Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

shiba inu

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: shiba inu

Ongelezen bericht door M@scha »

Valerie schreef:Haha dat vind ik dan weer over reuen :engel: nooit meer een terrierteef.
Ik ken meerdere lab x grotere terriers en zo leuk zijn die niet. Ik gok ook zo dat Mascha dat een nachtmerrie gaat vinden :F:

hmmm... als jij het zegt.. :jank:

weet je ik hoef geen rustig, braaf, volgzaam, sullig hondje. er mag best wat inzitten.

maar mijn grootste nachtmerrie is om een sammykarakter zoals hij buiten is te krijgen zonder de volledige adoratie die ik voor onze sam heb. dat trek ik namelijk niet.

sam is mijn alles, mijn ventje, mijn knuffelbeel, mijn stumper gewoon 500% mijn hond. maar buiten vind ik hem oprecht een kuthond.

stel dat ik zo'n kuthond krijg waar ik niet zo hoog mee zit als met onze sam? die gooi ik in het maas-waal kanaal.. ik zweer ut ju jonge!
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

massam schreef: jij begrijpt wel dat ik jou vanaf nu dus een contactverbod opleg om tot ik mijn wetter ooit heb óóit nog een woord met pascal te wisselen he! :lees: :cool2:

ja maar, ja maar marc! ik wil een reu! dat zijn vaak wel grotere etters maar wel consequenter (altijd een etter of niet)

teven zijn teven, kuttekoppen, bitches en onvoorspelbaarderderder...

ten minste... dat ervaar ik zo

Haha! Ik ben het trouwens helemaal niet eens met je mening over teven. Ik vind teven juist een verademing. Cleo en Eva vechten bv nooit. Dat wil zoals jij weet niet zeggen dat ze niet pinnig kunnen zijn of soms kortaf met andere honden. Echter, dat gedraai dat uitloopt op een gevecht is er nooit. Met teven kan je gewoon ontspannen wandelen. Heerlijk! Binnenkort komt Eva weer bij mij logeren regelmatig. Ik verheug me nu al op wandelen in het bos hier. Puur omdat ik weet dat ze andere honden niet zal verwonden. Als ze een reu was geweest had ik gister al dik in de shit gezeten want ik werd lastig gevallen door een kalf van een opdringerige RR-reu. Ik had geen honden bij me maar als ik een reu had gehad had ik 7 kleuren gescheten. Die hond rende ook meteen door naar mensen achter mij met een reu. Luisterde niet en stoof op alles wat bewoog af. Als ik dan Eva en Cleo bij me had gehad was dat verder prima gegaan. Reuen laten zich wegsnappen en teven komen domweg zelden zo opdringerig op je af. En zelfs dat vinden Cleo en Eva nauwelijks echt een probleem.

Ik heb dus zwaar de voorkeur voor een teef vwbt agressie tijdens wandelen. Ik vraag me af of je jezelf een lol doet met een reu. :wink:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

dogo4ever schreef:Neem een lurcher :mrgreen: . Oke, los lopen is moeilijk maar wel aan te leren. Heerlijke knuffelkonten en de lurchers die ik ken zijn allemaal sociaal naar andere honden (moet ook wel).
:piew:

jij bennie goed hoor.. dat gaan we niet doen. :LOL:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Valerie schreef:Haha dat vind ik dan weer over reuen :engel: nooit meer een terrierteef.
Ik ken meerdere lab x grotere terriers en zo leuk zijn die niet. Ik gok ook zo dat Mascha dat een nachtmerrie gaat vinden :F:
Toch zijn dat ook wel de honden die krakers hebben en die met alles en iedereen kunnen. Zelfverzekerd zonder overmatige agressief te zijn. Vrolijk en speels en toch dominant en duidelijk. Ik vind dergelijke honden fantastisch. :ok:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

laeken schreef:
massam schreef: jij begrijpt wel dat ik jou vanaf nu dus een contactverbod opleg om tot ik mijn wetter ooit heb óóit nog een woord met pascal te wisselen he! :lees: :cool2:

ja maar, ja maar marc! ik wil een reu! dat zijn vaak wel grotere etters maar wel consequenter (altijd een etter of niet)

teven zijn teven, kuttekoppen, bitches en onvoorspelbaarderderder...

