Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

In het donker naar park of bos, wie doet het?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

chrico
Zeer actief

Re: In het donker naar park of bos, wie doet het?

Ongelezen bericht door chrico »

Ik vind het heerlijk om in het donker op pad te gaan. Naar het bos, de duinen of het strand, heerlijk :cheer:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Samen met een vriendin loop ik gerust in het donker in het park. Met Belle durfde ik ook wel alleen, maar nu, alleen met de twee kleintjes ben ik minder moedig.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Rami schreef:Ja hoor. Zowel in Frankrijk als in NL loop ik rustig in het pikkedonker. Wel met een (klein) lampje en meestal heb ik de honden aan de lange lijn.
Hoe stiller en rustiger, hoe veiliger ik me voel. Loop liever over een Frans bospaadje dan over de Nieuwe Binnenweg in Rotterdam. :wink:
Is het bij jou in Frankrijk niet té donker dan als je wandelt ??
Want in NL deed ik dat wel omdat je altijd nog lichtvervuiling hebt waardoor je nog iets van schaduwen ziet buiten je lamp die je mee hebt en zeker toen wij in Ossendrecht woonden was dat het geval met de affakkeling van de Basf-centrale (kon je bijna buiten de krant lezen ;-)
Maar hier is geen straatverlichting en is het echt pikkedonker en zou het alleen mogelijk zijn als het volle maan is !
De honden kunnen dan namelijk ook zien waar ze lopen maar anders is er echt NIKS te zien en dus ook niet verschil weg/pad/wei of greppel ;-)
Sandra
Afbeelding
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door luna2906 »

Ik zou gerust naar een park gaan waar ik nog kan zien waar ik loop, maar als ik in het donker door het bos ga lopen, kom ik er niet heelhuids weer uit. Geheid dat ik ergens over struikel.
Rinne Roos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 wetterhoun outcrossjes, 3 echte wetterhounen, 4 havanezers
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Rinne Roos »

ik snap dat gestruikel niet, je kunt toch een zaklantaarn meenemen? op de meeste mobiels zit ook een lampje, dat zijn nog felle lichtjes ook.
de honden jagen juist minder dan overdag, gek genoeg. ze blijven juist dicht bij, scharrelen wat rond.
luna2906
Zeer actief

Rinne Roos schreef:ik snap dat gestruikel niet, je kunt toch een zaklantaarn meenemen? op de meeste mobiels zit ook een lampje, dat zijn nog felle lichtjes ook.
de honden jagen juist minder dan overdag, gek genoeg. ze blijven juist dicht bij, scharrelen wat rond.
Ik struikel overdag al regelmatig en loop overal tegen aan. Dat is mijn onhandigheid en ik geloof niet dat het beter wordt als ik nog minder zie :wink:
Barnsley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retrievers
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Barnsley »

Ik durf niet... veel te bang dat er raar volk rond loopt...
Twee 'brave' Golden Retrievers schrikt ook niet echt af natuurlijk, en ben nog een jonge meid.
Nee voor mij geen bos of park zonder verlichting in het donker.
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Nee, ik ben heel, heel nachtblind :schrik: Daarnaast heb ik geen idee wie er nog meer savonds/snachts rondlopen. Met honden bedoel ik dan, ik loop wel eens als het schemert en verhip kom ik dan allerlei mensen tegen met aangelijnde Bullmastiffs, Bulldoggen, Pinschers etc :mrgreen: Dus mezelf én Nilo in de gaten houden..nope, geen zin in.
luna2906
Zeer actief

Jinke schreef:Ik durf niet... veel te bang dat er raar volk rond loopt...
Twee 'brave' Golden Retrievers schrikt ook niet echt af natuurlijk, en ben nog een jonge meid.
Nee voor mij geen bos of park zonder verlichting in het donker.
Hoe groot zou de kans zijn dat je raar volk treft in het bos in het donker? Denk dat je daar in de stad meer kans op hebt.
Laboriginals
Actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Soms moet ik wel, als ik pas om half zes thuis ben en de honden een halve dag in de kennel hebben gezeten. Maar zelfs met een flinke zaklamp erbij presteer ik het nog om van het pad af te raken en compleet te verdwalen. Dat is me al een paar keer overkomen. Dus ik blijf maar een beetje in de buurt van de auto en vooral op de brede zandpaden. Maar dan nog... het stukje pad dat je ziet in een zaklampstraaltje is toch heel anders dan bij daglicht. Ik ben altijd héél blij als het weer eind januari is en het weer tot zes uur licht is. Met een beetje licht erbij loopt het toch veel fijner.
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

No thanks. Ik ben best angstig in het donker en heb wat dat betreft niet zo veel aan mijn honden..
Jamie is ook altijd erg waaks in het donker en dan maak ik mezelf bang want dan denk ik dat ze iets of iemand ziet.. Tja.. :schrik:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik loop gerust 's nachts hoor.
Deed ik in Friesland al en daar was het héél donker. Snapte ook niemand dus je komt geen sterveling tegen. Meestal met lampje, hoewel dat met volle maan niet hoeft natuurlijk.

