Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Duitse herder

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Re: Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Pfew , dacht al dat mn geheugen me in de steek liet, maar ff opgezocht en idd.
Jan komt van Hafida die van Desteny komt ,en Desteny kwam van Orka en Orka was werklijn

De vaders waren zo te zien wel kyno

Hier trouwens de verschillen die er tussen Duitse herders zijn.
Gewone stand en in stand gezet ( behalve Gringo & Kyto want daar heb ik nog geen standfoto's van )

Roan , combifok maar wel meer kyno dan werklijn
Afbeelding

Afbeelding

Elena , pure werklijn ( Tsjechische werklijn )
Afbeelding

Afbeelding

Kenji , combifok met meer werklijn dan kyno
Afbeelding

Afbeelding

Gringo , pure kynolijn
Afbeelding

Ditch, hetzelfde als Kenji
Afbeelding

Afbeelding

Kyto , pure werklijn. (ok , niet de beste foto. Die gup kan echt niet stilstaan )
Afbeelding
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

OMG: dat filmpje van nanna. Wat een drama zeg. :eek:

Ik zou in de toekomst best weer een Duitser willen, maar net als vele anderen hier, zou ik ook niet goed weten waar ik er een vandaan zou moeten halen. :19:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik vind Kenji en Ditch echt hele mooie Duitsers. :ok: Als ik er zo'n één als hun later krijg qua uiterlijk ben ik ruim tevreden.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

** Angela ** schreef:Pfew , dacht al dat mn geheugen me in de steek liet, maar ff opgezocht en idd.
Jan komt van Hafida die van Desteny komt ,en Desteny kwam van Orka en Orka was werklijn

De vaders waren zo te zien wel kyno
ja dat zei ik al, hij heeft een tikje werklijn
renee-uk schreef:
** Angela ** schreef: @ Renee, volgens mij was Jan toch combi fok ???
Ga de stamboom nog eens ff uitpluizen hoor, maar ik dacht dat Hafida uit Destiny kwam en die was geloof ik werklijn.... ( pin me dr niet op vast )
ja Jan is geen pure kyno, die heeft een tikje werklijn ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

_Leonie schreef:Ik vind Kenji en Ditch echt hele mooie Duitsers. :ok: Als ik er zo'n één als hun later krijg qua uiterlijk ben ik ruim tevreden.
Ik sta op de wachtlijst van de fokker van Kenji en Ditch. Ben al paar keer wezen kijken en dat zijn idd erg mooie, leuke en lieve honden.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Inge O schreef:
renee-uk schreef: echt wel, ik zie het nog steeds slechter worden en dat is dan in 5 jaar tijd.
kijk naar die foto van Gina op een van de vorige pagina's, dat is een dh uit pure kyno-lijnen van 10 jaar geleden.
toch niet echt te vergelijken met wat je nu doorsnee ziet in diezelfde lijnen?
ik houd de lijnen totaal niet bij natuurlijk, ik baseer me alleen op wat ik zag/zie en daarbij vind ik die evolutie niet zo duidelijk.

maar het kan best hoor, de tijd gaat voor mij gewoon te snel denk ik :oeps: .
Toevallig zijn Nanni en Noah familie van elkaar. Nanni is van 1996, Noah van 2008. Noah haar overgrootoma is een volle zus van Nanni, Noah is dus een 4e generatie in 12 jaar tijd. Kijk naar de verschillen tussen Noah en Nanni en dat is dus maar paar generaties. Dit is bv Nanni haar achterkleindochter, ook 4e generatie en van 2007:
Afbeelding
Perry en Noah

Afbeelding
duitse herder
Zeer actief

_Leonie schreef:Ik vind Kenji en Ditch echt hele mooie Duitsers. :ok: Als ik er zo'n één als hun later krijg qua uiterlijk ben ik ruim tevreden.
Jij vond Bumba toch ook een mooie hond? Die komt namelijk uit ongeveer dezelfde lijnen als Kenji en Ditch :lol1:
Heel stiekem heb ik overwogen om Bumba en Noah een nest te laten krijgen (stamboomtechnisch gezien kon dat prima), met name vanwege de karakters maar ook vanwege de betere bouw van Bumba. Vooral toen ze tegelijk gerontged werden en Bumba prima eruitzag en Noah nog steeds prima eruit zag. Helaas ging Noah meteen door naar de operatietafel om gecastreerd te worden :LOL: Dromen mag altijd, toch? :mrgreen:
Perry en Noah

