Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

mijn hond is inbeslag genomen wat nu te doen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lola96
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Re: mijn hond is inbeslag genomen wat nu te doen

Ongelezen bericht door Lola96 »

EstherK schreef:
Lola96 schreef:Voor een kind is rennen en gillen geen achterlijk gedrag!
Kinderen kun je best wat leren hoor. Tegenwoordig vergeten mensen dat weleens.
De kinderen speelden daar gewoon!
De vrouw van Peter kwam de hoek om, ze zagen haar niet eens aankomen dus.
Moet er dan iemand op de uitkijk gaan staan of er toevallig iemand aan komt met een hond die zich wel eens los kan rukken?
Kinderen moeten op straat gewoon kunnen spelen, wij zijn degene die de verantwoordelijkheid voor onze hond moeten dragen.
Dus ook als het om spelende kinderen gaat!
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

EstherK schreef:
fes/lou schreef:Nou heel eerlijk gezegd, als ik zie dat een herder zich losrukt en achter me aankomt, weet ik ook niet of ik me kan beheersen. Ik denk dat vluchten dan toch erg voor de hand ligt.....
Mevrouw komt de hoek om, kinderen zien haar en beginnen te gillen en rennen hard weg. Het is dus niet gegaan zoals jij schrijft.
Ik zeg niet dat het zo gegaan is. Ik zeg alleen dat ik ws zou gaan rennen in een situatie als ik beschreef....
Daarbij, spelende kinderen maken herrie, dat hoort erbij. Het zijn geen dode vogeltjes...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Laura & Leroy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Laura & Leroy »

EstherK schreef: De kinderen zijn uiteraard niet verantwoordelijk. Het gedrag wat ze vertonen is wel dom.
Wat een vreemde reactie :80:
Het is een heel normale reactie voor kinderen, hoor. Gillen en wegrennen als ze iets eng vinden of ergens van schrikken. Hangt ook wel wat van de leeftijd af natuurlijk, maar zo doen (kleine) kindertjes nou eenmaal. Die denken op zo'n moment niet aan wat ze geleerd hebben, hooguit dat ze niet de weg op mogen rennen. Omdat dat erin geramd wordt.
Kinderen moeten heel vaak hetzelfde horen voor het blijft hangen, al helemaal in een situatie waarin ze samen met vriendjes zijn die het anders doen dan ze geleerd hebben. En al helemaaaal in een situatie waarin ze schrikken en hun eerste ingeving is: rennen!!
En niet alle kinderen hebben het al vaak genoeg gehoord dat ze niet mogen gillen en rennen in de buurt van honden. Dus reageren ze op de manier die voor hun het natuurlijkst aanvoelt. Daar is niets doms aan.
Ik weet niet of deze kinderen wegrenden omdat ze schrokken, of dat het onderdeel was van hun spel. Maar om ze dom te noemen, gaat me echt veel en veel te ver.

Wat er precies gebeurd is, vind ik me lastig voor te stellen:
de kinderen renden weg en gilden toen wij de hoek omkwamen en hij heeft daarop gereageerd.en het was onverwachts daarom schoot hij los.'
de kinderen waren met een bal aan het spelen en hij wilde de bal die richting mijn hond ging waarop de hond hapte weet niet of dit waar is
:denken:

Als dit het eerste incident was, vind ik de roze spuit ook te ver gaan. De hond wordt ongetwijfeld als gevaarlijk aangemerkt, dus zal voortaan alleen kort aangelijnd (1,5 meter) en gemuilkorfd uit mogen worden gelaten.
Daarbij zal een enkele cursus denk ik niet volstaan. Als ik de berichten van Peter lees, denk ik dat er nog genoeg te leren is op honden gebied. Daarbij lees ik ook dat hij daarvoor open staat :ok: Als hij intensief en langdurig met de hond gaat trainen op aandacht en gehoorzaamheid, laat hij zien dat hij er alles aan doet om te voorkomen dat er ooit nog een incident kan voorvallen en kan haalt hij misschien nog wel meer plezier uit de hond.
Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Nanna schreef:
fes/lou schreef: Daarbij, spelende kinderen maken herrie, dat hoort erbij. Het zijn geen dode vogeltjes...
Die tegenstelling houd je toch.
De één vindt dat kinderen gewoon frank en vrij op straat mogen spelen, mekaar al riddertje spelend nazitten.
De volgende vindt dat er continu eentje op de uitkijk voor honden dient te staan en dat kinderen ogenblikkelijk dienen te bevriezen als dat gebeurt. Want het zou de hond eens onwelgevallig zijn dat kinderen daar gillen en rennen. Het is dan volkómen eigen schuld als ze gegrepen worden. Stel je voor.

