Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

WTF

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Yvet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pepper, Dwergpinscher x Podenco uit La Línea de la Concepción
Aantal honden: 1

Re: WTF

Ongelezen bericht door Yvet »

Of loops, of luistert niet, er zijn nog wel meer dingen te bedenken.
Er zijn hier hondeneigenaren die toch hun los laten terwijl ze loops zijn en ook nog in losloopgebiedt terwijl ook nog intacte reuen rondlopen - hoe eigenwijs en vooral ontzettend dom kan je zijn.
En dat met het niet luisteren net zo of de hond gaat gewoon andere kant oplopen om een andere mensen mee te lopen.
Hoe je mensen beter leert kennen des te meer je van dieren gaat houden

Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201

Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik hoor tot een niet genoemde groep; ik zou niet eens blijven staan praten als een hond aan het gillen was.
Ik zou het niet kunnen en niet willen.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

Yvet schreef:
Of loops, of luistert niet, er zijn nog wel meer dingen te bedenken.
Er zijn hier hondeneigenaren die toch hun los laten terwijl ze loops zijn en ook nog in losloopgebiedt terwijl ook nog intacte reuen rondlopen - hoe eigenwijs en vooral ontzettend dom kan je zijn.
Dat doe ik ook.
Maar mijn teef staat onder appèl. Als er een reu aankomt roep ik haar bij mij.
De hoogtijdagen ga ik in een rustig gebied lopen waar ik nooit iemand tegenkom.

Die kan ik écht geen drie weken aan de lijn houden hoor. Dan wordt ze gek, en wij er bij.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Gisteren liep ie er weer. Het gillertje uit de straat. Die gaat zonder baas hun terrein af en op straat mijn honden uit staan kafferen (en rent snel naar binnen als we dichterbij komen). En natuurlijk moet ik daar langs om op het uitlaatveld te komen.

Dat begint al op een paar 100 meter afstand. Dus ik sta daar even moeite te doen om mijn honden in toom te houden, roept een buurman vanachter zijn hek; Laat ze gewoon los man! Dus ik geef aan dat die kleine gifkikker dan waarschijnlijk wel erg hard wordt aangepakt en ik daar niet verantwoordelijk voor wil zijn. Hij gromt nog binnensmonds dat dit al 8 jaar zo duurt en het eens tijd wordt dat er wat aan gebeurt...
Het gillen irriteert klaarblijkelijk niet alleen mijn hond maar ook medestraatbewoners zonder hond.

Dus ja, wat mij betreft doen mensen met een gillerd er goed aan iets aan dit gedrag te doen. Dit ter voorkoming van ongelukken en ook voor het behoud van de lieve vrede..
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Liet je ze niet eens even los joh? :engel:
Lief
Zeer actief
Contacteer:

Heel soms betrap ik mezelf op de aandrang ze toch los te laten, maar dat is wat irritatie mijnerzijds richting de eigenaren van het betreffende hondje. Daar hoeft het hondje nu niet echt het slachtoffer van te worden.

Ik moet alleen nu gaan opletten dat die buurman niet denkt de boel op te gaan lossen door bij mij het tuinhek open te zetten...
Valerie
Zeer actief

Lief schreef:Heel soms betrap ik mezelf op de aandrang ze toch los te laten, maar dat is wat irritatie mijnerzijds richting de eigenaren van het betreffende hondje. Daar hoeft het hondje nu niet echt het slachtoffer van te worden.

Ik moet alleen nu gaan opletten dat die buurman niet denkt de boel op te gaan lossen door bij mij het tuinhek open te zetten...
Lekkere buurman :schrik: hier was trouwens het krijshondje laatst ontsnapt en viel meteen Kiyoshi aan. Hij is gelukkig geen bijter of vechter dus hield het hondje alleen in een houdgreep om te voorkomen dat er iets gebeurde. Heeft de boel niet opgelost hoor. Beest krijst nog net zo hard als hij ons ziet.
Lief
Zeer actief
Contacteer:

Hier is het krijshondje echt niet zo dom om op mijn honden af te gaan. Shadow zou het hondje ook niets doen, maar Misty is nogal van dattum: :MSN: :lees: .

