Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
advies v.d. dierenarts
Moderator: moderatorteam
-
joytje333
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel & teckel
- Aantal honden: 2
advies v.d. dierenarts
Hallo vandaag naar de dierenarts geweest en heb toen verteld dat we een pup krijgen enz. enz.
Uiteindelijk hadden we het over het voer, hij raadde mij toen eukanuba aan, maar ik had altijd gehoord dat dat een behoorlijk slecht merk is, maar omdat de dierenarts het mij aanraad begin ik toch wel een beetje te twijffelen. Het liefst willen we toch kvv gaan geven maar misschien met brok erbij, dus wat raden jullie mij aan, zijn jullie het met mijn dierenarts eens of helemaal niet?
groetjes
Uiteindelijk hadden we het over het voer, hij raadde mij toen eukanuba aan, maar ik had altijd gehoord dat dat een behoorlijk slecht merk is, maar omdat de dierenarts het mij aanraad begin ik toch wel een beetje te twijffelen. Het liefst willen we toch kvv gaan geven maar misschien met brok erbij, dus wat raden jullie mij aan, zijn jullie het met mijn dierenarts eens of helemaal niet?
groetjes

- dagmar88
- Zeer actief
Re: advies v.d. dierenarts
Helemaal niet.
Hier kun je kijken en zelf een afweging maken wat betreft prijs en kwaliteit:
http://brokkenvergelijken.wordpress.com/
Niko eet Cavom, Smuldier en zelf samengesteld.
Hier kun je kijken en zelf een afweging maken wat betreft prijs en kwaliteit:
http://brokkenvergelijken.wordpress.com/
Niko eet Cavom, Smuldier en zelf samengesteld.
- Echo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toy Poedel
- Aantal honden: 1
Houd wel in gedachten dat dierenartsen de meeste info over diervoeder krijgen door middel van foldertjes van merken. De duurdere merken (royal canine, pedigree, eukanuba, etc) sturen ladingen van die foldertjes en helaas laten dierenartsen zich daar makkelijk door beïnvloeden.
Het zal misschien ook met de opleiding te maken hebben, maar dat weet ik niet.
Qua brokken ben ik blijer met bijvoorbeeld Orijen of Acana. Zo zijn er nog wel wat betere merken. Zie de site die Dagmar voorstelt, die is erg goed.
Het zal misschien ook met de opleiding te maken hebben, maar dat weet ik niet.
Qua brokken ben ik blijer met bijvoorbeeld Orijen of Acana. Zo zijn er nog wel wat betere merken. Zie de site die Dagmar voorstelt, die is erg goed.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
-
joytje333
- Zeer actief
-
Canidae
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix
Gewoon lekker doen wat je zelf wilt. Ik doe hetzelfde. Dierenarts kan de pot op met z'n advies.joytje333 schreef:..........Het liefst willen we toch kvv gaan geven maar misschien met brok erbij.........
- Meike
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee rasloze hondjes
De dierenarts heeft in zijn opleiding waarschijnlijk niets geleerd over goede voeding en is doodgegooid met marketing. Zo gaat dat vaak helaas. Een objectieve vergelijking van brokken vind je in de eerder geplaatste link en hier: http://www.voerwijzer.com/hondenbrokkenvergelijken Orijen en Acana komen daar ook als beste uit. En dat kun je krijgen in verschillende prijsklasses
- Yosh
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
Wij van Wc eend adviseren Wc eend
, verkoopt je dierenarts nog geen pets sience plan voor maar 24 euro voor 3.5 Kg??
Voor de rest kijk eens op www.voerwijzer.com
En zelf zou ik KVV adviseren
Voor de rest kijk eens op www.voerwijzer.com
En zelf zou ik KVV adviseren
-
Canidae
- Zeer actief
Inderdaad, daar komt het op neer.....Al eens eerder meegemaakt bij een dierenarts die alleen maar geld ruikt.Yosh schreef:Wij van Wc eend adviseren Wc eend....
- jessica74
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): newfoundlander
berner senner - Aantal honden: 2
helaas weten da niet veel van voeding inderdaad die van mij gaf zelf toe dat ze daar niet veel over meekrijgen tijdens de opleiding jammer dat ze zich er zelf niet in verdiepen aangezien er een hoop problemen zijn door voeding.
ze vertellen jou wat ze te horen krijgen van de vertegenwoordiger van het voer de grote merken spelen daar mooi op in.
inderdaad lekker op voedingswijzer gaan kijken en kijken wat jou aanspreekt en kijken waar je hond het goed op doet.
ze vertellen jou wat ze te horen krijgen van de vertegenwoordiger van het voer de grote merken spelen daar mooi op in.
inderdaad lekker op voedingswijzer gaan kijken en kijken wat jou aanspreekt en kijken waar je hond het goed op doet.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Die dierenarts die bij mijn werk op de hoek zit, komt bij ons (mij) in de winkel om voedingsadvies vragen. Zegt genoeg volgens mij
Mijn eigen dierenarts was voorheen niet echt voor kvv, maar is tegenwoordig helemaal om. Hij hoort er teveel goede dingen over
Mijn eigen dierenarts was voorheen niet echt voor kvv, maar is tegenwoordig helemaal om. Hij hoort er teveel goede dingen over