:piew: :piew: :piew:
En Overdrijven is jouw tweede naam.
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Lola96 schreef:
EstherK schreef:
Moet er dan iemand op de uitkijk gaan staan of er toevallig iemand aan komt met een hond die zich wel eens los kan rukken?
Kinderen moeten op straat gewoon kunnen spelen, wij zijn degene die de verantwoordelijkheid voor onze hond moeten dragen.
Je verdraait mijn woorden.

Ik schrijf namelijk dat de hond (al dan niet met hulpmiddelen) gewoon met gillende en rennende kinderen moet kunnen omgaan.

Dat neemt echter niet weg dat ik het gedrag van die kinderen dom vind.
Een schone taak voor de ouders om wat opvoedkunsten toe te passen wat mij betreft.
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

EstherK schreef:
Lola96 schreef:
EstherK schreef:

Ik schrijf namelijk dat de hond (al dan niet met hulpmiddelen) gewoon met gillende en rennende kinderen moet kunnen omgaan.

Een schone taak voor de ouders om wat opvoedkunsten toe te passen wat mij betreft.
Op zich heb je een puntje voor wat betreft de kinderen maar ik begreep uit het verhaal van ts dat het een congolees kindje is wat geen nederlands spreekt. Ik denk dat ze gewoon geen honden gewend zijn en dus ook gewoon niet weten hoe ze er mee om moeten gaan. Misschien hebben ze daar wel geleerd dat honden er gevaarlijk zijn? Geen idee hoor, ben er nooit geweest :19:
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Nanna schreef:
fes/lou schreef: Daarbij, spelende kinderen maken herrie, dat hoort erbij. Het zijn geen dode vogeltjes...
Die tegenstelling houd je toch.
De één vindt dat kinderen gewoon frank en vrij op straat mogen spelen, mekaar al riddertje spelend nazitten.
De volgende vindt dat er continu eentje op de uitkijk voor honden dient te staan en dat kinderen ogenblikkelijk dienen te bevriezen als dat gebeurt. Want het zou de hond eens onwelgevallig zijn dat kinderen daar gillen en rennen. Het is dan volkómen eigen schuld als ze gegrepen worden. Stel je voor.

:piew: :piew: :piew:
Ja, te gek :ok:
Ik zie het nu met Barouch hij vindt kinderen doodeng..dus probeer ik dat rustig om te keren.
Geen haar op mijn hoofd denkt wat een snertkinderen ze spelen..
Ik spot nu behalve vechthonden ook kindertjes, kleine moeite :pffff:
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Ik denk niet dat je moet gaan vertrouwen en verwachten dat kinderen opgevoed worden in het omgaan met dieren. Veel kinderen (en ook ouders :schrik: ) denken dat melk uit de fabriek komt, net zoals de spruitjes. Karbonades is vlees en een varken hebben ze nog nooit in het echt gezien. Hier waren van de week kinderen uit Zaire in de buurt op visite. Kinderen vonden alle honden dus eng en slaan met stokken normaal. Ondanks dat ze goed Engels spraken konden we ze niet overtuigen dat dit niet de bedoeling is. (later via hun ouders dus wel) Ze vonden de honden eng.
Nu is het bij ons ook nog eens losloopgebied dus heb ik de mannen aangelijnd en kort bij me gehouden. Mijn verantwoordelijkheid.

