Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Castratie

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Castratie

Ongelezen bericht door laeken »

Wil de hond schreef:
laeken schreef:Als je inhoudelijk in wil gaan op wat ik zeg dan hoor ik het wel. :E:
Ik heb echt helemaal geen trek in het uitentreuren doorzagen met iemand over zijn zwaar overtrokken stellingen die bovendien blijk geven van een ernstig gebrek aan realiteitsbesef.

Da´s in dit geval net zoiets als dat ik niet met Jehova-getuigen in discussie ga. :ok:
Stel je niet zo aan joh. Prima als je niet wil discussiëren maar laat mij als persoon daar buiten. Je hoeft niet op mij te reageren. Denk je nu echt dat ik niet door heb waarom je dit doet? Toen ik bij jou in Spanje was was je overigens nog tegen castreren zover ik me herinner. :denken: Maargoed. Ook dat heeft niks met deze discussie te maken.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Rebble schreef:
laeken schreef: Ik ben daarin gewoon anders. Ik heb jaren in een huis met 12 andere studenten niks anders gedaan dan zo discussieren. De vrienden die ik daar nog steeds van ken doen dat nog steeds. We pakken een glas wijn en gaan tot 06:00 uur door. Heerlijk! Ik vind dit gewoon leuk. Sommige mensen vinden het ook leuk en dan onstaan er toch wat hevigere discussies met wat meer pit en stelling. Ik hou ervan.
Maar ik vind het nogal een verschil om een goede discussie te voeren 'in het echt met z'n allen op de bank' of op een forum. Hier komen en gaan mensen, mensen haken in als de discussie al een eind op gang is en hebben geen zin om terug te lezen, ze hebben geen zin/tijd om ellenlange lappen tekst te lezen, iemand die heel goed is in spreken kan op schrift mss niet altijd even duidelijk zijn. Jij voert graag discussies met mensen die je al jaren kent, dat is ook behoorlijk anders dan hier discussieren waar mensen tussen zitten die zich gister pas hebben aangemeld. Het verandert jou mening niet maar wel hoe de discussie gevoerd wordt.
Ik heb op 3 verschillende fora gezeten waar op alle 3 heftige discussies gevoerd werden en op elk forum verlopen ze hetzelfde. Ik hou ook wel van een discussie maar op het moment dat het hakketakken wordt (meestal door beide partijen) ben ik er wel klaar mee. Soms ook niet maar dan ben ik gewoon recalcitrant die dag :engel:
Als de tekst over de inhoud gaat is het leuk. Lijkt mij ook niks aan om lappen tekst te lezen over wat andere mensen menen te weten en te vinden over mij als ik stelling neem om een discussie uit te lokken. Ikzelf heb niet eens zin om dat te lezen. Ik blijf het gewoon proberen. Ik ken toch niemand die moeilijk doet in het dagelijks leven en de mensen die ik ken in het dagelijks leven doen nooit moeilijk. Het is en blijft gewoon een forum en over hoe het daar loopt maak ik me niet druk. Ik hoop gewoon dat er ooit iemand opstaat die mij gaat overtuigen van castratie. Dat is waar ik op wacht en hoop :ok:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Nanna schreef:
laeken schreef: Ik wist helemaal niet dat jij trainde met je newfoundlander? Wat leuk, wat deed je met hem? Elke dag zwemmen? Reddingshondentraining? Lekker elke dag naar het strand?
Hij liep naast de fiets, zwom en maakte boswandelingen. Heeft ook reddingshondentraining gedaan bij de NNFC waarbij hij levende slachtoffers uit het water haalde ;-)
Dus ja, ik deed zat met hem. Meer dan gedaan wordt met de meeste Newfoundlanders, in ieder geval. :19:

nee joh, dat deed jij allemaal niet :neenee:
laeken
Zeer actief

Nanna schreef:
laeken schreef: Ik wist helemaal niet dat jij trainde met je newfoundlander? Wat leuk, wat deed je met hem? Elke dag zwemmen? Reddingshondentraining? Lekker elke dag naar het strand?
Hij liep naast de fiets, zwom en maakte boswandelingen. Heeft ook reddingshondentraining gedaan bij de NNFC waarbij hij levende slachtoffers uit het water haalde ;-)
Dus ja, ik deed zat met hem. Meer dan gedaan wordt met de meeste Newfoundlanders, in ieder geval. :19:
Nou, dat vind ik frappant. Deed je dat toen hij oversekst raakte of daarvoor? Of beweer je stellig dat er voorgeprogrammeerde oversekste honden geboren worden die maar aan 1 ding denken en die dus al beter met 8 weken gecastreerd hadden kunnen worden?
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Gezellig. :jocolor:
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Ik ben niet tegen castratie, nooit geweest ook, ik heb zelf één gecastreerde en één niet-gecastreerde reu.

Ook ben ik niet voor castratie.

Ik vind het in sommige situaties echter een eenvoudigweg niet te vermijden ingreep.

Ik ben er van overtuigd dat het voor veel reuen veel beter is om gecastreerd door het leven te gaan.

In mijn werk geef ik met enige regelmaat het advies om te castreren, maar hierbij gaat het nog niet eens om 1 op de 10 reuen. Dat zijn de gevallen waarin het overduidelijk is dat "de ballen er af moeten" voor het welzijn van de hond.
laeken
Zeer actief

Uitzonderingen hebben normaal gesproken niets te maken met de regel en als dat aangevoerd wordt om de regel te weerleggen is dat een non-argument. Het gaat erom dat iets normaal gesproken om een bepaalde reden gebeurd. Als de regel ineens is dat reuen oversekst zijn dan hoor ik het graag want die regel kende ik nog niet. :wink: Volgens mij is de regel nog steeds dat de meeste honden geen leven hebben en dus lastig worden als ze hun ruimte eisen als ze een loopse teef ruiken. En laat ik het daar nu over hebben,
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Wil de hond schreef:Ik ben niet tegen castratie, nooit geweest ook, ik heb zelf één gecastreerde en één niet-gecastreerde reu.

Ook ben ik niet voor castratie.

Ik vind het in sommige situaties echter een eenvoudigweg niet te vermijden ingreep.

Ik ben er van overtuigd dat het voor veel reuen veel beter is om gecastreerd door het leven te gaan.

In mijn werk geef ik met enige regelmaat het advies om te castreren, maar hierbij gaat het nog niet eens om 1 op de 10 reuen. Dat zijn de gevallen waarin het overduidelijk is dat "de ballen er af moeten" voor het welzijn van de hond.
Bij dat deel begin ik dus ook hard na te denken intussen, want ik denk het misschien ook.
Je kan een reu koste wat kost intact willen houden, maar is het voor de reu zelf wel altijd even leuk? Is het voor sommige reuen niet veel fijner om verlost te zijn van een overschot aan testosteron en hysterisch gedrag?
Want wat hebben ze er in feite aan om zo opgefokt te zijn, helemaal niets :oeps:

En gaat het nu om 2 x per jaar 5 dagen enige opgewondenheid, nou goed, daar valt voor iedereen wel mee te leven. Maar slapen, eten en drinken ze niet meer, slaap je zelf niet 5 dagen achter elkaar door gejank, dan wordt het een ander verhaal.
Of bij mijn reu, die buiten blijkbaar ziet als een slagveld vol testosteron waar uit ieder hoekje en gaatje een reu kan komen en hij daarop voorbereid moet zijn en sowieso al moet laten zien dat er met hem niet te sollen valt? Ik ben werkelijk bang dat hij eens de verkeerde treft, hij heeft al eens tegenover een Rottweilerreu gestaan met zijn grote smoel.
Ik weet het niet, maar zo langzamerhand vraag ik me wel af of het eerlijk is t.o.v. de reu om altijd tégen castratie te zijn.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Ik zie nou niemand zeggen dat hij al starend in de hoek stond,al lopend rijbewegingen aan het maken was,echt totaal de kluts kwijt was ,nou ga ik mij nog meer zorgen maken :jank:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik ben ook absoluut niet voor castratie, liever niet nee, maar het is ook niet zo, dat ik vind, dat een gecastreerde hond minder hond is, zielig is of wat dan ook, soms zelfs in tegen deel.
ik heb zelf 2 gecastreerde reuen, 1 daarvan had achteraf zijn ballen mogen houden, maar goed, dat was toen gewoon niet mogelijk, de ander? nee, ik heb geen spijt, voor hem en voor mij veel leefbaarder.. en ja, de keuze was vooral voor mijzelf, was hij vruchtbaar geweest, had ik het niet gedaan.. dan hadden die dingen iig nog 1 positief nut :engel: :engel: , maar goed, dat was niet zo, dus waarom dan aanmodderen en het mij en hem alleen maar lastig maken?
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Nanna schreef:
Pepie schreef:Ik zie nou niemand zeggen dat hij al starend in de hoek stond,al lopend rijbewegingen aan het maken was,echt totaal de kluts kwijt was ,nou ga ik mij nog meer zorgen maken :jank:
Nou Jaap, biecht maar op :mrgreen: Sta jij weleens starend in de hoek rijbewegingen te maken? :lol1:
:smile: trut
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Caro. schreef:
Wil de hond schreef:Ik ben er van overtuigd dat het voor veel reuen veel beter is om gecastreerd door het leven te gaan.
Bij dat deel begin ik dus ook hard na te denken intussen, want ik denk het misschien ook.

Je kan een reu koste wat kost intact willen houden, maar is het voor de reu zelf wel altijd even leuk? Is het voor sommige reuen niet veel fijner om verlost te zijn van een overschot aan testosteron en hysterisch gedrag?
Want wat hebben ze er in feite aan om zo opgefokt te zijn, helemaal niets :oeps:
Ik begrijp eerlijk gezegd niet goed waarom Puchu nog niet aan een proef-periode met Suprelorin is begonnen. :wink:

Met een beetje mazzel knapt hij en jullie leven er enorm van op en kun je met een veel geruster hart de ballen op het blok leggen en de bijl er doorheen jassen. :D

Blijkt hij echter niet goed op de Suprelorin te reageren dan is er niets verloren.

Mocht je hem uiteindelijk echt willen castreren dan is het een kwestie van afwegen, wat weegt zwaarder, de ballen, of het geestelijke welzijn van hond en baas?

Er is een kans op nadelen, maar niet alleen in het geval van opereren, in het geval van doorgaan zoals het nu gaat zijn die er ook. De nadelen in het geval van niet-castreren zijn nu al erg groot, de mogelijkheid dat deze nadelen in de loop van de tijd steeds erger worden is reëel. De kans op nadelen bij niet-castreren zijn nmm veel kleiner.

Houdt ook in gedachten dat de ongewenste invloed van "de ballen" op het gedrag, op het wezen van de hond, veel verder gaat dan het alleen maar overdreven willen dekken en volledig van slag raken als er (mogelijk) sprake is van een loopse teef in de buurt.

Was het maar zo simpel.
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Wil de hond schreef: Houdt ook in gedachten dat de ongewenste invloed van "de ballen" op het gedrag, op het wezen van de hond, veel verder gaat dan het alleen maar overdreven willen dekken en volledig van slag raken als er (mogelijk) sprake is van een loopse teef in de buurt.

Was het maar zo simpel.
Inderdaad. Als je zelf niet echt een machoreu hebt dan is het niet prettig wandelen als hij puur vanwege het hebben van ballen vaak op z'n flikker krijgt van andere intacte reuen. Kan hij nog zo keurig ontwijken, kunnen we nog zo keurig weglopen, kan hij nog zoveel aandacht voor mij hebben, als zo'n opgefokt typje je maar blijft volgen om een punt te maken dan heb ik er snel geen lol meer in. Hades ook niet trouwens. Genoeg bazen van intacte reuen die dat allemaal volstrekt normaal vinden 'want het zijn reuen onder elkaar'. Flikker toch een eind op, ik hoef m'n hond niet geperforeerd te hebben alleen maar omdat andere reuen een probleem met zijn ballen hebben.
Dat vind ik oneindig veel irritanter dan gekwijl, gepiep en geschuimbek.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

Wil de hond schreef:Allemaal leuk en aardig,

Maar het is een feit dat er honden zijn die meer en andere die minder last hebben van "de hormonen".