ten minste... dat ervaar ik zo

Haha! Ik ben het trouwens helemaal niet eens met je mening over teven. Ik vind teven juist een verademing. Cleo en Eva vechten bv nooit. Dat wil zoals jij weet niet zeggen dat ze niet pinnig kunnen zijn of soms kortaf met andere honden. Echter, dat gedraai dat uitloopt op een gevecht is er nooit. Met teven kan je gewoon ontspannen wandelen. Heerlijk! Binnenkort komt Eva weer bij mij logeren regelmatig. Ik verheug me nu al op wandelen in het bos hier. Puur omdat ik weet dat ze andere honden niet zal verwonden. Als ze een reu was geweest had ik gister al dik in de shit gezeten want ik werd lastig gevallen door een kalf van een opdringerige RR-reu. Ik had geen honden bij me maar als ik een reu had gehad had ik 7 kleuren gescheten. Die hond rende ook meteen door naar mensen achter mij met een reu. Luisterde niet en stoof op alles wat bewoog af. Als ik dan Eva en Cleo bij me had gehad was dat verder prima gegaan. Reuen laten zich wegsnappen en teven komen domweg zelden zo opdringerig op je af. En zelfs dat vinden Cleo en Eva nauwelijks echt een probleem.

Ik heb dus zwaar de voorkeur voor een teef vwbt agressie tijdens wandelen. Ik vraag me af of je jezelf een lol doet met een reu. :wink:
dat is natuurlijk wel waar. ik vind cleo ook zo heerlijk onverstoorbaar....

officieel is pascal aan de beurt (sammy=pascals keus, lola=mijn keus. dat die krengen gewisseld hebben en sam aan mij plakt en lola aan haar grote liefde telt niet haha). maar ik vind dat ik degene met de kennis ben :lekkerpuh: :pffff:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

laeken schreef:
Toch zijn dat ook wel de honden die krakers hebben en die met alles en iedereen kunnen. Zelfverzekerd zonder overmatige agressief te zijn. Vrolijk en speels en toch dominant en duidelijk. Ik vind dergelijke honden fantastisch. :ok:

met staffordbillen! :I:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

massam schreef:
laeken schreef:

En een mooie stevige kop erop! :engel: Oortjes van het forum bv. Plaatje van een hond. Of deze.... :D

Afbeelding
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

oortje is leuk inderdaad. alleen zorgt die idiote omschrijving "krakershond" ervoor dat ik kriebels krijg.

die is niet leuk marc. neuzen zijn zwart of heeeel donker
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

laeken schreef:
massam schreef:
laeken schreef:

En een mooie stevige kop erop! :engel: Oortjes van het forum bv. Plaatje van een hond. Of deze.... :D

Afbeelding
Die lijkt een beetje op een husky x stafford die ik kende
M@scha
Zeer actief

dít is mooi:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

andere lab kruisingen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

het wordt een lab kruising!
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

komik is leuk!!! ik zou hem alleen anders noemen. sul ofzo.. hij kijkt zo sullig hahaha

maar die zwarte achter hem volgens mij nog veel mooier!
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik heb deze maand voor de shibainu-club workshops dogdance gegeven. Nou dat was lachen, hoor. :mrgreen:
Het gros van de honden (shiba's én akita's) gaven hun bazen een dikke middelvinger met een blik in de ogen van 'ja, doe ut effe lekker selluf'. :hmmm:
Er waren een paar die het leuk vonden maar dan ook maar voor even. De bazen vonden het leuker dan de gemiddelde hond. Tussendoor vlogen er één of twee (shiba's) gezellig naar een soortgenoot die op de een of andere manier hun toorn hadden opgewekt.

