Niks ervanNanna schreef:En zo werd het toch nog een gezellig taaltopic

Moderator: moderatorteam
Bedankt voor je reactie Domor...Domor schreef:@kooi: bij ons zijn de staffords niet het probleem, wel 2 duitse herders die als ze de kans krijgen andere honden verscheuren, een rottweiler die wat lichtgeraakt was (is er nu niet meer), een border collie die ontzettend dominant is en daardoor behoorlijke problemen veroorzaakt, labradors die kleine honden letterlijk overhoop lopen (veroorzaakt ook behoorlijke schade als je pech hebt, hernia's enzo) en een vrouw die met vier husky's loopt aan een heupriem waarbij ze meerdere passen nodig heeft om de honden weer onder controle te krijgen als ze besluiten dat er iets niet goed is (in dit geval viel mijn hond uit, nadat deze een aantal keer is aangevallen, twee keer door een jachthond, 1 keer door een labrador, daarnaast is hij dus ook een aantal keer overlopen door een labrador-achtige en door een herder. Maar sinds de echte aanvallen valt hij aan de lijn uit, los geen probleem. Overigens had ik hem kort en aan de kant, maar sindsdien draai ik wel om of ga ik laag lopen als ik hem aan de lijn hebt, het liefst jas ik hem op tijd naar beneden, het is op een dijk waar ik hen tegenkom, zodat hij daar gewoon los kan doorlopen. En anders los erlangs, dan doen die honden niks, al komt die van mij wel snuffelen). Maar nee, de twee staffords die bij ons lopen zijn prima. Laat ik onze hond (7.5kg) ook rustig mee spelen, mits de eigenaar het goed vindt. De eerste keer wel voorzichtig benaderd, kijken hoe de andere eigenaar reageert, van een afstandje vragen of ze mogen spelen en dan los kennismaken. Ook de twee staffordkruisingen in Wageningen die ik ken zijn super vriendelijk, lopen ook gewoon los en staan goed onder commando en daar wordt wijs mee omgegaan. Er loopt ook nog een pitbull/stafford waarvan ik niet weet hoe hij is met andere honden, maar in ieder geval niet vreselijk slecht want hij staat nog altijd bij de supermarkt rustig te wachten met andere honden ook aan de verschillende paaltjes. Ook vreselijk mensvriendelijk. Maar die kwam ik alleen tegen waar de honden aan de lijn zitten en dan gok ik het er gewoon niet op i.v.m. het gedrag van mijn eigen hond. Die is overigens een kruising schnauzer maltezer, dus geen hondendoder, vrees niet (los van dat hij los dus ook niet uitvalt, behalve als er een andere hond hem pijn doet na waarschuwen door piepen).
Nee laten we de Goldens Niet gaan verbieden want het is niet KARAKTERISTIEK voor het ras, maar INCIDENTEEL zal het wel voorkomen.ZorroMax schreef:Het grootste probleem zit aan de andere kant van de riem, daar helpt geen fokprogramma aan. Ik heb heel wat geld liggen bij de dierenarts door een Golden Retriever die het - volgens zijn bazin "niet snapte"...... Gevolg was uiteindelijk wel dat mijn klapkaak (een Engelse Bull kan er ook wat van als ze eenmaal vechten), Golden Retrievers ging aanvallen. We hebben kunnen voorkomen dat er bloed vloeide, maar het heeft toch een aantal keren weinig gescheeld.
Zullen we de Goldens dan ook maar verbieden? Liever een pitje met een baas die weet wat hij doet, dan een Golden met een baas die niet weet wat een hond is.
tja ik kom hier in de stad ook dagelijks kuddes schapen tegenkooi schreef:@domoor....
Een zinnig verhaal....
Magtest?
Weet niet wat dit is, maar ik vrees dat veel mensen uit de broodfok een hondje ophalen en ga in zo'n drukke stad maar eens iedere hondeneigenaar controleren?
Beter is het ras gewoon in drukbevolkte gebieden verbieden, mits gemuilkorft.
Ik meen uit verhalen te begrijpen dat pitbulls toch ook over het algemeen mensagressief zijn?
Maar dat is puur hear say hè, en van die griezelfilmpjes die ook hier passeren.
Ja, ik heb ook zo mijn beperkingen in mijn raskeuze van de toekomst.
Zou graag een pyrenesche berghond willen, maar die gaan op de loop en achter schapen aan heb ik begrepen.
Dus dat wordt hem niet in de stad...
Graag op de spelling van mijn naam letten, zo lastig is deze niet. Het is de pseudoniem Domor Verbeuk.kooi schreef:@domoor....
Een zinnig verhaal....
Magtest?
Weet niet wat dit is, maar ik vrees dat veel mensen uit de broodfok een hondje ophalen en ga in zo'n drukke stad maar eens iedere hondeneigenaar controleren?
Ik meen uit verhalen te begrijpen dat pitbulls toch ook over het algemeen mensagressief zijn?
