Moderator: moderatorteam
Nee, nee en nog eens nee. Projecteer wat je wilt, maar anders dan 1 ander persoon hier die wel de meest walgelijke dingen verzon (inbraak, poot afgesneden, hond dood door messteken etc.) lieg of overdrijf ik niet.smoekie schreef:BAILEYSBAASJE schreef:Ja, hoor (sprak zij opgewekt) dat meen ik. Aan de overkant van de waterpartij hier lopen ineens twee macho's met kersverse pitbulls. De kleinste, een pup van 6 maanden, is nu al bovenop 2 honden geklapt en heeft het vest van mijn buurvrouw, dat ze over haar arm had gehangen op een warme dag, aan gort getrokken toen ze elkaar passeerden op het bruggetje. Die kerels hebben die honden allen voor een soort image aangeschaft, want opvoeden doen ze ze niet.dagmar88 schreef:Je meent hetBAILEYSBAASJE schreef: Exact, helemaal mee eens.![]()
![]()
Ach,bij die verhalen van jou die jij hier ventileert heb ik al vaker het idee gehad dat duimzuigen een van je favoriete hobby's isOftwel kort gezegd denk ik dat het gros van wat jij hier verteld gewoon ronduit gelogen of in ieder geval voor dik 90% aangedikt is om je "gelijk" maar te behalen. Verder is nagenoeg alles gewoon poep wat je eruit gooit evenals die
smiley als reactie op nakischa
![]()
Tis ook trouwens de grootste onzin om te zeggen dan maar de pitbull uit laten sterven, want wil je dat die echt in zijn geheel uit zal sterven, zal er ook een verbod moeten komen op de alle soorten staffords. Zeker de amerikaanse gezien het feit dat deze allemaal dezelfde "voorouders" delen. Populistisch geleuter
tja wat zal ik daar nu eens op zeggen? Ik zeg maar zo, ik zeg maar ff niksdagmar88 schreef:Verbazingwekkend hoe vol iemand van zichzelf kan zijn...
ja hèdagmar88 schreef:Verbazingwekkend hoe vol iemand van zichzelf kan zijn...
Heb je misschien ooit wel eens bedacht dat het misschien niet alleen aan de andere honden c.q. eigenaren ligt? Maar dat het misschien ook aan het gedrag van jou of je hond ligt?BAILEYSBAASJE schreef:
Nee, nee en nog eens nee. Projecteer wat je wilt, maar anders dan 1 ander persoon hier die wel de meest walgelijke dingen verzon (inbraak, poot afgesneden, hond dood door messteken etc.) lieg of overdrijf ik niet.
Denk je dat ik het fijn vind om, nu we een hond hebben, pas echt te merken wat hier in de wijken speelt qua hondagressie? Daar hadden wij voorheen totaal geen weet van, omdat wij nu eenmaal niet door de parken liepen: geen hond om uit te laten. Maar nu we deel uitmaken van de gemeenschap hondeneigenaren komen we daar dus achter.
En ja, natuurlijk zijn niet alleen de pitbullachtigen (potentieel) gevaarlijk: de eerste aanvallers van Bailey waren een duo: Saarlooswolfhond en Duitse Herder. Ook heb ik al vele malen verteld over een andere, door de baas opgefokte, Duitse Herder die als berucht bekend staat in de wijk. Duitse Herders zijn nog steeds mijn lievelingshonden, ik vind ze (vooral die niet een aflopende achterhand hebben) de mooiste honden die er bestaan, maar de genoemde DH's gaan bijna alle hondeneigenaren in onze wijk bewust uit de weg. Waarom: het gebrek aan controle van de eigenaars en/of het opfok gedrag van de eigenaars.
De Husky waar Bailey perfect mee omgaat was de eerste hond die haar hielp te rehabiliteren na het 1e bijtincident; wij wisten dus niet beter (en nog steeds) dan dat dit een schat van een hond is. Maar wij werden wel door een boel andere hondeneigenaren gewaarschuwd voor "die enge Husky die hartstikke agressief is". Wij hebben dat nooit ervaren of gezien (ten opzichte van andere honden). Er bestaat dus een verschillend beeld over die hond, maar over de genoemde pitbullachtigen en DH's in onze wijk zijn de meningen en ervaringen onverdeeld negatief.