Bovendien is het beter om ook de individuele omstandigheden van elke hond én diens eigenaar(s) in overweging te nemen, als je het hebt over wat het beste is.

:ok:
Ήυs

Caro. schreef:
massam schreef:
lieke schreef:
Ja maar het castreren van reuen is natuurlijk véél erger dan het castreren van teven :roll: .
Ik word er ook een beetje moe van dat de discussie alleen maar gaat over reuen. Dat de ingreep bij teven veel groter is en als operatie veel ingrijpender is maakt niet uit. De reu moet intact blijven, over het snijden in een (gezonde) teef wordt niet gesproken.

oh shit.. heb ik weer... :N:

het hele topic niet gevolgd maar ik werk fulltime en mijn beide honden zijn gecastreerd :N:

ik kan u vertellen dat ze er allebei gelukkiger van geworden zijn maar dat telt zeker niet
Ik heb het hele topic ook niet gevolgd :N: maar even doorgaan op je laatste zin.... ik vraag me soms werkelijk af voor wie ik Puchu niet castreer: voor hem of voor mij? Ik vind het namelijk vreselijk, zowel die prachtige ballen eraf als de narcose.
Maar Puchu verandert van een super relaxte makkelijk hond in een tot het hysterische af alerte hond zodra hij de drempel van de deur overgaat. In de polder kan hij het overzien en loopt hij nog wel relaxed, maar in de buurt dus absoluut niet.
En natuurlijk zal een deel daarvan bij mij liggen en was hij wellicht bij een andere baas niet zo, maar ja.... hij zit bij mij en gaat ook nooit meer weg. Daarnaast betwijfel ik een deel van mijn vorige zin, want ik geloof dat ik toch wel meer kennis heb dan de gemiddelde hondenbezitter, maar wat ik ook probeer, zijn staart gaat van relaxt naar standje zo hoog mogelijk zodra hij de drempel overgaat.

Nu kan ik best leven hiermee zolang het gaat om de rondjes in de buurt. Thuis is hij een geweldige hond, als hij los kan in rustig gebied ook. Dus tja....

Maar goed, straks is Puchu alleen. Kaya is al 9 jaar, daar mogen we iedere maand blij mee zijn dat ze er nog is. Nu heeft hij nog een hondenmaatje, maar straks? Hij kan niet los in de buurt, want hij kan met de meeste reuen niet. Hij vermoord ze niet hoor, maar is veel te geobsedeerd erdoor en hij komt nog eens de verkeerde tegen die zijn dominante houding en grote smoel niet pikt.

Dus dan vraag ik me af of Puchu zelf er niet beter door zou worden, zijn leventje? Wellicht wordt hij relaxter, kan hij wat optrekken met andere honden doordat hij niet helemaal geobsedeerd is van die reu die 10 minuten geleden langs is gelopen.
Zelfs bij de geur van zijn 'vijanden' raakt hij al compleet over de zeik.

En ja, nogmaals ik weet het, misschien krijgt een ander het onder controle, maar ik ben die ander niet. Ik werk er keihard aan al 3 jaar en het enige wat het opgeleverd heeft, is dat hij niet meer compleet uit zijn plaat gaat. Maar de stress die het hem zelf oplevert, die is gebleven.
Ik heb er van de week weer over nagedacht om eens de uitwerking van het implantaat te bekijken.... maar dan krabbel ik weer terug, want tja áls dat wat oplevert dan wil Pieter hem gecastreerd hebben en ik moet er niet aan denken.
Maar of dát nu zo eerlijk is t.o.v. de hond zelf?? :19:
En ik heb dus niks of weinig tegen castratie hoor, alleen bij mijn eigen hond vind ik het heel erg om die ballen eraf te laten halen.
Ik heb precies hetzelfde.. Ook een keer een afspraak voor chemische castratie gemaakt, maar toch weer afgebeld. Ik vind zijn ballen ook erg belangrijk, ik kan gewoon geen keuze maken.
Ήυs

