Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Graatmagere hond gevonden, zit nu in asiel

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Re: Graatmagere hond gevonden

Ongelezen bericht door Nakisha »

Fijn dat er nu goed voor hem gezorgd word.. 't arme beest is er beroerd aan toe. Met die hele (chemische) castratie discussie ga ik me niet bemoeien, ik word een beetje moe van die eeuwige welles-niettes touwtrekkerij. Hopelijk knapt hij gauw op! :D
Afbeelding
meissielief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Terrier x Dogo Argentino

Old English Bulldog x Cane Corso

Ongelezen bericht door meissielief »

Wat ziet de hond eruit. Wat goed dat die mensen de hond opvangen. Hopelijk krijgt de hond een goede nieuwe eigenaar.
Ik vind het een beetje raar dat iedereen zich zo maakt over dat castreren. Ik ben van mening dat iedereen dat zelf moet weten. Post je ook eens een foto als de hond beter is.
Afbeelding

Fan van de bredere rassen honden en paarden
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Nakisha schreef:Fijn dat er nu goed voor hem gezorgd word.. 't arme beest is er beroerd aan toe. Met die hele (chemische) castratie discussie ga ik me niet bemoeien, ik word een beetje moe van die eeuwige welles-niettes touwtrekkerij. Hopelijk knapt hij gauw op! :D
meissielief schreef: Ik vind het een beetje raar dat iedereen zich zo maakt over dat castreren. Ik ben van mening dat iedereen dat zelf moet weten.

Ja, daar word ik ook een beetje moe van. Ik vind het heus niet vervelend als mensen er vragen over stellen, maar de manier waarop het elke keer gebracht wordt kan mij echt irriteren. Daarbij is het mijn hond niet eens, dus ik heb daar überhaupt niets over te zeggen.
meissielief schreef: Post je ook eens een foto als de hond beter is.
Wat leuk dat je dat vraagt! Ik weet niet waar hij terecht komt, maar ga zeker vragen om foto's! Het is echt een hele leuke hond, hij luistert super, kan goed alleen zijn en is goed met kinderen, mensen en andere dieren, dus ik hoop dat hij snel een huisje vindt.
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

agossie zeg wat zag ie eruit :ugh: fijn dat ie een plekje heeft gevonden ook al is het tijdelijk.
mim
Zeer actief
Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel

Ongelezen bericht door mim »

Wat een hoop betweters en gezeik om niks weer :blah: :blah: . Top :ok: dat die hond wordt opgevangen met wat meer of minder hormonen.............
Afbeelding

Groetjes Mirjam, Smokey en Filou
Pat75

Ongelezen bericht door Pat75 »

Ahh wat een hoopje ellende was het zeg.
Wat goed dat hij opgevangen is, hopelijk knapt hij snel op en heeft hij straks een mooi en fijn huisje.

Volgens mij is het een stafford of zit er iets van stafford in.
Die kop lijkt ontzettend op die van Gajes.
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

laeken schreef:Chemisch castreren vind ik ook een slechte keuze. Puur en alleen al omdat hij van nature steroide aanmaakt en die heeft hij nu net zo hard nodig voor de spieropbouw. Weg zijn de steroiden. Zonde en jammer. Verder spuit je er een hoop rommel in. Vraag me af of dat bevorderlijk is voor deze hond. Zoals Martijn zei, Dapper werd een depressief wrak. Het is maar welk risico je wil nemen natuurlijk.

Gelukkig is hij niet echt gecastreerd. Dan had hij nl een extra lange weg te gaan en als zijn heupen of ellebogen rot blijken zelfs een onoverkomelijke weg met wat pech. Spieren moet hij krijgen. Geen vet.
Ik denk dat hij een implantaat heeft gehad. deze werkt langzaam maar zorgt de eerste 6 weken wel voor verhoogde geslachtsdrift.

Ik denk eerlijk gezegd dat dit voor de hond de beste oplossing was. Zoals gezegd was zijn voorhuids ontsteking zeer heftig, en was dit de oplossing om er vanaf te komen.

Ze hadden de hond ook kunnen castreren dit hebben ze echter niet gedaan. Met deze methode komen zijn eigen hormonen na ongeveer 4 maanden weer opgang en wordt hij weer het "heertje".

Zijn stofwisseling werkt door de implantaat ook iets trager waardoor hij waarschijnlijk ook sneller dikker zal worden, waarna hij na 4 maand dit weer om kan zetten naar spieren.

