Bij mijn welkom topic had ik al verteld dat ik me hond had laten dekken, Hierbij een update.
Op 1 november heb ik mijn lieve layla laten dekken. we hebben vrijdag een echo gehad, En de dekking is gelukt..
De dierenarts vertelde dat een echo niet presies kan vertelle hoeveel het er worden omdat je mischien 2x dezelfde pup ziet.
Maar ze zei dat ze er minimaal 5 had gezien. ik zou nog een röntgenfoto kunnen laten maken voor de exacte aantal in haar laatste week, ik weet nog niet of ik dit ga doen.
Layla is ook nogmaals even goed nagekeken.
Ze was kerngezond. En had een goede BMI. En dan kon ze goed gebruiken straks bij de bevalling.
Dat ik al pupbrokken gaf was goed, dat is callorierijk maar ik kon het beter wel gaan mengen met gewoonvoer anders werd ze mischien te dik. Maar naast brokken krijgt ze ook vers vlees. Moet ik mischien dan ook goed in de gaten houden.
layla staat met oud/nieuw op haar hoogst en kan gaan bevallen. dan is ze 62 dagen. En vuurwerk is toch wel stressvol dus kan ze evt die nacht beginnen.Ik vroeg nog aan de dierenarts zijn aanwezig indien het fout gaat, ze zei ja en anders staat op het antwoordapparaat een nooddierenarts waar wij nouw mee samenwerken. Dat weet ik dus ook alvast.
Maar ik hoop natuurlijk dat alles goed gaat maar je moet je overal op voorbereiden.
Ik was zo zenuwachtig voor de echo. maar het was gelukt.
Gister nog een warmtelamp gekocht en ren gekocht. Dan kunnen de pups niet te alle kanten op en kan mams er ff van ontsnappen. ik heb alles al klaar in huis. Moet nog even alles goed schoonmaken met dettol, Moet de werpkist nog neerzetten en dan is alles klaar voor de pups.
de kamer is al heringericht voor een plek voor de pups.
Nog even info over de ouders.
Moeder hond is een kruising, Am, stafford x am. cocker spaniel.Vader een am. stafford.
hier wat fotos.
De echo:

de papa:

de mama

De mama hond is ook nog voor de dekking door de dierenarts gekeurd om gedekt te worden, ik heb niet uitgebreid laten onderzoeken omdat het maar 1 malig is. de vader gaat gewoon 1x per jaar naar de dierenarts voor entingen enz. Is verder ook een kerngezonde hond. beide honden zijn echte schoothondjes, en kindervrienden. kunnen het goed vinden met bijna alles.
2 pups zijn al gereserveerd.. Ik ben nog niet echt opzoek gegaan naar meer baasjes. Ik hoop dat ik via via de pups ergens geplaatst krijg dan weet ik dat ze goed zitten, Je weet het nooit 100% maar toch dat zou ik fijner vinden. en we hebben nog een paar weken tot de bevalling en dan zitten ze nog minimaal 8 weken bij mama, dus heb nog 3 maanden te gaan om geschikte baasjes vinden.
umm ff denken wat kan ik nog meer neerzetten.. ik weet het ff niet.

[/url]