Aan de andere kant loopt er ook wel eens een ouder mannetje dat met zijn auto komt om zijn Boston Terrier in een van de parkdelen uit te laten; in zijn ogen is elke grotere hond een "rotzak". Toen Bailey boven zijn hond begon uit te groeien voegde hij er dan aan toe "Ja, die van jullie is een aardig beestje, die kent hij al". Gesprekken met hem gaan meestal zo dat zodra hij een grote hond ziet aankomen, hij zijn hond bij zich roept en begint verder te lopen "Voor die moet je oppassen, dat is een rotzak, een vuil beest", daar zitten genoeg honden van verschillende makelijk tussen waar ik nooit iets negatiefs van geobserveerd heb, maar misschien heeft die man wel vervelende dingen meegemaakt.
Duimzuigen heb ik nooit gedaan, niet fysiek en ook niet op fora of in het echte leven, dat zonder dat soort fratsen al vermoeiend en af en toe verwarrend genoeg is. Ik blijf het gewoon erg vinden dat honden op allerlei manieren kapot gefokt worden op allerlei rare en extreme raseigenschappen en karaktereigenschappen. Ze worden eigenlijk doodgefokt door mensen met kwalijke motieven. Helaas moeten hele rassen totdat ze daadwerkelijk als ras uitsterven ook nog een lijdensweg als bijvoorbeeld vechthond doorstaan met daarbij behorende slechte reputatie vanwege dezelfde soort mensen en in die fase lijken we nu te zitten.
Dat hoeft niet persé aan haar te liggen natuurlijk.Amy schreef:Ik vind het uberhaubt schandalig bij hoeveel "bijtincidenten" je betrokken bent BAILEYSBAASJE (prettig ook in hoofdletters)
En dat BINNEN een jaarIk loop nu 7 jaar met honden, 5 jaar met mijn eigen en naast een gepaste correctie van MIJN honden heb ik nog nooit zo'n dit soort problemen gehad en dan heb ik een roedel met behoorlijk dominante kleine krengetjes
![]()
Zou bijna gaan denken dat het niet aan de andere honden/baasjes ligt.. toch![]()
Nu weer on topic
Yup. Daarbij weet ik wat voor effect de gemiddelde castraat heeft op mijn hond.Amy schreef:Dat had gekunt, maar jij grijpt in.. en dat was een beetje de clue
Dat ligt toch ook aan de hond die op je afkomt, er zit er hier 1 bij die 3x gekomen is en die zich moeilijk laat webrullen.Amy schreef:Dat had gekunt, maar jij grijpt in.. en dat was een beetje de clue
Oh, ik lees over een koppel DH met Saarloos en over nog een andere DH, zijn er meer incidenten geweest?Amy schreef:Tjah maar jij hebt het (nu) over 1 hond waar het mis mee gaat telkens bij BAILEYSBAASJE is het de halve buurt
een staffordRenee1966 schreef:Oh, ik lees over een koppel DH met Saarloos en over nog een andere DH, zijn er meer incidenten geweest?Amy schreef:Tjah maar jij hebt het (nu) over 1 hond waar het mis mee gaat telkens bij BAILEYSBAASJE is het de halve buurt
Dus dan hebben we het over 3x.dagmar88 schreef:
een stafford
wel typisch dat de hetze van mevrouw BB dan alleen de stafford en aanverwante rassen betreft niet?Renee1966 schreef:Dus dan hebben we het over 3x.dagmar88 schreef:
een stafford
Een stafford die er voor gaat, is nog maar de vraag of ik die weg zou krijgen.
Een koppel van een DH met een saarloos, waarbij je dus 2 honden moet wegjagen, weet ik ook zo net nog niet of me dat zou lukken hoor.
Ik durf mijn hand er iig niet voor in het vuur te steken.