Petje af hoor voor deze mensen :ok: :ok:
Afbeelding
gevni havanezers
-Gaby-
Zeer actief

Kells schreef:
blacky schreef:
laeken schreef:Chemisch castreren vind ik ook een slechte keuze. Puur en alleen al omdat hij van nature steroide aanmaakt en die heeft hij nu net zo hard nodig voor de spieropbouw. Weg zijn de steroiden. Zonde en jammer. Verder spuit je er een hoop rommel in. Vraag me af of dat bevorderlijk is voor deze hond. Zoals Martijn zei, Dapper werd een depressief wrak. Het is maar welk risico je wil nemen natuurlijk.

Gelukkig is hij niet echt gecastreerd. Dan had hij nl een extra lange weg te gaan en als zijn heupen of ellebogen rot blijken zelfs een onoverkomelijke weg met wat pech. Spieren moet hij krijgen. Geen vet.
Ik denk dat hij een implantaat heeft gehad. deze werkt langzaam maar zorgt de eerste 6 weken wel voor verhoogde geslachtsdrift.

Ik denk eerlijk gezegd dat dit voor de hond de beste oplossing was. Zoals gezegd was zijn voorhuids ontsteking zeer heftig, en was dit de oplossing om er vanaf te komen.

Ze hadden de hond ook kunnen castreren dit hebben ze echter niet gedaan. Met deze methode komen zijn eigen hormonen na ongeveer 4 maanden weer opgang en wordt hij weer het "heertje".

Zijn stofwisseling werkt door de implantaat ook iets trager waardoor hij waarschijnlijk ook sneller dikker zal worden, waarna hij na 4 maand dit weer om kan zetten naar spieren.

Petje af hoor voor deze mensen :ok: :ok:
En zo denk ik er ook over!
Dat zou heel fijn zijn! Ik weet niet precies wat zo'n implantaat doet, maar zoals je het omschrijft klinkt het wel logisch. :ok:
Afbeelding
blacky
Zeer actief

Zo'n implantaat zorgt voor een tijdelijke castratie. Het werkt langzaam het is dus pas na 6 weken werkzaam. Bij een grote hond is hij na 6 maand uitgewerkt, bij een kleine na ongeveer een jaar.
Vaak wordt hij gebruikt om een hond van zijn voorhuids ontsteking af te helpen of om te zien wat castratie met een hond doet.

En zoals gezegd voordat hij echt gaat werken wordt de hond wat hitsiger dit is na ongeveer 6 weken weer over.

Overigens als de "chip" zijn werking verliest krijg je dit hitsige gedrag weer. Dit duurt wel iets langer heb ik ervaren. Maar als zijn eigenhormonen weer opgang zijn gekomen dan is dat vaak weg.
Afbeelding
gevni havanezers
-Gaby-
Zeer actief

blacky schreef:Zo'n implantaat zorgt voor een tijdelijke castratie. Het werkt langzaam het is dus pas na 6 weken werkzaam. Bij een grote hond is hij na 6 maand uitgewerkt, bij een kleine na ongeveer een jaar.
Vaak wordt hij gebruikt om een hond van zijn voorhuids ontsteking af te helpen of om te zien wat castratie met een hond doet.

En zoals gezegd voordat hij echt gaat werken wordt de hond wat hitsiger dit is na ongeveer 6 weken weer over.

Overigens als de "chip" zijn werking verliest krijg je dit hitsige gedrag weer. Dit duurt wel iets langer heb ik ervaren. Maar als zijn eigenhormonen weer opgang zijn gekomen dan is dat vaak weg.
Ah oké. En voor zijn chemische castratie was hij niet zo hitsig, dus zal dat betekenen dat als die helemaal uit gewerkt is, dat de kans ook groter is dat het weer verdwijnt?
Afbeelding
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger

Ongelezen bericht door Abby »

Ik woon zo'n beetje vlakbij waar hij gevonden is! Arme schat. Wat n heerlijke smoel trouwens... Ik smelt.
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

ach gos arm dier... gelukkig is hij nu geen arm dier meer maar heeft hij het goed,
Hopelijk komt er snel wat spier en vet aan zijn magere lijfje!
Afbeelding
cybert2
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 nepBasset Door, 1 Jack Russel Saar, en 1 Frans Bulldogje (met neusje) Abbby

Ongelezen bericht door cybert2 »

Man oh man, wat doen sommige mensen hun dieren aan :(
Het lijkt me wel een lieverd...
Groet, Janine
-Gaby-
Zeer actief

Update: Heintje is verhuisd naar een ander opvang adres en er wordt met spoed een baas voor hem gezocht.

