Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
EstherK schreef:Nu kunnen jullie allemaal lacherig gaan doen...
Suzanne123 heeft wel gelijk!
Het is het voor een organisator een must is om uit te zoeken wat de mogelijke risico's zijn. Daarmee voorkom je ongelukken en aansprakelijkheid.
Daarnaast zou ik ook een draaiboek maken waarin in staat hoe te handelen bij calamiteiten/ongelukken. Wat is het adres van de locatie, waar is de toegang voor de hulpdiensten, staan er geen spullen in de weg die de toegang blokkeren. Is er een EHBO-er met materiaal aanwezig? En stel, iemand krijgt een hartstilstand, dan is het handig om te weten wie kunnen reanimeren en of er in de buurt een AED is.
Als dit allemaal niet georganiseerd wordt dan ga ik alsnog maar de organisatie moet zich er wel van bewust zijn dat ze dan een wezenlijk onderdeel van de organisatie hebben verzuimd. Ik zou me daar als organisator niet prettig bij voelen.
Iedereen die meehelpt heeft een draaiboek gekregen vorig jaar. In dat draaiboek staan adressen én telefoonummers van huisartsen, dierenartsen, enzovoort. De EHBO informatie hangt op verschillende plekken op het veld en EHBO-ers (ik geloof 3 gedurende de dag) zijn mobiel bereikbaar (nummers staan ook in het draaiboek en op de informatie op het veld). Oh, het detentiecentrum (daar waar we vorig jaar mochten parkeren) heeft een AED
Meedoen is op eigen risico Je betaald trouwens alleen voor de workshops, wat je in de tussentijd doet moet je zelf weten. Maar als iemand denkt de organisatie aansprakelijk te moeten stellen voor een gekneusde enkel, moeten ze dat vooral doen Dan verpest je het de komende jaren in elk geval voor die 120 andere mensen
Naima schreef:Ik kom ook, lijkt me erg leuk om een keertje mee te maken. Is het met het OV bereikbaar eigenlijk? Als ik vervoer kan regelen neem ik Lotus mss mee, maar met het OV is het echt uuuren reizen dus dan laat ik haar thuis.
Misschien kan je met iemand uit Arnhem meereizen..Lisette ofzo als die ook komt?
Naima schreef:Ik kom ook, lijkt me erg leuk om een keertje mee te maken. Is het met het OV bereikbaar eigenlijk? Als ik vervoer kan regelen neem ik Lotus mss mee, maar met het OV is het echt uuuren reizen dus dan laat ik haar thuis.
Waar woon je precies?
Vlakbij Zevenaar, en dat is weer soort van vlakbij Arnhem haha. Van Zevenaar naar t station van Alphen kost me een kleine 2 uur. Voor mij geen probleem, ik ben gewend aan lang reizen, maar ik weet niet hoe ver het is vanaf het station daar nog en mocht t warm worden dan vind ik dat voor Lotus gewoon niet leuk.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
_Inge_ schreef:Elk jaar zijn er ehbo-ers hoor.. en het adres staat op mn draaiboek
Dus je denkt wel na over risico's maar je gaat er gewoon van uit dat je niet aansprakelijk wordt gesteld als er wat gebeurt?
Wat kan er gebeuren?
Het is gewoon buiten, op een open veld.
Natuurlijk kan dat. Wat naïef om te denken dat dat niet kan.
Kijk, ik maak me ook nooit zo druk om zaken als aansprakelijkheid. Maar als ik een betaald evenement zou organiseren dan zou ik me zeker hierin verdiepen.
Nou, en dan nog? Dan krijgt iemand een hartstilstand. Je roept 1 keer "Reanimatie!" en meer dan het halve veld (uitgaande van de opkomst a 120 personen) staat in no-time bij je. Dikke kans dat onder de aanwezige personen er heus wel eetje bijzit die kan reanimeren.
Heb je toch meer kans van overleven dan als je in je uppie thuis was gebleven.
Wilm@ schreef:Nou, en dan nog? Dan krijgt iemand een hartstilstand. Je roept 1 keer "Reanimatie!" en meer dan het halve veld (uitgaande van de opkomst a 120 personen) staat in no-time bij je. Dikke kans dat onder de aanwezige personen er heus wel eetje bijzit die kan reanimeren.
