Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tijd stamboom.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Muk

Re: tijd stamboom.

Ongelezen bericht door Muk »

Xtine schreef:
Muk schreef:Nu heb ik wel een andere vraag. Als ik voor mijn Belgische herplaatser een stamboom aan wil vragen (die wil de vorige eigenaar niet kwijt) zodat ik eens een show kan lopen of mee kan doen aan de NK waterwerk (dat laatste zal een droom zijn, hij redt namelijk niks :mrgreen: ) duurt dat opvragen van een nieuwe stamboom dan ook zo lang?
Eigenaar hond, dus eigenaar stamboom moet tesamen met nieuwe eigenaar formulier (downloaden bij St Hubertus) invullen, ondertekenen en met stamboom verzenden naar St. Hubertus. Rekening komt dan bij oude eigenaar. Die moet betalen voor stamboomoverdracht. Na betaling ontvangt oude eigenaar stamboom met adres wijziging. Die moet dan stamboom naar nieuwe eigenaar zenden.
Bedankt voor het antwoord. :ok: Wel een omslachtige werkwijze overigens. :mrgreen: En ook niet altijd praktisch. Maar aan de andere kant sluit je wel fraude voor een groot deel uit.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

kap eens met die dubbele enters

dat leest behoorlijk irritant

en is nergens voor nodig.

Zonder witregels snappen wij,

althans ik,

het ook prima!

Bedankt!
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

oke nog maar eens aangezien je niet wilt luisteren/lezen

ik heb op het DC forum helemaal niets verwijderd, ik heb geen idee waarom ik dat zou doen en waarom zou ik dan halve posten verwijderen en al de rest laten staan?? :piew:

die "mail" was een pb en die was van vorige week donderdag, geen idee hoe het bij jullie zit, maar hier zijn nog mensen die moeten werken en aangezien ik zelf niet wist hoe het zat omdat ik dus niet kon bellen wegens werk, heb ik maandag gebeld en gelijk de info die ik kreeg op het forum gezet
je vraag op FB was niet aan mij gericht, maar in het algemeen, dat je dan geen reacties krijgt, daar kan ik niets aan doen, trouwens ik had net een uur of zo van te voren heel mijn uitleg op het forum gedaan, waarom zou ik hem dan nog eens op FB gaan zetten :19:

toen jij, samen met nog iemand, naar ons kwamen voor een pup, hebben wij heel nadrukkelijk gezegd dat de stambomen enorm lang kunnen duren en al helemaal nu ze met het DNA bezig zijn
wij hebben er bewust voor gekozen om bij het hele nest DNA af te laten nemen en niet bij maar 1 pup, omdat wij zelf een pup wilde houden en omdat de controleur de pup kiest waar het DNA afgenomen moest worden, omdat er een kans was dat het niet "onze" pup zou worden, hebben wij besloten heel het nest te doen

de controleur is hier maar pas geweest toen de pups 7 a 7.5 week waren (vraag maar aan de eigenaars van Juna en Jenta, die waren hier toen de controleur er was) omdat de 1ste papieren verkeerd waren van sint hubertus uit (stond geen kennelnaam op en dat was een fout van ons, omdat Guapa alleen op mijn naam stond en de kennelnaam op beide namen en omdat Guapa toen nog overgezet moest worden op onze beide namen moesten er nieuwe papieren opgestuurd moesten worden, kon de controleur zo laat maar pas komen)
2 of 3 weken later kregen wij maar pas de rekening, die is die zelfde week betaal, dat was ergens in december, ergens in maart hebben wij maar pas te horen gekregen, na meerdere keren gebeld te hebben, dat het DNA van Jelina mislukt was, er werd toen gezegd dat of hun DA of de controleur het DNA terug moest afnemen, ik heb toen savonds terug naar de eigenaars gebeld met de vraag of ze wilde komen voor het DNA of dat we het moesten laten opsturen, zij vroegen om het te laten opsturen, omdat Jelina (toen nog) ziek werd in de auto en omdat ze 6 uur in de auto zouden zitten (op en af) om hier 2min te zijn om het DNA te laten afnemen, ik heb toen het adres van Jelina doorgemaild naar Sint hubertus gemaild en zij zouden het opsturen
waarom het pas ergens in Juli is opgestuurd weet ik niet, dat zal je aan Sint Hubertus moeten vragen
toen ik te horen kreeg dat het DNA-kit opgestuurd was, heb ik naar die mensen gebeld, zij zouden het gelijk laten afnemen en terug opsturen
toen ik half Juli terug belde naar Sint hubertus om te horen hoe het met de stambomen zat, kreeg ik van hen te horen dat het DNA nog steeds niet binnen was, dus terug naar die mensen gebeld, maar daar nam niemand af
ergens in augustus heb ik terug gebeld naar sint hubertus, DNA was nog steeds niet binnen, terug naar die mensen gebeld en zijn vrouw zou het opsturen, maar hij was niet thuis en zou het savonds zeggen dat ze het moest opsturen
eind augustus heb ik terug naar sint hubertus gebeld en zij hadden nog steeds niets ontvangen, dus terug gebeld naar die mensen en afgesproken dat ik 3 september naar hun zou komen en het DNA zelf zou gaan halen en aangetekend zou opsturen
het DNA is op 5 september aangetekend opgestuurd en sint hubertus heeft het 6 september gehad, maandag heb ik terug gebeld en op diezelfde 6e september is het DNA opgestuurd (of doorgegeven, geen idee hoe dat gaat) naar Progenus waar zij het DNA bepalen

