Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Doelbewust kruisen Rotti's?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

bernersennenhond
Actief

Re: Doelbewust kruisen Rotti's?

Ongelezen bericht door bernersennenhond »

Lellibel schreef:
bernersennenhond schreef:Peep......speciaal voor jou!!!!!

Ik denk dat een kruising rottweiler alleen maar ten voordele van het andere ras kan worden.
Maar wel ter nadele van de rottweiler. Als een rottweiler gekruist wordt met een zenuwpees of jager of iets dergelijks, en hij blijft toch uiterlijk op de rott lijken, zal het ras weer zichzelf moeten bewijzen naar de buitenwereld.
De rottweiler is ook het beste ras ter wereld met een hemels karakter altijd en oh wat jammer dat de pups altijd op een rottweiler zullen lijken oh oh oh.
Ik heb het idee dat je het er niet helemaal mee eens bent wat ik geschreven heb.
Zou je dan jouw mening willen geven dan alleen maar zoiets wazigs roepen waar niemand een fatsoenlijke discussie meer van kan maken.
What the.....???
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

http://dieren.marktplaats.nl/honden-en- ... nd=13&fs=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze 2 zijn echt geweldig!
Rottweiler x Mastin
heidi66
Actief
Mijn ras(sen): teckel, ooit...

Ongelezen bericht door heidi66 »

heidi66 schreef:Doe mij maar roti kip met kousenband....
S@ndr@ schreef:Ik zou zeggen ga naar China, daar staan ze op het menu :engel:
china? :scratch:
Mwoa ga wel naar de Surinamer op de hoek of naar familie die t ook zeer lekker klaar kunnen maken of ik maak t zelf maar das wel veel werk.
heidi66
Actief
Mijn ras(sen): teckel, ooit...

Ongelezen bericht door heidi66 »

dagmar88 schreef:http://dieren.marktplaats.nl/honden-en- ... nd=13&fs=1

Deze 2 zijn echt geweldig!
Rottweiler x Mastin
prachtig!
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

bernersennenhond schreef:
Lellibel schreef:
bernersennenhond schreef:Peep......speciaal voor jou!!!!!

Ik denk dat een kruising rottweiler alleen maar ten voordele van het andere ras kan worden.
Maar wel ter nadele van de rottweiler. Als een rottweiler gekruist wordt met een zenuwpees of jager of iets dergelijks, en hij blijft toch uiterlijk op de rott lijken, zal het ras weer zichzelf moeten bewijzen naar de buitenwereld.
De rottweiler is ook het beste ras ter wereld met een hemels karakter altijd en oh wat jammer dat de pups altijd op een rottweiler zullen lijken oh oh oh.
Ik heb het idee dat je het er niet helemaal mee eens bent wat ik geschreven heb.
Zou je dan jouw mening willen geven dan alleen maar zoiets wazigs roepen waar niemand een fatsoenlijke discussie meer van kan maken.
Nee ik ben het niet met je eens nee , besef jij dan wel wat je zelf zegt? Als je een rottweiler kruist met een ander ras is het héééél zonde van de rottweiler maar goed voor het andere ras, hoe zit dat want ik kan me er even niet in vinden. :denken:
Afbeelding
bernersennenhond
Actief

Lellibel schreef:

Nee ik ben het niet met je eens nee , besef jij dan wel wat je zelf zegt? Als je een rottweiler kruist met een ander ras is het héééél zonde van de rottweiler maar goed voor het andere ras, hoe zit dat want ik kan me er even niet in vinden. :denken:
Een rottweiler, mits goed opgevoed, is een stabiele hond. Zo heb ik ze ervaren.
De kruisingen die lijken op een rottweiler zijn veel onrustiger. Een onstabiele hond als een rottweiler levert veel meer problemen op dan een kruising van andere rassen die niet zo groot en sterk zijn.
En juist doordat ze toch op een rottweiler lijken zal de omgeving ze als rottweiler zien en dus de rottweiler weer als de gevaarlijke hond zien.
Daarom vind ik het niet goed als er met een rottweiler gekruist wordt, net als met een doberman, pitbull, amstaff, enz.
Deze rassen moeten in mijn ogen niet door zoiets in een slecht daglicht komen te staan.