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Zoveel brokken(en KVV) en zoveel meningen !
Als je KVV wilt voeren en de fokker van je pup staat hier ook achter of doet dit al dan moet je dat gewoon doen. Echter als iemand mij om raad vraagt voor een goede brok en met name voor een snel groeiend ras dan zal ik ook Eukanuba aanraden gewoon uit eigen ervaring en zo gaat dat denk ik bij iedereen op dit forum. Bekende merken zijn in het verleden nogal eens negatief in het nieuws geweest en hebben mede daardoor een slechte naam gekregen maar onbekendere merken 'liften' vaak mee op de onderzoeken die door de grote merken(Eukanuba, Hills, Royal Canin en Pedigree Pall° zijn gedaan .
Ik weet ook dat ze bij bepaalde merken er bijvoorbeeld prat op gaan dat zijn Eukanuba 'kopieëren' en dus net zo goed zijn, alleen veel goedkoper!
En zo zullen er natuurlijk heel wat zijn die een ander voer namaken.........
Doe gewoon waar je jezelf goed bij voelt en slecht hondenvoer zou niet meer mogen bestaan want elk honden/kattenvoer moet in geval van nood voor menselijke consumptie geschikt zijn!
Als je KVV wilt voeren en de fokker van je pup staat hier ook achter of doet dit al dan moet je dat gewoon doen. Echter als iemand mij om raad vraagt voor een goede brok en met name voor een snel groeiend ras dan zal ik ook Eukanuba aanraden gewoon uit eigen ervaring en zo gaat dat denk ik bij iedereen op dit forum. Bekende merken zijn in het verleden nogal eens negatief in het nieuws geweest en hebben mede daardoor een slechte naam gekregen maar onbekendere merken 'liften' vaak mee op de onderzoeken die door de grote merken(Eukanuba, Hills, Royal Canin en Pedigree Pall° zijn gedaan .
Ik weet ook dat ze bij bepaalde merken er bijvoorbeeld prat op gaan dat zijn Eukanuba 'kopieëren' en dus net zo goed zijn, alleen veel goedkoper!
En zo zullen er natuurlijk heel wat zijn die een ander voer namaken.........
Doe gewoon waar je jezelf goed bij voelt en slecht hondenvoer zou niet meer mogen bestaan want elk honden/kattenvoer moet in geval van nood voor menselijke consumptie geschikt zijn!
Sandra

-
Canidae
- Zeer actief
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Wat voert de fokker van je pup, weet je dat?
- Yosh
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
Mag ik vragen welke invloed het heeft op het kiezen van het voer voor je pup?grover schreef:Wat voert de fokker van je pup, weet je dat?
-
joytje333
- Zeer actief
Zij voert fokker, maar dat weet ik niet zeker.grover schreef:Wat voert de fokker van je pup, weet je dat?
Ik denk dat wij dan ook gewoon fokker gaan voeren met kvv, haar honden doen het er goed op.