heb ik niet kort genoeg op de bal gespeeld? volledig mee eens, maar dat is iets dat ik nu dus ook weet, wij gingen er, voor maart, vanuit dat alles in orde was, ook toen de mensen me zeiden dat ze het zo snel mogelijk zouden opsturen, ging ik er van uit dat zij dat wel zouden doen, ook omdat ik de 1ste keer dat ik er voor belde al eens gezegd had dat als het DNa niet binnen is, er geen stambomen komen
fay schreef: het is niet verteld dat de stamboom even 15 maanden gaat duren
nogmaals, wij hebben in het begin uitdrukkelijk gezegd dat de stambomen enorm lang konden duren, Guapa haar stamboom was hier ook maar pas toen zij al dik 9 maanden oud was
waar jij 15maanden haalt, geen idee, ze zijn vandaag net 12maanden oud
fay schreef:
Xtine schreef: Maar dan nog even druk maken omdat het waarschijnlijk nog tijd in beslag neemt om in te schrijven in Nederland.
Dat geeft mij de indruk dat er dringend gefokt moet worden.
whhahaha ik fok duitsedoggen
en geen dogo,s
whahhahahahah
wat een antwoord zeg
je wilt NIET fokken met der??
jij hebt gezegd dat als ze oud genoeg zou zijn en zou worden zoals jij het zou willen, je er wel een nest mee zou fokken?
of je liegt nu, of ze is niet zoals jij het wilde hebben??
fay schreef: je kan het ook op halen
kan je berichten laten zien
dat het wel degelijk sneller had gekunt
ik heb op het DC forum al gezegd dat het inderdaad sneller had kunnen gaan, als ik er nog harder had achtergezeten, heb het hier nu ook weer gezegd, wat wil je nu dat ik doe? op mijn knieën ga zitten en om vergeving ga vragen??

Xtine schreef:Veronderstel dat je met ophalen geen DNA bedoeld.

Wij mogen geen DNA zelf afnemen.
Wij mogen geen DNA door dierenarts laten afnemen.
Wij mogen van onze pups geen swaps met DNA binnen brengen.

Enkel de afgevaardigde van St Hubertus mag DNA afnemen en meenemen.
DNA mag wel door een DA afgenomen worden, zowel bij volwassen honden als in ons geval als het mislukt is en de eigenaars niet kunnen komen naar hier
Valerie schreef:Jeetje het lijkt mij wel naar als een pupkoper zo doet :ugh:
hij is niet het enige "probleem", van de 10 pups die verkocht zijn, zijn er 2 eiganaars die lastig doen ivm de stambomen, hij en Ramona (vriendin van hem) :19:

Muk schreef:Eerlijk gezegd snap ik niet dat iedereen hier zo opkomt voor Vania als fokker. En bij voorbaat al de pupkoper ongelijk geeft. Toevallig omdat de fokker hier al langer op het forum zit. Ik ken het ras niet, maar de vragen die Vania hier op het forum heeft gesteld over het fokken (en vooral de mening die zij had) gaven mij nu niet direct het gevoel met een hele goede fokker van doen te hebben. Maar dat is natuurlijk mijn mening.

Ik ken ook fokkers waar men totaal geen kritiek op duldde, totdat bleek dat die fokkers helemaal niet zo'n goede fokkers waren.