Laatste ontmoeting was een man met kruising Rottweiler/Mechelaar.
Ik heb nog nooit zo iets onmogelijks aan een riem zien lopen. Ik weet niet of hij gevaarlijk was, maar een whiplash hield de eigenaar er zeker aan over.
En dan noem ik nog iets onschadelijks voor de omgeving.
What the.....???
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Rottweiler (van oorsprong een rustige herder) met mechelse of duitse herder vind ik helemaal geen slechte combinatie, maar wél een echte werkhond die bij lange na niet genoeg heeft aan een ommetje aan de riem.

Het probleem is niet het kruisen op zich, maar dat net als bij rasechte rotties te veel onverantwoord gefokt wordt...
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:
dagmar88 schreef:Het probleem is niet het kruisen op zich, maar dat net als bij rasechte rotties te veel onverantwoord gefokt wordt...
En dat ze teveel door een triest soort volk worden aangeschaft, die alleen maar op zoek zijn naar pikverlenging. :19: Liefst moet zo'n beest de schrik zijn van de buurt en vóór ze staan :piew:
:mrgreen: Vertel mij wat. Waar ik ben opgegroeid was een stel van tegen de 50 met hun 3e Rot(t)weiler. Die moesten ze samen uitlaten en dan met tegen de 180 kilo met z'n tweeën in de riem hangen.
Binnen ging ie aan een ijzeren ketting die met een haak in de haard gemetseld zat. Alle drie zijn ze geen 6 geworden omdat de spuit er in moest wegens agressie :roll:

Donar van d'r naast scheet op het speelveldje 10 meter van hun voordeur vandaan; waar hun jongens een paar uur later voetbalde.
Daarna weer snel naar binnen wat hij kon hem amper houden en vervolgens stond dat kote beest onze kipjes af te maken omdat de buurman geen fatsoenlijke omheining wilde plaatsen en het ook nog wel grappig vond :piew:

En daar tegenover een alcoholiste met kind en dierentuin waarvan niks te vreten kreeg en wanneer het de kans had op straat rondzwierf, inclusief de Rottweiler. :N: En als je dan aanbelde dat de hond onstnapt was schreeuwde ze alleen dat ze je niet kon verstaan vanwege de hoofdpijn :wink:
:Q: Toen ik een keer een jong vogeltje had gevonden en vroeg of ik slakjes bij haar uit de heg mocht halen vroeg ze verbaasd of hij geen melk meer dronk...

:F: De rest van de buurt was wel vrij normaal en waar ik mijn voorliefde voor rotties vandaan heb zou ik niet weten haha
Bakker01
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising Rottweiler x Amerikaanse Bulldog

Ongelezen bericht door Bakker01 »

Wij hebben sinds deze week een Rottweiler kruising Amerikaanse Bulldog. We hebben hem uit het asiel en hij is nu 12 weken.
Hij is in het asiel terecht gekomen omdat het een ongepland nestje was.
We hebben hem absoluut niet als 'pikverlenger' of 'schrik van de buurt'. We hebben ook eerst meerdere keren heen en weer gemaild met het asiel voordat we uberhaupt wisten wat voor kruising hij was.
Bakker01
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising Rottweiler x Amerikaanse Bulldog

Ongelezen bericht door Bakker01 »

Ik bedoelde er ook niet mee te zeggen dat je dat voor iedereen vindt gelden, sorry.
Ik bedoelde het meer om te zeggen dat wij er wel serieus mee om gaan en we degelijk bewust zijn van het imago.

