Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Populaire rassen door de jaren heen
Moderator: moderatorteam
- Lynnepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 1
Re: Populaire rassen door de jaren heen
Hier stikt het van de Husselachtige dingetjes. Ook Labjes en Goldens zijn populair. In eigen omgeving (vrienden en familie) vooral Cockertjes en Cavaliertjes.

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
dagmar88 schreef:sirene schreef:
Zien jullie wel eens naakthonden trouwens ?
10 jr geleden zag je ze nooit. Nu zie ik regelmatig chineesjes.
Hier, twee altijd aangeklede chineesjes met een vreselijk chagrijnige meneer.
Hij lijkt zijn honden echt niet leuk te vinden, dus verdenk ik hem er van dat hij met die my little pony's over straat wordt gestuurd door zijn vrouw![]()
Charlie snapt overigens niet dat het hondjes zijn. Maar die herkent zichzelf met kleertjes aan ook niet
-
tineke
Vroeger zag je imo veel cockers die zie je veel minder lijkt het wel ,ook boxers waren er plenty en collie's itt tot de labjes die je nu veel vaker ziet.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
hier zie je labradors labradors en nog meer labradors. Daarna komen de staffies en ambullen. Verder nog een handje vol goldens en duitse herders en jack hussels. Ook lopen er best wel wat boomertjes.
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Zie mijn onderschriftLothian schreef:..........
En gelijk een vraag: ik zie bijna geen Bouviers meer. Sowieso weinig grote ruwharen. Wat voor honden hebben mensen die twintig jaar geleden een Bouvier zouden hebben nu?
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hier in de buurt zat een fokker, die had er een stuk of 20, ze zijn inmiddels verhuisd naar Gelderland.Boutje schreef:Chineesjes lijken inderdaad ook een beetje in opkomst te zijn. Vroeger zag ik die nooit en nu toch regelmatig eens. En een peruaantje zat ook op de hondenschool, maar die is na een paar cursussen gestopt.
En pinksters zie je hier vooral gekruisd met sjiwawa. Meestal erg bibberend, die zouden wel een jasje kunnen gebruiken denk ik vaak. Of minder stress.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoe heette dat peruaantje ? (of het baasje ?)Boutje schreef:Chineesjes lijken inderdaad ook een beetje in opkomst te zijn. Vroeger zag ik die nooit en nu toch regelmatig eens. En een peruaantje zat ook op de hondenschool, maar die is na een paar cursussen gestopt.
En pinksters zie je hier vooral gekruisd met sjiwawa. Meestal erg bibberend, die zouden wel een jasje kunnen gebruiken denk ik vaak. Of minder stress.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
In de jaren 20 en 30 waren DH's erg populair.
Daarna kon dat eigenlijk niet meer, met begrijpelijke redenen
Ik heb het niet meegemaakt uiteraard maar weet het van mijn oudtante, die ze had en er nogal hoge ogen mee gooide. Ik heb nog wel foto's van haar kampioensreu, uit 1932 of zo denk ik. Oudtante is dus later op de bouvier overgegaan, vanaf 1940 ongeveer denk ik.
DH's werden pas weer heel populair door commissaris Rex volgens mij.
In mijn jeugd zag je vooral teckels, dwergpoedels, boxers, foxen en cockers. En van die volslagen onherleidbare bastaard. Ik kan me er een herinneren die naar de welluidende naam "Torrebak" luisterde
Toen ik ouder werd kwamen Berners in, en Airedales.
Het is verder ook streekafhankelijk. Hier zie je erg veel chi's trouwens, en vrijwel allemaal leuke, sociale hondjes die gewoon los lopen.
En verder van alles wat eigenlijk.
Daarna kon dat eigenlijk niet meer, met begrijpelijke redenen
Ik heb het niet meegemaakt uiteraard maar weet het van mijn oudtante, die ze had en er nogal hoge ogen mee gooide. Ik heb nog wel foto's van haar kampioensreu, uit 1932 of zo denk ik. Oudtante is dus later op de bouvier overgegaan, vanaf 1940 ongeveer denk ik.
DH's werden pas weer heel populair door commissaris Rex volgens mij.
In mijn jeugd zag je vooral teckels, dwergpoedels, boxers, foxen en cockers. En van die volslagen onherleidbare bastaard. Ik kan me er een herinneren die naar de welluidende naam "Torrebak" luisterde
Toen ik ouder werd kwamen Berners in, en Airedales.
Het is verder ook streekafhankelijk. Hier zie je erg veel chi's trouwens, en vrijwel allemaal leuke, sociale hondjes die gewoon los lopen.
En verder van alles wat eigenlijk.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb er een op ringtraining, een Peruaantje. Leuk ding welsirene schreef:Hoe heette dat peruaantje ? (of het baasje ?)
- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Ik vind pekineesjes net op langharige cavia's lijken.
Zie ze wel erg weinig
Zie ze wel erg weinig
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zit te denken wie er bij jou in de buurt woont. Marcella ?Marjoleine schreef:Ik heb er een op ringtraining, een Peruaantje. Leuk ding welsirene schreef:Hoe heette dat peruaantje ? (of het baasje ?)
