Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pientje is loops

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Chihuahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Aantal honden: 8

Re: Pientje is loops

Ongelezen bericht door Chihuahua »

herejede schreef:
Chihuahua schreef:
Amy schreef:Uren zijn buiten tarief gewoon absurd bij sommige dierenartsen, als hij dat midden in de nacht heeft betaald, fine geloof ik best :denken: Ik heb voor wat 11 hechtingen voor 8uur 's ochtends ook 300 euro neergeteld voor 15min OK.. En mijn DA is relatief goedkoop!

Om je daar druk over te maken is wel ERG onzinnig hoor.. maar om die entingen en z'n 800 keizersnede eruit te halen is 600 euro per pup wel wat overdreven :pffff:
Ik maak me daar puur druk om omdat hij dat waarschijnlijk als excuus wil gebruiken om de prijs op te drijven, ik vind het gewoon van de zotte zo'n bedrag voor kruisingen :piew:
tuurlijk en 1500 euro of meer, is wel heeel normaal voor een chi met boom :roll: nee dan verdien je pas
Haha, nou dat zijn alvast niet mijn prijzen :mrgreen:
Chihuahua
Zeer actief

Oh, en verdienen? Ik heb zowat bijna allemaal honden uit het buitenland, dat aanzienlijk meer dan die 2 kruisingen die Frank heeft.
Dus om te beginnen ben ik al begonnen met dik investeren, en dan is rond de 1000 euro gemiddeld voor een pup met stamboom teveel :scratch:
Als ik minder rastypische heb gaan ze zelfs voor minder weg, afgelopen nest had ik er ook minder mooie tussen zitten dus die zijn voor 700/800 verkocht met stamboom :roll:
herejede
Zeer actief

Ongelezen bericht door herejede »

dus er zijn bij de chi geen vaste prijzen die ze hanteren, ik lees nl regelmatig dat er boven de 1500 euro gevraagd word
maar dat is dus per fokker verschillend, wel een verschil in prijzen dan zeg
Chihuahua
Zeer actief

herejede schreef:dus er zijn bij de chi geen vaste prijzen die ze hanteren, ik lees nl regelmatig dat er boven de 1500 euro gevraagd word
maar dat is dus per fokker verschillend, wel een verschil in prijzen dan zeg
Ja, ieder bepaald zijn prijs, er is geen richtprijs vanuit de NCC.
1500 is idd een normale prijs wat vaak gevraagd, maar ik vind dat best een fors bedrag.
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Chihuahua schreef:
Rosita Compagner schreef:
Chihuahua schreef:Die black and tan die ik hiervoor plaatste is zijn vader :LOL: :LOL: :LOL:
zeker meteen uit de fok gehaald omdat hij een pup gaf met maar 1 ingedaalde bal? Worden jouw honden eigenlijk op syringomyelia getest?
Moet ie daarvoor uit de fok? Omdat er 1 balletje in het liesje van zijn zoon zat? :scratch:
Nee, ik test mijn honden niet op Syringomyelia nee, waarom moet ik dat doen? Het komt voor ja, in Amerika bij die type's zoals Frank hier laat zien, met die smalle kleine kopjes.

En stenen gooien? Als je hier pak em beet 5/6 jaar meeschrijft en je gaat kortsnuiten fokken word je grif toegejuicht, en zijn die Ooohs en Aaahs niet aan te slepen, maar iemand die nieuw is moet meteen tot de grond worden afgebrand natuurlijk :E:
Dan een afwijking erbij halen die niet eens ter zake doet, om maar een nieuweling te kunnen bashen :roll:
wat hebben de kortsnuiten er weer mee te maken? :denken:
Daarbij , Is het onzin wat je uitkraamt want een groot deel van het forum is juist tègen het fokken van kortsnuiten.

Overigens, vind ik de reden die je opgeeft waarom je je hondjes niet op Syringomyelia laat testen, net zo zwak als de reden dat Frank zijn honden niet op patella laat testen.