Afbeelding
duitse herder
Zeer actief

Inge O schreef:
duitse herder schreef: Nanni is van 1996, Noah van 2008. Noah haar overgrootoma is een volle zus van Nanni, Noah is dus een 4e generatie in 12 jaar tijd. Kijk naar de verschillen tussen Noah en Nanni en dat is dus maar paar generaties.
:neenee: dat is geen bewijs natuurlijk, dat bewijst alleen de absurde voorkeur van die fokker.
Nee want Nanni haar kinderen zijn in Amerika geboren en Noah komt uit zowel Nederlandse als Duitse bloedlijnen. Op Nanni na 2 verschillende lijnen, via vaderskant. De laatste foto is een Amerikaanse, dus andere km's en fokkers
Perry en Noah

Afbeelding
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

Dan nodig ik je uit om een keer bij ons te komen kijken. :ok: Ik fok alleen geen kyno's.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nanna schreef:
Inge O schreef:
Nanna schreef:DIEPTRIEST filmpje
ik kende het (jammer genoeg) al maar hierop is ook goed te zien dat het bij dit soort extreme honden geen kwestie is van neerzetten met een afhellende rug : deze beesten kúnnen gewoon niet meer recht in de achterhand :ugh: .
Ja, maar dat is juist móói. En reuze functioneel.
Klaarblijkelijk. :19:
dieptriest... een werkhond dus, die kan niet eens springen over de meterhaag met die achterhand dus ongeschikt... van mij part mogen ze er een fysiek gedeelte aanhangen, werkhond is ook werkproef en een behoorlijk zware... niet kunnen volbrengen is ook niet showen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
zeta-jones
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Aantal honden: 9
Contacteer:

Ongelezen bericht door zeta-jones »

Guttegutteguttegut... :roll: :U:

Niet om aan te zien, echt niet.

En wat ik echt erg vind, is dat men hier (met name in D-land) met de ZWH ook naartoe wil. De achterhandhoeking wordt sterker en sterker, de croupe loopt meer en meer af...zoooooooo zonde, zo'n ZWH wíl ik niet eens...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Joy C schreef:OMG: dat filmpje van nanna. Wat een drama zeg. :eek:

Ik zou in de toekomst best weer een Duitser willen, maar net als vele anderen hier, zou ik ook niet goed weten waar ik er een vandaan zou moeten halen. :19:
ik ken ook 1 fokker in NL waar ik er met een gerust hart eentje zou durven halen....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
zeta-jones
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
zeta-jones schreef: En wat ik echt erg vind, is dat men hier (met name in D-land) met de ZWH ook naartoe wil. De achterhandhoeking wordt sterker en sterker, de croupe loopt meer en meer af...zoooooooo zonde, zo'n ZWH wíl ik niet eens...
dat kan je niet ménen :19: :19: ?
Ja, helaas wel. En het wordt beloond, want die honden lopen de sterren van de hemel op shows, dus daar móéten we wel met z'n allen achteraan hobbelen :ok:

Een paar jaar geleden was dit een ras dat nog op een behoorlijk 'natuurlijke' manier voorgebracht werd op shows. Tegenwoordig is het helemaal in om flink te knippen en te snijden (bij de langstokhaar wordt bijvoorbeeld het haar onder de buik etc weggesneden, want dan is de onderbelijning mooier :mep: ) en ja...te bleken :piew:
Het worden echte modepopjes! :cheer: :oohja:

Maar goed, ik vind het nog vele malen erger dat men de croupe steeds aflopender wil zien en de achterhandhoeking zo sterk mogelijk.
Hoe verknal je een ras? Nou, zó dus. Vooral doen! :ok:
Afbeelding
CharlesvdBerkt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders

Ongelezen bericht door CharlesvdBerkt »

Dianavdberkt schreef:
Dan nodig ik je uit om een keer bij ons te komen kijken. :ok: Ik fok alleen geen kyno's.

