Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dortmund Bundessieger en Nationale tentoonstelling
Moderator: moderatorteam
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Dortmund Bundessieger en Nationale tentoonstelling
Het komt ook wel eens voor dat ze het Res CACIB helemaal niet uitreiken, puur omdat je er eigenlijk niets aan hebt 

- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Klopt, maar jij haalt ineens de jeugdhonden erbij, hoor?jores schreef:Scooby schreef:Jeugdhonden krijgen zowiezo nooit het CACIB, dat is geen kwestie van niet af willen geven.jores schreef:volgens mij is het in NL alleen mogelijk om het CACIB (en het reserve IB) niet te geven en mogen alle jhonden met 1U meelopen voor het CAC en reserve CAC
daar hebben we het niet over, het ging erover dat Smitthy het niet gekregen had
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou, ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze het om die reden niet uit zouden delen?Maeve schreef:Het komt ook wel eens voor dat ze het Res CACIB helemaal niet uitreiken, puur omdat je er eigenlijk niets aan hebt
Groetjes, Karen
Weet iemand toevallig of het net zoals in Lingen en Bremen mogelijk is om op de show zelf te betalen? Deze service hadden ze daar voor de buitenlandse exposanten.
- aragoleon
- Actief
- Mijn ras(sen): Mastines en dashonden
- Contacteer:
Op de flyer http://www.hund-und-pferd.de/index.php/ ... de_Web.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; staat op pag. 3 dat dit € 10 extra kost.hercujess schreef:Weet iemand toevallig of het net zoals in Lingen en Bremen mogelijk is om op de show zelf te betalen? Deze service hadden ze daar voor de buitenlandse exposanten.
- Balint
- Actief
- Mijn ras(sen): 2 Nova Scotia Duck Tolling Retrievers
Flanna en Kayah - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Wij gaan ook met beide honden. Ik vond het vorig jaar een erg leuke show.
Ik wacht nog even af hoe Wanda het komende zondag doet op de duitse Clubmatch. Daar kan ze als ze eerste wordt haar eerste jeugd-cac halen.
Als ze het goed doet wil ik wel gooi geven voor het duits jeugdkampioen. Anders niet
Mits Dolina eens opschiet met die loopsheid ....
Trouwens ik heb het ook meegemaakt hoor, dat het CAC-CACIB niet werd gegeven
Twee dames, de ene krijgt in de tussenklasse 1 ZG en Do in de open klasse 1 U maar geen Anwartschaft. Was ergggg zuur!
Alhoewel ik wel blij was met mijn U omdat ik die nog nodig had voor de aankeuring.
Maar geef dan een zg, dan heb je dat zure gevoel niet zo.
Als ze het goed doet wil ik wel gooi geven voor het duits jeugdkampioen. Anders niet

Mits Dolina eens opschiet met die loopsheid ....

Trouwens ik heb het ook meegemaakt hoor, dat het CAC-CACIB niet werd gegeven

Twee dames, de ene krijgt in de tussenklasse 1 ZG en Do in de open klasse 1 U maar geen Anwartschaft. Was ergggg zuur!
Alhoewel ik wel blij was met mijn U omdat ik die nog nodig had voor de aankeuring.
Maar geef dan een zg, dan heb je dat zure gevoel niet zo.
- *Charlotte
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Ik kom toch! Alleen de Bundessieger op vrijdag, samen met de fokker van James en vier Cardigans
James loopt in de jeugdklasse.

- Dalmarieke
- Actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische hond
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Wij zullen aanwezig zijn met 2 honden.
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
ik snap jullie discussie nietScooby schreef:Klopt, maar jij haalt ineens de jeugdhonden erbij, hoor?jores schreef:
daar hebben we het niet over, het ging erover dat Smitthy het niet gekregen had