Ja, of iedereen heeft honden-ehbo en ze leggen de persoon in kwestie op z'n zij
Mijn opmerkingen over het calamiteitendraaiboek waren overbodig. Ik heb een onterechte aanname gedaan (en dat als testmanager ). Mijn excuses, ik wil niet de indruk wekken dat je het slecht geregeld hebt.
Wilm@ schreef:Nou, en dan nog? Dan krijgt iemand een hartstilstand. Je roept 1 keer "Reanimatie!" en meer dan het halve veld (uitgaande van de opkomst a 120 personen) staat in no-time bij je. Dikke kans dat onder de aanwezige personen er heus wel eetje bijzit die kan reanimeren.
Ja, of iedereen heeft honden-ehbo en ze leggen de persoon in kwestie op z'n zij
Heb je nog steeds meer kans! Je zal maar alleen in huis zijn en in de keuken, tijdens het zetten van een overheerlijk kopje koffie, in elkaar donderen. Klap je ook nog verkeerd tegen het aanrecht alvorens je de grond raakt. Tja, dáár lig je dan. Hartstikke verkeerd, giga hoofdwond en niemand die iets weet. Lijkt mij reuze angstig.
Hebbie een verzekeringetje voor deze situatie, begin 'm nu wel aardig te knijpen!
Waar woon je precies?
Vlakbij Zevenaar, en dat is weer soort van vlakbij Arnhem haha. Van Zevenaar naar t station van Alphen kost me een kleine 2 uur. Voor mij geen probleem, ik ben gewend aan lang reizen, maar ik weet niet hoe ver het is vanaf het station daar nog en mocht t warm worden dan vind ik dat voor Lotus gewoon niet leuk.
Ik kan je wel ergens oppikken eventueel?
Maar daar hebben we het tegen die tijd wel over
Waar woon je precies?
Ik kan je wel ergens oppikken eventueel?
Maar daar hebben we het tegen die tijd wel over
Ligt eraan of je over de wanprestaties van mijn club begint
Maar lief aangeboden bespreken we dan tegen die tijd wel even idd.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Qal schreef:Dan kunnen we weer gezellig gaan doen. Want gezellig is het, elke keer weer!
Yup, met klapstoeltjes, tent, bech, pupjes, toastjes, koffie, hondenkoekjes, wil je ff oppassen want 'ik mot heus!', wanneer start de bbq? En dan het onvermijdelijke: Doei! Om gelijk erachter te zeggen, "Tot volgend jaar hè, want Lijfje/Bassie heeft zo genoten."
En als je wegloopt denk je nog even......maar ikke ook en hopelijk zijn niet álle foto's gelukt.
Jeetje wat een geblaat allemaal. Vorig jaar was mijn eerste keer maar het was allemaal echt super geregeld en nog eens erg gezellig!
Maar ik ben natuurlijk ook erg onverantwoord, ik laat mijn gevaarlijke hond ook onbeheerd achter.. (wel in bench die in een tentje staat maar toch) en heb haar nog eens uitgeleend ook nog tijdens een workshop. Kan natuurlijk helemaaaaaal niet
Veronique & Kyra schreef:Jeetje wat een geblaat allemaal. Vorig jaar was mijn eerste keer maar het was allemaal echt super geregeld en nog eens erg gezellig!
Maar ik ben natuurlijk ook erg onverantwoord, ik laat mijn gevaarlijke hond ook onbeheerd achter.. (wel in bench die in een tentje staat maar toch) en heb haar nog eens uitgeleend ook nog tijdens een workshop. Kan natuurlijk helemaaaaaal niet
heb er in ieder geval weer zin in!
Serieus? Heb je dat gedaan? Met een stafford? Oef, als we dat geweten hadden
Ik ben van plan dit jaar ook te komen. Het eerste jaar durfde ik niet goed (sorry), het 2-de jaar was ik op vakantie, dit jaar moet het goed komen.
Ik zoek dus een oppas voor mijn hysterisch om het baasje gillende wit harig ding als ik "echt heul nodig moet".
Ik woon in Soest, er kan dus iemand meerijden als hond op schoot/aan voeten kan.
BTW: ik kan reanimeren en andere levensreddende handelingen. Zo ook hechten en nieten. Dus als jullie elkaar met een mes te lijf gaan komt 't ook goed.