Linda
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

herejede schreef:
frank-bobby schreef:
mon65 schreef:
Chihuahua schreef:Nou, ik moet je eerlijk zeggen dat ik dat dan erg vreemd vind, ik betaal 250 euro voor een keizersnede, ik denk dat ik bij een andere arts midden in de nacht ook hooguit 500 kwijt zou zijn.
Ze mogen echt niet zomaar vragen wat ze willen hoor.
Ik heb in mei 700 euro betaald voor een keizersnede bij mijn Mastiff (op zaterdag, dus weekeindtarief), dus waarom zou Frank geen 800 euro betaald kunnen hebben? Misschien moet je iets minder snel conclusies trekken!

Verder moet ik even kwijt dat ik me echt rot erger aan de reakties van bepaalde mensen op dit topic. Ik ken Frank niet, heb geen idee of hij goed is voor zijn dieren en ik ben niet op de hoogte van de verhalen die hier kennelijk de ronde doen. Ik zou ook geen nestje willen fokken op de manier waarop Frank het doet, maar is dat een reden om hem hier tot de grond toe af te branden? Ook bij de Mastiffs gebeuren zaken die ik anders zou doen. Gewoon met stamboomhonden (waarbij alle testen en onderzoeken zijn gedaan) en mensen die lid zijn van de rasvereniging en soms al jaren fokken. Dus ga nou niet vertellen dat Frank het zo slecht doet.

Over uiterlijk van een hondje valt te twisten, maar dat is persoonlijk. Iedereen moet vooral een hond nemen die hem/haar aanstaat. Gezondheidsonderzoeken vind ik wel belangrijk, maar zijn helaas geen garantie voor een gezond hondje. Degenen die hier het hardst schreeuwen zijn volgens mij geen haar beter dan Frank, het enige verschil is dat hun honden kennelijk wel een stamboom hebben, maar doen dus ook de gezondheidsonderzoeken niet (of niet allemaal).

Ik dacht dat een forum was bedoeld om kennis met elkaar te delen en informatie uit te wisselen. In mijn ogen komt het nu over alsof (bijna) iedereen probeert Frank te onthoofden. Aan de andere kant begrijp ik uit de reakties dat Frank deze "hetze" wel had kunnen verwachten, dus is het misschien niet slim geweest dit topic te starten.

edit: typo
natuurlijk had ik deze reactie,s van een paar forumleden verwacht maar die hele chihuahua ken ik niet
en de rest ook niet persoonlijk alleen tineke en alma heb ik 1 x gezien van misschien 1 uurtje
maar dit topic niet openen omdat er mensen zijn die het er niet mee eens zijn echt niet
er zullen ook vast mensen zijn die straks wel foto,s willen zien van de pups en willen weten hoe het gaat dan ga ik echt niet wegblijven voor een paar forumleden
ik ben wel benieuwd naar de pups straks, en fotos zijn altijd welkom :E:
komt goed :F:
en ff voor chihuahua
jij gaat voor mij bepalen wat een normalen prijs is ? :piew:
mijn ragdolls zijn voor net zoveel weggegaan als mijn boomloze pups en dat maak ik toch uit
en dat jij het normaal vindt dat alleen voor een stamboompje er bijna het dubbelle gevragd word zegt meer over jou
en verder ben je in mijn ogen een prachtig voorbeeld van iemand die een beetje te ver is doorgeslagen in haar hobby :ok:
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Chihuahua schreef:
Lillith schreef:
Rosita Compagner schreef:
Chihuahua schreef:Die black and tan die ik hiervoor plaatste is zijn vader :LOL: :LOL: :LOL:
zeker meteen uit de fok gehaald omdat hij een pup gaf met maar 1 ingedaalde bal? Worden jouw honden eigenlijk op syringomyelia getest?
:O: ik vond het uiterlijk, lekker stevig, wel leuk..
Maar ene bal en syringomyelia :neenee:
Ach ja, natuurlijk, nog even, dan weegt ie zeker ook 1,5 kilo en heeft ie een waterhoofd????
Geen idee, hebben ze dat dan, daar zou ik zeker geen E2000 voor over hebben :roll: :roll:
Koop ik er liever 1 van Frank :F:
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