Ik vond overigens de akita's veel mooier en rustiger. De shiba's gilden écht. 't Was net of er een varken werd geslacht. :mrgreen:
Al met al een hartstikke leuke dag gehad: leuke honden, móóie honden maar niet echt mijn ras, zal ik maar zeggen. :tongue:

Is een tricolor korthaarcollie niks voor jullie? Vrolijk, actief, sportief, baasgericht en sociaal.
En o ja: ik prefereer ook teven. Niks geen gezeur van wisselende humeuren of bitcherig gedrag. Met geen van mijn teven ooit gehad. En je loopt héérlijk ontspannen. Want zelfs al heb je zelf een reu die hartstikke lief is, er zijn er genoeg die dat niet zijn en moet je alsnog oppassen dat jóuw reu niet wordt gegrepen. :wink:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

ik vind het karakter van de collie erg leuk.

maar de langhaar heeft jawel! teveel haar en de korthaar vind ik niet mooi... een spits snoetje met een enorme borstkas.

en zolang er zoveel verschillende honden zijn wou ik niet alleen op karakter gaan :-)
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:maar de langhaar heeft jawel! teveel haar
Haar? Waar??? :80:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

Collie x lab :engel:
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Valerie schreef:Collie x lab :engel:

Met een beetje pech krijg je dan een topzware hond met een iel koppie en héél veel haar. :LOL:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

Noorse Elandhond :engel:
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Ik dacht ook altijd dat teven veel gezeglijker waren, totdat ik mijn eerste reu kreeg. Shadow is zoveel makkelijker dan uberbitch Misty! Misty heeft echt buien en voorkeuren, Shadow is duidelijker. Hij vind een hond ofwel leuk, of niet en dat hangt niet af van de dag, hormonen of het weer. Hij kiest bovendien eerder voor ontwijken dan de volle confrontatie die Misty met liefde aangaat.

Hier in de buurt woont ook een Shiba, bij een jong gezin. Duidelijk ook een hondje met een kop erop. Dol op spelen en andere honden en dan dus ook erg fanatiek en niet mee willen met de baas naar huis. Ik houd wel van wat eigenwijzig, maar ik kan me voorstellen dat je daar niet op zit te wachten.

Wel leuke honden van hetzelfde formaat zijn de hondjes van mijn buren. Noorse Buhunden hebben die. Ook geen sulletjes, maar wel lief voor mens en dier. Het zijn Shadows grootste vriendinnen.
Valerie
Zeer actief

Kiyoshi kan trouwens nog steeds erg goed doggydance én vind het nog leuk ook. Hij gaat dan helemaal kwispelen :I:
laeken
Zeer actief

Ik vind eerlijk gezegd een huskieteef wel wat voor jou. Vindt je dat niks? Staan hele leuke op MP en dan weet je meteen of ze los kan. Knokken doen die zelden of nooit en ze zijn enorm sportief en prachtig om te zien :ok:
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

lieke schreef:Ik heb deze maand voor de shibainu-club workshops dogdance gegeven. Nou dat was lachen, hoor. :mrgreen:
Het gros van de honden (shiba's én akita's) gaven hun bazen een dikke middelvinger met een blik in de ogen van 'ja, doe ut effe lekker selluf'. :hmmm:
Er waren een paar die het leuk vonden maar dan ook maar voor even. De bazen vonden het leuker dan de gemiddelde hond. Tussendoor vlogen er één of twee (shiba's) gezellig naar een soortgenoot die op de een of andere manier hun toorn hadden opgewekt.