Dit is dan een DH uit werklijnen
Afbeelding
zeta-jones
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
Nanna schreef:
Inge O schreef:
ik kende het (jammer genoeg) al maar hierop is ook goed te zien dat het bij dit soort extreme honden geen kwestie is van neerzetten met een afhellende rug : deze beesten kúnnen gewoon niet meer recht in de achterhand :ugh: .
Ja, maar dat is juist móói. En reuze functioneel.
Klaarblijkelijk. :19:
dieptriest... een werkhond dus, die kan niet eens springen over de meterhaag met die achterhand dus ongeschikt... van mij part mogen ze er een fysiek gedeelte aanhangen, werkhond is ook werkproef en een behoorlijk zware... niet kunnen volbrengen is ook niet showen.
Dat ben ik helemaal met je eens! Ik ken een kyno die IPO doet. Hij is groot en zwaar gebouwd, weegt 47 kilo en zit zichzelf gewoon echt vaak in de weg. Mijn Lux is ook een reu, hij weegt echter maar 35 kilo en is middelgroot en middelkrachtig...een dwerg met die kyno vergeleken...maar wat ben ik blij met mijn (naar mijn idee) functioneel gebouwde, snelle, wendbare dwerg :ok:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Inge O schreef:
zeta-jones schreef:
Inge O schreef:
zeta-jones schreef: En wat ik echt erg vind, is dat men hier (met name in D-land) met de ZWH ook naartoe wil. De achterhandhoeking wordt sterker en sterker, de croupe loopt meer en meer af...zoooooooo zonde, zo'n ZWH wíl ik niet eens...
Ja, helaas wel. En het wordt beloond, want die honden lopen de sterren van de hemel op shows, dus daar móéten we wel met z'n allen achteraan hobbelen :ok:

Een paar jaar geleden was dit een ras dat nog op een behoorlijk 'natuurlijke' manier voorgebracht werd op shows. Tegenwoordig is het helemaal in om flink te knippen en te snijden (bij de langstokhaar wordt bijvoorbeeld het haar onder de buik etc weggesneden, want dan is de onderbelijning mooier :mep: ) en ja...te bleken :piew:
Het worden echte modepopjes! :cheer: :oohja:

Maar goed, ik vind het nog vele malen erger dat men de croupe steeds aflopender wil zien en de achterhandhoeking zo sterk mogelijk.
Hoe verknal je een ras? Nou, zó dus. Vooral doen! :ok:
driewerf zonde :jank: .
dus nadat ze eerst het karakter verkloot hebben gaan ze nu ook het uiterlijk aanpakken?
manman wat een idioterie :boos:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

Nanna schreef:
zeta-jones schreef:
Inge O schreef:
Huppeta.
Afbeelding
is dat een ZWH of een witte duitser?
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

Nanna schreef:
renee-uk schreef: is dat een ZWH of een witte duitser?
Is dat niet hetzelfde dan? Die witte zwitser is toch gewoon een witte duitse herder?
Hij heet iig "Alhambra's Fox Mulder"
nee is niet hetzelfde, de ZWH is een apart FCI erkend ras sinds 2003
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

tja daar kan ik dan verder ook niks aan doen, vraag me af of je dan de belgische herders wel als aparte rassen ziet ;)

maar even gezocht en ik geloof dat dit wel een ZWH is, weet het alleen niet zeker want een aantal sites gaf me een virusmelding dus heb niet echt gespit.
hij was een paar keer wereldkampioen zo te lezen :?
verschrikkelijk :schrik:
Afbeelding

NelBowie
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Golden Retriever X Appenzeller
kruising Mechelse Herder X Duitse Herder

Ongelezen bericht door NelBowie »

Nanna schreef:
Is dat niet hetzelfde dan? Die witte zwitser is toch gewoon een witte duitse herder?
Ik heb ook altijd gedacht dat een Witte Duitser en een Zwitser hetzelfde waren...hier een link van wiki.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwitserse_witte_herder
Daar staat niet héél veel op, maar wel wat ik dacht.... de naam is veranderd omdat vroeger de kleur niet erkend werd, en men het de Duitser niet waardig achtte :roll: , maar na 2003 ineens wel Afbeelding en omdat de oorsprong van de witte variant in Zwitserland ligt, noemt men het de Zwitserse herder ipv.... In principe is het een Witte Duitse Herder :mrgreen: .
Afbeelding
Trusten Mieltjepiel, Bas en Zus, Love You....
GROET, Gea, Nelson, Bowie en Ogie!
daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door daywalker »

nog een paar jaartjes verder en je kan nergens meer een een fatsoenlijke Duitse Herder aanschaffen. Ongelooflijk schandalig hoe zo,n machtig mooi ras volledig naar de kloten wordt gefokt en nog onbegrijpelijker is, dat er niet wordt ingegrepen. :kotz:
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
renee-uk
Zeer actief

de witte dh club wilde niks met de witte herders, zoals ze toen nog heetten te maken hebben
zijn wel gevraagd toen ze serieus aan de slag gingen om de witte herders te erkennen, maar ze wilden niet

