Heb hem ondertekend en ik zal hem hier ook rond verspreiden, er zijn er veel die het strand weren met hun honden juist vanwege de surfers.fenneke schreef:kreeg net deze link toegestuurd![]()
http://witteherder.nl/petitie/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hond overleden na botsing met kite buggy-teken petitie pag 2
Moderator: moderatorteam
-
chrico
- Zeer actief
Re: hond overleden na botsing met kite buggy
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Nuran Gino
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee Zwitserse Witte Herders, Nuran en Santoz
- Contacteer:
heb hem net ook getekend...fenneke schreef:kreeg net deze link toegestuurd![]()
http://witteherder.nl/petitie/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
chrico
- Zeer actief
Re: hond overleden na botsing met kite buggy-teken petitie pag 2
Ik kreeg net deze link door
http://www.echo.nl/hw-hb/buurt/ingezond ... tebuggier/" onclick="window.open(this.href);return false;
waarin het verhaal van het baasje staat.
Ik hoop echt dat zij er wat mee gaat bereiken al is het alleen maar andere hondenbaasjes duidelijk maken wat het gevaar van de buggy's zijn en de veiligheid aangescherpt gaat worden. Ik geef toe, nu ik dit gelezen heb dan baal ik dat er een discussie ontstaan is mede doordat ik het beeld in mijn hoofd heb van de keren dat mensen hun honden maar laten rennen tussen de buggy's omdat het toch losloopgebied is (mijn beleving dan nav wat er geschreven werd hier).
http://www.echo.nl/hw-hb/buurt/ingezond ... tebuggier/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik hoop echt dat zij er wat mee gaat bereiken al is het alleen maar andere hondenbaasjes duidelijk maken wat het gevaar van de buggy's zijn en de veiligheid aangescherpt gaat worden. Ik geef toe, nu ik dit gelezen heb dan baal ik dat er een discussie ontstaan is mede doordat ik het beeld in mijn hoofd heb van de keren dat mensen hun honden maar laten rennen tussen de buggy's omdat het toch losloopgebied is (mijn beleving dan nav wat er geschreven werd hier).
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Had je dat beeld uit mijn openingspost dan? Ik probeerde te zeggen dat zij juist niet op dat deel liep.chrico schreef:Ik kreeg net deze link door
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Ik heb ook getekend al kom ik maar af en toe in IJmuiden, dit had nooit mogen gebeuren.
En wat ene triest verhaal van de eigenaresse van de hond
En wat ene triest verhaal van de eigenaresse van de hond

-
chrico
- Zeer actief
Door het begin van het verhaal ja. Ik zie dan voor mij hoe iemand de surfer aanspreekt op het feit dat hij daar niet mag komen. In mijn beleving staat hij stil of in elk geval zo goed als, anders kan je hem niet aanspreken. Daarbij staat er een behoorlijke storm en ik was daar in de ochtend vroeg samen met een vriendin en als wij tegen elkaar spraken dan schreeuwde je zowat in elkaars oor.
Van daaruit reageerde ik ook zo van ik snap dat niet. Als je dan ziet dat er geen gehoor aan gegeven word enz enz.
Van daaruit reageerde ik ook zo van ik snap dat niet. Als je dan ziet dat er geen gehoor aan gegeven word enz enz.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik snap het. Ik dacht dat ik het duidelijk had omschreven. Mijn beeld was denk ik gekleurd omdat ik haar ken en weet dat ze zeker nooit risico neemt met haar honden. Daarom begreep ik jouw reactie ook niet zo goed.
-
Bobby
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Ik waardeer dit echt heel erg van je. Chapeau. En geloof me, ik heb echt geen kort lontje maar wist niet meer hoe ik het je duidelijk kon maken. Ben blij dat het nu duidelijker is!chrico schreef:Ik geef toe, nu ik dit gelezen heb dan baal ik dat er een discussie ontstaan is mede doordat ik het beeld in mijn hoofd heb van de keren dat mensen hun honden maar laten rennen tussen de buggy's omdat het toch losloopgebied is (mijn beleving dan nav wat er geschreven werd hier).
- Jackira
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Wat verschrikkelijk, je hond zo te zien verongelukken voor je ogen. Wat een machteloosheid.
En als ik het goed gelezen heb in het artikel zou ze ook nog pupjes krijgen over een paar maanden