Ik vond overigens de akita's veel mooier en rustiger. De shiba's gilden écht. 't Was net of er een varken werd geslacht. :mrgreen:
Al met al een hartstikke leuke dag gehad: leuke honden, móóie honden maar niet echt mijn ras, zal ik maar zeggen. :tongue:

Is een tricolor korthaarcollie niks voor jullie? Vrolijk, actief, sportief, baasgericht en sociaal.
En o ja: ik prefereer ook teven. Niks geen gezeur van wisselende humeuren of bitcherig gedrag. Met geen van mijn teven ooit gehad. En je loopt héérlijk ontspannen. Want zelfs al heb je zelf een reu die hartstikke lief is, er zijn er genoeg die dat niet zijn en moet je alsnog oppassen dat jóuw reu niet wordt gegrepen. :wink:
!! oh was jij diegene die dogdance gaf! Wat leuk, wat jammer dat ik niet kon komen.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

collielab heb ik gehad. dat was een kopie van nelson van eline. leuk beest trouwens.

die elandhond is niet leuk :neenee:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

laeken schreef:Ik vind eerlijk gezegd een huskieteef wel wat voor jou. Vindt je dat niks? Staan hele leuke op MP en dan weet je meteen of ze los kan. Knokken doen die zelden of nooit en ze zijn enorm sportief en prachtig om te zien :ok:
ik ken één husky en die vond ik vervelend. eigenwijs, niet makkelijk te bereiken of het moest echt wat voorstellen wat je te geef had dus mijn beeld is niet heel goed bij een husky
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Minhie schreef:!! oh was jij diegene die dogdance gaf! Wat leuk, wat jammer dat ik niet kon komen.
Yep, ik heb een enige dag gehad. Leuke mensen, mooie honden en het was zelfs redelijk droog. :mrgreen:
Jammer dat jij er niet was, ik had jou en je hond graag eens in het echie willen zien.
Ik was trouwens wég van een brindle akita teef. Wat een prachtig en hartstikke lief beest was dat, zeg.

Leuk Valerie, dat Kiyoshi het nog steeds leuk vindt. Viel me trouwens op dat de honden op die dag die het leuk vonden, overwegend akita's waren. De shiba's waren beduidend minder goed in meewerken.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Nanna schreef:
massam schreef:
laeken schreef:Ik vind eerlijk gezegd een huskieteef wel wat voor jou. Vindt je dat niks? Staan hele leuke op MP en dan weet je meteen of ze los kan. Knokken doen die zelden of nooit en ze zijn enorm sportief en prachtig om te zien :ok:
ik ken één husky en die vond ik vervelend. eigenwijs, niet makkelijk te bereiken of het moest echt wat voorstellen wat je te geef had dus mijn beeld is niet heel goed bij een husky
Ik zie het ook niet hoor. Die horen bij mensen die ze ook sledes laten trekken en in roedels willen houden.
Ik heb vroeger twee Husky's dagelijks uitgelaten (waren van mijn vriend) en ik vond ze wel lief maar dat was ook helemaal dat.
Grú-we-lij-ke jagers. Hebben ooit voor 6000 gulden aan ganzen opgevroten op een ganzenfarm ;-)
Uitbrekers eerste klas en het hele jaar door vol verharen. Niet alleen kunnen zijn.
Ik vind dat nou zó geen huishonden....

oke, dat voelde dan dus toch goed. da's alles wat ik NIET wil.

eigenlijk wil ik een scruffy... een duitse dogXlabrador. maar die maken ze niet meer volgens mij.. heb naast onze scruf nooit meer die mix gezien.
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Je moet een Luca met kort haar hebben :LOL:
Zit nog een leuke kop op maar is wel een relatief makkelijke hond.

Ohw, mocht je het geschikte ras gevonden hebben, meld het dan ff. Mijn vriend wil eigenlijk ook zoiets :mrgreen:
Valerie
Zeer actief

Afbeelding

:engel:
M@scha
Zeer actief

da's goed machie!

valerie:daar zit border collie in he? sinds ik 6 jaar les gegeven heb op een hondenschool waar sport heel hoog bedreven heb en ik dus mijn portie border collies wel gezien heb is unaniem besloten dat er nooit, ik zeg NOOIT iets dat aan een border collie geroken heeft in mijn huis mag wonen :-)
Afbeelding
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Afbeelding
:pffff:
Saskia241
Zeer actief

Ongelezen bericht door Saskia241 »

Jij wilde toch reutje 1 uit het nest van Rinne Roos, Massam.
Scheer ik Carel kaal, mag je op 'm passen. :engel:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”