Kortom, ik denk dat de communicatie stroef verloopt en als er dan geen antwoord gegeven wordt (zoals TS het stelt), tsja dan zou ik mijn vraag ook op het forum stellen. Zonder naam, want dat is ook wat de TS heeft gedaan. Andere forumleden hebben de naam van deze fokker genoemd. Ik zie niet waarom men meteen zo inhakt op de pupkoper.
wij hebben tot hier toe 1 nest gefokt, het nest waar nu de problemen met de stambomen zijn, de kans is zelfs heel groot dat het bij dat ene nest blijft, omdat ik geen zin heb ik gezeik dat vooraf meerdere keren gezegd is geweest

het antwoord op zijn vragen is er altijd geweest, buiten vorige donderdag op een PM, omdat ik daar het antwoord zelf niet op wist, Sint hubertus is alleen in de voormiddag te bereiken, wat ik ook gezegd heb tegen hen, maar ik moet nog werken ook en kan niet zomaar ff alles laten vallen omdat ik moet bellen om pupkopers gerust te stellen

heel het verhaal staat/stond op het DC forum, waar blijkbaar NA een forumupdate een hoop berichten van mij verwijderd zijn, wat ik zou gedaan hebben, terwijl ik niet zou weten waarom ik een deel van de posten zou verwijderen, maar waar de uitleg in staat (zoals hier mijn 1ste antwoord, gecopieerd van het DC forum) zou laten staan?
moest ik iets te verbergen hebben, dat had ik toch alles verwijderd zeker en gewoon niets meer laten horen, dat had veel gemakkelijker geweest en had me een hoop gezever minder opgeleverd, maar zo zit ik niet in elkaar, als ik het antwoord weet, zal ik gewoon antwoorden, heb ik het antwoord niet, zal ik pas antwoorden als ik het antwoord weet
Muk schreef: Waarom kon je die vraag niet in zijn algemeenheid stellen op je eigen forum? Ik zou ook niet weten dat (als ik een pup uit België zou halen) de wachttijd op de stamboom makkelijk 1 jaar kan duren. Ongeacht de fokker. Zo'n vraag zou ik ook op het (ik noem maar iets) Newfoundlanderforum kunnen stellen, daarvoor hoef ik niet direct lid te worden van een ander forum om de vraag te stellen.
die vraag is daar gesteld, daar is een heel topic over geweest, met net dezelfde antwoorden (van mijn kant) dan nu hier staan, waarom dan die vraag hier nog eens moet, geen idee :19:
fay schreef: die vragen heb ik ook gesteld op mijn forum
met twee kopers , maar echt antwoord
samen met 2 pupkopers??
alleen jij en je vrouw en nog iemand doen "moeilijk" over de stambomen, al de rest niet, zelfs de eigenaar waarvan de pup in Spanje woont niet, ook toen wij een paar weken geleden hem ineens onverwacht voor de deur hadden staan, omdat hij in de buurt was, hebben wij ons verontschuldigt omdat de stambomen er nog niet waren, maar hij vond het allemaal wel best, als ze er waren, dan hoorde hij het wel

Xtine schreef: Eigenaar hond, dus eigenaar stamboom moet tesamen met nieuwe eigenaar formulier (downloaden bij St Hubertus) invullen, ondertekenen en met stamboom verzenden naar St. Hubertus. Rekening komt dan bij oude eigenaar. Die moet betalen voor stamboomoverdracht. Na betaling ontvangt oude eigenaar stamboom met adres wijziging. Die moet dan stamboom naar nieuwe eigenaar zenden.

ik zag later pas, dat dit voor Muk was en niet voor "mij" :mann:
er komen voor de pups in het buitenland, gelijk export stambomen, de stambomen komen ook gelijk op naam van de pupkopers (buiten 2, degene die bij ons zit en degene die wij hebben uitgeplaatst) dus ik veronderstel dan dat zij enkel naar RvB moeten om hem over te laten zetten en niet eerst de export nog moeten aanvragen

edit naam verwijderd op vraag van dezelfde persoon
Laatst gewijzigd door vania op 30 sep 2011 07:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Xtine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Xtine »

Klopt,
jij moet inderdaad export stamboom aanvragen.

Maar je hebt geluk dat dierenarts DNA mag afnemen van pup,
dit is enkel omdat zij fout geweest zijn (DNA afname was niet in orde)

Normaal mag bij nestcontrole enkel controleer St Hubertus DNA afnemen.

Regeltjes in België zijn soms een beetje dubbelzinnig.
Handle every stressful situation like a dog.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
vania
Zeer actief

Xtine schreef:Klopt,
jij moet inderdaad export stamboom aanvragen.

Maar je hebt geluk dat dierenarts DNA mag afnemen van pup,
dit is enkel omdat zij fout geweest zijn (DNA afname was niet in orde)

Normaal mag bij nestcontrole enkel controleer St Hubertus DNA afnemen.

