Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond overleden na botsing met kite buggy-teken petitie pag 2

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

hond overleden na botsing met kite buggy-teken petitie pag 2

Ongelezen bericht door kitty »

Een kennis van mij liep vandaag met haar honden op het strand van IJmuiden. Er is daar een speciaal stuk waar kite surfers mogen komen, de rest van het strand is verboden. 3 mannen met kite buggy's waren aan het racen buiten dit gebied. Ze had ze hier al op aansproken maar ze gingen gewoon door.
Eén van hen verloor de macht over de buggy en reed haar hond aan. De hond gilde en is daarna ter plekke overleden.

Hoeveel moet er nog mis gaan voor mensen rekening gaan houden met elkaar? Een aantal van die surfers maakt zo'n vreselijk hoge snelheid dat het op sommige stranden levensgevaarlijk is om te wandelen of je kinderen te laten spelen.
Laatst gewijzigd door kitty op 06 feb 2011 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Aantal honden: 1

Re: hond overleden na botsing met kite buggy

Ongelezen bericht door Leanne »

Bah wat triest......verschrikkelijk
Arme hond en arme kennis
Afbeelding
ramoon
Zeer actief
Mijn ras(sen): jack hussel en poedel

Ongelezen bericht door ramoon »

ik was niet afgelopen weekend maar het weekend ervoor op het ijmuiderstrand,
met 3 honden en 2 kids en een of andere wedstrijd met die kite dingen.
pfff ik kwam ogen en handen tekort, wat gaan die krengen hard zeg.
ik begrijp ook wel dat een hond daardoor overlijdt als ie een botsing ermee heeft,
echt doodeng
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Oh, wat erg voor je kennis :roos:
Eerlijk gezegd ga ik ervan uit dat anderen geen rekening houden met je honden.
Natuurlijk kan je niet alles voor zijn maar het scheelt veel ellende. :(
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

oh wat erg.wat een nachtmerrie.. daar mogen dus echt wel maatregelen op komen.. want straks is het een kind of zo.. maar voor de hond en de eigenaar .. vreselijk....
Afbeelding
DesireeK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Golden retriever/labrador, Jack Russel, Mechelse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door DesireeK »

Oh wat vreselijk...
Je zou bijna hekken neerzetten om het stand af te zetten op deze manier :(

Het is inderdaad niet alleen gevaarlijk voor honden, maar ook kinderen en wat denk je wat je er zelf aan over houd als er zo'n Kite buggy met volle vaart op je af komt :S Vooral met deze wind gaat het echt heel hard...
Afbeelding
Onderschrift gemaakt door Kiki2000
kitty
Zeer actief
Contacteer:

Lillith schreef:Oh, wat erg voor je kennis :roos:
Eerlijk gezegd ga ik ervan uit dat anderen geen rekening houden met je honden.
Natuurlijk kan je niet alles voor zijn maar het scheelt veel ellende. :(
Ze liep op een stuk strand waar die buggy's niet mogen komen en ze had ze al aangesproken.
Op het moment dat zo'n buggy onbestuurbaar is kun je geen kant op :(:
Ramona25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennenhond
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ramona25 »

Oh wat erg!!! :jank: Ze rijden idd als gekken. En het waaide vandaag niet normaal hard. Ik liep er ook en het was bijna niet te doen om het strand op te komen met al dat stuifzand. Waar is het gebeurd? Op het 1e stuk vanaf de pier of tussen de beach-inn en parnassia? Ik weet eigenlijk niet tot waar ze mogen rijden?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

http://www.hondjekoek.nl met bezorgservice regio Kennemerland
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Arme hond en baasjes :(
Als iedereen zich toch eens aan de regels zou houden...
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