Hilde schreef:
laeken schreef:En om het commentaar voor te zijn. Kijk eens om je heen op het forum. Als je ziet wie er intacte honden hebben en wie niet dan zie je eigenlijk ook meteen wie elke dag met de honden los naar het bos gaan, op hondensport zitten, hun honden trainen en dus de mensen die gewoon veel tijd aan de honden besteden. En als je dan ziet wie er klagen over hun reuen dan zijn dat altijd mensen die niks met hun honden lijken te doen, ze aangelijnd wat rond laten stappen in de buurt en die honden maken dan de grootste problemen. Duh, wat wil je dan?
Ben ik niet met je eens. Ik denk niet dat reuen alleen maar 'lastig' gedrag veroorzaken omdat ze zich vervelen. Aan mijn eigen intacte reu merk ik dat als ik hem een paar dagen wat minder geef, hij inderdaad een irritantje wordt, maar ook op dagen dat hij genoeg krijgt kan hij zich irritant gedragen. De sleutel tot 'goed gedrag' lijkt mij niet alleen maar veel met je hond doen.

:80:

Ben ik het ook echt helemaal niet mee eens. Had dit stukje ook even gemist. Ik ga elkedag een half uur fietsen met Fodor en/of 2 uur lopen, rennen met hem zodat hij die energie eruit kan gooien, maar dan blijft het buiten nogsteeds een probleem, of hij nou voldoening heeft of niet.
Ήυs

laeken schreef:
Inge O schreef:
laeken schreef:Ik licht het toe moet voorbeelden van dierentuindieren. Die maken dat ik nog meer geloof in wat ik denk. Wat is daar mis mee?
daar is mis mee dat ook dat geen feit is maar jouw interpretatie want er zijn net zoveel dieren die in gevangenschap helemaal apathisch worden en zich zelfs niet meer willen voortplanten dus die sexuele obsessie is zeker geen wetmatigheid, verre van.
Ja, maar wat heeft dat met oversekste honden te maken? Ik ben overtuigd van deze mening en ik ga er niet over in discussie want ik verander mijn mening toch niet. :wink: Ik wil best over het onderwerp discussieren maar niet met het doel mijn mening als niet geldig weg te zetten. Hij is wel geldig voor mij en ik denk zelfs dat het gewoon zo is. Ik heb die mening nl niet voor niks. Die is gebaseerd op ervaring, studie en observatie. Simpel. :wink: Dat er dieren niet meer met seks bezig zijn klopt. Sommige dieren willen niet voortplanten in gevangenschap. Maar de regel is toch wel dat als je 2 kipjes en 1 haan in een klein hokje zet er nogal wat problemen komen. Zet je ze los op je erf en geef je ze een goed leven dan is er niks aan de hand. Er zijn zelfs honden die hun baasjes willen verkrachten. Dat ligt echt wel ergens aan hoor. :smile: Dat zit niet in de hond zoals mensen het nu willen laten overkomen. Ik wil wel een keer een reu in huis halen die oversekst is. Mag iemand komen brengen en ik garandeer je dat die na een week niet meer oversekst is. :ok: A mijn honden leren hem dat wel af en B ik ga er leuke dingen mee doen en wat opvoeding in steken en dan is de rest ook weg. Wedden? En als ik hem leuk vind mag je hem ook hier laten :E: :F:

Mijn vorige hond was een oversekste JR. Die zat 10 uur per dag alleen. Na 3 dagen bij mij ging hij ineens helemaal niet meer overal op rijden en was het ineens een doodnormale hond. Hij werd herplaatst om die reden. Moet je nagaan.

:I: Mag ik je handtekening? Ik ben fan van je.. je bent zó fantastisch!
Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Mekkie »

djow schreef:
Caro. schreef:
En ja, nogmaals ik weet het, misschien krijgt een ander het onder controle, maar ik ben die ander niet. Ik werk er keihard aan al 3 jaar en het enige wat het opgeleverd heeft, is dat hij niet meer compleet uit zijn plaat gaat. Maar de stress die het hem zelf oplevert, die is gebleven.
Ik heb er van de week weer over nagedacht om eens de uitwerking van het implantaat te bekijken.... maar dan krabbel ik weer terug, want tja áls dat wat oplevert dan wil Pieter hem gecastreerd hebben en ik moet er niet aan denken.
En ik heb dus niks of weinig tegen castratie hoor, alleen bij mijn eigen hond vind ik het heel erg om die ballen eraf te laten halen.
Ik heb precies hetzelfde.. Ook een keer een afspraak voor chemische castratie gemaakt, maar toch weer afgebeld. Ik vind zijn ballen ook erg belangrijk, ik kan gewoon geen keuze maken.
Ik snap werkelijk waar niet wat jullie nou moeilijk zitten te doen...