Maar ik moet je wel helemaal gelijk geven wat betreft het laatste.
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:Will Smith heeft ze ook ;-) En daar is Cesar Millan nog aan te pas gekomen omdat het helemaal uit de hand liep.
Will kan er nóg niet goed mee omgaan, maar zijn dunne vrouwtje Jada daarentegen wèl ;-)
:mrgreen: Da's ook wel een dame met ballen volgens mij.
Rottweilers en andere pittige rassen voelen erg goed het verschil tussen de baas spelen en de baas zijn. Dat laatste is niet iets wat je makkelijk leert...
Mijn 'stoere' vriendje probeert met Charlie het eerste en hij kan haar nog zo gekunsteld streng naar haar plaats wijzen, zij voelt het feilloos aan en staat gewoon enthousiast te kwispelen :roll:

Gelukkig gaat z'n moeder precies hetzelfde om met Charlie als ik en kunnen we hem gezamenlijk wijzen op alles wat ie fout doet :F:
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

dagmar88 schreef:Mijn 'stoere' vriendje probeert met Charlie het eerste en hij kan haar nog zo gekunsteld streng naar haar plaats wijzen, zij voelt het feilloos aan en staat gewoon enthousiast te kwispelen :roll:
Whahaha...je kon het over manlief hebben.
Grote stoere vent met lang haar en baard. En madam windt hem feilloos om haar vinger :F:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Tja, ik kreeg op cursus ook te horen dat ik me dominanter op moest stellen naar Van Gils yeah, right, alsof hij daar in trapt :oohja: .het zit er gewoon niet in bij me, dat is ook helemaal niet mijn manier van handelen en
is ook verder helemaal niet nodig, hij weet precies wat hij aan me heeft, en wat ik van hem verwacht, en dat gaat prima :wink:
Maar goed ik heb dan ook geen rottweiler :19:
dat zal er hier wel nooit van komen ook denk ik :F:
dagmar88
Zeer actief

Miranda schreef:
dagmar88 schreef:Mijn 'stoere' vriendje probeert met Charlie het eerste en hij kan haar nog zo gekunsteld streng naar haar plaats wijzen, zij voelt het feilloos aan en staat gewoon enthousiast te kwispelen :roll:
Whahaha...je kon het over manlief hebben.
Grote stoere vent met lang haar en baard. En madam windt hen feilloos om haar vinger :F:
:wink: Schoonmoeder en ik zijn die van mij op dat gebied even opnieuw aan het opvoeden. Als hij Charlie zo nodig naar haar plaats moet sturen dan ook doorzetten en niet halverwege tegen die billenschudder 'oh je ben ook zo'n lief meisje' of 'kijk nou toch eens schat' want daar doet ze het gewoon om...
Buiten staat ie volledig in de negeerstand 'hoorde ik daar nou een mug schijten?', dus heeft hij tegenwoordig een zak met lekkers.

@ Sandra, dat is nou net wat ik bedoel, dominant doen daar hebben ze echt aan en dat is wat veel van die overdreven types met piemelverlengers proberen.
Duidelijk zijn in wat je wil en verwacht en daarin doorzetten is toch precies wat je wel moet hebben?
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Misschien zijn vrouwen met dat soort types ook wel een betere combi
Vrijwillig geketend door affectie voor het vrouwtje :ok:
schattig, maar niet minder effectief :smile:
bernersennenhond
Actief

dagmar88 schreef:
Rottweilers en andere pittige rassen voelen erg goed het verschil tussen de baas spelen en de baas zijn. Dat laatste is niet iets wat je makkelijk leert...

Gelukkig gaat z'n moeder precies hetzelfde om met Charlie als ik en kunnen we hem gezamenlijk wijzen op alles wat ie fout doet :F:

Geldt ook voor de rest van de maatschappij. Niet alleen honden voelen of je de baas wilt spelen of de baas bent, maar ook in de werkende maatschappij is het duidelijk of je een baas bent of de baas wilt spelen.

Dus macho gedrag is voor een hond niet relevant.
What the.....???
Afbeelding
kitten

Ongelezen bericht door kitten »

bernersennenhond schreef:
dagmar88 schreef:

Geldt ook voor de rest van de maatschappij. Niet alleen honden voelen of je de baas wilt spelen of de baas bent, maar ook in de werkende maatschappij is het duidelijk of je een baas bent of de baas wilt spelen.