Je kunt dus wel vinden dat kinderen opgevoed moeten worden met kennis over dieren maar ik zou mijn verwachtingspatroon daarin toch echt bijstellen :wink:
En de groeten van de mannen :zwaai
EstherK
Zeer actief
Contacteer:

Reny schreef:Ik denk niet dat je moet gaan vertrouwen en verwachten dat kinderen opgevoed worden in het omgaan met dieren. Veel kinderen (en ook ouders :schrik: ) denken dat melk uit de fabriek komt, net zoals de spruitjes. Karbonades is vlees en een varken hebben ze nog nooit in het echt gezien. Hier waren van de week kinderen uit Zaire in de buurt op visite. Kinderen vonden alle honden dus eng en slaan met stokken normaal. Ondanks dat ze goed Engels spraken konden we ze niet overtuigen dat dit niet de bedoeling is. (later via hun ouders dus wel) Ze vonden de honden eng.
Nu is het bij ons ook nog eens losloopgebied dus heb ik de mannen aangelijnd en kort bij me gehouden. Mijn verantwoordelijkheid.

Je kunt dus wel vinden dat kinderen opgevoed moeten worden met kennis over dieren maar ik zou mijn verwachtingspatroon daarin toch echt bijstellen :wink:
Ik verwacht juist helemaal niet dat kinderen opgevoed worden. Mijn ervaring is dat heel veel kinderen (ook met nederlandse voorouders) zich niet juist gedragen in het bijzijn van honden. Daarnaast ervaar ik dat ouders (uitzonderingen daargelaten) dit gedrag niet corrigeren.

Ik maak dagelijks mee dat kinderen hysterisch gaan gillen en rennen als ze mij zien aankomen. De (meeste) ouders doen niets. Staan erbij en kijken er naar. Gelukkig reageren mijn honden niet op dat domme gedoe.

Wat ik wel zeg is dat ik een schone taak zie voor de ouders om eens wat opvoeding te geven aan hun kroost.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

ben wel benieuwd hoe de hond los heeft kunnen breken, lijn kapot, musketon kapot, halsband kapot, of de meest gemaakte fout & gewoon de halsband VEEL te los om de nek van de hond waardoor hij er uit kon ontsnappen....

in alle gevallen ligt bij dat "probleem" (het kunnen ontsnappen) de fout wat mij betreft bij de eigenaar, hier loopt best wat aan kaliber honden rond, maar de "gevaarlijke" lopen (indien aan de lijn) aan RVS slipkettingen (altijd om, ook als ze los lopen om in te kunnen grijpen) en qua lijnwerk wordt dat gewoon vervangen bij enige vorm van twijfel over of het allemaal nog sterk genoeg is....
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
crutz schreef:ben wel benieuwd hoe de hond los heeft kunnen breken, lijn kapot, musketon kapot, halsband kapot, of de meest gemaakte fout & gewoon de halsband VEEL te los om de nek van de hond waardoor hij er uit kon ontsnappen....
Je vergeet de simpelste mogelijkheid nog : lijn uit de hand laten vallen door de plotse sprong van de hond.

ehm, die had ik idd niet verzonnen.....kan me dat ook totaal niet voorstellen ;-)
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

crutz schreef:
Inge O schreef:
crutz schreef:ben wel benieuwd hoe de hond los heeft kunnen breken, lijn kapot, musketon kapot, halsband kapot, of de meest gemaakte fout & gewoon de halsband VEEL te los om de nek van de hond waardoor hij er uit kon ontsnappen....
Je vergeet de simpelste mogelijkheid nog : lijn uit de hand laten vallen door de plotse sprong van de hond.