Gelukkig is ze door nog geen 10 buurmannen tot wat dan ook te bewegen, want ze is wat eenkennig.
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Strega »

Het gedrag van de mechel vind ik niet heel raar, maar als eigenaar anticipeer je daarop en zorg je dat je je hond bij je houdt als zo'n situatie zich voordoet. Ik blijf me erover verbazen dat eigenaren hun honden maar laten gaan in situaties die erom vragen om even je hond bij je te houden :gvd: . Ik zorg er altijd voor dat ik Does zo draai dat zij achterkant naar de andere hond gericht blijft en dan neem ik hem mee, eigenlijk is het daardoor nooit uit de hand gelopen maar het is schijtirritant.
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ze hoeven niet te reageren :engel:
http://s615.photobucket.com/albums/tt23 ... I_5783.mp4

Kijk komt dit wel over het hekje en te na dan heb ik jut en jul aan de lijn uiteraard want dan reageren ze wel. Is ook wel een paar keer gebeurd dat deze ontsnapte.
Maar goed daar loop ik niet meer in dat park mede om dit soort taferelen.

Overigens lijn ik dus aan uit voorzorg, zou wel gek zijn om een hond die niet goed reageert op andere honden als ze blaffen op korte afstand los te laten. De een kan daar erg op reageren. De ander ontloopt het liever maar komt het te na dan reageert hij wel. Ook niet met gaten. Maar het blijven wel herders en de naam heb je snel. Voorkom het dus liever. En soms zou ik willen dat bepaalde mensen die weten dat hun honden uitvallen naar of grommend af komen op bepaald soort honden zelf even ingrijpen naar hun hond toe i.p.v. andersom. TS had hond aan de lijn. Zelf zou ik er niet voor kiezen om met een hond die maar door blijft blaffen te blijven staan. Ik zou in beweging blijven tenzij de hond na een minuut rustiger wordt als je stil blijft staan en ziet dat de vreemde herder aan de lijn geen gevaar is. Moet zo'n herder uiteraard niet losgegooit worden om even een punt te maken, dat vind ik gewoon te dom voor woorden.
Mirella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mirella »

blondie schreef:Ze hoeven niet te reageren :engel:

Kijk komt dit wel over het hekje en te na dan heb ik jut en jul aan de lijn uiteraard want dan reageren ze wel. Is ook wel een paar keer gebeurd dat deze ontsnapte.

Overigens lijn ik dus aan uit voorzorg, zou wel gek zijn om een hond die niet goed reageert op andere honden als ze blaffen op korte afstand los te laten. De een kan daar erg op reageren. De ander ontloopt het liever maar komt het te na dan reageert hij wel. Ook niet met gaten. Maar het blijven wel herders en de naam heb je snel. Voorkom het dus liever. En soms zou ik willen dat bepaalde mensen die weten dat hun honden uitvallen naar of grommend af komen op bepaald soort honden zelf even ingrijpen naar hun hond toe i.p.v. andersom. TS had hond aan de lijn. Zelf zou ik er niet voor kiezen om met een hond die maar door blijft blaffen te blijven staan. Ik zou in beweging blijven tenzij de hond na een minuut rustiger wordt als je stil blijft staan en ziet dat de vreemde herder aan de lijn geen gevaar is. Moet zo'n herder uiteraard niet losgegooit worden om even een punt te maken, dat vind ik gewoon te dom voor woorden.

die vrouw gilt nog harder als haar hondje :schrik:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Mirella schreef:
blondie schreef:Ze hoeven niet te reageren :engel:

die vrouw gilt nog harder als haar hondje :schrik:
Dat is het zoontje :wink:
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Hallo zeg, 18 pagina's, ik ga echt even niet bijlezen, maar ik heb wel een interessante update:

Gisterochtend loop ik bijna het park in, en ik zie herder plus baas in kwestie in het park. In wacht wijselijk even tot ze over het bruggetje en uit zicht zijn, loop het park in, en hoor/zie een mevrouw met een klein hondje werkelijk helemaal over de zeik staan te vloeken en schelden naar de verdwijnende rug van de debetreffende herderbaas. Ik haar vriendelijk aangesproken, het duurde effe voor ze weer hele zinnen kon maken, het mens zag werkelijk paars van woede, maar zij had dus al eerder wat aanvaringen gehad met deze meneer (ze bleef ook alsmaar roepen dat het niet de schuld was van die hond ook al was het een kuthond :mrgreen: ). Nu net had ze dus haar hondje aan de lijn tussen haar benen en de brugleuning, omdat haar hondje gaat blaffen en grommen naar die herder na eerdere ervaringen. Meneer loopt langs met herder aan de lijn, en midden op het bruggetje laat hij de lijn gaan en klapt herder effe bovenop hondje.

