Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Silverlabs
Moderator: moderatorteam
- samzel
- Actief
Re: Silverlabs
Hmm. ik vind dit meer een labrador dan een weimaraner, als je daar op doelt. Weimaraners hebben een andere vacht en toch nog een andere kleur. Ik denk wel dat dit echt een silverlab is.
[color=#000080]Groetjes!
En pootjes
En pootjes
- Turbo!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
- Aantal honden: 4
Ik citeer even mijnzelf om de foto mee te nemen naar de volgende pagina, dit vind ik geen 100% lab dit ziet er voor mij uit als een kruising , dat er lab in zit dat zal heus wel maar echt geen raszuivereTurbo! schreef:
Dit is toch geen LAbrador en toch wordt dit aangegeven als een silverlab!
-
Saba
- Zeer actief
Als daar geen Weimaraner inzit vreet ik m'n schoenzool op. Ik geloof trouwens ook niet zo dat er niet ergens een vleugje weim zit in die silverlabs, wat mij betreft is het weer zo'n typisch Amerikaanse designer dog hype die overwaait naar andere landen. Ik vind ze best mooi hoor, maar doe mij maar gewoon een blonde.Turbo! schreef:Ik citeer even mijnzelf om de foto mee te nemen naar de volgende pagina, dit vind ik geen 100% lab dit ziet er voor mij uit als een kruising , dat er lab in zit dat zal heus wel maar echt geen raszuivereTurbo! schreef: Dit is toch geen LAbrador en toch wordt dit aangegeven als een silverlab!
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Een fokker die verstand heeft van kleurengenetica?samzel schreef: De silverlabs zijn zeker niet rondom te koop. De meeste fokkers zitten in amerika en er is er maar 1 in nederland. Ik vond het ook al opmerkelijk dat er geen weimaranertje in zat, maarja als een fokker het zegt die er verstand van heeft, weet ik niet meer wie ik moet geloven
Vast wel.
Ik weet wel een beetje wat van kleurtjes, en dat verhaal van dat selecteren op bruin en dan dit kleurtje krijgen, dat is onzin.
Deze kleur wordt veroorzaakt door het dilute gen, dat ligt op de D-locus en enkelvoudig recessief is.
tenzij er al die jaren in het hele ras dit soort kleuren bij zowel bruin als zwart voorkwam die vervolgens in de emmer verdwenen is dit kletskoek. Want dat gen kan heel goed ongezien meereizen, maar dan zou het regelmatig de kop op moeten steken. En dat is niet gebeurd.
Dat is mij iets te toevallig.
Het is bewezen dat die kleur veroorzaakt wordt door de D-locus.Maxine schreef:Het is niet bewezen dat het van dat bepaald gen komt. Dat is allemaal maar een theorie.
En natuurlijk gaan fokkers niet zeggen dat er weimaraner in zit!
Maar dat die recessieve genen van de lab komen, dát is inderdaad niet bewezen.
Alleen is ook niet bewezen dat ze ergens anders vandaan komen.
Overigens heb je er maar eentje nodig, hoor.
In je F2 fok je dan ouder-kind, dan heb je hem al fokzuiver in een aantal pups.
en dan ga je lekker verder en voor je het weet heb je er dozijnen van.
Zo moeilijk is dat niet.
In Amerika zijn ze heel goed in die dingen. Ze hebben dan ook ruime ervaring met allerlei kleurtjes in rassen die die kleurtjes niet van oorsprong hebben en ook nieuwe patroontjes creëren ze op die manier.
- Lellibel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische hond.
Ik vind het mooier dan de gewone lab kleuren. Al vind ik de weimaraner tig keer mooier 

- Lellibel
- Zeer actief
Wat ik zie is dat de meeste mensen die gewoon een gezinhond nodig hebben een lab (of golden) nemen omdat ze zo lief en rustig zijn. Maar er bij nadenken dat ze misschien wat meer beweging nodig hebben dan het rondje park en naar de supermarkt doen ze niet.Expecting schreef:Ik denk persoonlijk dat dit ook te maken heeft met het feit dat labradors in aanleg toch vrij veel beweging nodig hebben en dat vrij veel mensen dat over het hoofd zien. Dat zijn toch veelal de baasjes van die labjes. In de straat naast ons woont een stel met 2 zwarte labradors en die zijn prima op gewicht. Maar daar wordt dan ook veel mee gelopen en mee gefietstsamzel schreef:Het klopt dat je de 'dikheid' van je hond zelf in de hand hebt. Maar wees eerlijk, je ziet veel labradors die te dik zijn, en natuurlijk heeft het ras er ook aanleg voor;)