@ lillith
:goeie: dat kan niet hoor wat je nou zegt :F:
Afbeelding
Chihuahua
Zeer actief

Lillith schreef:
Ach ja, natuurlijk, nog even, dan weegt ie zeker ook 1,5 kilo en heeft ie een waterhoofd????
Geen idee, hebben ze dat dan, daar zou ik zeker geen E2000 voor over hebben :roll: :roll:
Mijn god, ik vraag niet eens 2000 euro, en ze hebben geen waterhoofd wegen allemaal boven de 2,5 kilo :piew: mis jij een soort eiwit in je hersenen? Of lees je de helft en maak je daaruit je eigen verhalen[/quote]
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Chihuahua schreef:
Lillith schreef:
Chihuahua schreef:
Mijn god, ik vraag niet eens 2000 euro, en ze hebben geen waterhoofd wegen allemaal boven de 2,5 kilo :piew: mis jij een soort eiwit in je hersenen? Of lees je de helft en maak je daaruit je eigen verhalen
Vooralsnog heb jij ook geen flauw benul of de hersens van die geweldige überhondjes in hun ruggengraat puilen. :U:
En misschien zelf wat beter lezen?
*Zouden* ze dat hebben dan kocht ze er liever een van Frank.
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Chihuahua schreef:
frank-bobby schreef:
kitty schreef:
Wil je hier ook op antwoorden? Ik ben werkelijk geinteresseerd.
nou vooruit omdat ik toch niet kan slapen
of ik ze nou wel of niet laat testen maakt weinig tot geen verschil
pl vrije ouders kunnen pl puppies op de wereld zetten
maar pl ouders kunnen ook pl vrije puppen op de wereld zetten
dus zie ik het nut er echt niet van in om zo een test te gaan doen
voor het geld laat ik het echt niet want het schijnt iets van rond de 100 euro te kosten
want anders zou ik ook geen risico lopen op een keizersnede van rond de 800 euro
Keizersnede 800 euro? Daar laat ik zowat 4 teven een keizersnede voor ondergaan, een keizersnede kost nergens zo'n woekerbedrag hoor :roll:
De da bij mij in de wijk vraagt 600,- voor een keizersnee en als ik middenin de nacht moet komen komt er nog een toeslag bovenop. de goedkoopste die ik hier heb kunnen vinden vraagt 350,- ( plus event. toeslag voor als het in het weekend/nacht is )
(met dank aan Desi)
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

MonaToetje schreef:
Chihuahua schreef:
frank-bobby schreef:
kitty schreef:
Wil je hier ook op antwoorden? Ik ben werkelijk geinteresseerd.
nou vooruit omdat ik toch niet kan slapen
of ik ze nou wel of niet laat testen maakt weinig tot geen verschil
pl vrije ouders kunnen pl puppies op de wereld zetten
maar pl ouders kunnen ook pl vrije puppen op de wereld zetten
dus zie ik het nut er echt niet van in om zo een test te gaan doen
voor het geld laat ik het echt niet want het schijnt iets van rond de 100 euro te kosten
want anders zou ik ook geen risico lopen op een keizersnede van rond de 800 euro
Keizersnede 800 euro? Daar laat ik zowat 4 teven een keizersnede voor ondergaan, een keizersnede kost nergens zo'n woekerbedrag hoor :roll:
De da bij mij in de wijk vraagt 600,- voor een keizersnee en als ik middenin de nacht moet komen komt er nog een toeslag bovenop. de goedkoopste die ik hier heb kunnen vinden vraagt 350,- ( plus event. toeslag voor als het in het weekend/nacht is )
dat kan echt niet hoor dat moet je vast verzinnen :F:
Afbeelding
Chihuahua
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Chihuahua schreef:
Lillith schreef:
Chihuahua schreef:
Mijn god, ik vraag niet eens 2000 euro, en ze hebben geen waterhoofd wegen allemaal boven de 2,5 kilo :piew: mis jij een soort eiwit in je hersenen? Of lees je de helft en maak je daaruit je eigen verhalen
Vooralsnog heb jij ook geen flauw benul of de hersens van die geweldige überhondjes in hun ruggengraat puilen. :U:
Nou, mijn s-moeder heeft 2 Cavaliers waarvan 1 dat in een hele milde vorm heeft, dus ik denk dat ik het wel zou herkennen als 1 van mijn honden dat heeft :wink:
Vooralsnog zijn er geen gevallen bekend, moet ik ze ook maar meteen op HD laten testen dan? Of op meer dingen die niet voorkomen?
De mensen die nauwelijks iets van het ras weten blazen het hoogste van de toren zie ik wel :roll:
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