wat erg :(
vandaag reden ze ook op 'ons' strand en dan ben ik maar een tutmuts, maar ik ga er met de hondjes dan gewoon echt niet op. Een strand verder gelopen en daar hebben ze zich alsnog kostelijk vermaakt met een rotte vleugel :kotz: en daarna met z'n drietjes nog even van afstand gekeken.
Vind Charlie altijd leuk, even blijven kijken :wink:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Laat ik het tot honden beperken, er is iets wat ik niet begrijp.
Als zij die mensen heeft aangesproken zonder succes dan hou je je hond toch vast hoe irritant het ook is. Nu, doordat iemand in haar recht staat en daar gebruik van maakt is die persoon haar hond kwijt. Ik snap dat echt niet hoe erg ik het ook vind voor haar. Die surfers krijg je soms een punthoofd van, dat is gewoon een feit. Maar ik zou mijn hond dus aanlijnen voor de veiligheid van de hond, al baal ik dan als een stekker.
Laatst rijd de reddingsbrigade met alle toeters en bellen over het strand en iedereen liet zijn honden gewoon lopen en je zag de vuisten omhoog wapperen. Ik snap dat niet.
Als het goed is is die surfer nu echt niet blij, buiten het gebied een ongeval veroorzaken is het meest domme idiote wat er gebeuren kan en mag. Hopelijk is hem nu ook iets duidelijk geworden al schiet je vriendin daar geen klap mee op.

Sterkte voor haar :roos:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

chrico schreef:Laat ik het tot honden beperken, er is iets wat ik niet begrijp.
Als zij die mensen heeft aangesproken zonder succes dan hou je je hond toch vast hoe irritant het ook is. Nu, doordat iemand in haar recht staat en daar gebruik van maakt is die persoon haar hond kwijt. Ik snap dat echt niet hoe erg ik het ook vind voor haar. Die surfers krijg je soms een punthoofd van, dat is gewoon een feit. Maar ik zou mijn hond dus aanlijnen voor de veiligheid van de hond, al baal ik dan als een stekker.
Laatst rijd de reddingsbrigade met alle toeters en bellen over het strand en iedereen liet zijn honden gewoon lopen en je zag de vuisten omhoog wapperen. Ik snap dat niet.
Als het goed is is die surfer nu echt niet blij, buiten het gebied een ongeval veroorzaken is het meest domme idiote wat er gebeuren kan en mag. Hopelijk is hem nu ook iets duidelijk geworden al schiet je vriendin daar geen klap mee op.

Zo denk ik er ook over

maar wel heel erg dat je zo je hond moet verliezen.

sterkte voor je vriendin.
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
kitty
Zeer actief
Contacteer:

Voor zover ik begrijp waren ze weg gegaan maar zijn ze weer terug gekomen. Je kunt zo'n breed strand ook niet zomaar af, ze liep helemaal aan de waterkant.
De surfer heeft zijn arm gebroken.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

chrico schreef:Laat ik het tot honden beperken, er is iets wat ik niet begrijp.

Ik vind dit zeer kort door de bocht hoor, vooral als je niet precies weet hoe het is gegaan.
Toen die kite surfers weer terug kwamen en met een snelheid van ruim 100 km per uur, was ze bezig om de honden terug te roepen om ze aan riem vast te maken. Het was verdomme een bewuste aktie van die kite surfer ging recht op de hond af, hij kom makkelijk om de hond heen en deed dat niet. :evil: Helaas heeft die kite surfer alleen zn arm gebroken, van mij mag ook zn nek geweest zijn net als de hond :devil:
Laatst gewijzigd door Lizzie. op 04 feb 2011 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Triest verhaal :(
chrico
Zeer actief

kitty schreef:Voor zover ik begrijp waren ze weg gegaan maar zijn ze weer terug gekomen. Je kunt zo'n breed strand ook niet zomaar af, ze liep helemaal aan de waterkant.
De surfer heeft zijn arm gebroken.
Nee klopt, je bent ook niet zomaar van het strand af maar ik zou aanlijnen als ik het niet vertrouw. Ik weet echt wel hoe de surfers soms gaan en vooral hoe weinig rekening er met elkaar gehouden word, ook op het superbrede strand wat wij hier hebben.
Hij heeft zijn arm gebroken maar als het goed is heeft hij ook een probleem nu dit gebeurd is buiten het gebied waar zij mogen komen.
->Chanty<- schreef:
Ik vind dit zeer kort door de bocht hoor, vooral als je niet precies weet hoe het is gegaan.
Toen die kite surfers weer terug kwamen met een snelheid van ruim 100 km per uur, was ze bezig om de honden terug te roepen om ze aan riem vast te maken. Helaas heeft die kite surfer alleen zn arm gebroken, van mij mag ook zn nek geweest zijn net als de hond :devil:
Ik vind het niet kort door de bocht, het is een feit dat er geen rekening gehouden word met elkaar. Nee ik ben er niet bij geweest maar ik zie vaak genoeg situaties waarin het maar net goed gaat omdat er recht opgeeist word. Ik vind het verschrikkelijk voor haar dat dit gebeurd is, echt waar.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
kitty
Zeer actief
Contacteer:

Dit gaat toch niet om een recht opeisen?
Je wandelt op het strand, er komen kiters op een stuk waar ze niet mogen, je spreekt ze aan, roept je honden en wil ze aanlijnen. Op dat moment komen ze al weer terug racen en rijden je hond aan. Wat had ze meer moeten doen? Waar eist ze haar echt op?
rubyred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door rubyred »

Heeft ze politie erbij gehaald? Naam etc van de surfer gevraagd?
chrico
Zeer actief

Ik bedoel met het recht opeisen het los mogen laten lopen van je hond. Het staat er misschien negatief maar dat is wat ik bedoelde met recht opeisen.
Nogmaals, ik vind het echt heel erg en ik praat te algemeen, sorry daarvoor. De kitebuggysurfers schaar ik in dezelfde groep als de wielrenners en de mountainbikers, vandaar ook mijn reactie dat als ik ze zie en ze zijn te dichtbij gaan bij mij de honden direct aan de lijn, juist doordat er weinig rekening gehouden word
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Strega »

Om nou te stellen dat die gast het expres heeft gedaan, vind ik wel weer het andere uiterste (en erg kort door de bocht).

Het gaat er niet om door welke partijen het al dan niet voorkomen had moeten/kunnen worden. Het is tragisch en heel verdrietig.

Sterkte. Wat een naar verhaal.

:roos:
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
kitty
Zeer actief
Contacteer:

Dan snap ik het ja.

Maar dan gaat het in dit geval nog niet op vind ik. Ze liep op het strand met haar honden los ja. Maar je kan toch niet altijd je honden vast houden omdat er opeens iets op kan duiken? Op straat of fietspaden wel natuurlijk, maar op het strand moet je hond toch los kunnen?
Op het moment dat je met deze storm opeens een paar van die karretjes ziet zijn er ze al, dat gaat zo hard.
Je kunt toch niet je hond altijd vast houden? Je kunt toch ook je kind niet opsluiten omdat er buiten auto's rijden?

Als ik mijn hond op straat los laat lopen weet ik dat ik een flink risico loop, maar op het strand wil ik ze toch even goed laten rennen.
kitty
Zeer actief
Contacteer:

rubyred schreef:Heeft ze politie erbij gehaald? Naam etc van de surfer gevraagd?
De surfer is bekend, aangifte wordt gedaan.
chrico
Zeer actief

kitty schreef:Dan snap ik het ja.

Maar dan gaat het in dit geval nog niet op vind ik. Ze liep op het strand met haar honden los ja. Maar je kan toch niet altijd je honden vast houden omdat er opeens iets op kan duiken? Op straat of fietspaden wel natuurlijk, maar op het strand moet je hond toch los kunnen?
Op het moment dat je met deze storm opeens een paar van die karretjes ziet zijn er ze al, dat gaat zo hard.
Je kunt toch niet je hond altijd vast houden? Je kunt toch ook je kind niet opsluiten omdat er buiten auto's rijden?

Als ik mijn hond op straat los laat lopen weet ik dat ik een flink risico loop, maar op het strand wil ik ze toch even goed laten rennen.
Klopt ook, daar heb je gelijk in. Maar omdat er staat dat zij ze aangesproken heeft (dus rijden ze of heel langzaam of staan stil) en zij zich daar niets van aantrokken dat ze buiten de zone waren weet je ook dat ze terug moeten en dat je honden in gevaar zijn. Pf het staat er weer plat maar ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen wat ik bedoel.
Ik zeg niet dat zij fout is of niet goed gehandeld heeft, ik zeg hoe ik reageer als ik met surfers in aanraking kom terwijl ik met de honden ben en dat ik dan liever aan het kortste eind trek en het plezier van mijn hond voor even bederf. Daarbij reageer ik ook vanuit het stukje dat ik weet hoevaak mensen hun honden laten rennen zonder te beseffen dat er hulpdiensten rijden of als er werkzaamheden zijn en je ogen te kort komt omdat baasjes het verdomme hun hond even bij zich te roepen. Niet eerlijk in dit geval en nogmaals, sorry