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Daarbij komt ook dat de meeste Labradors niet terughoudend met eten zijnLellibel schreef:Wat ik zie is dat de meeste mensen die gewoon een gezinhond nodig hebben een lab (of golden) nemen omdat ze zo lief en rustig zijn. Maar er bij nadenken dat ze misschien wat meer beweging nodig hebben dan het rondje park en naar de supermarkt doen ze niet.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
oh deer its a hound.Nanna schreef:Deerhoundsamzel schreef: @ Nanna: even offtopic hoor, maar is dat een iertje of een deerhound op die foto?een deerhound denk ik? maar ik kan het ook fout hebben
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Vind het ook totaal niet op lab lijken.Turbo! schreef:Ik citeer even mijnzelf om de foto mee te nemen naar de volgende pagina, dit vind ik geen 100% lab dit ziet er voor mij uit als een kruising , dat er lab in zit dat zal heus wel maar echt geen raszuivereTurbo! schreef:

-
Ayurveda
- Zeer actief
Ik vind het niet zo mooi, nu hou ik zelf totaal niet van Labjes
maar ook ik vind dit niet 100% Lab
maar ook ik vind dit niet 100% Lab

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Rustig?Lellibel schreef:Wat ik zie is dat de meeste mensen die gewoon een gezinhond nodig hebben een lab (of golden) nemen omdat ze zo lief en rustig zijn. Maar er bij nadenken dat ze misschien wat meer beweging nodig hebben dan het rondje park en naar de supermarkt doen ze niet.
Daaruit blijkt maar weer hoe beroerd de voorlichting is van sommige rassen.
-
Kimberly
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Labradors
Op Internet circuleert een advertentie waarin zilverkleurige ‘Labrador Retrievers’ te koop worden aangeboden.
De NLV heeft de Raad van Beheer hierop schriftelijk geattendeerd.
In de rasstandaard staat over de kleur van een Labrador Retriever:
‘Geheel zwart, geel of lever/chocoladekleurig. De gele kleur kan variëren van licht roomkleurig tot vossenrood.
Kleine witte vlek op de borst is toegestaan’.
Aangezien ‘zilver’ niet is toegestaan volgens de standaard, wordt op door de Raad van Beheer afgegeven
stambomen voor in Nederland geboren pups die met deze kleur zijn geboren de volgende toevoeging geplaatst:
‘Niet Erkende Kleur’(NEK).
En met ingang van 1 juli 2008 is het fokken met deze honden verboden.
In het KR is op verzoek van de NLV de volgende bepaling opgenomen:
Artikel VI. 23A
Het is verboden te fokken met honden waarvan op de stamboom de toevoeging staat “niet erkende kleur” of “niet erkende haarvariëteit”.
Veel NLV-leden hebben ons intussen op dit nest gewezen.
Wij danken hun voor hun opmerkzaamheid. Mede daardoor kan de NLV desgewenst alert reageren.
In brede kring wordt aangenomen dat in de aderen van deze honden Weimaraner-bloed stroomt.
Bron: Rasverreniging
De NLV heeft de Raad van Beheer hierop schriftelijk geattendeerd.
In de rasstandaard staat over de kleur van een Labrador Retriever:
‘Geheel zwart, geel of lever/chocoladekleurig. De gele kleur kan variëren van licht roomkleurig tot vossenrood.
Kleine witte vlek op de borst is toegestaan’.
Aangezien ‘zilver’ niet is toegestaan volgens de standaard, wordt op door de Raad van Beheer afgegeven
stambomen voor in Nederland geboren pups die met deze kleur zijn geboren de volgende toevoeging geplaatst:
‘Niet Erkende Kleur’(NEK).
En met ingang van 1 juli 2008 is het fokken met deze honden verboden.
In het KR is op verzoek van de NLV de volgende bepaling opgenomen:
Artikel VI. 23A
Het is verboden te fokken met honden waarvan op de stamboom de toevoeging staat “niet erkende kleur” of “niet erkende haarvariëteit”.
Veel NLV-leden hebben ons intussen op dit nest gewezen.
Wij danken hun voor hun opmerkzaamheid. Mede daardoor kan de NLV desgewenst alert reageren.
In brede kring wordt aangenomen dat in de aderen van deze honden Weimaraner-bloed stroomt.
Bron: Rasverreniging
-
Joekel
- Actief
- Mijn ras(sen): Schafpudel
Hier in het bos loopt er ook één, komt uit Amerika.
- Lellibel
- Zeer actief
Alle rasechte labs hier zijn echt rustig in huis (daarmee bedoel ik dus absoluut niet dat het geen beesten zijn buitenMarjoleine schreef:Rustig?Lellibel schreef:Wat ik zie is dat de meeste mensen die gewoon een gezinhond nodig hebben een lab (of golden) nemen omdat ze zo lief en rustig zijn. Maar er bij nadenken dat ze misschien wat meer beweging nodig hebben dan het rondje park en naar de supermarkt doen ze niet.![]()
![]()
![]()
Daaruit blijkt maar weer hoe beroerd de voorlichting is van sommige rassen.