Die mevrouw liep echt half te hyperventileren (hondje was ook een beetje van slag, maar dat was gelukkig al snel vergeten want Lilo vond hem heel charmant en hij vond Jack heel aantrekkelijk :roll: ), en voelde zich helemaal schuldig want zij had terug moeten lopen en niet die brug op moeten gaan terwijl die gek eraan kwam, en het was al de zoveelste keer. Meneer heeft overigens een aanlijngebod vanwege weer een ander klein hondje aan barrels bijten, begreep ik uit het enigszins warrige verhaal van deze mevrouw.

Dus, sorry hoor mensen, afgezien van de hele discussie, deze man is gewoon gestoord en zoekt het op, en vindt het leuk om andere honden en hun bazen de stuipen op het lijf te jagen. Dat wil niet zeggen dat ik altijd gelijk heb, of dat Lilo nooit provoceert, maar in dit specifieke geval is die baas gewoon zo fout als wat. En zoals die aardige hyperventilerende mevrouw zei: "Het is echt niet de schuld van die hond."
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jacq »

zeker melding doen!!! elke keer weer als het gebeurt. dan moeten ze wel wat. voor dat het weer een keer gebeurt dat die hond
een hondje aan gorten bijt.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Hanneke2 schreef:Hallo zeg, 18 pagina's, ik ga echt even niet bijlezen, maar ik heb wel een interessante update:

Gisterochtend loop ik bijna het park in, en ik zie herder plus baas in kwestie in het park. In wacht wijselijk even tot ze over het bruggetje en uit zicht zijn, loop het park in, en hoor/zie een mevrouw met een klein hondje werkelijk helemaal over de zeik staan te vloeken en schelden naar de verdwijnende rug van de debetreffende herderbaas. Ik haar vriendelijk aangesproken, het duurde effe voor ze weer hele zinnen kon maken, het mens zag werkelijk paars van woede, maar zij had dus al eerder wat aanvaringen gehad met deze meneer (ze bleef ook alsmaar roepen dat het niet de schuld was van die hond ook al was het een kuthond :mrgreen: ). Nu net had ze dus haar hondje aan de lijn tussen haar benen en de brugleuning, omdat haar hondje gaat blaffen en grommen naar die herder na eerdere ervaringen. Meneer loopt langs met herder aan de lijn, en midden op het bruggetje laat hij de lijn gaan en klapt herder effe bovenop hondje.

Die mevrouw liep echt half te hyperventileren (hondje was ook een beetje van slag, maar dat was gelukkig al snel vergeten want Lilo vond hem heel charmant en hij vond Jack heel aantrekkelijk :roll: ), en voelde zich helemaal schuldig want zij had terug moeten lopen en niet die brug op moeten gaan terwijl die gek eraan kwam, en het was al de zoveelste keer. Meneer heeft overigens een aanlijngebod vanwege weer een ander klein hondje aan barrels bijten, begreep ik uit het enigszins warrige verhaal van deze mevrouw.

Dus, sorry hoor mensen, afgezien van de hele discussie, deze man is gewoon gestoord en zoekt het op, en vindt het leuk om andere honden en hun bazen de stuipen op het lijf te jagen. Dat wil niet zeggen dat ik altijd gelijk heb, of dat Lilo nooit provoceert, maar in dit specifieke geval is die baas gewoon zo fout als wat. En zoals die aardige hyperventilerende mevrouw zei: "Het is echt niet de schuld van die hond."
Ik zou die eikel wel eens tegen willen komen met Baco, :wink: wedden dat hij hem niet loslaat en snel doorloopt, de held. :mep:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

billy schreef:

Ik zou die eikel wel eens tegen willen komen met Baco, :wink: wedden dat hij hem niet loslaat en snel doorloopt, de held. :mep:
Dat heb ik een keer gehad en pieste in mijn broek toen ik die man achterna riep van ze willen alleen maar spelen wacht nou :LOL: nadat hij zijn herder achter Dyna aangestuurd had en ik met grote Lu en Niek achter een haag liep waardoor hij niet zag dat ik er nog 2 aangelijnd bij mij had. Toen de herder de hoek omkwam achter Dyna aan schrok hij zich de rambam en zowel hond als baas wisten niet hoe snel ze weg moesten komen
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

chrico schreef:
billy schreef:

Dat heb ik een keer gehad en pieste in mijn broek toen ik die man achterna riep van ze willen alleen maar spelen wacht nou :LOL: nadat hij zijn herder achter Dyna aangestuurd had en ik met grote Lu en Niek achter een haag liep waardoor hij niet zag dat ik er nog 2 aangelijnd bij mij had. Toen de herder de hoek omkwam achter Dyna aan schrok hij zich de rambam en zowel hond als baas wisten niet hoe snel ze weg moesten komen
:LOL: :LOL:

En toch is het bij sommige mensen een vreselijk naar trekje he, zodra ze zien dat hun hond de jouwe wel kan hebben, hoeven ze niet te luisteren, word het groter en groter, staan ze opeens wel goed onder appel. :19:
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

billy schreef:
chrico schreef:
billy schreef:

:LOL: :LOL:

En toch is het bij sommige mensen een vreselijk naar trekje he, zodra ze zien dat hun hond de jouwe wel kan hebben, hoeven ze niet te luisteren, word het groter en groter, staan ze opeens wel goed onder appel. :19:
Dit bedoelde ik laatst ook met het verschil of ik met Banjer liep of met Dolly. :wink:
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

zou mij dus niks beletten om die hond een vreseijke trap te gevn als hij dat bij mijn honden zal doen.
ellen
Afbeelding
Ilovelizzy
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Franse Bull
Twee kruisingen uit Roemenie

Ongelezen bericht door Ilovelizzy »

Yvet schreef:
Tara schreef:
Yvet schreef: Ik moest van die man, m'n hond los laten lopen dan heb je geen problemen.
Ik moet helemaal niks, de dag dat iemand anders gaat bepalen wat ik met mijn honden doe, die komt niet.
Als ik vermoed dat mijn honden onaardig zouden kunnen gaan doen, dan lijn ik ze aan.
En als iemand dan vervolgens toch vindt dat er contact gemaakt moet worden, dan leg ik eventuele klachten dat het toch niet zo leuk uitpakte als verwacht ook keihard naast me neer.
Daarom blijf ik liever niet staan kletsen met mensen, zolang ik zelf in beweging ben zijn de honden dat ook, en dan heb je zulk gezeik ook minder.
Helaas komen mensen bij ons onverwachts om de hoek aanzetten.
Bij ons in het bos is vrij onoverzichtelijk op aantal plekken van dat bos. En de rustigste plekken mag de hond niet meer komen. En het ene stukje schijnt dat ze wel aangelijnd moeten blijven.
En de ene plek is voor de paarden daar mag je alleen zonder hond komen en het andere stuk noemen ze belevenissenbos en daar mag de hond ook niet komen is voor kinderen bestemd - alleen ieniemienie stuk mogen met hun hond even mee spelen. Ergens in het bos is een iets gemaakt waar iets staat met hindernissen voor honden maar waar?
Hoi Yvette,

Woon je in Lelystad?
Dat belevenissenbos heb ik ook gezien, ben er nog niet in geweest maar kom er alleen met mijn honden dus kom daar niet :D

Doe je agility met je hond? Er is namelijk in Lelystad haven een speelveld voor honden waar het een en ander aan toestellen staat.
(zo'n buis, een schutting, een balk waar ze op moeten lopen, slalom en hekjes die steeds hoger worden, sorry ken de termen niet)

Als je googlet op harderwijkstraat op streetview kan je het zien.
Ik ga daar ook wel eens heen, is superleuk om te doen.