Smitthy stond in tussenklasse en was 3e beste teef geworden, solar was beste en kreeg het CACIB en tweede was een teefje uit de jeugdklasse die dus het res.CACIB vanwege de leeftijd niet kon krijgen, Smitthy zou het technisch gezien moeten hebben gekregen maar dat weigerde de km dus omdat ze haar te verlegen vond.
on topic: we zijn trouwens vrijdag op de nationale met cy en smitthy en zaterdag op de bundessieger met barry.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Juist, maar Jores schreef dat dat kwam, omdat Smitthy in de Jeugdklasse stond, maar daar ging het helemaal niet over en dat was in het geval van Smitthy dus ook helemaal niet het geval. Een keurmeester mag gewoon beslissen het CAC niet uit te delen, ook in Nederland.Podenji schreef:ik snap jullie discussie nietScooby schreef:Klopt, maar jij haalt ineens de jeugdhonden erbij, hoor?jores schreef:
daar hebben we het niet over, het ging erover dat Smitthy het niet gekregen had![]()
Smitthy stond in tussenklasse en was 3e beste teef geworden, solar was beste en kreeg het CACIB en tweede was een teefje uit de jeugdklasse die dus het res.CACIB vanwege de leeftijd niet kon krijgen, Smitthy zou het technisch gezien moeten hebben gekregen maar dat weigerde de km dus omdat ze haar te verlegen vond.
Groetjes, Karen
- aragoleon
- Actief
- Contacteer:
een km die dit doet overtreedt het KR: zie artt. IV.89 t/m IV.91 voor de toekenningen van het (res)CAC het (res)CACIB en BOB.Scooby schreef: Een keurmeester mag gewoon beslissen het CAC niet uit te delen, ook in Nederland.
Kort gezegd: uit de besten van de klassen kiest de km een beste reu/teef. Deze en de beste van de rest (uit de overgebleven klassewinnaars en de op één na beste uit de klasse van de beste), krijgen (er staat niet: "naar het oordeel van de km" of "kunnen") wanneer zij U hebben en ingeschreven staan in NHSB (niet bijlage G 0 of VR) of indien btl hond ook ouders een btl registratie hebben, de kampioenschapsprijs respectievelijk de reserve kampioenschapsprijs. Voldoet de beste niet aan de voorwaarden, dan krijgt de op één na beste het CAC en wordt er geen resCAC gegeven.
Het CACIB is voor de hond uit een beperkt aantal klassen die hier,"naar het oordeel van de keurmeester", voor in aanmerking komt.
Daarna kiest men de BOB (altijd)
De Duitse situatie zal ik nog uitpluizen want ik wil over 4 weken niet voor verrassingen komen te staan
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hieruit lees ik niet dat een keurmeester het CAC niet in zou mogen houden? Wanneer de één na beste hond het CAC krijgt, heeft de keurmeester het CAC van de beste hond toch ingehouden?aragoleon schreef:een km die dit doet overtreedt het KR: zie artt. IV.89 t/m IV.91 voor de toekenningen van het (res)CAC het (res)CACIB en BOB.Scooby schreef: Een keurmeester mag gewoon beslissen het CAC niet uit te delen, ook in Nederland.
Kort gezegd: uit de besten van de klassen kiest de km een beste reu/teef. Deze en de beste van de rest (uit de overgebleven klassewinnaars en de op één na beste uit de klasse van de beste), krijgen (er staat niet: "naar het oordeel van de km" of "kunnen") wanneer zij U hebben en ingeschreven staan in NHSB (niet bijlage G 0 of VR) of indien btl hond ook ouders een btl registratie hebben, de kampioenschapsprijs respectievelijk de reserve kampioenschapsprijs. Voldoet de beste niet aan de voorwaarden, dan krijgt de op één na beste het CAC en wordt er geen resCAC gegeven.
Het CACIB is voor de hond uit een beperkt aantal klassen die hier,"naar het oordeel van de keurmeester", voor in aanmerking komt.
Daarna kiest men de BOB (altijd)
De Duitse situatie zal ik nog uitpluizen want ik wil over 4 weken niet voor verrassingen komen te staan
Groetjes, Karen
- aragoleon
- Actief
- Contacteer:
De keurmeester heeft niets in te houden; het CAC wordt verkregen op grond van het KR en niet van de km. De eigenaar van deze hond - buitenlands met ouder(s) die geen registratie heeft - die beste wordt, zal bij voorbaat (vóór de keuringen al) weten dat er geen CAC wordt verkregen op die dag.Scooby schreef: Wanneer de één na beste hond het CAC krijgt, heeft de keurmeester het CAC van de beste hond toch ingehouden?
Hetgeen de keurmeester mag en kan toekennen en mm inhouden zijn de kwalificaties of diskwalificatie, beste van de klassen, beste reu, beste teef en BOB en tevens het CACIB.
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik moet het dan ook even nazoeken. Ik weet namelijk vrijwel zeker dat ik het wel eens ergens gelezen heb in de tijd dat ik de KK1 deed...?aragoleon schreef:De keurmeester heeft niets in te houden; het CAC wordt verkregen op grond van het KR en niet van de km. De eigenaar van deze hond - buitenlands met ouder(s) die geen registratie heeft - die beste wordt, zal bij voorbaat (vóór de keuringen al) weten dat er geen CAC wordt verkregen op die dag.Scooby schreef: Wanneer de één na beste hond het CAC krijgt, heeft de keurmeester het CAC van de beste hond toch ingehouden?
Hetgeen de keurmeester mag en kan toekennen en mm inhouden zijn de kwalificaties of diskwalificatie, beste van de klassen, beste reu, beste teef en BOB en tevens het CACIB.

