Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vreemde mensen die jouw hond aaien

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

booster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Su, Binky, Daisy en Amiya
Aantal honden: 4

Re: Vreemde mensen die jouw hond aaien

Ongelezen bericht door booster »

Muk schreef:
booster schreef:de oudste van mij laat zich niet snel door vreemden aaien ze zal niks doen maar ontwijkt dat dan.
de jongste laat zich meestal wel aaien maar als die je niet mag loopt ie naar je toe en tilt ie zijn poot omhoog en de rest raad je zelf wel.(kan die alleen als die los is en der een kans bij ziet dat ik niet snel genoeg kan zijn)
mensen mogen van mij dan ook niet mijn honden aaien zomaar de jongste heb ik minder problemen mee maar van de oudste moeten ze afblijven omdat ik weet dat ze dat niet wilt, wilt ze het wel komt ze vanzelf wel naar je toe.

als iemand ongevraagd of onverwacht een hond aait en hij hapt is het eigen schuld vindt ik.
Eerst roep je dat je hond nooit tegen anderen aanpiest, en nu piest die weer wel tegen anderen aan. Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaald hem wel. Hoezo opvoedingsprobleempje?

Mijn hond houdt er niet zo van om geaaid te worden, maar als mensen het netjes vragen dan mag het wel even.
Lees de datum
baboti
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond en Duitse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door baboti »

Meeste mensen willen mijn honden niet aaien :(:
Als ze het vragen mag dat best, de herder is even enthousiast en dan is het klaar. De saarloos wil niet geaaid worden door vreemde mensen, tenzij ze wat te vreten bij zich hebben :wink:

Groetjes, Mieke
de redder

Ongelezen bericht door de redder »

Als ik met kokkie naar het winkelcentrum hier ga dan kan ik er gif op innemen dat ik te horen krijg,
meneer mag ik `m aaien?

Van klein tot groot, echter tegenwoordig heeft men pech. Sinds kokkie bij mij is is ze
éénkenniger geworden. Niet dat ze zal bijten, ze gaat achter me staan.

Het is wel zo dat kokkie uit haar zelf op iemand afstapt.

Ik vind het niet erg als het gevraagd wordt.
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

De kleintjes houden er niet van om door jan en alleman aangeraakt te worden. Als er gevraagd word of ze geaaid mogen worden zeg ik tegenwoordig nee, ze bijten.
Max gaat nooit zelf op mensen af, maar zodra ze hem aandacht geven gaat hij wel even een knuffel halen en geniet daar dan ook echt van.
Maar er zijn maar heel weinig mensen die Max willen aaien :cry:
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

Mijn meiden hebben een heerlijk weekend gehad op de History Experience: lekker met vreemde mensen knuffelen! :cheer: Salina hield het een hele dag vol, Pipra wilde tussendoor ook even rust. Als baas zorg ik natuurlijk wel dat ze die rust ook krijgt, dan is het maar even jammer voor de mensen die helemaal smelten voor die pluisjes op poten. Pipra geeft haar rustmomenten aan door niet op bezoekers af te stappen, dus dat bezoekers dat niet allemaal gelijk doorhebben vind ik niet vreemd ;)
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
lottiepeutertje
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): poedel en Anatolische herder

Ongelezen bericht door lottiepeutertje »

Dat is bij onze hond dus ook het probleem. Als pup heb ik echt geprobeerd om hier verbetering in te krijgen.
Maar hij doet een stap terug en blaft ( waarschuwing) om vreemde op een afstand te houden. Daarna gromd hij.
Ik let eigenlijk op zijn lichaamshouding. Als eigenaar voel ik mij verantwoordelijk voor mijn hond zijn welzijn. Dus als er vreemde mensen
in zijn persoonlijke cirkel komen en hij voelt zich er ongemakkelijk bij stuur ik die mensen terug op een afstand waar mijn hond zich weer veilig
voelt. Ik kan gewoon met hem over een drukke markt lopen , maar als er volwassenen hem aan willen halen weiger ik dat. Kinderen vind hij altijd goed.
Vergeet ook niet dat het ene mens de andere niet is. Van kinderen gaat geen dreiging uit. Oudere mensen lopen anders dan jongere, swinters dragen mensen ineens een
muts en een sjaal. Dan hebben we nog skeelers, ook zoiets raars. Dominante mensen die alles beter weten; daar heeft onze grote lummel dus een hekel aan.
Als wij zeggen de ene mens is de andere niet wordt dat direct aanvaard, maar owee als we dat over honden zeggen. En zelf binnen eenzelfde ras zitten er verschillen.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Vind het totaal niet poedel eigen om te grommen bij aanhalen.
Van mij zou hij op zijn flikker krijgen ongeacht of ik mensen toesta om te aaien of niet.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Dol laat zich uitgebreid verwennen :lol1: Banjer moest er echt niks van hebben die deed kung fu bewegingen om je hand te ontwijken.
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