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ik zit me net te bedenken dat er in mijn buurt 4 ierse setters rondlopen, waarvan 2 bij één eigenaar. Allemaal stuk voor stuk geweldige honden en er is maar 1 wegloper bij.
En natuurlijk de nodige jack russels (of hussels) en vrij veel labradors of kruisingen daarvan. En één tervuerense herder waar iedereen heel ver bij uit de buurt blijft want die grijpt elke hond en de baas is een ongelooflijke aso.
En ik zou bijna Jeroentje vergeten.... Jeroentje is een duitse staande langhaar van ruim 15 jaar. Heel stram maar nog even fier als altijd. Hij loopt met een al even bejaard vrouwtje die maar ongeveer een kop groter is dan haar hond
. Zij is trouwens de lieveling van iedere hond in het uitlaatgebied omdat ze driftig koekjes rondstrooit en alle honden met beverig handje al 'liefje' en 'schatje' mummelend over de kop aait.
Zelfs Kyra gaat in galop als zij met haar staaroogjes de Koekjesmevrouw ontwaart.
En natuurlijk de nodige jack russels (of hussels) en vrij veel labradors of kruisingen daarvan. En één tervuerense herder waar iedereen heel ver bij uit de buurt blijft want die grijpt elke hond en de baas is een ongelooflijke aso.
En ik zou bijna Jeroentje vergeten.... Jeroentje is een duitse staande langhaar van ruim 15 jaar. Heel stram maar nog even fier als altijd. Hij loopt met een al even bejaard vrouwtje die maar ongeveer een kop groter is dan haar hond
Zelfs Kyra gaat in galop als zij met haar staaroogjes de Koekjesmevrouw ontwaart.

- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
bij ons in de buurt nog steeds heel veel duitse herders, berner sennehonden, border collies, goldens, labradors en jack hussels, swiffers
de rottweilers , boxers en bordeaux doggen lijken vervangen te zijn door grotere massievere kruisingen.
verder ook heel veel greyhound/galgo achtigen bij stichtingen vandaan en allerhande zogenaamde podencomixjes.
ik zie trouwens nauwelijks meer fox terriers of boerenfoxjes, lijken te zijn "vervangen" door jack hussels of dergelijken.
de rottweilers , boxers en bordeaux doggen lijken vervangen te zijn door grotere massievere kruisingen.
verder ook heel veel greyhound/galgo achtigen bij stichtingen vandaan en allerhande zogenaamde podencomixjes.
ik zie trouwens nauwelijks meer fox terriers of boerenfoxjes, lijken te zijn "vervangen" door jack hussels of dergelijken.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Contacteer:
Populaire rassen door de jaren heen
Vanochtend nog een heleboel, enne zonder jasje in de sneeuw en hagel : engel: !sirene schreef:
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
oh ja dwerpinschers, die zie je idd hier ook niet meer.sirene schreef:
Hier ook. Liefst met zulke dunne pootjes dat je ze haast niet ziet bewegen.
Een italiaantje is er niets bij.
naakthonden: in Hoogeveen vlakbij kantoor zie ik regelmatig een jongen lopen met 2 honden ,waarvan 1 volgens mij een peruaan is, of een mexicaan. dat kan ik niet zo goed zien
en de moeder van mn vriendin heeft een kruising chinees x maltezer ofzo, lijkt met een chinees.
verder zie ik ze eigenlijk nooit, buiten op de shows om na dan.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
In mijn "vroeger" waren Afghaanse Windhonden je van het,net als Boxers,Bouviers en DH's.Om de Schotse Collie (meestal Lassiehond genoemd) niet te vergeten.En Vubara's waren los lopend op straat ook aardig vertegenwoordigd.
Heb de Sheltie,JR en nog meer rassen die nu heel gewoon zijn zien komen.
Oh ja,en oude(re) dames hadden Dwergpinschers die 's winters vaak een geruit dekje aan kregen.
Heb de Sheltie,JR en nog meer rassen die nu heel gewoon zijn zien komen.
Oh ja,en oude(re) dames hadden Dwergpinschers die 's winters vaak een geruit dekje aan kregen.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
Rhodesian ridgebacks en boerboele zie je ook steeds meer.
de weimeraner lijkt vervangen te worden door de viszla.
de weimeraner lijkt vervangen te worden door de viszla.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat zieligLief schreef:Vanochtend nog een heleboel, enne zonder jasje in de sneeuw en hagel : engel: !sirene schreef:
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Haha, jasirene schreef:Ik zit te denken wie er bij jou in de buurt woont. Marcella ?Marjoleine schreef:Ik heb er een op ringtraining, een Peruaantje. Leuk ding welsirene schreef:Hoe heette dat peruaantje ? (of het baasje ?)