Chihuahua schreef:Ik denk dat ze voor, pak em beet, 10/13 Mastiff pups meer personeel nodig hebben voor het droog wrijven e.d dan voor 3/4 Chihuahua pups, toch?
En Syro is geen gezondsheidsonderzoek wat word uitgevoerd bij Chihuahua's.
Waterhoofden, die komen schrikbarend veel voor, ik ken er in elk geval teveel, maar daar kun je op voorhand niet op testen anders zou ik het graag doen.
en om hier nog maar ff op te reageren ze hebben de pups alleen gehaald
droog wrijven en navelstreng door knippen heb ik zelf daar nog gedaan
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

dagmar88 schreef:
Chihuahua schreef:
Lillith schreef:
Chihuahua schreef:
Mijn fontanelletje is gesloten :engel: :ok:
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Chihuahua schreef:
Nou, mijn s-moeder heeft 2 Cavaliers waarvan 1 dat in een hele milde vorm heeft, dus ik denk dat ik het wel zou herkennen als 1 van mijn honden dat heeft :wink:
Vooralsnog zijn er geen gevallen bekend, moet ik ze ook maar meteen op HD laten testen dan? Of op meer dingen die niet voorkomen?
De mensen die nauwelijks iets van het ras weten blazen het hoogste van de toren zie ik wel :roll:
Daar heb je een punt, maar je zegt zelf dat het met name voorkomt bij een bepaald type Chi, daarmee wek je de indruk dat het een (veelvoorkomend ) probleem binnen het ras is. :wink:
(met dank aan Desi)
dagmar88
Zeer actief

Chihuahua schreef: Nou, mijn s-moeder heeft 2 Cavaliers waarvan 1 dat in een hele milde vorm heeft, dus ik denk dat ik het wel zou herkennen als 1 van mijn honden dat heeft :wink:
Verder zijn de cavaliers wel mooi rastypisch?
Chihuahua
Zeer actief

MonaToetje schreef:
Chihuahua schreef:
Daar heb je een punt, maar je zegt zelf dat het met name voorkomt bij een bepaald type Chi, daarmee wek je de indruk dat het een (veelvoorkomend ) probleem binnen het ras is. :wink:
In Amerika zijn er inderdaad redelijk wat gevallen bekend maar dat zijn allemaal zonder enige uitzondering ''deer-type'' Chihuahua's

