Niet lullig bedoeld, maar de kids of mensen die zomaar in het voorbij gaan op je honden duiken? Moet je dan op alles en iedereen gaan letten? De mijnen doen ook alleen hun ding maar ondanks mijn ras, heb ik echt kinderen en volwassenen die zich ertoe aangetrokken voelen als stroop. En dat is niet erg mits het normaal gebeurd. Ga niet om Finn heen hangen dat vind hij niet fijn. Zijn achterrug doet zeer dus als je daar op gaat leunen doet dat hem zeer dat weten anderen niet, maar als ze zomaar om een hond gaan hangen of op hem gaan leunenLillith schreef:Ik heb waarschijnlijk zeer arrogante hondjes, ze willen helemaal geen aandacht van vreemden..
En kindertjes zullen eerst langs mij moeten, meestal schuif ik dan lille naar voren die heeft een kindjes kronkel.![]()
Ollie alleen als ik zie dat hij zelf interesse heeft. Ik zeg liever dat ze bijten dan dat ik dat gekrijs krijg van hondje doet eng. Bekenden worden wel begroet, Lille wordt er zelfs vrijer in. Ollie houdt op het ogenblik alleen van oude vrouwtjes.

Maar waarom moet ik toch continue op steeds meer factoren gaan letten als ik met mijn hond wandel en me aan de regels houd waarom moet ik op kinderen gaan letten die ineens op ze af komen om ze te omhelzen, waarom moet ik op loslopende keffers gaan letten die ergens ook een baas hebben die denk ik niet zo geamuseerd zouden zijn als mijn honden op dezelfde manier hun hond zouden bejegenen als dat hun hond op de mijne afkomt?
Ik wil ook graag voor mijn plezier lopen.