lottiepeutertje schreef:Dat is bij onze hond dus ook het probleem. Als pup heb ik echt geprobeerd om hier verbetering in te krijgen.
Maar hij doet een stap terug en blaft ( waarschuwing) om vreemde op een afstand te houden. Daarna gromd hij.
Ik let eigenlijk op zijn lichaamshouding. Als eigenaar voel ik mij verantwoordelijk voor mijn hond zijn welzijn. Dus als er vreemde mensen
in zijn persoonlijke cirkel komen en hij voelt zich er ongemakkelijk bij stuur ik die mensen terug op een afstand waar mijn hond zich weer veiligvoelt. Ik kan gewoon met hem over een drukke markt lopen , maar als er volwassenen hem aan willen halen weiger ik dat. Kinderen vind hij altijd goed.
Vergeet ook niet dat het ene mens de andere niet is. Van kinderen gaat geen dreiging uit. Oudere mensen lopen anders dan jongere, swinters dragen mensen ineens een
muts en een sjaal. Dan hebben we nog skeelers, ook zoiets raars. Dominante mensen die alles beter weten; daar heeft onze grote lummel dus een hekel aan.
Als wij zeggen de ene mens is de andere niet wordt dat direct aanvaard, maar owee als we dat over honden zeggen. En zelf binnen eenzelfde ras zitten er verschillen.
Ja, je bent verantwoordelijk voor wat je hond doet en dat is niet alleen zijn welzijn. :neenee:
Een heleboel honden vinden kleine kinderen, de echte waggelende kleintjes, doodeng..
ik vraag me echt af waar je je "waarheden" vandaan haalt?
Mensen wegsturen als jouw hond dat eng vindt..dat is toch een leer/opvoedingsmoment voor je hond niet voor de omstanders :pffff:
bouvierpoedel
Zeer actief

Inge O schreef:
bouvierpoedel schreef:Vind het totaal niet poedel eigen om te grommen bij aanhalen.
Van mij zou hij op zijn flikker krijgen ongeacht of ik mensen toesta om te aaien of niet.
:80:

en wat denk je daarmee te bereiken? dat hij het de volgende keer leuk vindt? of dat hij zich tegen zijn zin laat bepotelen omdat dat moet kunnen :19: ?
Hij heeft gewoon niet te grommen ook al vind hij het niet leuk .
Ik zou mensen het ook niet toestaan ,maar grommen :neenee:
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Ik heb liever dat ze waarschuwen dan vanuit het niets grijpen, Kees :ugh:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
bouvierpoedel
Zeer actief

Miranda schreef:Ik heb liever dat ze waarschuwen dan vanuit het niets grijpen, Kees :ugh:
Als hij weet dat hij het uit zijn hoofd moet laten grijpt hij niet uit het niets. :pffff:
bouvierpoedel
Zeer actief

Inge O schreef:
bouvierpoedel schreef:
Inge O schreef:
bouvierpoedel schreef:Vind het totaal niet poedel eigen om te grommen bij aanhalen.
:80:

en wat denk je daarmee te bereiken? dat hij het de volgende keer leuk vindt? of dat hij zich tegen zijn zin laat bepotelen omdat dat moet kunnen :19: ?
Hij heeft gewoon niet te grommen ook al vind hij het niet leuk .
Ik zou mensen het ook niet toestaan ,maar grommen :neenee:
blij dat ik jouw hond niet ben :blauwoog: .
Je zou een mooi leven hebben. :J:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ze heeft ook een anatolische herder. Ik zou ook eerder kijken waarom de hond zou grommen ipv meteen afstraffen. Ik zou ook niet gelukkig worden van een hond die zomaar gromt naar mensen, maar eentje die meteen bijt lijkt mij net even wat lastiger.
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Als ik met de hond van mijn ouders en Laicka loop en mensen willen perse aaien, dan mogen ze de van mijn ouders aaien, die vindt dat helemaal het einde, Laicka niet, die gaat dan achter me staan want ze vindt het gewoon weg niet fijn.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Valerie schreef:
Ze heeft ook een anatolische herder. Ik zou ook eerder kijken waarom de hond zou grommen ipv meteen afstraffen. Ik zou ook niet gelukkig worden van een hond die zomaar gromt naar mensen, maar eentje die meteen bijt lijkt mij net even wat lastiger.
De hond gromt toch niet zomaar? Die geeft aan dat ze niet aangehaalt wil worden door die persoon. Ik vind het ook niet prettig als mijn honden naar mensen grommen. Doen ze ook niet, Bluf heeft nog nooit naar iemand gegromt. Finn echter had bij bepaalde mensen dat wel. Dat waren m.n. mensen die zich heel opdringerig opstelden en volgens mij ergens bang voor hem waren (mijn inmiddels overleden buurman) en een keer overbuurman van mijn ouders. De man bleef staren en gekke geluidjes maken, en Finn was vlak naast me komen zitten en gaf MIJ duidelijk aan er geen zin in te hebben. Ik gaf de man te kennen dat we prima even konden kletsen (ze zouden ook snel een duitse herder krijgen was hij aan het vertellen) maar dat hij Finn niet moest aanhalen. Met een ben niet bang kwam de man nog dichterbij en ik hoorde Finn toen grommen. Nogmaals de man gezegd hem niet te aaien. Met een ben niet bang kwam hij toch vooruit en met die hand boven de kop. Toen volgde een boze blaf/grom half omhoog. Geen bijtneiging. Valse hond had ik toen. Prima. Heb genoeg gewaarschuwd en gevraagd de hond niet aan te halen. Heb het ook niet bestraft. Zomaar gaan grommen omdat iemand mij de weg wilde vragen of gewoon me tegemoet kwam lopen heb ik wel gecorrigeerd, dat vond ik namelijk asociaal gedrag. Tegenwoordig loop ik bij dit soort type mensen met een vriendelijke groet en gut ik moet opschieten door. En zijn er genoeg andere mensen die mijn honden gewoon aan kunnen halen dus het ligt niet in het geheel aan de honden in veel gevallen is mijn persoonlijke mening.
Laura & Leroy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Laura & Leroy »

En bij een bouvier?
Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.
Afbeelding
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

ik wil het niet,niet iedereen is even lief voor mijn honden en mijn honden zijn niet even lief voor iedereen.
Dus bij volwassenen alleen als ze zelf roepen en dan alleen Demi,die vind iedereen leuk.Maar alleen als ik een goede bui heb haha
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”