- Lellibel
- Zeer actief
gewoon een kruising weimaraner of niet?Turbo! schreef:Ik citeer even mijnzelf om de foto mee te nemen naar de volgende pagina, dit vind ik geen 100% lab dit ziet er voor mij uit als een kruising , dat er lab in zit dat zal heus wel maar echt geen raszuivereTurbo! schreef:

- Turbo!
- Zeer actief
[img]gewoon%20een%20kruising%20weimaraner%20of%20niet?[/img]
Volgens de site dus niet
Volgens de site dus niet
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Je link werkt nietTurbo! schreef:[img]gewoon%20een%20kruising%20weimaraner%20of%20niet?[/img]
Volgens de site dus niet
Maar dat is de site van de fokker, bedoel je?
Dat lijkt me nou niet de beste bron in dit geval
- Turbo!
- Zeer actief
http://deheesakker.nl fokker idd en ja je hebt helemaal gelijk!Marjoleine schreef:Je link werkt nietTurbo! schreef:[img]gewoon%20een%20kruising%20weimaraner%20of%20niet?[/img]
Volgens de site dus niet
- linda1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
- linda1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
Die fokker is nog vlak bij mij in de buurt ook.... maar ik vind het ver van raszuivere labradors!Turbo! schreef:http://deheesakker.nl fokker idd en ja je hebt helemaal gelijk!Marjoleine schreef:Je link werkt nietTurbo! schreef:[img]gewoon%20een%20kruising%20weimaraner%20of%20niet?[/img]
Volgens de site dus niet
En vond dit nog op het internet:
There absolutely no such thing as a pure bred silver Labrador. Those professing to breed and advertise silver Labradors are misrepresenting the color of the dog on the AKC papers. The American Kennel club and FCI breed standard does not recognize silver as a color for the Labrador, nor does the parent club. These silver dogs are a result of cross breeding a Weimaraner to a Labrador and radical
inbreeding schemes.
DO NOT FALL FOR SUCH A SCAM!
http://www.woodhavenlabs.com/silverlabs.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door linda1985 op 16 aug 2010 13:27, 2 keer totaal gewijzigd.