ehm, die had ik idd niet verzonnen.....kan me dat ook totaal niet voorstellen ;-)
Mijn schoondochter liep gisteren met 2 shelties en er kwam een vrouw met een herder langs. Herder vliegt op 1 van de shelties af en vrouw valt op de grond en laat de riem los.
Afbeelding
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Nakisha schreef: Het is een betreurenswaardig incident, maar zo te lezen niet méér dan dat.
En dat is, in mijn ogen, een prima samenvatting van het hele gebeuren. Ja, het was handiger geweest als die kinderen niet gerend en gegild hadden, maar dat doen kinderen nou eenmaal. En ja, het was ook handiger geweest als mevrouw haar hond vast had kunnen houden of eerder had kunnen ingrijpen, maar dat is niet gelukt. En ja het was ook handiger geweest als de hond niet had gereageerd op rennende/gillende kinderen. Aan 'als' heb je alleen achteraf geen ene reet, dus het enige wat je kunt doen is er linksom of rechtsom voor zorgen dat de hond geen kans meer krijgt om te bijten. Een roze spuit is wat mij betreft enorm overdreven in ieder geval. Het betreft zo te lezen geen bloeddorstig monster dat bij iedere kans die hij krijgt kleine kindjes aan stukken scheurt.
Laatst gewijzigd door luna2906 op 10 aug 2012 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
crutz schreef:
Inge O schreef:

Ik wel - dat zal jullie misschien nooit gebeuren omdat je weet waar je mee aan de lijn loopt maar de doorsnee huis-, tuin- en keukenhondenliefhebber is daar doorsnee niet op die manier mee bezig.

ehmmmm, met de gemiddelde xHH/MH mag je daar ook wel rekening mee houden hoor....je verdiepen in wat je aan het lijntje hebt is geen schande....
Es
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
Contacteer:

Ongelezen bericht door Es »

Blijft het een feit dat een volwassen hond in een kind bijt dat gewoon op straat speelt wat niet mag gebeuren.
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
Lola96
Zeer actief

EstherK schreef:
Lola96 schreef:
EstherK schreef:

Ik verdraai jouw woorden niet.
Jij zegt dat een rennend/gillend kind achterlijk gedrag vertoond.
Ik probeer jou uit te leggen dat dit voor een kind normaal gedrag is.
Tuurlijk kun je een kind wat leren.
Ik persoonlijk vind het normaal dat je een kind leert niet aan een vreemde hond te zitten.
Maar ik vind het te ver gaan dat je een kind moet leren niet te mogen spelen in een openbare ruimte omdat er wel eens een hond aan kan komen.
Maar goed, hierover verschillen wij in mening, laten we het daarop houden...
Hier in de buurt is het een festijn van spelende kinderen, heerlijk zo hoort het ook, lekker buiten spelen ipv achter de computer zitten.
Als één van mijn honden er ook maar over zal denken om naar zo'n kind uit te vallen zal hij lichter vliegen dan een boing 747.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

luna2906 schreef:
Nakisha schreef: Het is een betreurenswaardig incident, maar zo te lezen niet méér dan dat.
En dat is, in mijn ogen, een prima samenvatting van het hele gebeuren. Ja, het was handiger geweest als die kinderen niet gerend en gegild hadden, maar dat doen kinderen nou eenmaal. En ja, het was ook handiger geweest als mevrouw haar hond vast had kunnen houden of eerder had kunnen ingrijpen, maar dat is niet gelukt. En ja het was ook handiger geweest als de hond niet had gereageerd op rennende/gillende kinderen. Aan 'als' heb je alleen achteraf geen ene reet, dus het enige wat je kunt doen is er linksom of rechtsom voor zorgen dat de hond geen kans meer krijgt om te bijten. Een roze spuit is wat mij betreft enorm overdreven in ieder geval. Het betreft zo te lezen geen bloeddorstig monster dat bij iedere kans die hij krijgt kleine kindjes aan stukken scheurt.
Die indruk krijg ik ook :ok:

Er werd gesuggereerd dat het wel ernstig moest zijn omdat er een ambulance was gekomen.
Enig idee hoe vaak een Ambulance wordt opgeroepen en het uieindelijke resultaat verzorging van wat verwondingen is en daarmee klaar?

Verbaast me hoe fel er hier wordt gereageerd op een verhaal dat in emotie is geschreven en waar je best eerst wat verduidelijkingen kan vragen voor iedereen over elkaar heenvallend schande gaat roepen.