-
empyree
- Zeer actief
- Contacteer:
Fokker is één van de voeren die zegt 'hetzelfde' te zijn als Eukanuba en ik heb het vroeger ook een periode gevoerd!joytje333 schreef:Zij voert fokker, maar dat weet ik niet zeker.grover schreef:Wat voert de fokker van je pup, weet je dat?
Ik denk dat wij dan ook gewoon fokker gaan voeren met kvv, haar honden doen het er goed op.
Toen was ik er niet enthousiast over maar het kan natuurlijk verbeterd zijn want ik gaf het in 1997/1998 en ben daarna weer teruggegaan naar Eukanuba.
Mijn newfoundlanderreuen hadden niet genoeg aan de brokken van Fokker en moesten er steeds meer van gaan eten om verzadigd te zijn met als gevolg veel slappe ontlasting want het werd natuurlijk niet goed verteerd. Tevens heeft het enige nest wat hierop is grootgebracht veel groeipijnen gehad en dat heb ik daarvoor met Pedigree Pal Advance (dat bestaat nu niet meer) en daarna met Eukanube nooit gehad ! Het lag niet aan de afstamming van de pups want dezelfde teef heeft meerdere nesten gehad en in geen van die nesten hadden pups groeipijnen en de ene pup die iets anders kreeg (Bento Kronen) had geen groeipijnen!
Maar ik zou er ook voor kiezen om de eerste tijd de voeding te geven die de pup al gewend is bij de fokker .....
Sandra

-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Yosh schreef:Mag ik vragen welke invloed het heeft op het kiezen van het voer voor je pup?grover schreef:Wat voert de fokker van je pup, weet je dat?
Heel veel meestal, en dat is maar goed ook. Want als je met zorg een fokker uitgezocht hebt mag je verwachten dat deze weet waarmee hij bezig is en dus ook betreffende voeding.
Daarbij is het helemaal niet raar om in elk geval de eerste tijd hetzelfde te voeren als de fokker, er verandert al genoeg voor de pup als deze naar de baasjes gaat.
@TS. Ik zou dus een combinatie gaan maken met de brokken die de fokker al geeft en daarnaast de pup een maaltijd kvv gaan geven als je dat wilt.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Dat dusTulp schreef:Yosh schreef:Mag ik vragen welke invloed het heeft op het kiezen van het voer voor je pup?grover schreef:Wat voert de fokker van je pup, weet je dat?
Heel veel meestal, en dat is maar goed ook. Want als je met zorg een fokker uitgezocht hebt mag je verwachten dat deze weet waarmee hij bezig is en dus ook betreffende voeding.
Daarbij is het helemaal niet raar om in elk geval de eerste tijd hetzelfde te voeren als de fokker, er verandert al genoeg voor de pup als deze naar de baasjes gaat.
@TS. Ik zou dus een combinatie gaan maken met de brokken die de fokker al geeft en daarnaast de pup een maaltijd kvv gaan geven als je dat wilt.
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
Ik had het gister toevallig met mijn DA over voeding.
Hij vindt vers vlees het beste wat er is en als je brok wilt voeren dan kon hij helemaal achter ProPlan en Nutro staan, was in de fabrieken geweest en had daar goede dingen gezien zei ie.
Hij vindt vers vlees het beste wat er is en als je brok wilt voeren dan kon hij helemaal achter ProPlan en Nutro staan, was in de fabrieken geweest en had daar goede dingen gezien zei ie.
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Hooi!
Hier een handige site over brokken en dierenvoer.
... ata_player
En dit:
http://www.dierenforum.nl/forum/viewtop ... =16&t=3870
Hoop dat je er wat aan hebt
Hier een handige site over brokken en dierenvoer.
... ata_player
En dit:
http://www.dierenforum.nl/forum/viewtop ... =16&t=3870
Hoop dat je er wat aan hebt
- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Lekker vers gaan voeren, als de fokker brok geeft even overzetten en dan lekker versvlees.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