-
Ilupa
Zuivere lab of niet... Hier ermee!
Misschien zijn niet alle exemplaren raszuiver, maar blijkbaar zijn die DNA tests wel degelijk al uitgevoerd: http://www.silverlabs.com/controversy.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik vind dat deze honden het mooie van beide rassen combineren: kleur en ogen van weimaraner, maar wat steviger en met kleinere oren. Op sommige foto's op internet tonen ze ook iets fijner dan de meeste labs, maar misschien zijn dat de stiekume halve weimaraners.
(Tussen haakjes: groot kan die genenpoel met het zilvergen overigens wel niet zijn toch? Komt daar nu niet heel gauw inteelt van? :N: )
Ik vind dat deze honden het mooie van beide rassen combineren: kleur en ogen van weimaraner, maar wat steviger en met kleinere oren. Op sommige foto's op internet tonen ze ook iets fijner dan de meeste labs, maar misschien zijn dat de stiekume halve weimaraners.
(Tussen haakjes: groot kan die genenpoel met het zilvergen overigens wel niet zijn toch? Komt daar nu niet heel gauw inteelt van? :N: )
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat heb ik een stukje terug al voorgerekendIlupa schreef: (Tussen haakjes: groot kan die genenpoel met het zilvergen overigens wel niet zijn toch? Komt daar nu niet heel gauw inteelt van? :N: )
Je hebt één allel nodig. Eenmaal weim bijvoorbeeld op een zuivere lab. Dan zet je ouder op kind en krijg je een aantal zuivere d/d honden (zo heet dat gen).
Die kruis je met andere labjes en de resultaten zet je weer op de ouders. Zo heb je al heel snel dozijnen van dit soort honden.
En ja, natuurlijk is dat inteelt.
Wat denk jij dan?
Maar je dacht toch niet dat ze daarmee zitten?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Overigens: deze kleur is verdund bruin.
Dus als je stelt dat het meer voorkomt vanwege het feit dat er meer bruin is, is dat theoretisch waar.
Maar dan moet er dus wel dat gen in je ras zitten.
En dát is nou net waar ik aan twijfel bij deze labradors.
Dus als je stelt dat het meer voorkomt vanwege het feit dat er meer bruin is, is dat theoretisch waar.
Maar dan moet er dus wel dat gen in je ras zitten.
En dát is nou net waar ik aan twijfel bij deze labradors.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Elk ras heeft zo zijn eigen namenNanna schreef:Bij teckels noemen ze die kleur isabellaMarjoleine schreef:Overigens: deze kleur is verdund bruin.
Verdund bruin heet lilac, isabella en heeft nog wel wat namen.
Verdund zwart heet grijs, blauw, leigrijs, zilver, en gooi er nog maar wat namen tegenaan.
Wat het gewoon IS, zo heet een kleur zelden helaas.
-
Of Emperor's Pride
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): labrador retriever
- Contacteer:
Ik vind het een afschuwelijke kleur voor een labrador, deze honden zijn niet meer raszuiver en dat ergeen weimaranerbloed inzit maak je mij niet wijs.
Neen dit zijn geen labradors meer

- Lellibel
- Zeer actief
Isabella, ik zie nu pas dat dat gewoon de kleur is zoals bij de weimar! Bij dobs zie je die kleur wel eens, is heel mooi maar het is verboden dit soort pups te fokken of zo?Marjoleine schreef:Elk ras heeft zo zijn eigen namenNanna schreef:Bij teckels noemen ze die kleur isabellaMarjoleine schreef:Overigens: deze kleur is verdund bruin.![]()
Verdund bruin heet lilac, isabella en heeft nog wel wat namen.
Verdund zwart heet grijs, blauw, leigrijs, zilver, en gooi er nog maar wat namen tegenaan.
Wat het gewoon IS, zo heet een kleur zelden helaas.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou ja, het is niet bewezen dat ze niet raszuiver zijn.Of Emperor's Pride schreef:Ik vind het een afschuwelijke kleur voor een labrador, deze honden zijn niet meer raszuiver en dat ergeen weimaranerbloed inzit maak je mij niet wijs.
Al vind ik het een vaag verhaal hoor, dat wel.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Verdund bruin dusLellibel schreef: Isabella, ik zie nu pas dat dat gewoon de kleur is zoals bij de weimar! Bij dobs zie je die kleur wel eens, is heel mooi maar het is verboden dit soort pups te fokken of zo?
Of verdund zwart, bij de dobers.
Verdund is daar verboden, bij de dobers komt een huidziekte voor die zich met name lijkt te uiten bij de verdunningsvariant.
Vandaar dat ze daar zo fanatiek op zijn.
Overigens denken mensen vaak dat dit dan bij alle rassen met verdunning het geval is, maar dat is niet zo.
Het komt wel vaker voor, maar veel vaker is er niets aan de hand bij de verdunde kleuren.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Dacht dat het alleen bij de blauwe Dober voorkwam.??Marjoleine schreef:Verdund bruin dusLellibel schreef: Isabella, ik zie nu pas dat dat gewoon de kleur is zoals bij de weimar! Bij dobs zie je die kleur wel eens, is heel mooi maar het is verboden dit soort pups te fokken of zo?
Of verdund zwart, bij de dobers.
Verdund is daar verboden, bij de dobers komt een huidziekte voor die zich met name lijkt te uiten bij de verdunningsvariant.
Vandaar dat ze daar zo fanatiek op zijn.
Overigens denken mensen vaak dat dit dan bij alle rassen met verdunning het geval is, maar dat is niet zo.
Het komt wel vaker voor, maar veel vaker is er niets aan de hand bij de verdunde kleuren.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat precies?bouvierpoedel schreef: Dacht dat het alleen bij de blauwe Dober voorkwam.??