Hij ziet er al weer een stuk beter uit dan toen ik hem in huis heb gehad en zijn conditie gaat met sprongen vooruit. :ok:

Heintje moest helaas wel verhuizen. Hij verbleef tot afgelopen weekend bij de mensen die hem gevonden hebben. Hij kan goed met kinderen, mensen en andere dieren. Ook kan hij goed alleen thuis blijven. Het is een stabiele en vriendelijke hond die zich niets aan lijkt te trekken van de veranderingen, want hij heeft nogal wat meegemaakt de laatste tijd. Want door zijn hitsige gedrag ging het helaas niet meer. Het eerste opvangadres heeft twee bejaarde teven en Hein bleef non-stop op ze rijden. De spanningen liepen daardoor te hoog op en Hein kon daar niet blijven.

Een andere instructeur van de hondenschool heeft Hein nu opgevangen maar wil hem waarschijnlijk niet houden, als hij binnen een maand niet geplaatst is, dan gaat hij naar het asiel. Deze instructeur heeft geen hond. Wel twee jonge kinderen waarmee Hein het uitstekend doet! Hij luistert heel goed en kan praktisch overal loslopen. Hij kan verder aansterken bij deze familie in huis. Hopelijk neemt de hitsigheid ook af in deze periode, waardoor zijn karakter beter kan worden beoordeeld. En hopelijk worden zijn plaatsingskansen vergroot omdat hij nu nog bij iemand thuis zit, waardoor een nieuwe eigenaar kan zien hoe hij zich aanpast in het gezinsleven. Dus mocht er nog iemand zijn die een leuke plek weet voor deze leuke vent dan hoor ik het graag!

Vanochtend is hij voor het eerst mee geweest met een roedel honden van een bevriende uitlaatservice. In eerste instantie waren er te veel spanningen, de uitlaatgroep was nog erg druk, waardoor we eerst de honden moe hebben gemaakt en het vervolgens nog een keer hebben geprobeerd met muilkorf op. Dit ging prima de tweede keer, ook met de intacte reuen in de groep. Hij is nog steeds erg hitsig en had zijn focus vooral op Mila.

Filmpjes van Hein bij de uitlaatservice:
Afbeelding

Afbeelding

En zo ziet hij er nu uit!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Aaaah hij ziet er al iets beter uit :) Mooie hond om te zien... dat iemand dat 'zo'n beestje aan kan doen :s
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
-Gaby-
Zeer actief

MariskaB schreef:Aaaah hij ziet er al iets beter uit :) Mooie hond om te zien... dat iemand dat 'zo'n beestje aan kan doen :s
Ja hè? Zijn vacht wordt ook al weer mooi wit. Hij begint ook al wat bil- en borstspieren te kweken. Het is echt onbegrijpelijk dat iemand hem dat aan heeft kunnen doen, en dat hij nog steeds zo vrolijk en vriendelijk in het leven staat. Zijn achtergrond is nog steeds onbekend, en dat zal ook wel zo blijven denk ik.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Re: Graatmagere hond gevonden, update

Ongelezen bericht door M@scha »

ziet er goed uit! mijn sam is niet veel dikker en dat lukt mij ook niet en die doet het verder super dus dit is al heel goed!
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Nanna schreef:
massam schreef:ziet er goed uit!
Hij ziet er al wel wat beter uit, conditioneel. Maar ik vind het verder wel een goddeloos lelijk beest :tongue:
Hopelijk kan iemand daar doorheen kijken en meldt zich een fijne baas.

hij is gruwelijk lelijk nanna.. hij heeft hanglippen een karperrug waar ik van gruwel (daarom word ik ook niet blij van windhonden.. solly), slungelige dunne veels te lange poten etc. maar zijn uitstraling klopt op de een of andere manier..
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

Nanna schreef: Hij ziet er al wel wat beter uit, conditioneel. Maar ik vind het verder wel een goddeloos lelijk beest :tongue:
massam schreef: hij is gruwelijk lelijk nanna.. hij heeft hanglippen een karperrug waar ik van gruwel (daarom word ik ook niet blij van windhonden.. solly), slungelige dunne veels te lange poten etc. maar zijn uitstraling klopt op de een of andere manier..
Potverdikkie, probeer ik die hond een beetje aan de man te brengen, komen jullie met zulke reacties. :tongue: :LOL:

Je kunt hem wel of niet mooi vinden, maar wat Massam zegt vind ik wel waar, zijn uitstraling klopt. ;)
Laatst gewijzigd door -Gaby- op 16 apr 2012 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Nanna schreef:
massam schreef: hij heeft hanglippen een karperrug waar ik van gruwel (daarom word ik ook niet blij van windhonden.. solly..
Dan moet je op een show toch eens bij rasgroep 10 gaan kijken ;-) Geen hanglip te bekennen. En doorgaans ook geen karperrug ook. :engel: Karperruggen zie je b.v. bij Franse Bulldoggen. Is héél iets anders dan een gebogen rug ;-)

okééé, terminologie gezeik.

ik hááát kromme ruggen, karperrug, glijbaanrug, gebogen rug etc, ik vind het verschrikkelijk. en de hanglippen bedoelde ik niet bij de windhonden.

:jank:

ik vind een rechthoekige (niet té lang) of vierkante hond mooi. géén gebogen stukken :neenee:

récht! (nou ja, of bijna recht :-) )
Afbeelding

capice, tante nanna?
Afbeelding
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Nou ik vind hem helemaal niet lelijk. Echt een énig beestje :I: Wat een verschil zeg!
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

Mit schreef:Nou ik vind hem helemaal niet lelijk. Echt een énig beestje :I: Wat een verschil zeg!
Willen jullie er niet weer zo'n grote lobbes bij? :engel:
Afbeelding
blacky
Zeer actief

Hij loopt echt constant met de rode lantaarn buitenboord. Is daar niet wat aan te doen? Lijkt me niet echt gezond.
Afbeelding
gevni havanezers
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

blacky schreef:Hij loopt echt constant met de rode lantaarn buitenboord. Is daar niet wat aan te doen? Lijkt me niet echt gezond.
Heb je wel teruggelezen :hmmm:
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Klasse, ik kan de verzorgers niet genoeg veren in de reet stoppen.
En wat jammer van dat gemekker van het eeuwig ontevreden broddel-hf-volk dat weer eens niet verder kijkt dan hun neus lang is. Hoe ziek ben je als je mensen de grond in boort die zo'n goed werk verzetten?
blacky schreef:Hij loopt echt constant met de rode lantaarn buitenboord. Is daar niet wat aan te doen? Lijkt me niet echt gezond.
Daar is wat aan gedaan en het halve forum viel er (uiteraard volledig onterecht maar wel voorspelbaar hier op hf) overheen.
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Fijn dat het zo goed met hem gaat, hij ziet er al stukken beter uit.
Hij heeft inderdaad een heel leuk koppie :I:
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
M@scha
Zeer actief

Nanna schreef:
massam schreef:capice, tante nanna?
Nee :pffff: Ik snap niet dat je dit niet mooi kunt vinden :pffff:
Afbeelding
:mrgreen:

#$^$%&&*&*%$% :gvd:

:LOL:

ookkeejjjj deze is mooi :engel:

deze is lelijk:

Afbeelding

vroeger waren ze mooier, hadden ze nog niet van die te kleine koppies
Afbeelding
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Nanna schreef:
massam schreef:capice, tante nanna?
Nee :pffff: Ik snap niet dat je dit niet mooi kunt vinden :pffff:
Afbeelding
:mrgreen:

eind vd zomer hopelijk... :I: :I: :I:
want niet mijn karakter, maar ik hoef er ook niets mee te doen, de jachthonden & huishonden hier thuis hebben een ander baasje ;-)

schitterend toch....
Afbeelding
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Die is al netjes opgeknapt. Hopelijk vinden ze een fijne baas voor hem.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

bennie schreef:Klasse, ik kan de verzorgers niet genoeg veren in de reet stoppen.
En wat jammer van dat gemekker van het eeuwig ontevreden broddel-hf-volk dat weer eens niet verder kijkt dan hun neus lang is. Hoe ziek ben je als je mensen de grond in boort die zo'n goed werk verzetten?
Daar is wat aan gedaan en het halve forum viel er (uiteraard volledig onterecht maar wel voorspelbaar hier op hf) overheen.

maar uiteindelijk (dit zijn recente foto's toch) heeft het chemisch castreren dus geen effect gehad op het steeds buitenboord lopen....of was het nog erger?

Verder is hij idd al flink opgeknapt, moest ook aan Mit & Qal denken, leuke ongecompliceerde lobbes...
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”