- verkadej
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Witte herder + retriever
Vooral fijn dat de dierenarts zelf ook voer verkoopt. Dat valt onder dezelfde categorie als dat de beste man verzekeringen aanbied..... Het liefst van iets waar hij ook nog provisie van krijgt, ook hij/zij let op de kleintjes 
-
Muk
De da krijgt natuurlijk een commissie van Eukanuba, dus zo objectief is zijn mening over het voer niet. Ik zou gewoon voeren wat je zelf het prettigst vind. Eukanuba zou ik persoonlijk nooit voeren, het heet hier in de omgeving niet voor niets Jeukanuba.
- dagmar88
- Zeer actief
Muk schreef:De da krijgt natuurlijk een commissie van Eukanuba, dus zo objectief is zijn mening over het voer niet. Ik zou gewoon voeren wat je zelf het prettigst vind. Eukanuba zou ik persoonlijk nooit voeren, het heet hier in de omgeving niet voor niets Jeukanuba.
-
Lillith
- Zeer actief
Hier ook, Schnaus hield niet meer op met krabben..dagmar88 schreef:Muk schreef:De da krijgt natuurlijk een commissie van Eukanuba, dus zo objectief is zijn mening over het voer niet. Ik zou gewoon voeren wat je zelf het prettigst vind. Eukanuba zou ik persoonlijk nooit voeren, het heet hier in de omgeving niet voor niets Jeukanuba.Niet alleen bij jou hoor.
DA's en voer...ik heb nog nooit het soort voer van mijn honden of katten met hun besproken.
Is ook geen reden toe.... ze doen het prima de beestjes, wel staan er in de praktijk balen Hills in alle soorten en maten
- verkadej
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Witte herder + retriever
-
Lillith
- Zeer actief
Ik koop nooit iets bij de DA of in een winkel...ik zoek de goedkoopste aanbieder op het internet.verkadej schreef:er is verschil tussen de prijs die je in de winkel betaald voor Eukanuba en bij de DA en bij de laatste is het niet goedkoper
![]()
...... das misschien geen commissie maar wel extra vangen voor de DA
Zetten ze het ook nog keurig achter de deur
-
empyree
- Zeer actief
- Contacteer:
Hills staat bij een dierenarts omdat deze ook allerlei speciaalvoeren hebben die niet gewoon in de winkel te koop zijn en ook alleen door derenartsen verkocht mogen/kunnen worden.Lillith schreef:Hier ook, Schnaus hield niet meer op met krabben..dagmar88 schreef:Muk schreef:De da krijgt natuurlijk een commissie van Eukanuba, dus zo objectief is zijn mening over het voer niet. Ik zou gewoon voeren wat je zelf het prettigst vind. Eukanuba zou ik persoonlijk nooit voeren, het heet hier in de omgeving niet voor niets Jeukanuba.Niet alleen bij jou hoor.
DA's en voer...ik heb nog nooit het soort voer van mijn honden of katten met hun besproken.
Is ook geen reden toe.... ze doen het prima de beestjes, wel staan er in de praktijk balen Hills in alle soorten en maten.
Sandra

-
Lillith
- Zeer actief
Ja...en toen..wat is er mis aan zelf voer samen stellen?empyree schreef:Hills staat bij een dierenarts omdat deze ook allerlei speciaalvoeren hebben die niet gewoon in de winkel te koop zijn en ook alleen door derenartsen verkocht mogen/kunnen worden.Lillith schreef:Hier ook, Schnaus hield niet meer op met krabben..dagmar88 schreef:Muk schreef:De da krijgt natuurlijk een commissie van Eukanuba, dus zo objectief is zijn mening over het voer niet. Ik zou gewoon voeren wat je zelf het prettigst vind. Eukanuba zou ik persoonlijk nooit voeren, het heet hier in de omgeving niet voor niets Jeukanuba.Niet alleen bij jou hoor.
Is ook geen reden toe.... ze doen het prima de beestjes, wel staan er in de praktijk balen Hills in alle soorten en maten.
vb. ik had een kat met een ontsteking, AB kuur en wat lichter en vaker voeren is daar goed voor....waar komt de DA mee aan een zak speciaal voer

[/url]