Caro. Je hebt 3 JAAR, min of meer voor niks, alle moeite in je hond gestoken om hem relaxer te krijgen en nu durf je geen implantaat te laten zetten omdat dat misschien wel helpt??
Vind je dan die ballen zoveel belangrijker dan de mogelijke ontspannenheid in je hond?

Het enige waar ik me druk over zou kunnen maken is dat castratie het omgekeerde effect heeft, dus dat hij nog meer uit zou gaan vallen..
Maar dat kan je imo redelijk testen met een implantaat.
Afbeelding
Ήυs

laeken schreef:
lieke schreef:
Inge O schreef: dit ís toch ook geen discussiëren meer :roll: ?
Heb je ook al weer gelijk in. Stom dat ik nog de moeite doe om een antwoord te geven op Marc's postings :oohja: .
Ah, de inhoud is weer op de achtergrond geraakt? Zonde, maargoed. :wink: Ik mis het echt hoor, stevige inhoudelijke discussies die niet persoonlijk worden gemaakt. :ok:
Dit vind ik echt bizar dat jij dat schrijft, als er iemand is die iets persoonlijk maakt, als meneer zijn zit niet krijgt ben jij het wel.
Ήυs

Wil de hond schreef:
laeken schreef:Als je inhoudelijk in wil gaan op wat ik zeg dan hoor ik het wel. :E:
Ik heb echt helemaal geen trek in het uitentreuren doorzagen met iemand over zijn zwaar overtrokken stellingen die bovendien blijk geven van een ernstig gebrek aan realiteitsbesef.

Da´s in dit geval net zoiets als dat ik niet met Jehova-getuigen in discussie ga. :ok:
:F:
Ήυs

Zo, bij gelezen. Ga maar weer verder hoor :ok: :mrgreen:
(Ik heb geen mening, zit in het zelfde schuitje als Caro. :N: )
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

lieke schreef: Zoals jij het stelt ligt het helemaal aan de baas en jij stelt jezelf voor als een tweede Cesar Milan 'die het wel even zal oplossen'?
Waarbij CM dan een fanatiek voorstander van castratie is :engel:
laeken
Zeer actief

Oh god, heb je haar weer met haar kruistocht. :19: :piew:

Je hond zit in het schuitje van jouw keuzes Djow. :wink: Niet andersom. Het is geen witte golden en dat had je ook gewoon kunnen weten.
Afbeelding
Ήυs

Ennath schreef:
lieke schreef: Zoals jij het stelt ligt het helemaal aan de baas en jij stelt jezelf voor als een tweede Cesar Milan 'die het wel even zal oplossen'?
Waarbij CM dan een fanatiek voorstander van castratie is :engel:
:smile:
Ήυs

laeken schreef:Oh god, heb je haar weer met haar kruistocht. :19: :piew:

Je hond zit in het schuitje van jouw keuzes Djow. :wink: Niet andersom. Het is geen witte golden en dat had je ook gewoon kunnen weten.
http://www.youtube.com/watch?v=29Q_o7hl5yM
laeken
Zeer actief

Ik vraag me af wat je wil bereiken met je kinderachtige gedoe Djow. :denken: Je loopt me het halve forum achterna en lijkt wel een kleuter. :piew: En dat alleen maar omdat ik niet meega in de castratie van je hond. :oeps: Vorige maand zij je nog dat je dat helemaal niet van plan was omdat je het commentaar niet trok. Nu heb je medestanders en blaas je weer heel hoog van de toren. Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand zo hard goedkeuring nodig heeft om zelf beslissingen te maken. Sorry, dat is toch gewoon zielig te noemen? :U:

Als jij je hond nou gewoon eens castreert dan ben je een grote meid. Als je er alleen over loopt te zagen maand in maand uit ben je een kleuter die zelf geen beslissingen kan nemen. Volgens mij heb jij al meer dan 1000 berichten besteed aan het vragen om goedkeuring voor die castratie. Dat is werkelijk niet normaal meer hoor. :wink:

Hak die knoop gewoon door. Jeetje.... :roll:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Mekkie schreef:
djow schreef:
Caro. schreef:
Ik snap werkelijk waar niet wat jullie nou moeilijk zitten te doen...