Regeltjes in België zijn soms een beetje dubbelzinnig.
bij de nestcontrole (dus toen alle pups gedaan zijn) is inderdaad de controleur dat komen doen
maar als ik nu een kit aanvraag voor een buitenlandse dekreu, of een dekreu in belgie die nog geen DNA-profiel heeft, mag de DA dat gewoon doen (aja is mij toen aan de telefoon gezegd geweest)
aan de telefoon werd mij gezegd dat als de stambomen gelijk op de namen van de eigenaars komen, de pups die in het buitenland zitten, ook gelijk export stambomen krijgen, de pups die in Belgie gebleven zijn, krijgen een "gewone" stamboom
Afbeelding
vania
Zeer actief

ik heb het helemaal gehad met je Ed

nog even en ze kunnen de tsamboom in de reed duwen
17 uur geleden

misschien dat toch maar eens doen?? kan je fluiten achter je stamboom

ik snap trouwens niet waarom je aan mij uitleg vraagt (vooral op het DC forum) dat als je het allemaal al weet, want het staat allemaal op je FB pagina

ik heb trouwens het DNA niet overgelaten aan de pupkoper, dat is de controleur van sint hubertus hier komen afnemen, heb ik op het woord van de pupkoper geloofd, ja dat is waar, is dat strafbaar om van het goede van de mensen uit te gaan, nee hoor, het was absoluut fout van mij, maar om dat nu overal te gaan verkondigen terwijl ik dat al lang en breed weet en toegegeven heb, is genoeg hoor

leren lezen is echt wel moeilijk he, ik heb gezegd dat die eigenaars van Jelina niet veel waarde hechten aan het DNA en niet aan de stamboom, de stamboom is voor hen wel belangrijk, het DNA niet
dat de dossierbeheerdster er niet is, kan ik niets aan doen, dat is wat ze mij zeiden van sint hubertus uit, dat verzin ik niet, zou niet weten waarom ik dat zou verzinnen, degene die ik aan de telefoon had van de week, was gewoon een boertige boerin en de nummer van de dossierbeheerdster rechtstreeks kreeg ik voicemail

en ze is niet overgeschreven, het enige dat overgeschreven is, is de chipnummer en die is door de DA gezet (nog maar eens) en niet door de controleur, die chipnummer hebben jullie zelf overgezet of door de DA laten doen, dat hebben wij niet gedaan en ook sint hubertus niet

niet goed-geld terug garantie, telt wel degelijk, maar dan komen beide pups ook gewoon terug naar hier en dan kan je je geld terug krijgen als dat is het geen dat je wilt, maar dan houd het ook gewoon op

en waarom zou ik gepland hebben dat er geen 1 pup jeugdkampioen zou kunnen worden, moest ik dat gepland hebben, zou het dan niet beter voor mij uitkomen dat ik met Jänta wel gewoon had gaan showen en haar jeugdkampioen had laten worden???
Afbeelding
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!

Ongelezen bericht door Ennath »

God wat een rel weer :ugh:
Nog een reden om maar niet aan rashonden te beginnen :pffff:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik snap het hele probleem niet.
Als je toch geen fokplannen hebt maakt het toch niks uit wanneer de stamboom komt?Kiki komt ook uit Belgie en is nu 7 maanden.
Bij het hele nest is DNA afgenomen (daar was ik bij) en de fokker heeft de stambomen ook nog niet binnen.Het kan zijn dat ze vandaag bij hem op de mat liggen maar het kan ook zijn dat dat nog even duurt.
So what?
Het zal bij Kiki zelfs nog langer gaan duren eer de stamboom op mijn naam staat omdat ze eerst bij de fokker zou blijven en de boom dus op hun naam is aangevraagd bij St.Hubertus.Voor de andere in Nederland geplaatste pups is een exportstamboom aangevraagd en die zijn er natuurlijk ook nog niet.
Als het bij een gewone gang van zaken al zo lang duurt kan ik me voorstellen dat het allemaal nog langer duurt als de DNA-afname niet goed gegaan is.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
vania
Zeer actief

Nanna schreef:
vania schreef:
17 uur geleden
Tututtut. Het is STamboom. En reeT.
:lol1:
IK weet dat, maar dat was gewoon gekopieerd van Ed zijn FB pagina :engel:
Ennath schreef:God wat een rel weer :ugh:
Nog een reden om maar niet aan rashonden te beginnen :pffff:
en dat allemaal om een papiertje wat ze (volgens hen) nodig hebben om te kunnen showen, terwijl RvB mij gezegd heeft (heb gemaild met de vraag hoe dat zat in nl als de stambomen uit belgie moesten komen en er nog niet waren) dat ze gewoon kunnen showen tot de hond 15 maanden is, dus beide pups hadden al lang en breed jeugdkampioen kunnen worden
marian* schreef:Ik snap het hele probleem niet.
Als je toch geen fokplannen hebt maakt het toch niks uit wanneer de stamboom komt?Kiki komt ook uit Belgie en is nu 7 maanden.
Bij het hele nest is DNA afgenomen (daar was ik bij) en de fokker heeft de stambomen ook nog niet binnen.Het kan zijn dat ze vandaag bij hem op de mat liggen maar het kan ook zijn dat dat nog even duurt.
So what?
Het zal bij Kiki zelfs nog langer gaan duren eer de stamboom op mijn naam staat omdat ze eerst bij de fokker zou blijven en de boom dus op hun naam is aangevraagd bij St.Hubertus.Voor de andere in Nederland geplaatste pups is een exportstamboom aangevraagd en die zijn er natuurlijk ook nog niet.
Als het bij een gewone gang van zaken al zo lang duurt kan ik me voorstellen dat het allemaal nog langer duurt als de DNA-afname niet goed gegaan is.
het stomme is dat ik dus niet snap hoe 3 staaltjes kunnen mislukken, of de controleur heeft het niet goed gedaan, of ze hebben bij Progenus een student het laten doen en is het daarom mislukt, ik heb er geen flauw idee van, bij sint hubertus weten ze dus ook niet wat er mis is gegaan met het DNA, alleen dat het mislukt is, de enige manier om dat te weten te komen is door naar Progenus te bellen (zal ik zo eens doen)
Afbeelding
Muk