Maar als je dan denkt dat het niet pluis is, gooi je je pup toch ook niet vlakbij los?Renee1966 schreef:Dus dan hebben we het over 3x.dagmar88 schreef:
een stafford
Een koppel van een DH met een saarloos, waarbij je dus 2 honden moet wegjagen, weet ik ook zo net nog niet of me dat zou lukken hoor.
Ik neem aan dat jij een pup die aan een trui trekt niet meteen levensgevaarlijk vind, en zo ja mag je ook in het spastische hokjemercedes2803 schreef:Je zult mij narigheid in een buurt niet horen bagataliseren trouwens...
Ik weet vanuit het verleden dat ik hier ook met regelmaat niet serieus genomen werd als ik verteldr over hoe het er aan toe ging in de buurt waar ik woonde...
Het zou toen ook allemaal wel aan mij met mijn spastische gedrag liggen en ik zou het over mezelf afroepen en nergggens in Nederland ging het zo dus ik zat vast te overdrijven..
Inmiddels ben ik 2 keer verhuisd en loop ik met de honden in 4 verschillende buurten (Gieten, oude buurt, eigen buurt, buurt bij mijn ouders) en ik durf nog steeds te beweren dat ik toen in een KUT buurt woonde met mensen die het geen drol interessseerde.
Ik heb de DA kosten in elk geval altijd vergoed gekregen maar tjonge, dan woon je in een normale -doorsnee wijk van een klein stadje en denk je inderdaad ook bij tijd en wijle "zou het dan echt aan mij liggen??? "
Nee, ik weet nu dat het niet aan mij lag, maar aan dat stel hufters in hun nette woning, met hun nette kindertjes, met hun nette auto en hun zogenaamd nette hond die de mijne gericht (door)beten.
je zult maar in zo'n wijk wonen zeg ik altijd maar en ik weet wat het is om zo te wonen...
wel hemercedes2803 schreef:Oke oke, ik hoef niet het spastishe hokje![]()
Ik snap wat je bedoeld hoor...
Ik het wat zitten lezen in andere topics en kan ook tot ongeveer jouw conclusie komen mbt BB
Ik reageer nu niet over een eventuele hetze, ik heb niet alles gelezen van BB, ik reageer op dat er gezegd werd, dat het schandalig was bij hoeveel bijtincidenten ze betrokken was en over wat haar aandeel daarin zou zijn.renee-uk schreef:wel typisch dat de hetze van mevrouw BB dan alleen de stafford en aanverwante rassen betreft niet?Renee1966 schreef:Dus dan hebben we het over 3x.dagmar88 schreef:
een stafford
Ja natuurlijk, maar soms schat je het wel eens verkeerd in, we blijven mensen.dagmar88 schreef:Maar als je dan denkt dat het niet pluis is, gooi je je pup toch ook niet vlakbij los?Renee1966 schreef:Dus dan hebben we het over 3x.dagmar88 schreef:
een stafford
Met m'n eigen hond loop ik ook een blokje om
misschien dat je dan toch beter die posts wel kunt lezen, denk dat dat een stuk makkelijker praat!Renee1966 schreef:Ik reageer nu niet over een eventuele hetze, ik heb niet alles gelezen van BB, ik reageer op dat er gezegd werd, dat het schandalig was bij hoeveel bijtincidenten ze betrokken was en over wat haar aandeel daarin zou zijn.renee-uk schreef:wel typisch dat de hetze van mevrouw BB dan alleen de stafford en aanverwante rassen betreft niet?Renee1966 schreef:Dus dan hebben we het over 3x.dagmar88 schreef:
een stafford
De reactie van BB op Nakisha's post komt op mij ook vreemd over in dit topic.renee-uk schreef:
Ik heb net teruggelezen en ik snap je wel.
En dat is ook vaak het probleemwenmart20 schreef:ik loop met 3 staffords en ondervind vrijwel geen problemen.
en dat is denk ik puur omdat ik gewoon mijn honden bij me houd.
En niet persee mijn honden moet laten snuffelen aan andere honden.
Ik hou er dus ook totaaaal niet van als mensen hun hondje lekker los laten lopen en die dan niet luistert naar het baasje en maar gewoon op mijn honden komt af hobbelen.