Caro. Je hebt 3 JAAR, min of meer voor niks, alle moeite in je hond gestoken om hem relaxer te krijgen en nu durf je geen implantaat te laten zetten omdat dat misschien wel helpt??
Vind je dan die ballen zoveel belangrijker dan de mogelijke ontspannenheid in je hond?

Het enige waar ik me druk over zou kunnen maken is dat castratie het omgekeerde effect heeft, dus dat hij nog meer uit zou gaan vallen..
Maar dat kan je imo redelijk testen met een implantaat.
Precies op dat punt ben ik nu wel beland dat ik me dus idd begin af te vragen of dit fair is t.o.v. Puchu.
Voor mezelf vind ik zijn ballen erg belangrijk (vraag me niet precies waarom hoor, maar ik vind ze gewoon prachtig). Voor mij hoeft een (chemische) castratie dus niet, want die rondjes in de buurt overleef ik wel en waar hebben we het dan over? Over een uur per dag ofzo.
Daarnaast is hij een geweldige hond met maar één probleem en dat zijn andere reuen. Moet een hond nu echt perfect zijn? Nee, van mij niet.

Maar hoe zit het dus met Puchu zelf? Zou hij niet liever relaxter zijn, rustiger kunnen lopen buiten, niet het idee hebben dat het één groot slagveld is 'eten of gegeten worden'? Zou hij niet liever ook in het park lopen, wat rennen met teefjes en niet compleet over de zeik gaan als hij dan een reu ziet? (mits dat wel mogelijk is met chemische castratie hoor).
Straks is hij alleen als Kaya er niet meer is, er komt geen hond meer bij door diverse omstandigheden. Maar alleen betekent bijna echt alleen voor Puchu vanwege zijn intolerantie naar reuen.

Dus inderdaad zit ik nu op de vraag wat het beste voor Puchu zelf is.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ήυs

laeken schreef:Ik vraag me af wat je wil bereiken met je kinderachtige gedoe Djow. :denken: Je loopt me het halve forum achterna en lijkt wel een kleuter. :piew: En dat alleen maar omdat ik niet meega in de castratie van je hond. :oeps: Vorige maand zij je nog dat je dat helemaal niet van plan was omdat je het commentaar niet trok. Nu heb je medestanders en blaas je weer heel hoog van de toren. Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand zo hard goedkeuring nodig heeft om zelf beslissingen te maken. Sorry, dat is toch gewoon zielig te noemen? :U:

Als jij je hond nou gewoon eens castreert dan ben je een grote meid. Als je er alleen over loopt te zagen maand in maand uit ben je een kleuter die zelf geen beslissingen kan nemen. Volgens mij heb jij al meer dan 1000 berichten besteed aan het vragen om goedkeuring voor die castratie. Dat is werkelijk niet normaal meer hoor. :wink:

Nee hoor, ben alleen maar blij dat ik niet de enige was die problemen heeft met de manier waarop jij je mening formuleert, ik heb een serieuze discussie met jou gevoerd, maar jij maakt het juist zo persoonlijk om je mening door te drammen, ik snap echt niet waarom je nu zo gepikeerd bent omdat mensen het persoonlijk maken, dat heb je toch echt aan jezelf te danken. Ik ben ook stont irritant af en toe hoe ik mijn meningen formuleer, maar gelukkig weet ik dat wel ven mijzelf en probeer ik daar aan te werken.