Als ik een hond met stamboom koop dan wil ik die stamboom ook. Ongeacht eventuele fokplannen. Anders had ik ook wel naar de eerste de beste broodfokker kunnen gaan, maar nee. Ik betaal extra om mijn pup bij een goede rasfokker vandaan te halen en dan is de stamboom gewoon iets waar ik voor kies en ook voor betaal.

En als ik er shows mee zou willen lopen, dan zou ik inderdaad balen dat het verkrijgen van een stamboom zo idioot lang duurt. Dat zou voor mij (als ik dus ooit serieus zou willen showen en / of fokken) zeker een reden zijn om mijn hond niet bij een Belgische fokker te kopen. Hoe goed de fokker ook is, maar bij serieuze shows is een stamboom gewoon verplicht.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Nou eerlijk gezegd zou ik de stamboom ook zo snel mogelijk willen hebben. Maar je zoekt toch een fokker uit die je vertrouwt en als die met een gedegen uitleg komt dan geloof je dat toch en wacht je gewoon :19:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Muk schreef:
Als ik een hond met stamboom koop dan wil ik die stamboom ook. Ongeacht eventuele fokplannen. Anders had ik ook wel naar de eerste de beste broodfokker kunnen gaan, maar nee. Ik betaal extra om mijn pup bij een goede rasfokker vandaan te halen en dan is de stamboom gewoon iets waar ik voor kies en ook voor betaal.

En als ik er shows mee zou willen lopen, dan zou ik inderdaad balen dat het verkrijgen van een stamboom zo idioot lang duurt. Dat zou voor mij (als ik dus ooit serieus zou willen showen en / of fokken) zeker een reden zijn om mijn hond niet bij een Belgische fokker te kopen. Hoe goed de fokker ook is, maar bij serieuze shows is een stamboom gewoon verplicht.
showen kan gewoon, heeft de Raad aparte regels voor, dus daar hadden ze niets aan hoeven missen...
vania
Zeer actief

Valerie schreef:Nou eerlijk gezegd zou ik de stamboom ook zo snel mogelijk willen hebben. Maar je zoekt toch een fokker uit die je vertrouwt en als die met een gedegen uitleg komt dan geloof je dat toch en wacht je gewoon :19:
ohw maar ik snap helemaal dat je de stamboom zo snel mogelijk wilt hoor, dat willen wij ook (zowel van Jänta als van Guapa)

ik heb trouwens net naar Progenus gebeld, was een moeilijk gesprek (ik spreek geen frans en slecht engels, en zij spreken alleen frans en slecht engels :ugh: )

de reden waarom het DNA van Jelina mislukt is, konden ze me niet zeggen, wel zei hij, dat ze van de 3 staaltjes, altijd maar maximum 2 staaltjes proberen, mislukken die allebei dan houd het op en vragen ze nieuwe stalen aan, het kan zo zijn dat de controleur (of DA) niet goed genoeg tegen de kaken heeft geduwd met het staaltje en dat er daardoor te weinig DNA aan zit en dan kunnen zij het niet bepalen
hij kon mij nu nog niet zeggen of het DNA daadwerkelijk daar was, omdat zij hun gegevens maar 1 keer per maand bijwerken en niet kon zien of het van 6 september al binnen was en gedaan was, dat weet hij pas volgende week vrijdag, dus bel ik volgende week vrijdag terug naar hem en maandag bel ik gewoon weer naar Sint hubertus, misschien komt het daar van de week al wel weer aan
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Muk schreef:

Ik wil die stamboom ook.Die hoort bij de hond,dus moet ik hem ook krijgen.
Maar of dat nou lang of kort duurt maakt me niks uit;je kunt als je wilt showen met je hond tot die 15 maanden is,dus ik zie echt het probleem niet.
Die boom komt echt wel,maar het duurt even :19:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Het kan altijd erger, de stamboom van onze Louisiana Catahoula Leopard Dog moest uit New Orleans komen en door een orkaan was het hele kantoor van de organisatie die over de stambomen gaat weggevaagd. In eerste instantie dacht ik dat we voor de gek werden gehouden, maar doordat een andere pupkoper er achter aan heeft gebeld kwamen we er achter dat dit inderdaad het geval was. Pas toen hij anderhalf jaar was kregen we de stamboom. Sommige dingen kun je gewoon niet voorzien en dan heb je even geduld nodig, de stamboom is volgens mij echt onderweg. ;)
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Muk schreef: Hoe goed de fokker ook is, maar bij serieuze shows is een stamboom gewoon verplicht.
ik heb met Jan ook een aantal officiele shows gelopen (oa Zwolle en Maastricht) terwijl ik de stamboom nog niet had, dus dat klopt niet hoor Muk.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Amy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Crested (+Kruising), Middenslag Poedel, Mechelse Herder

Ongelezen bericht door Amy »

Ik heb Amy Jeugdkampioen gemaakt op haar duitse stamboom nr. met melding dat de Nederlandse nog in aanvraag was en dat was prima, heb wel wat moeten bellen voordat ik hem uiteindelijk kreeg maar dat lag aan de registratie bij rvb, niet aan het onbreken van de stamboom :hmmm:

Ik snap niet waarom dit soort rellen op een openbaar forum gevoerd moeten worden.. Als ik een probleem heb met een fokker dan mail of bel ik die gewoon :ugh:
Afbeelding
~reinforcement builds behavior~
~You can not influence someone while you are judging them~
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hoe of wat dan ook, dit regel je toch privé en niet via een forum en als het niet zou kloppen, (hypothetisch gesproken) zou ik de St Hubertus vereniging benaderen. Ik geloof niet dat wij hier ook maar iets mee te maken hebben.
vania
Zeer actief

-Gaby- schreef:Het kan altijd erger, de stamboom van onze Louisiana Catahoula Leopard Dog moest uit New Orleans komen en door een orkaan was het hele kantoor van de organisatie die over de stambomen gaat weggevaagd. In eerste instantie dacht ik dat we voor de gek werden gehouden, maar doordat een andere pupkoper er achter aan heeft gebeld kwamen we er achter dat dit inderdaad het geval was. Pas toen hij anderhalf jaar was kregen we de stamboom. Sommige dingen kun je gewoon niet voorzien en dan heb je even geduld nodig, de stamboom is volgens mij echt onderweg. ;)
niet voor jou bedoelt hoor, maar ik snap niet zo goed waarom ik er over zou liegen, wat win ik daar bij? het kost me een "hoop" geld, die stambomen + dna, wij hadden net zo goed pups kunnen fokken zonder stamboom dat had een pak gemakkelijker geweest als nu

aja Ed, hier http://www.progenus.be/index.php?option ... 98&lang=nl vind je de contact gegevens van Progenus, moest je me niet geloven, bel je er naar toe, aan de hand van Jarah haar chipnummer kan hij zeggen of het DNA effectief is afgenomen en gelukt is van haar en kan hij ook zeggen dat alle andere DNA's (inclusief die van Darko en Guapa) wel gelukt zijn
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

vania schreef:
-Gaby- schreef:Het kan altijd erger, de stamboom van onze Louisiana Catahoula Leopard Dog moest uit New Orleans komen en door een orkaan was het hele kantoor van de organisatie die over de stambomen gaat weggevaagd. In eerste instantie dacht ik dat we voor de gek werden gehouden, maar doordat een andere pupkoper er achter aan heeft gebeld kwamen we er achter dat dit inderdaad het geval was. Pas toen hij anderhalf jaar was kregen we de stamboom. Sommige dingen kun je gewoon niet voorzien en dan heb je even geduld nodig, de stamboom is volgens mij echt onderweg. ;)
niet voor jou bedoelt hoor, maar ik snap niet zo goed waarom ik er over zou liegen, wat win ik daar bij? het kost me een "hoop" geld, die stambomen + dna, wij hadden net zo goed pups kunnen fokken zonder stamboom dat had een pak gemakkelijker geweest als nu

aja Ed, hier http://www.progenus.be/index.php?option ... 98&lang=nl vind je de contact gegevens van Progenus, moest je me niet geloven, bel je er naar toe, aan de hand van Jarah haar chipnummer kan hij zeggen of het DNA effectief is afgenomen en gelukt is van haar en kan hij ook zeggen dat alle andere DNA's (inclusief die van Darko en Guapa) wel gelukt zijn
Nee, het lijkt mij ook niet logisch als je er over zou liegen. Het berichtje wat ik postte was bedoeld om aan te geven dat men niet te snel van dingen uit moet gaan, dus eerst je laten informeren i.p.v. conclusies te trekken. ;)
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Muk