En dat kortsnuiten, dat was puur een voorbeeld hoor, ik heb niks tegen kortsnuiten niet, maar het gaat mij erom dat mijn Chihuahua's met korte snuitjes worden aangevallen, terwijl er hier andere fokkers zijn met een kortsnuitig ras dat de hemel in word geprezen :19:
(En daarmee bedoel ik niet jou)
Chihuahua
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Chihuahua schreef: Nou, mijn s-moeder heeft 2 Cavaliers waarvan 1 dat in een hele milde vorm heeft, dus ik denk dat ik het wel zou herkennen als 1 van mijn honden dat heeft :wink:
Verder zijn de cavaliers wel mooi rastypisch?
Ik heb de ballen verstand van Cavaliers, en van mij mogen ze per direct stoppen met dat ras fokken hoor, daarbij ook meteen de Engelse Bulldog.
Alsof ik nu ineens het ras Cavalier goedkeur omdat mijn schoonmoeder er 2 heeft die ze al had voor ze mij kon, jezus :roll:
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Chihuahua schreef: Vooralsnog zijn er geen gevallen bekend, moet ik ze ook maar meteen op HD laten testen dan? Of op meer dingen die niet voorkomen?
http://chihuahuaclubofamerica.com/index ... Itemid=133
Afbeelding
Chihuahua
Zeer actief

ladybird schreef:
Chihuahua schreef: Vooralsnog zijn er geen gevallen bekend, moet ik ze ook maar meteen op HD laten testen dan? Of op meer dingen die niet voorkomen?
Ik zeg toch dat er in NL geen gevallen van bekend zijn :roll:
dagmar88
Zeer actief

Chihuahua schreef:
ladybird schreef:
Duidelijk, als niemand wat laat onderzoeken bestaat het niet.
ladybird
Zeer actief
Contacteer:

Chihuahua schreef:
ladybird schreef:
Nee omdat er geen MRI's gedaan worden. :19: Of over gezwegen wordt.
Afbeelding
Chihuahua
Zeer actief

ladybird schreef:
Chihuahua schreef:
ladybird schreef:
Nee omdat er geen MRI's gedaan worden. :19: Of over gezwegen wordt.
Prima hoor, wat jij wilt, ik weet in elk geval zeker dat mijn honden er niet onder lijden, en de honden van een hoop andere fokkers ook niet.
dagmar88
Zeer actief

Chihuahua schreef: Prima hoor, wat jij wilt, ik weet in elk geval zeker dat mijn honden er niet onder lijden, en de honden van een hoop andere fokkers ook niet.
Net zo zeker als Frank weet dat zijn hondjes geen pl hebben.
Chihuahua
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Chihuahua schreef: Prima hoor, wat jij wilt, ik weet in elk geval zeker dat mijn honden er niet onder lijden, en de honden van een hoop andere fokkers ook niet.
Joh, ik denk dat ik zo onderhand wel weet wat de symptomen zijn, en geloof mij maar dat ik die echt wel herken hoor :wink:
ladybird
Zeer actief
Contacteer:

Ah dus omdat jouw honden het op het eerste oog niet hebben, is het lekker boeiend wat er in het ras zit. Dat is ook een uitgangspunt natuurlijk. :19:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Chihuahua schreef:
dagmar88 schreef:
Joh, ik denk dat ik zo onderhand wel weet wat de symptomen zijn, en geloof mij maar dat ik die echt wel herken hoor :wink:
Joh, handig, MRI ogen.
Chihuahua
Zeer actief

ladybird schreef:Ah dus omdat jouw honden het op het eerste oog niet hebben, is het lekker boeiend wat er in het ras zit. Dat is ook een uitgangspunt natuurlijk. :19:
Dat maak jij er van :ok:
ladybird
Zeer actief
Contacteer:

Chihuahua schreef:
ladybird schreef:Ah dus omdat jouw honden het op het eerste oog niet hebben, is het lekker boeiend wat er in het ras zit. Dat is ook een uitgangspunt natuurlijk. :19:
Dat maak jij er van :ok:
Nee, dat maak jij ervan. Er zijn geen honden bekend in NL, dus het is er niet. Daar komt het toch op neer? Maar die Engelse en Amerikaanse lijnen waar het wel in zit, uit die lijnen zitten wel honden van in NL. :19: Je kan niet ontkennen wat is onderzocht en het is bewezen in het ras. :19:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”