En sorry, maar nadat je geroepen hebt dat ik niks met mijn hond doe, niet van hem hou en hem beter kan herplaatsen omdat hij het zo slecht heeft bij mij (over persoonlijk gesproken) kan ik jou niet meer serieus nemen en gedraag ik me naar jou inderdaad ontzettend kinderachtig.

Ik loop je overigens niet achter na, je zit in mijn topics :F:

Mijn mening is gewoon nogsteeds hetzelfde, ik ga hem niet castreren, maar blijf er over twijfelen, net als Caro. En ja ik heb meningen en goedkeuringen en andere gedachten nodig hierover om mijn besluit te maken. Ik vind het in deze situatie dan wel weer belangrijk wat andere denken omdat ik het een grote ingreep vind, en dan ook 100% zeker moet zijn, en dat ben ik nogsteeds niet. Dus vind ik verschillende meningen en conclusies beangrijk om mijn uiteindelijk besluit te maken.

Of jij dat gestoord vindt of niet, ik doe graag veel kennis op voordat ik iets onderneem.
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Caro. schreef: Dus inderdaad zit ik nu op de vraag wat het beste voor Puchu zelf is.
IK zou hem chemisch castreren, wat heet IK zou hem waarschijnlijk gewoon castreren.
-maar ik ben dan ook geen überhonden baas-
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

djow schreef:
laeken schreef:Ik vraag me af wat je wil bereiken met je kinderachtige gedoe Djow. :denken: Je loopt me het halve forum achterna en lijkt wel een kleuter. :piew: En dat alleen maar omdat ik niet meega in de castratie van je hond. :oeps: Vorige maand zij je nog dat je dat helemaal niet van plan was omdat je het commentaar niet trok. Nu heb je medestanders en blaas je weer heel hoog van de toren. Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand zo hard goedkeuring nodig heeft om zelf beslissingen te maken. Sorry, dat is toch gewoon zielig te noemen? :U:

Nee hoor, ben alleen maar blij dat ik niet de enige was die problemen heeft met de manier waarop jij je mening formuleert, ik heb een serieuze discussie met jou gevoerd, maar jij maakt het juist zo persoonlijk om je mening door te drammen, ik snap echt niet waarom je nu zo gepikeerd bent omdat mensen het persoonlijk maken, dat heb je toch echt aan jezelf te danken. Ik ben ook stont irritant af en toe hoe ik mijn meningen formuleer, maar gelukkig weet ik dat wel ven mijzelf en probeer ik daar aan te werken.

En sorry, maar nadat je geroepen hebt dat ik niks met mijn hond doe, niet van hem hou en hem beter kan herplaatsen omdat hij het zo slecht heeft bij mij (over persoonlijk gesproken) kan ik jou niet meer serieus nemen en gedraag ik me naar jou inderdaad ontzettend kinderachtig.

Ik loop je overigens niet achter na, je zit in mijn topics :F:

Mijn mening is gewoon nogsteeds hetzelfde, ik ga hem niet castreren, maar blijf er over twijfelen, net als Caro. En ja ik heb meningen en goedkeuringen en andere gedachten nodig hierover om mijn besluit te maken. Ik vind het in deze situatie dan wel weer belangrijk wat andere denken omdat ik het een grote ingreep vind, en dan ook 100% zeker moet zijn, en dat ben ik nogsteeds niet. Dus vind ik verschillende meningen en conclusies beangrijk om mijn uiteindelijk besluit te maken.

Of jij dat gestoord vindt of niet, ik doe graag veel kennis op voordat ik iets onderneem.
Ik wil me niet mengen in een persoonlijke ruzie, maar als ik voor mezelf spreek, dan vind ik het wel fijn om hierover van gedachte te wisselen.
Uiteindelijk beslis ik zelf, een jaar geleden zeiden ook al mensen 'castreren' en anderen weer 'niet castreren'. Maar het is een hondenforum, dus vind ik het niet zo vreemd dat je over sommige dingen wat meer wilt weten, meningen wilt horen of soms het voor jezelf helder krijgen door het op te schrijven en erover te praten.
Ik zit er echt mee, het ene moment denk ik 'nu maak ik een afspraak voor het implantaat' en een uur later wil ik het echt niet.
Afbeelding
A good dog never dies...

Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”