Hier doe ik het ook, geen probleem. Als er wat is horen de honden dat eerder dan ik en wie er rondrommelt wil helemaal niet dat ik dat zie ;)
Heb ik in Friesland ook wel gehad, dat ik stropers tegenkwam. En hier hangt soms ook wel vaag volk rond, nou, prima toch?
Die blijven op de parkeerplaatsen (daar zullen ze hun zaakjes wel doen) en die komen mij met de honden écht niet achterna ;)
Ik heb altijd een mobiel met lampje bij me trouwens. Just in case.
Kan ik effe bellen als ik een been breek :LOL:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

Ik deed het altijd wel. Héérlijk vond ik die nachtwandelingen. Dante vond dat ook fantastisch.
Maar Skadi, die erg van het jagen is, gaat 's nacht helemaal los :ugh:
Overdag niet, dan kijkt ze eerst naar mij voor toestemming, en een 'nee' is dan genoeg. Maar in het donker mis ik die blik dus. Sinds die nacht dat ik een blauw ledhalsbandje achter een ree aan zag/hoorde gaan is de pret over :(
Geen nachtwandelingen in het bos meer :jank:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Nanna schreef:
Rinne Roos schreef:ik snap dat gestruikel niet, je kunt toch een zaklantaarn meenemen? op de meeste mobiels zit ook een lampje, dat zijn nog felle lichtjes ook.
:LOL: Dan ken jij Topsi niet.
Nee hoor, overdag loop ik er ruim te wandelen maar in het donker kunnen ze de pot op.
lijf doet het ms nog wel erger in het donker, dus die blijft mooi aan de lijn.
Afbeelding
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Over straat prima, maar het bos ga ik echt niet in.
Ik zie niks en ik ben toch wel een bange poeperd.
Punzel
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Punzel »

Absoluut niet. Ik ben ook een bange poeperd. Ondanks mijn gevaarlijke enge heddur :pffff:
j.werkman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Heidewachtel

Ongelezen bericht door j.werkman »

Dat beenbreken in het bos is niet echt een lachertje in de regen in november heb ik ervaren een paar jaar terug.Een mobieltje is wel handig dan, die had ik niet bij mij. Duurde een paar uur voordat er nog een paar mensen kwamen.
veel geluk gehad. En dan nog kan het een tijd duren voor de hulptroepen weten waar je bent. Gelukkig was dat overdag,zo in de avond lijkt het me helemaal gruwelijk.De hond was buitengewoon braaf, daar was ik erg blij mee, zo onhandig als die niet mee zou werken.
billyboy2
Zeer actief

Ongelezen bericht door billyboy2 »

Geen haar op mijn hoofd dat ik hier het bos in ga...geen lantaarnpaal in de weide omtrek, en ben hartstikke nachtblind.

En in dat bos zitten ook veel reeën en vossen en ga hun niet storen met grote lampen.
Klein lampje kan niet, dan ga ik in het licht staren en schrik ik me dood als er iets gebeurd.

De paden zijn hier net een halve meter breed met veel bochten...doen we maar niet.

En daar komt ook nog eens bij dat hier een groepshotel is, die de laatste jaren wordt gebruikt als onderdak voor buitenlandse arbeiders die in de eemshaven werken.
En daar zitten nu hele grote sterke polen in, half jaar zonder vrouw...en die lopen 's avonds dus o.a. in het bos uit pure verveling.