Ik heb getekend en ga de petitie ook op mijn konijnenopvang weblog zeggen en op twitter als het goed is?
Ik heb getekend en ga de petitie ook op mijn konijnenopvang weblog zeggen en op twitter als het goed is?
-
chrico
- Zeer actief
Mijn beeld was ook gekleurd, mede door het stuk aanspreken. Dat geeft in mijn ogen een andere wending maar voor mensen die dit fenomeen niet kennen was je wel duidelijk.kitty schreef:Ik snap het. Ik dacht dat ik het duidelijk had omschreven. Mijn beeld was denk ik gekleurd omdat ik haar ken en weet dat ze zeker nooit risico neemt met haar honden. Daarom begreep ik jouw reactie ook niet zo goed.
Daarom probeerde ik uit te leggen vanuit mijn ervaring en heb mijn tijd ook aangepast om naar het strand te gaan want ik weet dat er geen rekening gehouden word met elkaar hoe groot ons strand ook is.
Ik sta regelmatig met een verrekijker over het strand en zee te gluren, gek misschien maar dat vind ik mooi vooral bij wind, onweer enz. Dan zie ik iets en ga dat volgen. Dat kan een buggy zijn, een kitesurfer of een hond. Je ziet het dan fout gaan, twee surfers die bijna in botsing komen, honden die bijna aangereden worden en hoe rustiger het op het strand is, hoe meer risico er genomen word lijkt wel. Dat je elkaar niet meer hoeft aan te spreken is ook wel duidelijk. Daarom mijn reactie van dan trek ik maar aan het kortste eind en knip de honden vast en vertrek.
Nogmaals, ik vind het verschrikkelijk dat dit gebeurd is en ik denk dat jij mij daarvoor ook wel een beetje kent. Dit was gewoon absoluut niet nodig geweest en wij hebben het er hier thuis ook over gehad, zo van stel dat 1 van ons in zo een situatie zou komen? Dan had de surfer er niet met alleen een gebroken arm vanaf gekomen want ik zou helemaal door het lint gaan al zou het in het gebied zijn waar zij wel mogen rijden.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- lilalila
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een pippa
- Aantal honden: 1
Ik heb net het stuk gelezen dat haar baasje zelf geschreven heeft,
en ik heb tranen in mijn ogen,
wat ontzettend erg en verdrietig,
(dat was het al, maar met haar beschrijving en foto is het nóg aangrijpender),
heel veel sterkte,
woorden schieten te kort,

en ik heb tranen in mijn ogen,
wat ontzettend erg en verdrietig,
(dat was het al, maar met haar beschrijving en foto is het nóg aangrijpender),
heel veel sterkte,
woorden schieten te kort,
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik kende die kite buggy's helemaal niet. Ik zie wel af en toe een quad op het strand en dat vind ik ook dood eng.
Ik heb uiteraard al getekend
Ik vind het heel raar dat dit soort dingen überhaupt op het strand geaccepteerd wordt
ga lekker naar een aparte baan met zo een buggy.
Ik heb uiteraard al getekend
-
mari-anne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
De wind is de afgelopen dagen zo hard aan zee dat je met die ondingen makkelijk 100 km haalt. Hoe kan je nou zorgen dat je honden ,kinderen en jezelf veilig zijn op het strand waar deze dingen dus verboden zijn.Lillith schreef:Oh, wat erg voor je kennis![]()
Eerlijk gezegd ga ik ervan uit dat anderen geen rekening houden met je honden.
Natuurlijk kan je niet alles voor zijn maar het scheelt veel ellende.
Die krengen kunnen niet remmen.
Dus dan moet je besluiten om met dit weer niet het strand op te gaan want dit soort assolui zullen het dus maar in hun kop halen om daar te gaan spelen.
Ik heb getekend.
-
blondie
- Zeer actief
Zo vanuit die gedachte redeneerde ik eerlijk gezegd ook, nu ik het beschreven zie heb ik een heel ander beeld.chrico schreef:Door het begin van het verhaal ja. Ik zie dan voor mij hoe iemand de surfer aanspreekt op het feit dat hij daar niet mag komen. In mijn beleving staat hij stil of in elk geval zo goed als, anders kan je hem niet aanspreken. Daarbij staat er een behoorlijke storm en ik was daar in de ochtend vroeg samen met een vriendin en als wij tegen elkaar spraken dan schreeuwde je zowat in elkaars oor.
Ook omdat ik wel in de zomer of net na het seizoen de traktoren zie racen over het strand hier of de kites en die 4-wheel drives, ik weet niet hoe snel ik de honden bij me moet roepen, maar ik weet ook honden die lekker achter de strandlopertjes aanhollen en kilometers uit de buurt van de baas rennen.
Nogmaals verschrikkelijk dat je hond je maatje zo aan zijn einde moet komen.
- Cato
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Wat verschrikkelijk voor haar , ken haar niet persoonlijk maar wel verhalen van een forum en haar prachtige foto's van haar honden. Wens haar maar veel sterkte
Heb ook getekend.
Heb ook getekend.
Groetjes saskia en een poot van cato