Ben eigenlijk wel benieuwd naar het juiste verhaal :wink:

Ik ben het ook eens met EstherK dat die hond en de bazin beter getraind moeten worden.
Maar dat een riem uit de hand schiet overkomt ons allemaal wel een keer.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Poging tot samenvatten:

- Niemand van ons was erbij en weet dus wat er precies is gebeurd. Elke beschrijving, zelfs met foto's is on-voldoende.
- Een hond mag een kind niet bijten. Hoewel er soms "verzachtende omstandigheden" denkbaar zijn, lijkt dat niet aan de orde.
- Een hond moet niet standaard na 1 incident worden afgemaakt.
- Een hond moet door zijn geleider vastgehouden kunnen worden maar hoe dan ook "ongelukken gebeuren".

Ik hoop voor TS dat hij de hond terugkrijgt EN ik hoop, want dat vind ik van het grootste belang, dat er ALLES aan gedaan wordt om herhaling te voorkomen. Als dat "gemuilkorfd uitlaten" inhoudt + aangelijnd (dubbel gezekerd)... so be it!

Suzanne
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

Ik vraag me altijd in dit soort situaties wie nu bepaald wat er met de hond gebeurd en op welke gronden?
Kan het ministerie verplichten om een hond te euthaniseren op basis van één inicident en een gedragstest of gaat dit ook in overleg met de eigenaar, zodat die ook andere opties kan aandragen ( muilkorf, gedragsdeskundige, herplaatsen, zelf verhuizen etc)

Wat een nachtmerrie lijkt het mij als je als eigenaar niks meer te vertellen hebt, geen inbreng of suggesties mag aandragen.... :(:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Es schreef:Blijft het een feit dat een volwassen hond in een kind bijt dat gewoon op straat speelt wat niet mag gebeuren.
nee dat mag niet maar dat gebeurd nu eenmaal wel.. dat blijkt...
Ik heb hier ook blagen lopen uitfoeteren die als een achterlijke reageren als ze maar een neus van een hond zien... ze doen maar normaal dan doen ze al gek genoeg. En dan heb ik het niet alleen over mijn honden maar alle honden die ze zien, van JR tot kangal.
Die lopen ook over straat en zullen daar altijd lopen en dan gedraag je je maar, dan ga je niet dom lopen gillen of bleren. Ik heb het dan ook nog over aangelijnde honden die niet eens in de buurt van ze zijn. Meestal werkt het wel ook als je daarna uitlegt dat dit gedrag weleens slecht kan uitpakken bij een loslopende hond.
Ik vind niet dat deze hond een roze spuit hoeft te krijgen. Wel vind ik het raar dat hij uit je handen kan schieten, maar goed... ze is ook maar een mens natuurlijk... Ik vind wel dat TS meewerkt... en hoop dat de muilkorfplicht etc. genoeg is om een dergelijke iets in de toekomst te voorkomen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
EstherK
Zeer actief
Contacteer:

Lola96 schreef: Maar ik vind het te ver gaan dat je een kind moet leren niet te mogen spelen in een openbare ruimte omdat er wel eens een hond aan kan komen.
.
Je verdraait mijn woorden wel. Ik zeg namelijk nergens dat je een kind moet leren niet te mogen spelen in een openbare ruimte omdat er wel eens een hond aan kan komen. Wat een dramatisch gedoe. :roll:

Ik zeg dat een kind niet zo achterlijk hoeft te reageren als er voetganger met een aangelijnde hond aan komt. Dat domme hysterische gegil en wegrennen kan een kind best afleren. Als het kind kordate ouders heeft in ieder geval wel.

Ik zie regelmatig dat kinderen elkaar kopieren in dit gedrag. Wat ouderlijke daadkracht zou echt niet misstaan.
luna2906
Zeer actief