Ik heb even bij de gemeente gekeken want er zijn regels voor surfers.
http://www.toerismevelsen.nl/Wind_en_wa ... 163.0.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar word je verwezen naar deze pagina
http://www.buggyclubholland.com/index.p ... &Itemid=31" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien dat je kennis dit al gevonden heeft en zoniet dan hoop ik dat zij er verder mee komt
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Wat een triest verhaal :(

Hier iets soortgelijks: fietsers in het uitlaatbos. Er liggen fietspaden rond het hele parkje, maar nee, die fietsers moeten er persé doorheen, en vaak met een eng hoge snelheid. Om knijs van te worden. Het is losloopgebied voor honden daar. Toevallig heb ik er vanmiddag een klacht over naar de gemeente gestuurd. Niet dat ik er veel van verwacht, maar wie weet leidt het tot iets.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

:roos: heel triest om op zo'n manier je hond te verliezen.
Ook moet ik wel zeggen dat als ik iets niet vertrouw ik de honden ook bij me roep en evt aanlijn. Er zijn momenten op strand dat de tractoren rondracen, om boten op te halen of vuil op te halen etc. ik neem dan ook geen risico, net zo min als dat er paarden in galop langs de kust voorbij komen..en mijn honden zijn in het water aan het spelen of ik ben bal aan het gooien, had ook liever dat de paardenmensen op zo'n moment even inhouden en stapvoets passeren, maar niet iedereen doet dat. En ook traktormeneren niet, en mensen met grote vliegers niet daar heb ik er ook eens 1 van bijna in mijn nek gehad :oeps: foutje bedankt, maar die dingen zij groot en die staartpunt wil in niet in mijn kop krijgen :boos:
Zie ik mensen stunten dan zorg ik zelf wel voor voldoende afstand en dat de honden bij mij lopen.
Nogmaals, dit is een nachtmerrie, je hond dood door een aanvaring op strand met een kite buggy, vorig jaar 1 overreden door een tractor op scheveningen..
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Triest, vreselijk om zo je hond te moeten verliezen. :roos:
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Strega schreef:Om nou te stellen dat die gast het expres heeft gedaan, vind ik wel weer het andere uiterste (en erg kort door de bocht).

Als het strand helemaal leeg is en je gaat doelbewust op een hond af dan doe je dit expres. Vooral omdat hij dit bewust dichtbij bij de honden er langs reed. Toen ze daar iets van zei deed hij minachtend zn hoofd schudden. Toen ze de honden aan wilde lijne kwam hij met een snelheid terug met een vaartje van 100 km per uur op de hond af. Hij had met gemak om de hond heen kunnen rijden en dat heeft hij niet gedaan. :devil:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

->Chanty<- schreef:
Strega schreef:Om nou te stellen dat die gast het expres heeft gedaan, vind ik wel weer het andere uiterste (en erg kort door de bocht).

Als het strand helemaal leeg is en je gaat doelbewust op een hond af dan doe je dit expres. Vooral omdat hij dit bewust dichtbij bij de honden er langs reed. Toen ze daar iets van zei deed hij minachtend zn hoofd schudden. Toen ze de honden aan wilde lijne kwam hij met een snelheid terug met een vaartje van 100 km per uur op de hond af. Hij had met gemak om de hond heen kunnen rijden en dat heeft hij niet gedaan. :devil:
Ik snap heel goed dat je boos bent, woedend. Zo te lezen ben je er getuige van geweest en reageer je ook van daaruit. Maar ik vind dit wel een heel harde veronderstelling en ik hoop echt dat je er naast zit want voor het baasje zal dit moeilijk te verkroppen zijn
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Vorig jaar hadden we de puppy reunie van Bob op Ijmuiderslag, we gingen bij het restaurant linksaf (vanwege de wind) en liepen op vlak bij die buggy's. Ik moet toegeven, ik vond het behoorlijk eng, wat gaan die dingen hard :N:
Alle pupsels (ondertussen al een maand of 10 hoor) gingen toen aan de lijn. Maar ook zonder hond zou ik het eng vinden. Het voelde een beetje als wandelen op het circuit van Zandvoort tijdens de trainingsritten.

In ider geval sterkte voor de eigenaren van de hond :roos:
En de groeten van de mannen :zwaai
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

->Chanty<- schreef:

Dit lees ik in de openingspost toch anders :roll:
Eén van hen verloor de macht over de buggy en reed haar hond aan. De hond gilde en is daarna ter plekke overleden.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”