- Ramona25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennenhond
Jeetje, ik weet nu om wie het gaat! Ik hoop dat ze het strand nog op durft met haar groepen honden na deze tragische ervaring.
Het was vanmiddag opvallend rustig met de buggy's op het strand. Wat een vreselijk naar idee dat je hond zo wordt doodgereden op een plek waar je veilig denkt te zijn..
Het was vanmiddag opvallend rustig met de buggy's op het strand. Wat een vreselijk naar idee dat je hond zo wordt doodgereden op een plek waar je veilig denkt te zijn..
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Ik kreeg straks in de auto een telefoontje van een verslaggever van Radio Noord Holland, hij was op zoek naar het adres van Sonja S., dacht dat het mijn vriendin was.... Hopelijk heeft iemand hem die informatie kunnen geven want ik wist van niets.Het was wel een rare gewaarwording.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
sonja is een vriendin van Conny, Conny is degene die haar hond verloren is.Marie-Josée schreef:Ik kreeg straks in de auto een telefoontje van een verslaggever van Radio Noord Holland, hij was op zoek naar het adres van Sonja S., dacht dat het mijn vriendin was.... Hopelijk heeft iemand hem die informatie kunnen geven want ik wist van niets.Het was wel een rare gewaarwording.
http://www.forthejoyoflife.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- sterredag
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): jack russell x boerenfox
Fijn om het verhaal van de persoon zelf te lezen, waarin in staat aangegeven dat de kitebuggieer nog wel probeerde te ontwijken. Erg om te lezen dat het niet eens alleen om haar hond ging, maar dat ze ook nog wat a.s. puppies met haar mee droeg.
Ik vind het absoluut verschrikkelijk dat zoiets gebeurd is, en kan gebeuren. De petitie teken ik echter niet, ik zou voor duidelijker aangeven waar ze mogen komen zijn (afzetten met linten bijvoorbeeld), ik zou eisen voor remmogelijkheid op deze dingen. Ik zou heel veel willen eisen om het een en ander veiliger te maken. En ik ben wel van mening dat als hondenbaasjes het recht hebben om op bepaalde tijden/periodes/gedeeltes met de hond los te lopen. Dat ook mensen die kitebuggieën enzo als hobby gebruiken deze ergens een keer moeten mogen uitoefenen. Desnoods door te stellen dat het strand op even dagen voor de honden bedoeld is en op oneven dagen voor kitesurfers.
Zo'n ongeluk had niet nodig geweest en voorkomen kunnen worden en het is weer eens triest om te zien dat er eerst wat moet gebeuren voordat men daar over nadenkt.
Ik vind het absoluut verschrikkelijk dat zoiets gebeurd is, en kan gebeuren. De petitie teken ik echter niet, ik zou voor duidelijker aangeven waar ze mogen komen zijn (afzetten met linten bijvoorbeeld), ik zou eisen voor remmogelijkheid op deze dingen. Ik zou heel veel willen eisen om het een en ander veiliger te maken. En ik ben wel van mening dat als hondenbaasjes het recht hebben om op bepaalde tijden/periodes/gedeeltes met de hond los te lopen. Dat ook mensen die kitebuggieën enzo als hobby gebruiken deze ergens een keer moeten mogen uitoefenen. Desnoods door te stellen dat het strand op even dagen voor de honden bedoeld is en op oneven dagen voor kitesurfers.
Zo'n ongeluk had niet nodig geweest en voorkomen kunnen worden en het is weer eens triest om te zien dat er eerst wat moet gebeuren voordat men daar over nadenkt.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Uiterraard heb ik getekend, ik heb het ook op mn hyves en facbook gezet om de mensen te vragen om deze petitie te ondertekeken. Hoop dat andere mensen dat ook willen gaan doen.