*edit: 'erkend te krijgen' moet ik zeggen
Laatst gewijzigd door renee-uk op 27 okt 2011 00:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

Nanna schreef:
NelBowie schreef: omdat de oorsprong van de witte variant in Zwitserland ligt, noemt men het de Zwitserse herder
Hoe kom je daar nou toch bij ;-) Zwitserland heeft niets met het hele ras te maken.
Die wilden gewoon het patronaatje wel hebben.
ja ging volgens mij om denemarken en zwitserland, degene die het ras het eerste erkende zou in de naam verwerkt worden.
maar ik weet het eigenlijk ook niet meer allemaal zo precies
de karakters zijn inmiddels wel verschillend hoor en het uiterlijk, tot nu toe tenminste, ook wel
Afbeelding

Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

malinois schreef:

ik ken ook 1 fokker in NL waar ik er met een gerust hart eentje zou durven halen....
Oh ik ken er wel meer dan 1 hoor. Sterker nog ik zou dan weer iet weten waar ik zo'n kromme hoepel vandaan moest halen.
Laatst gewijzigd door Budkes op 27 okt 2011 02:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

daywalker schreef:

nog een paar jaartjes verder en je kan nergens meer een een fatsoenlijke Duitse Herder aanschaffen. Ongelooflijk schandalig hoe zo,n machtig mooi ras volledig naar de kloten wordt gefokt en nog onbegrijpelijker is, dat er niet wordt ingegrepen. :kotz:
Dit is natuurlijk onzin, je ziet weer steeds meer Duitsers in de sport en ze worden ook weer steeds beter.
Voor een jaar of 10 geleden was dat echt uitzonderlijk en wist men op voorhand al zeker dat het niets kon zijn (riep men dan), dus wat dat betreft gaat de duitse herder uit werklijnen er zeker niet op achteruit. Ik weet zeker nog een hele boel goede te vinden, dat er niet wordt ingegrepen is niet waar, je moet het alleen misschien buiten de kyno's gaan zoeken.
Gr. Aniek

Afbeelding
zeta-jones
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:
Nanna schreef:Huppeta.
Afbeelding
is dat een ZWH of een witte duitser?
Fox Mulder is een ZWH uit Brazilië. Hij zit al in een paar lijnen in Europa intussen.
Afbeelding
zeta-jones
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:
Nanna schreef:
NelBowie schreef: omdat de oorsprong van de witte variant in Zwitserland ligt, noemt men het de Zwitserse herder
Hoe kom je daar nou toch bij ;-) Zwitserland heeft niets met het hele ras te maken.
Die wilden gewoon het patronaatje wel hebben.
ja ging volgens mij om denemarken en zwitserland, degene die het ras het eerste erkende zou in de naam verwerkt worden.
maar ik weet het eigenlijk ook niet meer allemaal zo precies
de karakters zijn inmiddels wel verschillend hoor en het uiterlijk, tot nu toe tenminste, ook wel
Zoals ik het altijd heb begrepen, is het ZWH geworden omdat Zwitserland het eerste land in Europa was dat de witjes terug naar Europa heeft gehaald. Toen er sprake was van FCI-erkenning, moest er een naampje aan gegeven worden en kreeg Zwitserland dus de eer...want Amerika en Canada doen niet aan FCI :wink:
Afbeelding
zeta-jones
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
renee-uk schreef:
Nanna schreef:
nee is niet hetzelfde, de ZWH is een apart FCI erkend ras sinds 2003
Ja, aan die flauwekul doe ik niet. Het is voor mij gewoon een witte duitse herder want daar stamt hij voor 100% van af. Er is niks anders ingemixt.
Welk exotisch naambordje ze er aan hangen boeit me dan niet zoveel ;-)
Feitelijk heb je gelijk Nanna. De ZWH stamt af van de DH, punt. Het verschil tussen de ZWH en de witte DH is alleen dat er bij de ZWH heel specifiek alleen met wit gefokt is en bij de witte DH zie je nog steeds in landen als Amerika en Canada dat er gemixt wordt met 'gewone' DH's. Wij kunnen die niet meer naar NL importeren (ze kunnen niet meer aangekeurd worden), maar andere landen in Europa laten dit wel nog toe (Finland, Italië, België) en via die landen worden deze honden dus toch naar Europa gehaald, aangekeurd als ZWH en zo in het ras gebracht.

