niet leuk maar Spok ,Sien en Micron lopen dan los mee en dat gaat op zich prima.
In het begin snapte Micron er niets van en dan liep hij terug naar het huisje maar nu hij eenmaal door heeft dat ik sneller ga op de fiets blijft hij erbij