- sterredag
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): jack russell x boerenfox
Ik heb niet gezegd dat het niet duidelijk is, ik zei dat het duidelijker moet (pionnetjes is minder duidelijk dan een lint dwars over het strand heen bijvoorbeeld)Marielle1965 schreef:Het is duidelijk waar ze wel en niet mogen komen!
Het is een feit dat hij reed waar hij dat niet mocht!
Dan zijn er dus hardere maatregelen nodig om tot overeenstemming te komen.
Ik weet dat je niets verplicht bent te tekenen maar kan er niet bij dat je niet een mede hondenbezitter wilt helpen in haar gevecht wat ze eerst al jaren in haar eentje voerde. En die ze nu moet bekopen met de dood van haar eigen gefokte hond.
En nee ik vind dat iedereen met elkaar rekening moet houden en dat iedereen zijn eigen hobby heeft en uit moeten kunnen oefenen, dus ik teken geen petitie tegen het geheel verbieden. Ik zie liever een oplossing voor alle partijen. En omdat iemand een hondenbezitster is, hoef ik het toch niet helemaal eens te zijn met diegene.
Een petitie tegen betere maatregelen e.d. zou ik wel tekenen.
-
Strega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver
Afschuwelijk, was ook niet voorbereid op die foto. Heel naar, blegh, ik blijf het zeggen. En ik heb nooit gedacht dat de eigenaresse nalatig was geweest, maar zoals ik wel ook vermoedde, is die buggier niet expres op de hond ingereden. Volkomen onverantwoordelijk, asociaal en totaal niet goed te praten, begrijp me niet verkeerd.
Echt heel, heel verdrietig. Gelukkig wist die hond niet wat haar overkwam en is het snel gedaan, maar wat een traumatische ervaring.
Sterkte.
Echt heel, heel verdrietig. Gelukkig wist die hond niet wat haar overkwam en is het snel gedaan, maar wat een traumatische ervaring.
Sterkte.
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
-
Sita
- Zeer actief
Wat afschuwelijk om zo je hond te verliezen. Heel veel sterkte voor de eigenaresse
Ik heb de petitie getekend.
Ik heb de petitie getekend.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

-
Bobby
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Er zijn dus wel zeker duidelijke maatregelen, alleen zijn er mensen die zich daar niet aan houden. Even gekopieerd van http://www.toerismevelsen.nl" onclick="window.open(this.href);return false; waarbij ik enkele delen in het rood heb gearceerd.:sterredag schreef: En nee ik vind dat iedereen met elkaar rekening moet houden en dat iedereen zijn eigen hobby heeft en uit moeten kunnen oefenen, dus ik teken geen petitie tegen het geheel verbieden. Ik zie liever een oplossing voor alle partijen. En omdat iemand een hondenbezitster is, hoef ik het toch niet helemaal eens te zijn met diegene.
Een petitie tegen betere maatregelen e.d. zou ik wel tekenen.
Kitebuggy
Het brede strand van IJmuiden aan Zee en IJmuiderslag is uitermate geschikt voor (kite)buggyrijden. Het buggyrijden is toegestaan in zone 3. De lengte van zone 3 is ongeveer 600 tot 700 meter. Langs de vloedlijn is het verplicht een strook van ongeveer 40 meter vrij te houden voor wandelaars en hulpdiensten. Ook in de buurt van de duinen is het niet toegestaan om met de buggy te rijden. Hoewel strandwandelaars gewaarschuwd worden dat ze in een gebied wandelen waar gevliegerd en gebuggied kan worden, blijven ze altijd voorrang houden op de buggyrijders. Met de Buggyclub Holland heeft de gemeente Velsen afspraken gemaakt i.v.m. het waarborgen van de veiligheid op het strand. Kijk op de website van de buggyclub holland voor meer specifieke informatie over de mogelijkheden in IJmuiden.
-
Strega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver
Ik vraag me af of ze nog iets gehoord heeft van die buggier?
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
- Nonsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull terrier en Chinese naakthond
- Contacteer:
Verschrikkelijk om zo je hond te verliezen.. Ik wens haar dan ook alle sterkte toe..
Heb dus ook getekend.. Ik vind het heel jammer dat die mensen zich niet aan de regels houden, dan moeten ze maar helemaal weg.. Vind het ook altijd heel irritand als je in een losloop gebied loopt en er ineens super hard een mountainbiker aan komt..
Heb dus ook getekend.. Ik vind het heel jammer dat die mensen zich niet aan de regels houden, dan moeten ze maar helemaal weg.. Vind het ook altijd heel irritand als je in een losloop gebied loopt en er ineens super hard een mountainbiker aan komt..
Dieren zijn vrienden voor het leven, laten wij mensen dat ook voor hun zijn!