Groetjes, Karen
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
ben benieuwd wanneer de aantallen op de site bekent gemaakt worden.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
de aantallen staan er inmiddels op
voor de Bundessieger heeft Barry concurrentie van 1 reu in zijn klasse en verder nog een reu en een teef ( erg laag aantal voor de Bundessieger )
voor de nationale heeft smitthy concurrentie van een teef in haar klasse en verder is er dan alleen Cy nog.
ben erg benieuwd wie die anderen zijn en ik hoop echt dat ze allemaal hun klasse winnen anders moet ik sowieso nog een show doen om ze duits kampioen te maken

voor de Bundessieger heeft Barry concurrentie van 1 reu in zijn klasse en verder nog een reu en een teef ( erg laag aantal voor de Bundessieger )
voor de nationale heeft smitthy concurrentie van een teef in haar klasse en verder is er dan alleen Cy nog.
ben erg benieuwd wie die anderen zijn en ik hoop echt dat ze allemaal hun klasse winnen anders moet ik sowieso nog een show doen om ze duits kampioen te maken

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Leuk, Nilo heeft concurrentie van nog 4 reuen in de openklasse!
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb Yana alleen voor de Bundessieger ingeschreven (die is op zondag) en ze staat met vier zwarte teven in de Tussenklas. In het totaal zijn er 33 zwarte doggen ingeschreven.
Groetjes, Karen
Hebben jullie een link waar de aantallen staan???
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
http://www.hund-und-pferd.de/tl_files/p ... 202010.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;hercujess schreef:Hebben jullie een link waar de aantallen staan???
http://www.hund-und-pferd.de/tl_files/p ... 202010.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
pumi's Isis tussenklasse teef, Jimmy jeugd klasse reuen, Chippy kampioensklasse reuen en een openklasse reuen waarvan ik waarschijnlijk wel weet wie.
Bedankt voor de links, Noor!
Vijf teven in de Jeugdklasse zondag!
Vijf teven in de Jeugdklasse zondag!
- *Charlotte
- Zeer actief
- Contacteer:
Wow, maar liefst 6 Cardigan reuen in de jeugdklasse! Dat wordt dan goed zijn best doen voor James
In totaal 21 Cardigans ingeschreven, best veel vind ik, leuk!

In totaal 21 Cardigans ingeschreven, best veel vind ik, leuk!
- aragoleon
- Actief
- Contacteer:
Er staat nu een linkje naar de hal- en ringindeling en het tijdstip waarop de rassen (ohne Gewähr) worden gekeurd
klik
klik
- *Charlotte
- Zeer actief
- Contacteer:
Mooi! Wij zijn op vrijdag aan de beurt in hal 7, ring 15 en om 11.15 uur 

- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
Wij zijn pas om 13.45 aan de beurt, moet je in Duitsland ook voor een bepaalde tijd binnen zijn. Heb ik me eigenlijk nog nooit zo in verdiept 

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, je kunt de hele tijd binnen lopen. Wel zou ik de tijd dat je aan de beurt bent ruim aanhouden. Je weet tenslotte maar nooit?Pumi schreef:Wij zijn pas om 13.45 aan de beurt, moet je in Duitsland ook voor een bepaalde tijd binnen zijn. Heb ik me eigenlijk nog nooit zo in verdiept
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Yana en ik zijn zondag om 13:00 uur aan de beurt in ring 6! 

Groetjes, Karen
- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat scheelt hoeven we niet vroeg uit ons bedScooby schreef:Nee, je kunt de hele tijd binnen lopen. Wel zou ik de tijd dat je aan de beurt bent ruim aanhouden. Je weet tenslotte maar nooit?Pumi schreef:Wij zijn pas om 13.45 aan de beurt, moet je in Duitsland ook voor een bepaalde tijd binnen zijn. Heb ik me eigenlijk nog nooit zo in verdiept