Dus macho gedrag is voor een hond niet relevant.
:ok:
Sanne_
Actief
Mijn ras(sen): Kruising Friese Stabij x Rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sanne_ »

kitten schreef:Ik heb een kruising rottweiler/friese stabij. Was een ongelukje
Ik heb er ook eentje, waarschijnlijk uit hetzelfde nest... ?

Dit is der:
Afbeelding

Door haar kleur denken veel mensen dat het een Labrador is, maar als je er een Labrador pup naast ziet zie je wel duidelijk verschil
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik zou zelf ook best graag een Rottweiler willen, maar ik begin er maar niet aan, met een man die alles goed vindt van een hond (behalve als hij chagrijnig is) zou dat denk ik niet zo goed gaan.
Vind het eigenlijk al met mijn eigen honden, als mijn man niet thuis is is het echt lekker rustig geen geblaf de hele tijd, als mijn man thuis is wordt er voor elk geluidje geblaft en mijn man gaat dan ook lekker meeblaffen (schreeuwen tegen de honden dat ze de kop moeten houden, helpt alleen niet want ze nemen hem niet serieus).

Hier in het bos lopen een paar Rottweilers echt pracht honden en zo lief, zijn alle drie reuen.
Is het waar dat reuen moeilijker zijn, geloof het haast niet, want een paar jaar terug liep er ook een vrouwtje met 2 Rottweilers en dat waren teven, maar die waren toch minder lief, maar ja, zal ook wel aan de opvoeding liggen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
dagmar88
Zeer actief

:wink: Neen je toch gewoon een black & tan pinscher volgende keer?
Wedden dat je mensen zo voor de gek kunt houden dat het een dobermann of rottweiler kruisinkje is :tongue:
gonnie
Zeer actief

Dat mensen denken dat het een Doberman is zou nog kunnen, maar een Rottweiler denk het toch niet.

Mensen denken trouwens weleens dat het Teckels zijn.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Sanne_
Actief
Mijn ras(sen): Kruising Friese Stabij x Rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sanne_ »

Tara schreef:
Sanne_ schreef:
kitten schreef:Ik heb een kruising rottweiler/friese stabij. Was een ongelukje
Ik heb er ook eentje, waarschijnlijk uit hetzelfde nest... ?

Dit is der:
[imghttps://lh3.googleusercontent.com/_MH-KOMPBBg0/TTGHXCYFFeI/AAAAAAAABCE/hi3XwLUm4b8/s512/IMG_0741.JPG[/img]

Door haar kleur denken veel mensen dat het een Labrador is, maar als je er een Labrador pup naast ziet zie je wel duidelijk verschil
Woon jij in Zeist toevallig?
Nope, Groningen (stad)
dagmar88
Zeer actief

gonnie schreef:Dat mensen denken dat het een Doberman is zou nog kunnen, maar een Rottweiler denk het toch niet.

:mrgreen: Zo ongeveer alles in black & tan kan doorgaan voor rott kruising :tongue:
Volgende keer gewoon zeggen dat het inderdaad een hele speciale teckel is; de Langpootteckel. Zeer zeldzaam en bijzonder kostbaar :pffff:
bernersennenhond
Actief

gonnie schreef:Ik zou zelf ook best graag een Rottweiler willen, maar ik begin er maar niet aan, met een man die alles goed vindt van een hond (behalve als hij chagrijnig is) zou dat denk ik niet zo goed gaan.
Vind het eigenlijk al met mijn eigen honden, als mijn man niet thuis is is het echt lekker rustig geen geblaf de hele tijd, als mijn man thuis is wordt er voor elk geluidje geblaft en mijn man gaat dan ook lekker meeblaffen (schreeuwen tegen de honden dat ze de kop moeten houden, helpt alleen niet want ze nemen hem niet serieus).