renee-uk schreef:
Muk schreef: Hoe goed de fokker ook is, maar bij serieuze shows is een stamboom gewoon verplicht.
ik heb met Jan ook een aantal officiele shows gelopen (oa Zwolle en Maastricht) terwijl ik de stamboom nog niet had, dus dat klopt niet hoor Muk.
Ok dat wist ik niet, ik zie namelijk altijd dat men een kopie van de stamboom nodig heeft bij de inschrijving, vandaar. Zeker bij honden ouder dan 1 jaar.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Muk schreef:
renee-uk schreef:
Ok dat wist ik niet, ik zie namelijk altijd dat men een kopie van de stamboom nodig heeft bij de inschrijving, vandaar. Zeker bij honden ouder dan 1 jaar.
Dat is in dit topic al 4x uitgelegd.
vania
Zeer actief

Muk schreef:
renee-uk schreef:
het enige dat ik er over weet, is het geen RVB mij gemaild heeft
dat een import hond uit Belgie (specifiek gevraagd) tot 15 maanden ouderdom op het inschrijvingsforumlier kan zetten "in aanvraag", na die 15 maanden kan het in NL niet meer
dit was toen de mail (die ook Ed en alle andere pupkopers op dat forum, hebben kunnen lezen):

Goedemorgen,

Als de puppy's een FCI stamboom hebben dan wel.
Een pup kan mee doen in aanvraag NHSB tot de leeftiijd van 15 maanden.

Met vriendelijke groeten,

MD.Cohen de Lara
Raad van Beheer op Kynologisch Gebied in Nederland.
Postbus 75901
1070 AX Amsterdam
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Muk schreef:
renee-uk schreef:
nog nooit een kopie vd stamboom nodig gehad, oke, natuurlijk niet heel veel show ervaring, maar recent onze DJTs toch ingeschreven voor diverse CAC/CACIB shows, de Eurodogshow en de Winner en voor alleen geen kopie vd stamboom nodig gehad...
Amy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Crested (+Kruising), Middenslag Poedel, Mechelse Herder

Ongelezen bericht door Amy »

nee je hebt alleen stamboom naam en nr. nodig, jah dat kan je van een (kopie) stamboom afhalen :wink: Maar in de afgelopen 3 jaar is mij nog nooit gevraagd om een kopie hoor :hmmm: :hmmm:

Ik weet niet of je het LOSH nummer krijgt van het st hubertus (zoals in NL, krijg je die als je stamboomnamen bevestigd zijn en je moet dokken voor de stambomen). Maar ik had het VDH nummer van mijn teef (duitse import) maar nog niet haar stamboom (omdat ik die van de fokker persoonlijk kreeg, maar die had ik tot dan niet meer gezien) zij is op haar VDH nummer tot NJK geshowt, de desbetreffende shows waren op de leeftijd VANAF 15 maand (15 maand precies, 15 maand en 22 dagen en 15 maand en 29 dagen oud). Dus ik neem aan dat zolang er EEN stamboomnummer en naam bekend is je heus kan showen, alleen zonder nummer tot 15 maand :19:
Afbeelding
~reinforcement builds behavior~
~You can not influence someone while you are judging them~
vania
Zeer actief

Amy schreef:nee je hebt alleen stamboom naam en nr. nodig, jah dat kan je van een (kopie) stamboom afhalen :wink: Maar in de afgelopen 3 jaar is mij nog nooit gevraagd om een kopie hoor :hmmm: :hmmm:

Ik weet niet of je het LOSH nummer krijgt van het st hubertus (zoals in NL, krijg je die als je stamboomnamen bevestigd zijn en je moet dokken voor de stambomen). Maar ik had het VDH nummer van mijn teef (duitse import) maar nog niet haar stamboom (omdat ik die van de fokker persoonlijk kreeg, maar die had ik tot dan niet meer gezien) zij is op haar VDH nummer tot NJK geshowt, de desbetreffende shows waren op de leeftijd VANAF 15 maand (15 maand precies, 15 maand en 22 dagen en 15 maand en 29 dagen oud). Dus ik neem aan dat zolang er EEN stamboomnummer en naam bekend is je heus kan showen, alleen zonder nummer tot 15 maand :19:
hier is, buiten de naam, nog niets bekend, omdat de stambomen nog niet eens gemaakt zijn door Sint hubertus, zij maken die pas als al het DNA binnen is, wat dus nog niet het geval is, maar ook zonder die stamboomnummer, kan je volgens RvB showen, met dus "in aanvraag" er op te zetten tot 15 maanden
jeugdkampioen kan je toch worden tot de hond 18maanden is?
ik weet dat je hier in Belgie langer kan showen zonder stamboomnummer, omdat je voor een RISH stamboom pas mag/kan beginnen showen vanaf 15 maanden
Afbeelding
fay
Actief
Mijn ras(sen): duitsedog
dogo-canario
maltezer