www.nonsyszoo.come2me.nl
www.nonsyschins.come2me.nl

www.nonsyszoo.come2me.nl
www.nonsyschins.come2me.nl
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Ze heeft aangegeven dat ze pas Dinsdag contact met hem wil, nu kan ze dit begrijpeijk nog niet op brengen.Strega schreef:Ik vraag me af of ze nog iets gehoord heeft van die buggier?
De kiter zit met een hersenschudding en een gebroken arm thuis.
Het byzarre is dat ze geen aangifte kan/mag doen omdat die 40 meter vanaf de vloedlijn waar hun niet mogen komen, niet in de APV(algemeen plaatselijke verordening genoemd wordt) is opgenomen, dit staat wel op de site van de gemeente dus daar ga ze morgen bij de gemeente aankloppen waarom dit zo is.

- Liesbeth
- Zeer actief
Hoewel ik daar nog nooit geweest ben en de situatie daar dus niet ken, heb ik wel getekend.
Als men niet goedschiks wil luisteren en de regels aan zijn/haar laars lapt, dan moet het maar zo.
Overigens mag van mij iedereen zijn hobby (ook op het strand) uitoefenen, maar dan moet je je wel aan de regels houden.
Als men niet goedschiks wil luisteren en de regels aan zijn/haar laars lapt, dan moet het maar zo.
Overigens mag van mij iedereen zijn hobby (ook op het strand) uitoefenen, maar dan moet je je wel aan de regels houden.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Ramona25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennenhond
Op de foto is in ieder geval duidelijk te zien dat ze er meerdere malen gereden hebben.. ben benieuwd wat ze zeggen bij de gemeente. En trouwens.. wat als er een mens was doodgereden, hadden er dan wel stappen gemaakt kunnen worden? Die kans was net zo groot..->Chanty<- schreef:Ze heeft aangegeven dat ze pas Dinsdag contact met hem wil, nu kan ze dit begrijpeijk nog niet op brengen.Strega schreef:Ik vraag me af of ze nog iets gehoord heeft van die buggier?
De kiter zit met een hersenschudding en een gebroken arm thuis.
Het byzarre is dat ze geen aangifte kan/mag doen omdat die 40 meter vanaf de vloedlijn waar hun niet mogen komen, niet in de APV(algemeen plaatselijke verordening genoemd wordt) is opgenomen, dit staat wel op de site van de gemeente dus daar ga ze morgen bij de gemeente aankloppen waarom dit zo is.
Laatst gewijzigd door Ramona25 op 06 feb 2011 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- Elvira
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
- Contacteer:
Van de week was er op het Belgische nieuws dat er een Kit verbod is boven een bepaalde windsnelheid, aangezien er afgelopen zomer 2 omgekomen zijn in België. Ik vind dat als je dit toe staat, het toch normaal lijkt dat er beperking op zit, zodat ze niet met 100 km/uur over het strand kunnen racen. Dat gaat toch niet in een drukbevolkt land als Nederland.