Maar dat is puur hear say hè, en van die griezelfilmpjes die ook hier passeren.
Ja, ik heb ook zo mijn beperkingen in mijn raskeuze van de toekomst.
Zou graag een pyrenesche berghond willen, maar die gaan op de loop en achter schapen aan heb ik begrepen.
Dus dat wordt hem niet in de stad...
Laten we nog even een taal topic van maken ....... hier zeg je dat een klapkaak in drukke gebieden verboden is als hij een muilkorf draagt.kooi schreef:@domoor....
Was dat niet al gezegt?Ennath schreef:Laten we nog even een taal topic van maken ....... hier zeg je dat een klapkaak in drukke gebieden verboden is als hij een muilkorf draagt.kooi schreef:@domoor....
Wat je natuurlijk bedoelt is dat een PB in drukke gebieden verboden is behalve als hij een muilkorf draagt of te wel: "Beter is het ras gewoon in drukbevolkte gebieden verbieden, tenzij gemuilkorft."
Tuurlijk beide maar je kan hier eindeloos over door blijven discussieren maar wilde alleen maar ff vertellen dat er ook een andere kant aan zat,dat die Staff met een Chi samen opgegroeid was. Bovendien vindt mevrouw van Chi het ineens een gevaarlijk losloop gebied en vooral ook voor kinderen want die konden wat haar betreft daar ook niet meer zonder gevaar lopen, dat maakt mij eigenlijk behoorlijk pissig,want dat was het dan ook toen er nog niets gebeurd was..Nanna schreef:Beiden.vrij schreef:...Het is ook niet waar dat de eigenaar er bij stond en ernaar keek maar hij was waarschijnlijk zo van schrik verlamt dat hij niet goed kon reageren. Voor de rest is het zo dat hij deze mevrouw diverse malen gevraagd had haar hondje bij zich te houden omdat hij zo tegen de staf aan het keffen was. Dus wie heeft nu eigenlijk schuld in deze ?
Die vrouw had haar Chi terug moeten roepen als daarom gevraagd wordt maar de Staff eigenaar had moeten weten wat hij aan hond had en zelf uit de situatie moeten gaan en niet gaan afwachten. En 'verlamd' gaan staan kijken als je hond een andere hond verscheurt vind ik geen verantwoordelijk en adequaat eigenarengedrag.
Als je zo redeneert kan er geen 1 ras overleven zonder mensen ,want het is allemaal zo gemaakt door mensen.kooi schreef:Waarschijnlijk wel....maar daar kom je pas achter wannéér er iets gebeurt.
Net als leven op een slapende vulkaan.
Gaat die opeens uitbarsten dan worden de mensen daardoor verrast en kunnen niet meer vluchten.
In dit geval, wij mensen hebben willens en wetens een hondje gefokt als de chihuahua.... dat is eigenlijk zo onnatuurlijk
dat dit dier zonder mensen geen bestaan als hond zouden kunnen hebben.
Mijn zus laat die van haar bijvoorbeeld nooit los omdat er in dat gebied weleens een chi door een roofvogel van de grond is gehaald.
Ik kan me ook niets erbij voorstellen dat een chihuahua roedel samen een zebra gaan vangen of zo...
Daarom moet je ook altijd een lijkenzak en een plamuurmes bij je dragen naast het poezakje.Nanna schreef:En dan wordt de aan de zwierende flexi (uiteraard) uitgelaten pruts overreden door de bestelbus die nèt te kort de bocht doorvloogbouvierpoedel schreef: En als je je laat leiden door 1 hond die door een roofvogel gepakt is ben je ook wel heel erg beperkt lijkt mij..
bouvierpoedel schreef:Daarom moet je ook altijd een lijkenzak en een plamuurmes bij je dragen naast het poezakje.Nanna schreef:En dan wordt de aan de zwierende flexi (uiteraard) uitgelaten pruts overreden door de bestelbus die nèt te kort de bocht doorvloogbouvierpoedel schreef: En als je je laat leiden door 1 hond die door een roofvogel gepakt is ben je ook wel heel erg beperkt lijkt mij..![]()
Ook weer waar.dagmar88 schreef:bouvierpoedel schreef:Daarom moet je ook altijd een lijkenzak en een plamuurmes bij je dragen naast het poezakje.Nanna schreef:En dan wordt de aan de zwierende flexi (uiteraard) uitgelaten pruts overreden door de bestelbus die nèt te kort de bocht doorvloogbouvierpoedel schreef: En als je je laat leiden door 1 hond die door een roofvogel gepakt is ben je ook wel heel erg beperkt lijkt mij..![]()
Voor zo'n chi is een beetje flink poepzakje al genoeg toch? Multifunctioneel!
Nanna schreef:"te Koop: Chihuahuapups. Compleet met stamboom en Europees entingsboekje. En aflegkit voor onderweg"