Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fietsen met oudere hond?

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Fietsen met oudere hond?

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Eigenlijk zou ik wel af en toe met Nacho willen fietsen.. hij kan niet los, alleen in het omheinde veld. Maar daar rent hij niet echt. En hij moet wel wat afvallen, dus naast wat minder eten ook wat extra beweging. Dacht misschien kan hij nog mee naast de fiets? Hij word in april 11. Hij is gezond, heeft wel een lichte hartruis waarvoor hij geen medicijnen nodig heeft. Dus kan dit? En hoe kan je dit het beste opbouwen. Hij hoeft geen uur mee natuurlijk en niet heel snel, daar heb ik James voor;)
Afbeelding
krullie
Zeer actief

Re: Fietsen met oudere hond?

Ongelezen bericht door krullie »

ja hoor kan.
heeeeel voorzichtig opbouwen.
en goed kijken naar zijn lopen.
hij moet ontspannen lopen en zuiver.
en dan eens een straatje heen en weer fietsen en dan kijken wat hij doet.
bij oudere honden vond ik het wel belangrijk het laatste stukje goed rustig uit te lopen.
dus niet meer fietsen maar een tempo terugnemen.
maar dat is mijn ervaring.
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Ja ik ga sowieso eerst testen of hij het wel leuk vind natuurlijk;) James heb ik aan de springer, maar dat is meer omdat ik met hem in een aardig tempo fiets. Bij Nacho is het denk ik makkelijker om hem gewoon aan de lijn te laten. En dan in slakkentempo beginnen. Hoop dat hij het leuk vind. Het loslopen moeten we nog goed oefenen, daar vertrouw ik hem niet mee. Krijgt hij in ieder geval wat meer beweging zo.
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Wij hebben het nog wel met een oudere hond gedaan en die vond het dus helemaal geweldig en was best fanatiek aan de fiets. Die was 13 toen we hem uit asiel haalde. Met Winnie ben ik ook op 10 jarige leeftijd begonnen, maar daarvan was het geen grote hobbie, die speelde liever met een bal. Heb het later ook nog eens met een kruizing gedaan van toen ook dik 11 jaar en die was er helemaal mee in haar element. Ze was zwaar verwaarloosd, maar had energie voor 10. Gewoon proberen, rustig opbouwen en niet te gek vanwege ruis.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”