Hier in het bos lopen een paar Rottweilers echt pracht honden en zo lief, zijn alle drie reuen.
Is het waar dat reuen moeilijker zijn, geloof het haast niet, want een paar jaar terug liep er ook een vrouwtje met 2 Rottweilers en dat waren teven, maar die waren toch minder lief, maar ja, zal ook wel aan de opvoeding liggen.
Ik loop met twee rottweilerreuen, die lief voor mens en dier zijn. Moeilijker, tja dat zou kunnen maar ik moet zeggen dat ik het nog nooit moeilijk gehad heb met mijn rottweilerreuen.
What the.....???
Afbeelding
vaddie
Actief
Mijn ras(sen): Geen voorkeur, heb nu twee vuilnisbakkies.

Ongelezen bericht door vaddie »

In het bos waar ik vroeger kwam liep ook een dame met twee rottweiler broers. Fantastisch mooie en lieve honden. Konden met alles en iedereen overweg. Behalve met elkaar. Gingen regelmatig (minimaal iedere week) met elkaar op de vuist. Tot aangebroken poten toe. Luisteren naar het vrouwtje was er ook niet bij. Terwijl als ik mijn hond riep ik er spontaan drie had. :) (had er zelf toen nog maar 1tje)
Stomme is dat ze bij mijn weten nooit met andere honden gevochten hebben.
Na 10 maanden kon de dame ze helemaal niet meer aan en zijn ze naar het asiel gegaan.
Telling: 2 honden, 7 konijnen, 2 cavia's, 1 schildpad
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.
dagmar88
Zeer actief

vaddie schreef:In het bos waar ik vroeger kwam liep ook een dame met twee rottweiler broers. Fantastisch mooie en lieve honden. Konden met alles en iedereen overweg. Behalve met elkaar. Gingen regelmatig (minimaal iedere week) met elkaar op de vuist. Tot aangebroken poten toe. Luisteren naar het vrouwtje was er ook niet bij. Terwijl als ik mijn hond riep ik er spontaan drie had. :) (had er zelf toen nog maar 1tje)
Na 10 maanden kon de dame ze helemaal niet meer aan en zijn ze naar het asiel gegaan.
:wink: wat zullen we daar nou van zeggen... twee broertjes bij elkaar van dat kaliber is niet echt een strak plan; al is er achteraf altijd ruimte voor verbetering en andere opties dan allebei maar in het asiel plempen.
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

hier in het bezit van 2 rottdogo's (rottweiler X argentijn kruising) ,en 4 rottweilers die leven in de roedel..

allemaal blije vriendelijke honden ,niets mis mee... :D
gonnie
Zeer actief

dagmar88 schreef:
gonnie schreef:Dat mensen denken dat het een Doberman is zou nog kunnen, maar een Rottweiler denk het toch niet.

Volgende keer gewoon zeggen dat het inderdaad een hele speciale teckel is; de Langpootteckel. Zeer zeldzaam en bijzonder kostbaar :pffff:
:smile: :smile: :smile: :smile:
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
bernersennenhond
Actief

dagmar88 schreef:
vaddie schreef:In het bos waar ik vroeger kwam liep ook een dame met twee rottweiler broers. Fantastisch mooie en lieve honden. Konden met alles en iedereen overweg. Behalve met elkaar. Gingen regelmatig (minimaal iedere week) met elkaar op de vuist. Tot aangebroken poten toe. Luisteren naar het vrouwtje was er ook niet bij. Terwijl als ik mijn hond riep ik er spontaan drie had. :) (had er zelf toen nog maar 1tje)
:wink: wat zullen we daar nou van zeggen... twee broertjes bij elkaar van dat kaliber is niet echt een strak plan; al is er achteraf altijd ruimte voor verbetering en andere opties dan allebei maar in het asiel plempen.
Het hoeft niet altijd fout te gaan hoor 2 rottweilerbroers. Hier al 4 jaar vrede op aarde, met elkaar en met andere honden.
Het is maar net wat je zelf aan kan.
Het is hier wel eens even mopperen tegen elkaar maar dat is dan ook alles. Als het wat heftiger gaat krijgen ze met mij of baasje te doen, daar houden we niet van en dat is dus al vrij snel duidelijk geworden hier.
En dan weten ze waar ze aan toe zijn en hoeft er niet geknokt te worden waar dan ook om, dat regelen wij dan wel.
What the.....???
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”