Ongelezen bericht door fay »

Neeltje schreef:Hoe of wat dan ook, dit regel je toch privé en niet via een forum en als het niet zou kloppen, (hypothetisch gesproken) zou ik de St Hubertus vereniging benaderen. Ik geloof niet dat wij hier ook maar iets mee te maken hebben.

klopt dat doe je ook privee

maar heb nooit de fokker aan de foon gehad
fay
Actief
Mijn ras(sen): duitsedog
dogo-canario
maltezer

Ongelezen bericht door fay »

vania schreef:ik heb het helemaal gehad met je Ed

17 uur geleden

ik snap trouwens niet waarom je aan mij uitleg vraagt (vooral op het DC forum) dat als je het allemaal al weet, want het staat allemaal op je FB pagina

ik heb trouwens het DNA niet overgelaten aan de pupkoper, dat is de controleur van sint hubertus hier komen afnemen, heb ik op het woord van de pupkoper geloofd, ja dat is waar, is dat strafbaar om van het goede van de mensen uit te gaan, nee hoor, het was absoluut fout van mij, maar om dat nu overal te gaan verkondigen terwijl ik dat al lang en breed weet en toegegeven heb, is genoeg hoor

leren lezen is echt wel moeilijk he, ik heb gezegd dat die eigenaars van Jelina niet veel waarde hechten aan het DNA en niet aan de stamboom, de stamboom is voor hen wel belangrijk, het DNA niet
dat de dossierbeheerdster er niet is, kan ik niets aan doen, dat is wat ze mij zeiden van sint hubertus uit, dat verzin ik niet, zou niet weten waarom ik dat zou verzinnen, degene die ik aan de telefoon had van de week, was gewoon een boertige boerin en de nummer van de dossierbeheerdster rechtstreeks kreeg ik voicemail

en ze is niet overgeschreven, het enige dat overgeschreven is, is de chipnummer en die is door de DA gezet (nog maar eens) en niet door de controleur, die chipnummer hebben jullie zelf overgezet of door de DA laten doen, dat hebben wij niet gedaan en ook sint hubertus niet

niet goed-geld terug garantie, telt wel degelijk, maar dan komen beide pups ook gewoon terug naar hier en dan kan je je geld terug krijgen als dat is het geen dat je wilt, maar dan houd het ook gewoon op

en waarom zou ik gepland hebben dat er geen 1 pup jeugdkampioen zou kunnen worden, moest ik dat gepland hebben, zou het dan niet beter voor mij uitkomen dat ik met Jänta wel gewoon had gaan showen en haar jeugdkampioen had laten worden???

hoord een fokker zo te praten ,

duw hem in je reed

netjes hoor

en dat je het helemaal gehad heb met mij

heb ik meer gehoord.

weet je wat eigelijk gek is
ik ben wel al die tijd hier netjes geweest tegen over jou.

zal dat ook blijven doen

en betreft over het forum DC hoord je hier niet te bespreken

niet voor mij , maar dit forum heb hier niets mee te maken

nogmaals

de vraag was van dit topic

is het normaal dat een stamboom zolang duurd na een jaar.

heb er antwoorden op gehad , en dat is voor mijn voldoende.

we wachten nog even af , hoe of wat.

allemaal bedankt voor de antwoorden

hier laat ik het bij

mvg
ed
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Ed, dat is je eigen FB bericht. Kan ik prima rijmen met je schrijftaal hier. Volgens mij ben je er alleen maar op uit Vania zwart te maken. Bah bah!
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

fay schreef:
vania schreef:ik heb het helemaal gehad met je Ed

17 uur geleden

hoord een fokker zo te praten ,

duw hem in je reed

netjes hoor

en dat je het helemaal gehad heb met mij

heb ik meer gehoord.

weet je wat eigelijk gek is
ik ben wel al die tijd hier netjes geweest tegen over jou.

zal dat ook blijven doen

en betreft over het forum DC hoord je hier niet te bespreken

niet voor mij , maar dit forum heb hier niets mee te maken

nogmaals

de vraag was van dit topic

is het normaal dat een stamboom zolang duurd na een jaar.

heb er antwoorden op gehad , en dat is voor mijn voldoende.

we wachten nog even af , hoe of wat.

allemaal bedankt voor de antwoorden

hier laat ik het bij

mvg
ed
Ik quote hem even.

Misschien dan toch maar gewoon eens bellen?
Het is voor allebei toch gewoon heel vervelend dat het zo gegaan is?

:U: Je hebt je antwoord dat het langer kan duren.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”