Nanna schreef:Ik denk dat je best inbreng hebt hoor, al was het maar om hoe je je opstelt en hoe je meewerkt.
TS vindt het vreselijk en wil er alles aan doen om herhaling te voorkomen, dat komt toch anders over dan dat zo'n kauwgomkauwend stuk asociaal vreten loopt te blaten dat het 'tog zeker de schuld van die kutkoters is'
Macho-Hayley stelde zich indertijd volgens mij meer dan schappelijk op, maar die had, bij mijn weten, ook niet of nauwelijks inbreng. Ik zou er als ik TS was, dan ook niet teveel op rekenen.
EstherK
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
EstherK schreef: Ik zeg dat een kind niet zo achterlijk hoeft te reageren als er voetganger met een aangelijnde hond aan komt. Dat domme hysterische gegil en wegrennen kan een kind best afleren. Als het kind kordate ouders heeft in ieder geval wel.
Kinderen rennen elkaar hier in het bos ook gillend achterna als ze verstoppertje of tikkertje spelen. Houden zich niet eens bézig met die hele kuthond.
Mag zeker ook niet? Moet ook 'kordaat' de kop ingedrukt worden? Want honden zien dat verschil niet hoor.
Dat is wel degelijk wat anders.
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

Het lijkt me erg moeilijk wat men in zo'n situatie verwacht van een baas :ugh:

Natuurlijk leef je intens mee met het slachtoffer en natuurlijk draag je alle verantwoordelijkheid en wil je dit in de toekomst voorkomen.

Maar je wilt de mensen/ministerie ook duidelijk maken dat je hond ook een andere kant kent, dat je hond dit misschien nog nooit eerder heeft gedaan, dat je hond meer verdiend dan de doodstraf...toch?
Een hond heeft geen stem dus als baas moet je ook voor hem opkomen vind ik.

Ik krijg nu erg het gevoel dat de regelgeving te onduidelijk is , het lijkt voor mij nu te willekeurig welke honden wel of niet opgepakt worden en dood moeten. Het zou niet zo moeten zijn dat je afhankelijk bent van welke mensen je treft en hoe ze jou vinden reageren als baas.
Afbeelding
luna2906
Zeer actief

Nanna schreef:Ik denk wel dat het meegenomen wordt hoe de eigenaar zich opstelt. Macho-Hayley heeft toch ook haar hond teruggekregen?
Natuurlijk wordt dat meegenomen, maar op de sanctie zelf heeft niemand invloed en je kunt daarin hooguit suggesties aandragen die 'toch al opgelegd worden' of die aanvullend zijn. Als het OM oordeelt dat de hond eigenlijk een roze spuit moet, kun je als eigenaar nog zo lief, leuk en aardig zijn, maar dan kom je met je 'muilkorf-alternatief' en je goede gedrag niet zo bijster ver :19: Macho-Hayley heeft volgens mij haar hond ook terug gekregen omdat de aangifte is ingetrokken en daarmee ook de 'getuigenissen' tegen haar hond. Maar wel met een muilkorf-gebod, al had Macho-Hayley dat desondanks wel gedaan denk ik.

Neemt natuurlijk niet weg dat TS de bereidheid toont om alles te ondernemen om dit niet meer te laten gebeuren en ik hoop natuurlijk van harte dat dat zijn vruchten afwerpt :ok:
macho-hayley
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herders
Contacteer:

Ongelezen bericht door macho-hayley »

Ik heb Macho mede zo snel terug gekregen omdat ik op dag 1 al aan had gegeven akkoord te gaan met een muilkorfgebod. Dat gebod, en het feit dat ik er niet tegenin ben gegaan, gaf voldoende zekerheid om hem aan mij terug te geven.
Het was tevens zo dat hij nog eerder terug had kunnen komen, als de officier eerder op de hoogte was gesteld van die beslissing gemaakt door de burgemeester.
Het is dus zeker wel verstandig om met je advocaat de inbeslagname aan te vechten, maar ga dan wel akkoord met alle voorwaarden die aan de teruggave gesteld worden.
Afbeelding
macho-hayley
Zeer actief
Contacteer:

luna2906 schreef:
Nanna schreef:Ik denk wel dat het meegenomen wordt hoe de eigenaar zich opstelt. Macho-Hayley heeft toch ook haar hond teruggekregen?
Natuurlijk wordt dat meegenomen, maar op de sanctie zelf heeft niemand invloed en je kunt daarin hooguit suggesties aandragen die 'toch al opgelegd worden' of die aanvullend zijn. Als het OM oordeelt dat de hond eigenlijk een roze spuit moet, kun je als eigenaar nog zo lief, leuk en aardig zijn, maar dan kom je met je 'muilkorf-alternatief' en je goede gedrag niet zo bijster ver :19: Macho-Hayley heeft volgens mij haar hond ook terug gekregen omdat de aangifte is ingetrokken en daarmee ook de 'getuigenissen' tegen haar hond. Maar wel met een muilkorf-gebod, al had Macho-Hayley dat desondanks wel gedaan denk ik.