Sorry was even uit de richting van het onderwerp van dit bericht.
[color=#BF00BF]Het houden van honden is meer dan het hebben van een huisdier, het is een manier van leven.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Tja, het zijn toch wel altijd de bazen met de grote honden die met een losse hond voor je staan te kwijlen van hij doet niets... :mep:
Valerie
Zeer actief

Ja bij de kleintjes roepen ze alleen maar dat ze zo stoer zijn als ze agressief op je af komen keffen :19:
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Moet je je grote hond een keer optillen en zeggen dat die bang is voor kleine hondjes, omdat ze aangevallen is. Best leuk om die gezichten te zien dan!
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

TessaThomas schreef:Moet je je grote hond een keer optillen en zeggen dat die bang is voor kleine hondjes, omdat ze aangevallen is. Best leuk om die gezichten te zien dan!
:LOL: :LOL: :LOL:
Weet niet of ik die 28 kilo van Tapas zonder blikken of blozen opgetild krijg en dan nog zo iets gevats kan uitkramen, maar ga het eens proberen. :mrgreen:
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ik was heel blij dat Tessa met haar 28 kilo van optillen houdt en keurig stil bleef zitten tot ik de hoek om was. Daar moest ik toch even bijkomen van zowel het tillen als het lachen!
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Lillith schreef:Tja, het zijn toch wel altijd de bazen met de grote honden die met een losse hond voor je staan te kwijlen van hij doet niets... :mep:
Lekker generaliserend. :roll:
Ik denk dat het maar net is wat je referentiekader is. Ik herken jouw stelling namelijk niet echt.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

LongFields schreef:
Lillith schreef:Tja, het zijn toch wel altijd de bazen met de grote honden die met een losse hond voor je staan te kwijlen van hij doet niets... :mep:
Lekker generaliserend. :roll:
Ik denk dat het maar net is wat je referentiekader is. Ik herken jouw stelling namelijk niet echt.
Oh ja? heb je ooit iemand met een kleintje iemand "gerust" horen stellen dat het kleintje zijn grotert niets aan doet? Dat bedoel ik :pffff:
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

TessaThomas schreef:Moet je je grote hond een keer optillen en zeggen dat die bang is voor kleine hondjes, omdat ze aangevallen is. Best leuk om die gezichten te zien dan!
:LOL: Ik krijg Luna niet echt lange tijd van de grond, plus dat ze dat echt niet lijdzaam ondergaat, maar volgens mij is zo'n gezicht goud waard. Zowel het gezicht van de persoon met de kleine hond, maar ik zou ook graag een foto zien van degene die zijn grote hond met uitgestreken gezicht de lucht in tilt :mrgreen:
Lillith schreef:Oh ja? heb je ooit iemand met een kleintje iemand "gerust" horen stellen dat het kleintje zijn grotert niets aan doet? Dat bedoel ik :pffff:
"Hij denkt dat hij stoer is, maar hij doet niets hoor". Ik geloof dat ik die zo mogelijk vaker hoor dan de omgekeerde versie :19: Ik heb in ieder geval als eigenaar van een "grote" wel begrip voor eigenaren met kleine hondjes die niet van mijn stuiterbal gediend zijn. Omgekeerd is dat begrip vaak ver te zoeken. Het is schijnbaar normaal dat kleine hondjes keffend op grote honden afstormen, maar als grote honden op kleine honden afrennen, schreeuwt de eigenaar van de kleine hond moord en brand.

Even voor de duidelijkheid: beide situaties horen in mijn ogen niet. Honden in het algemeen, ongeacht het formaat, horen andere honden niet te bestormen.
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Nanna schreef:Ik heb over het algemeen maar weinig last van andere honden, of ze nou groot of klein zijn. :19:
Heeft denk ik ook te maken met de uitstraling van je eigen hond(en).
Op welke manier bedoel je vetgedrukte?
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Tja, ken ook precies het tegenovergestelde: een kleine hond die iedere keer grommend in de riem hangt als hij iemand langs ziet komen. Geen correctie, helemaal niets. Maar vrees dat als ik binnen bereik ben hij in mijn benen hangt.
Schade zal niet groot zijn, maar het is hoogst irritant gedrag.

Overigens waren de bazen van kleine honden altijd erg blij met onze grote honden. Ze wisten dat die n.l. voorzichtig waren met hun hond.
Om het effect zou ik het graag eens uitproberen, maar 36 kg Finn is mij net even te zwaar.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”