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
Bonnie F schreef:Ik ben van plan dit jaar ook te komen. Het eerste jaar durfde ik niet goed (sorry), het 2-de jaar was ik op vakantie, dit jaar moet het goed komen.
Bonnie F schreef:
BTW: ik kan reanimeren en andere levensreddende handelingen. Zo ook hechten en nieten. Dus als jullie elkaar met een mes te lijf gaan komt 't ook goed.
Bonnie F schreef:Ik ben van plan dit jaar ook te komen. Het eerste jaar durfde ik niet goed (sorry), het 2-de jaar was ik op vakantie, dit jaar moet het goed komen.
en de 3e keer? Dit is al de 4e keer hoor
De eerste keer had ik geen hond en nog nooit van dit forum gehoord.
Ja hoor, dat kan.
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
Ja hoor, dat kan.
ah, okay Nouja, mijn eerste DoeDag was die van vorig jaar, toen ik hem ook zelf georganiseerd had (best lastig trouwens, iets regelen waar je nog nooit geweest bent )
sjaak-k schreef:
Aan mij ook nog eens. De kadavers van doodgebeten honden liggen trouwens vanaf de ingang van het terrein gezien helemaal links achterin, in dat baggerslootje.
Ik ben alleen niet verantwoordelijk voor elke vermiste hond.
'Oooow Lars ik hou van je' 'hahaha jij bent geweldig'
Ja hoor, dat kan.
ah, okay Nouja, mijn eerste DoeDag was die van vorig jaar, toen ik hem ook zelf georganiseerd had (best lastig trouwens, iets regelen waar je nog nooit geweest bent )
Ik ga dit jaar écht geen workshop doen trouwens. Was vorig jaar ook mijn plan maar toen nam ik ze over van Bianca.
Dit jaar kom ik echtechtechtecht alleen oppas spelen en mijn nagels vijlen
sjaak-k schreef:
Aan mij ook nog eens. De kadavers van doodgebeten honden liggen trouwens vanaf de ingang van het terrein gezien helemaal links achterin, in dat baggerslootje.
Ik ben alleen niet verantwoordelijk voor elke vermiste hond.
@Sjaak:mag ik dit jaar dan wel komen?
Ik kan dan wel een bordje op de bench hangen met betreden op eigen risico
Maar dat is natuurlijk niet helemaal rechtsgeldig ...
Veronique & Kyra schreef:
Jawel hoor, als de organisatie cq beheerder daar toestemming voor geeft wel. Ik zou alleen de bench wat ruim afzetten met een rood/wit lint en daar het bordje bij plaatsen, ben je ook ingedekt als ze tussen de tralies door iemand te grazen neemt.
Of je doet niet zo moeilijk en geeft haar aan mij met een balletje, komt het ook goed.
'Oooow Lars ik hou van je' 'hahaha jij bent geweldig'
Veronique & Kyra schreef:
Jawel hoor, als de organisatie cq beheerder daar toestemming voor geeft wel. Ik zou alleen de bench wat ruim afzetten met een rood/wit lint en daar het bordje bij plaatsen, ben je ook ingedekt als ze tussen de tralies door iemand te grazen neemt.
Of je doet niet zo moeilijk en geeft haar aan mij met een balletje, komt het ook goed.
Ach, in het detentiecentrum is ook vast nog wel een plekje vrij
Oh en voor de zuiderlingen onder ons die het wat ver vinden, ik heb ook nog plek in de auto vrij. Dus wil best iemand meenemen hoor, dat is geen probleem.
LongFields schreef:Had je eigenlijk wel een extra verzekering afgesloten Reny, in verband met al die gevaren waar je je honden aan bloot hebt gesteld?
Heb jij dat wel gedaan?
Die enge heddur baby van jou zag ik overal rondlopen
Zonder jou
Het zijn ook altijd dezelfde mensen die willens en wetens risico's nemen!
Wilde net vragen of ik met iemand mee kan rijden dan pas ik wel op honden maar nu ik dit gelezen heb duik ik eerst in de kast met verzekerings papieren
Vraag ook even of de persoon waarmee je meerijdt wel een inzittenden verzekering heeft
Check!
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent www.bleekerzonwering.nl