Geen held, dat hondje, dat is jammer.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Er gaat geen lampje bij me branden. Wanneer was dat ? En was het hondje toen al volwassen ?Boutje schreef:Marjoleine schreef:Haha, jasirene schreef:Ik zit te denken wie er bij jou in de buurt woont. Marcella ?Marjoleine schreef: Ik heb er een op ringtraining, een Peruaantje. Leuk ding wel
Geen held, dat hondje, dat is jammer.![]()
Misschien komt dat "held zijn" nog. Dat kan.
Geen idee, ze deden gehoorzaamheid en ik agility, (velden liggen nogal uit elkaar) heb er in het voorbijgaan wel eens een praatje mee gemaakt maar meer ook niet. Was wel een open hondje qua karakter had ik de indruk. Baasje niet te groot, donker haar licht kalend en rookte.
-
Bas Rouge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
- Aantal honden: 3
Ik kom om in de Amstaffs, Ambullen en kruisingen ervan, verder beginnen ook de wawa's terrein te winnen bij mij in de wijk.
In de parken heel veel buitenlandse honden.
Op het strand veel Tollers en Ridgebacks.
Op de hondenschool veel Aussen en Border Collies.
In de parken heel veel buitenlandse honden.
Op het strand veel Tollers en Ridgebacks.
Op de hondenschool veel Aussen en Border Collies.
- Turrie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Contacteer:
Dapper schreef:Rotties zag je vroeger inderdaad veel meer.
Oef, hier in de buurt is er laatst weer een puppy bij gekomen.... Zijn voorganger, ook een Rottie is laatst overleden...
Er wonen in de buurt ook 2 jonge pubers, Het enigste verschil kan ik zien aan de baasjes... De ene vrouw heeft blond haar, de andere bruin...
- Turrie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Contacteer:
Op de hondenschool waar ik stage heb gelopen waren labradors, beagles, witte herders, teckels en friese stabij's favoriet!
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
Hier veel boomertjes, chihuahua's, zwisterse herders, tollers en Berners. Oh en Jack Russels en Hussels.
Maar dan eigenlijk alleen in de wijk, niet in het bos. Daar zie je dan weer weimaraners, Duitse herders en gruwelijk veel labradors.
Maar dan eigenlijk alleen in de wijk, niet in het bos. Daar zie je dan weer weimaraners, Duitse herders en gruwelijk veel labradors.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
inderdaad: al moet ik hier amstaff vervangen door ambull. en stabij(na)s zie ik veel.sirene schreef:Ik zie overal Weimaraners, RRidgebacks en AmStaff.
vroeger zag je veel kruisinkjes die leken op wat nu markiesjes zijn. van die nietsige maar lieve hondjes.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier zijn de Vizla's nogal in opkomst. Allemaal druk en onbehouwen en volgens mij hebben de baasjes durbarry's bij aankoop van de pup gekregen.
Net waren twee baasjes 5 minuten bezig om er twee achter in de achterbak te krijgen. Zat er één, sprong de ander er weer uit
tollers zag ik 5 jaar geleden al een stuk meer. Toen ik nog les gaf op de hondenschool hadden we er iedere cursus toch wel minstens één.
Net waren twee baasjes 5 minuten bezig om er twee achter in de achterbak te krijgen. Zat er één, sprong de ander er weer uit
tollers zag ik 5 jaar geleden al een stuk meer. Toen ik nog les gaf op de hondenschool hadden we er iedere cursus toch wel minstens één.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Marlieke met Boris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
ik kan niet echt vergelijken met vroegah.... omdat ik toen heel niet met honden bezig was. maar ik kom toch vrij veel cockertjes tegen hoor. 4 cockers trainen er op onze hs, die toch echt in een dorp staat. Ook tijdens wandelingen in de stad of Reeuwijk kom ik er wel vaak 1 tegen.
bouviers en boxers niet zo heel veel, maar verder is het hier vrij verdeelt qua rassen, niet echt een overschot van een bepaald ras.
bouviers en boxers niet zo heel veel, maar verder is het hier vrij verdeelt qua rassen, niet echt een overschot van een bepaald ras.

- rakker2000
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox - Locatie: gelderland
nu dat je het zegt, ik ben een van de weinige nog met een boerenfox. terwijl ik er eerder veel meerPodenji schreef: ik zie trouwens nauwelijks meer fox terriers of boerenfoxjes, lijken te zijn "vervangen" door jack hussels of dergelijken.
zag.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
- Laboriginals
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 4
Hier zag je vroeger ook van die schapendoes-achtige hondjes. Zie je ook nooit meer.
Verder signaleer ik een opmars van kleine teckeltjes en dan vooral als hondje ´erbij´. Er loopt hier een meneer met een Ierse Wolfshond en een teckel, mensen met een Duitse herder en een teckel, een newfoundlander met een teckel. En natuurlijk is het in de oprukkende nieuwbouwwijk vergeven van de labradors. Maar goed, die heb ik zelf ook
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
ierse wolfshonden en teckeltjes inderdaad, die zie ik ook steeds vaker.
teckeltjes vooral de dwerg en kanichen, in zowel glad ruw als langhaar.
teckeltjes vooral de dwerg en kanichen, in zowel glad ruw als langhaar.

[/url]