Tja, hoe dapper mijn Bills ook is...met zijn 5,5 kilo kan hij niet zo heel veel. Kid gaat alleen maar beetje hysterisch om mij heen rennen, grote kans dat ik dan nog mijn nek breek in mijn vlucht ook nog
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Ik verdwaal al als het licht is in het bos. En dan kan je t hier eigenlijk nog niet eens met recht bos noemen.
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Ik loop graag in het donker, heerlijk rustig! Met wat lampjes en reflecterende meuk maak ik het zwarte spook zichtbaar, zelf een hoofdlamp op en gaan :ok:
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Wij hebben verharde paden hier in het park, dat scheelt wel.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

het maakt mij niet zo heel erg veel uit, Laicka blijft binnen de omtrek van 5 meter, dat vind ze ver genoeg.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Nee, dan loop ik een rondje door het dorp, genoeg groen hier waar ze hun gevoeg kunnen doen.
In het buitengebied hier waan ik me 's avonds wel veiliger dan in de stad, ook.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Ik kom het bos nooit meer uit in het donker vrees ik met mijn oriëntatie :LOL: Nee, dat doe ik niet. In het donker hier het buitengebied in heb ik geen problemen mee, maar Lotus vindt het niet echt leuk in het donker. Gelukkig ben ik meestal of de ochtend en begin vd middag, of eind vd ochtend en middag naar college dus overdag is er altijd wel tijd om te lopen.
Laatst gewijzigd door Naima op 04 dec 2012 02:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

billyboy2 schreef:Geen haar op mijn hoofd dat ik hier het bos in ga...geen lantaarnpaal in de weide omtrek, en ben hartstikke nachtblind.

En in dat bos zitten ook veel reeën en vossen en ga hun niet storen met grote lampen.
Klein lampje kan niet, dan ga ik in het licht staren en schrik ik me dood als er iets gebeurd.

De paden zijn hier net een halve meter breed met veel bochten...doen we maar niet.

En daar komt ook nog eens bij dat hier een groepshotel is, die de laatste jaren wordt gebruikt als onderdak voor buitenlandse arbeiders die in de eemshaven werken.
En daar zitten nu hele grote sterke polen in, half jaar zonder vrouw...en die lopen 's avonds dus o.a. in het bos uit pure verveling.

Tja, hoe dapper mijn Bills ook is...met zijn 5,5 kilo kan hij niet zo heel veel. Kid gaat alleen maar beetje hysterisch om mij heen rennen, grote kans dat ik dan nog mijn nek breek in mijn vlucht ook nog
Je kan het ook positief omdraaien :wink: Ik heb altijd goede ervaringen met Poolse mannen. Het zijn vaak gewoon vriendelijke stoere kerels met een gezin thuis. En hetgene wat al die stoere venten meestal wel gemeen hebben is dat als je ze kent, en je word hun lieveling, dat ze je maar wat graag beschermen. Een vriendelijk praatje, even vertellen dat je 's avonds wel vaker door het bos loopt maar het toch niet altijd vertrouwd, of ze misschien mee willen opletten voor rare venten, en die stoere kerels staan zo voor je op wacht :8):
Afbeelding
Hamster-007
Actief
Mijn ras(sen): Maltezer x Terriër
Klikootje

Ongelezen bericht door Hamster-007 »

Persoonlijk vind ik het heerlijk om een boswandeling te maken bij schemer of late avond.
Heerlijk rustig, lekker in gedachten, de hondjes soms vergetende die heerlijk hun eigen rondje meelopen.
En bij thuiskomst lekker met de hondjes onder de wol ^^.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Nee, echt never nooit. Ik vind het overdag al niet je van het om in mijn eentje naar de bossen te gaan, laat staan als het donker is, dan wandel ik wel in het dorp van verlicht parkje naar verlicht parkje.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik ga s'ochtends al in half zeven naar het bos, dus ik loop nu ook in het donker. Ik laat mijn honden gewoon los, alleen als ik ergens op tijd moet zijn niet, want ze kunnen nu wel eerder een haas tegenkomen.
Al moet ik zeggen dat ze al een poos niet meer gejaagd hebben, maar als er toevallig een haas oversteekt als we er lopen dan zullen ze er vast nog wel achteraan gaan.
Soms neem ik een zaklantaarn mee maar meestal niet, alleen als het heel erg mistig is wel want dan zie je helemaal geen hand voor ogen.

s'middags lopen we nu eerder want mijn man wil niet in het donker lopen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Ja hoor hier wordt ook in het donker gelopen.
Ook toen ik nog alleen woonde deed ik dat.
Ging ik lekker met Orson ,Rio en Micron de Vlietlanden rond in het holst van de nacht.
Lekker rustig en ik voelde me er nooit angstig onder.
Ik loop sowieso nu ook nog wel alleen in het donker als Jan een nachtdienst draait.
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Hier is het eigenlijk niet aan de orde, alles is verlicht. Ik vind het in deze tijd wel heerlijk om tegen vier uur richting park te gaan en dan terug te komen in de schemer of het donker. Lekker rustig maar echt helemaal donker is het hier nooit.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”