Juist in landen als Amerika en Canada wordt de croupe heel erg omlaag gefokt en de achterhandhoeking zo sterk mogelijk. Landen als Brazilië fokken weer veel met honden uit die Amerikaanse lijnen en zodoende zie je bij honden als Fox Mulder dus dat typisch Amerikaanse type. Als je gaat kijken op sites van Amerikaanse DH fokkers die ook met wit fokken, dan zul je die aflopende croupe en die sterke achterhandhoeking héél veel terugzien.

Nu is het zo dat men, met name in D-land, die aflopende croupe helemaal het einde vindt. Op shows viel me de laatste tijd al op dat je het ook meer en meer ziet en dat de achterhandhoeking vrolijk meedoet door steeds sterker te worden.

Edit: hier de stamboom van Fox Mulder, met daarin namen als Tumbledown's en Regalwise...hele bekende Amerikaanse fokkers: http://www.pedigreedatabase.com/white_s ... ?id=300699
Afbeelding
zeta-jones
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:dus nadat ze eerst het karakter verkloot hebben gaan ze nu ook het uiterlijk aanpakken?
manman wat een idioterie :boos:
Het karakter leek een tijdje 'de goede kant' op te gaan, met name in D-land (waar ze ook werken met strenge gedragstests), maar toen ik onlangs op een Duitse show was, schrok ik echt van wat ik daar zag...wat zijn de karakters weer achteruit gegaan. Maar goed, als je dan hoort hoe het er daar tegenwoordig op gedragstests aan toe gaat...honden van bepaalde fokkers halen altijd een U voor het karakter, terwijl ik van enkele van die honden weet dat het karakter niet voor elkaar is...er worden daar van die Einzelprüfungen gedaan, dus met maar één hond waar verder niemand bij is (en dat terwijl er bijna een ZTP komt, of er net eentje geweest is). Dat soort dingen. Er is daar een bepaalde reu die alles wint wat er te winnen valt op shows, hij dekt en dekt en de nakomelingen hebben niet al te beste karakters...maar dat heeft hij zelf ook niet, dus ja...
Zo deed ik met Lux mee aan een show in D-land. Hij stond in een sterke klasse (jeugdklasse) en er werd een hond eerste die dus ook erg sterk gehoekt is en die aflopende croupe heeft...maar de KM bleek zelf DH's te fokken, dus ja...dat begreep ik nog...maar die hond heeft daarbij ook nog eens helemaal geen goed karakter en dát vond ik dus wel erg, dat Lux daar tweede achter werd. Over smaak kun je discussiëren, daarover hoor je mij niet...maar ik was gewend dat er daar sterk op karakter gekeurd werd en ik zag daar gewoon bange honden (sommige extreem bang) met een U de ring uit gaan of zelfs hoog geplaatst worden, daar waar zulke honden voorheen gediskwalificeerd werden.

Echt zoooooo zonde! En je mag er vooral niets over zeggen, want dan heb je in no time een aantal mensen op je dak die roepen dat je hen en hun honden zwart probeert te maken :U: :oohja: :piew:
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

duitse herder schreef:
Jij vond Bumba toch ook een mooie hond? Die komt namelijk uit ongeveer dezelfde lijnen als Kenji en Ditch :lol1:
Heel stiekem heb ik overwogen om Bumba en Noah een nest te laten krijgen (stamboomtechnisch gezien kon dat prima), met name vanwege de karakters maar ook vanwege de betere bouw van Bumba. Vooral toen ze tegelijk gerontged werden en Bumba prima eruitzag en Noah nog steeds prima eruit zag. Helaas ging Noah meteen door naar de operatietafel om gecastreerd te worden :LOL: Dromen mag altijd, toch? :mrgreen:
Ja Bumba vind ik ook een mooie hond! Heb je nog een foto van hoe hij op dit moment is? :mann:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”