Neemt natuurlijk niet weg dat TS de bereidheid toont om alles te ondernemen om dit niet meer te laten gebeuren en ik hoop natuurlijk van harte dat dat zijn vruchten afwerpt :ok:
Helaas kon de brief van de ouders officieel niks voor ons betekenen, maar wellicht dat het 'onofficieel' toch een bepaald beeld schetste waardoor de officier toch tot teruggave overging.
Er is bij mij dus ook nooit aangifte gedaan, wel zijn er verklaringen opgenomen.
Aangeklaagd word je door de officier, i.v.m de heterdaad. En dan op gronde van het niet tegenhouden/ophitsen van een gevaarlijke hond. Daarbij kan er dan ook inbeslagname van de hond plaatsvinden.
Afbeelding
Lola96
Zeer actief

EstherK schreef:
Lola96 schreef: Maar ik vind het te ver gaan dat je een kind moet leren niet te mogen spelen in een openbare ruimte omdat er wel eens een hond aan kan komen.
.
Je verdraait mijn woorden wel. Ik zeg namelijk nergens dat je een kind moet leren niet te mogen spelen in een openbare ruimte omdat er wel eens een hond aan kan komen. Wat een dramatisch gedoe. :roll:

Ik zeg dat een kind niet zo achterlijk hoeft te reageren als er voetganger met een aangelijnde hond aan komt. Dat domme hysterische gegil en wegrennen kan een kind best afleren. Als het kind kordate ouders heeft in ieder geval wel.

Ik zie regelmatig dat kinderen elkaar kopieren in dit gedrag. Wat ouderlijke daadkracht zou echt niet misstaan.
Nog één keer dan: Rennen en gillen is voor een spelend kind normaal gedrag.
Dit doen spelende kinderen nu eenmaal, ongeacht of er een hond aankomt of niet.
macho-hayley
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
macho-hayley schreef:Ik heb Macho mede zo snel terug gekregen omdat ik op dag 1 al aan had gegeven akkoord te gaan met een muilkorfgebod. Dat gebod, en het feit dat ik er niet tegenin ben gegaan, gaf voldoende zekerheid om hem aan mij terug te geven.
Het was tevens zo dat hij nog eerder terug had kunnen komen, als de officier eerder op de hoogte was gesteld van die beslissing gemaakt door de burgemeester.
Het is dus zeker wel verstandig om met je advocaat de inbeslagname aan te vechten, maar ga dan wel akkoord met alle voorwaarden die aan de teruggave gesteld worden.
Ja, precies. Door hoe je je opstelt heb je dus wel degelijk invloed. Zou ook ff lekker wezen anders.
Ja tegen het muilkorfgebod ingaan lijkt me dan ook wel een teken van onverantwoordelijkheid. En aan zulke mensen zou ik een hond die mogelijk kan bijten ook niet teruggeven(als ik de officier was dan :mrgreen: ).
Afbeelding
luna2906
Zeer actief

macho-hayley schreef:Helaas kon de brief van de ouders officieel niks voor ons betekenen, maar wellicht dat het 'onofficieel' toch een bepaald beeld schetste waardoor de officier toch tot teruggave overging.
Er is bij mij dus ook nooit aangifte gedaan, wel zijn er verklaringen opgenomen.
Aangeklaagd word je door de officier, i.v.m de heterdaad. En dan op gronde van het niet tegenhouden/ophitsen van een gevaarlijke hond. Daarbij kan er dan ook inbeslagname van de hond plaatsvinden.
Ik dacht dat die hele zaak van de baan was toen, maar dat heb ik dus verkeerd in mijn gedachten gehad. Dan heeft Nanna gelijk :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”