Ik sta overal voor open hoor
Maar ik vind collies vaak te zachtaardig. Dat past gewoon niet helemaal bij mij (of mijn moeder) Ik moet er wel wat voor doen en vind het lollig als ik zo nu en dan een dikke middelvinger krijg
Maar een Heidewachtel is dus niet helemaal uitgesloten. Ik vind dat echt prachtige honden. Met een bal wandelen is dan weer niet mijn ding maar zoekopdrachten weer wel.
Marjoleine schreef:Tara zegt het inderdaad wel goed en je moeder hoort ongetwijfeld bij "jouw mensen", dus die wordt dan gewoon ingelijfd

Dat klinkt goed. Jij denkt dat een Wetter best zou passen bij mijn situatie/wensen?
LongFields schreef:Misschien een Altdeutsche Hütehund?
Zeker die Harzer nog wat is ontzettend mooi. Maar ik lees overal dat het echte werkhonden zijn die flink probleemgedrag kunnen vertonen bij te weinig uitdaging. Klinkt als weer wat te veel van het goede?
*Esther schreef:Ze zijn waaks en het commando "stil" leren ze niet 123
hebben ze een hoge blaf en blaffen ze echt door? Een diepe waakse woef is voor mijn moeder goed te doen. Maar (hoog) doorblaffen doet haar pijn en dan is het rustig afleren ontzettend lastig door de irritatie...
@Dagmar en Nanna: Ik ken Collies niet zo van nabij, maar het zijn toch zachte honden? En ze zijn aan de grote kant. Nanna: als jij Glenn test en op een passend teefje zet kunnen we praten
Dapper schreef:Of een (werklijn) Samojeed. Al kunnen die wel blaffen.
Dat is ook een idee ja! Het blaffen is minder maar als het net als Diem een diepe blaf is? Dan heb ik 2 lachende honden in huis

Jaagt de Samojeed? En is het een wegloper? wat is het verschil tussen werklijn en show?
sirene schreef:
Oh dat had ik helemaal niet gezien. Peludos zijn er wel met langer haar maar de meeste hebben wel kort haar.
Honden met van die korte prikhaartjes vind ik minder. Maar ik dacht dat veel peludo's wel wat langer, zachter haar hadden? Maar nogmaals, karakter gaat wel voor op uiterlijk
Toevoeging:
Oh, de Clumber Spaniel had ik nog niet gezien: Karakter omschrijving klinkt goed. Wel een beetje saai

Maar zeker een optie
Een mechel, ik

Maar die hebben toch veel meer nodig en zijn in mijn ogen zo baasgericht? Diem vindt herder-meisjes leuk trouwens, lekker pittig. dus dat zou dan weer wel passen.
@Marjoleine:

Kijk, daar kan ik me nu in vinden. Gewoon een eigen draai aan het leven geven