Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pup 5 weken - onstabieler dan nestgenoten
Moderator: moderatorteam
-
Tika
- geregistreerd lid
Pup 5 weken - onstabieler dan nestgenoten
Beste allemaal,
Ik maak me een beetje zorgen om een pup van 5 weken en 2 dagen. Deze pup werd met de geboorte gegrepen door zijn moeder door onwennigheid en had een bloeduitstorting op zijn hoofdje. Geen gaatje of bloed, alleen serieuze bloeduitstorting.
Het duurde bijna 3 weken voordat deze weg was. De eerste tijd was hij slomer en rustiger dan de rest, maar dat was wel begrijpelijk als hij een hersenschudding had. Nu is hij 5.5 week en doet het super en is heel erg druk, speelt graag en eet goed, maar hij loopt wat onstabieler in de achterhand dan zijn nestgenoten. Hij valt soms om of lijkt alsof hij wat dronken is, maar hij kan ook goed lopen/gaan. Ik ga asap naar de dierenarts. Maar graag hoorde ik jullie meningen.
PS: de moeder heeft gewoon de pups gezogen, was gewoon bij de bevalling onwennig.
Ik maak me een beetje zorgen om een pup van 5 weken en 2 dagen. Deze pup werd met de geboorte gegrepen door zijn moeder door onwennigheid en had een bloeduitstorting op zijn hoofdje. Geen gaatje of bloed, alleen serieuze bloeduitstorting.
Het duurde bijna 3 weken voordat deze weg was. De eerste tijd was hij slomer en rustiger dan de rest, maar dat was wel begrijpelijk als hij een hersenschudding had. Nu is hij 5.5 week en doet het super en is heel erg druk, speelt graag en eet goed, maar hij loopt wat onstabieler in de achterhand dan zijn nestgenoten. Hij valt soms om of lijkt alsof hij wat dronken is, maar hij kan ook goed lopen/gaan. Ik ga asap naar de dierenarts. Maar graag hoorde ik jullie meningen.
PS: de moeder heeft gewoon de pups gezogen, was gewoon bij de bevalling onwennig.
- Terre
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner sennen
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Pup 5 weken - onstabieler dan nestgenoten
Het kan zijn dat er toch binnenin meer schade is geweest en dit zich nu pas uit.
Maar je gaat morgen dus naar de DA, dat is fijn.
Succes met de kleine.
Maar je gaat morgen dus naar de DA, dat is fijn.
Succes met de kleine.
-
Tika
- geregistreerd lid
Kan toch ook zijn dat hij wat "achter" loopt op zijn nestgenootjes?
-
Tika
- geregistreerd lid
Neen, bovenop zijn hoofdje.... (baksteen in mijn maag vandaag).
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Misschien had de moeder toch wel gelijk en was het geen onwennigheid.
-
Tika
- geregistreerd lid
Nu speelt ze met de pup....
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Klinkt als ataxie...
Lastig een pupje die 'anders' is dan de rest...
Lastig een pupje die 'anders' is dan de rest...
- Nel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
- Aantal honden: 1
Wat naar voorje, ben benieuwd wat de da zegt...
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Rosita Compagner schreef:Misschien had de moeder toch wel gelijk en was het geen onwennigheid.
daar ben ik dus ook bang voor....sterkte vandaag....
-
Tika
- geregistreerd lid
Ik ben net terug van Sleeuwijk en zijn reflexen, oogjes en heupen zijn goed! Marco zag wel dat hij wat achter wat "hanepootjes" had, en wat trager in reflex was met het optillen van zijn pootje. De andere reflexen waren goed. Maar niets om zorgen om te maken. Het enige wat hem wel opviel is dat zijn bespiering nog niet veel was en daar gaan we nu mee aan de slag. Dus met andere woorden, hij heeft wat meer tijd nodig dan de rest.
Bedankt Inge O! Het was dus zoals jij zei.....Kan jij wat meer vertellen over hanepootjes?
Toekomstige eigenaren zijn ook mee geweest en waren heel blij dat ze mee mochten. Dus al bij al, iedereen opgelucht!
Bedankt Inge O! Het was dus zoals jij zei.....Kan jij wat meer vertellen over hanepootjes?
Toekomstige eigenaren zijn ook mee geweest en waren heel blij dat ze mee mochten. Dus al bij al, iedereen opgelucht!
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik zou de pup niet verkopen voordat hij 100% in orde is. Puur omdat je deze mensen niet met een slecht hondje kan opschepen. Kun je hem niet houden voorlopig? Gewoon aankijken hoe het gaat? Als straks alles in orde is met 8 weken kan hij natuurlijk gewoon weg. Waggelt hij nog dan zou ik hem persoonlijk langer aanhouden. Je wil geen pupkopers een pup geven die niet levensvatbaar blijkt straks. 
-
Tika
- geregistreerd lid
Als hij bij 8 weken nog niet goed is, gaat hij niet weg! Die verantwoordelijk als fokker neem ik wel hoor!
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Inge, is dat hetzelfde als ataxie?
Mijn paard had ataxie, aangeboren, waarschijnlijk ook door een fout in het kleine hersenen.
Mijn paard had ataxie, aangeboren, waarschijnlijk ook door een fout in het kleine hersenen.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Beetje vreemd lopen ga je niet dood aan hoor.laeken schreef:Ik zou de pup niet verkopen voordat hij 100% in orde is. Puur omdat je deze mensen niet met een slecht hondje kan opschepen. Kun je hem niet houden voorlopig? Gewoon aankijken hoe het gaat? Als straks alles in orde is met 8 weken kan hij natuurlijk gewoon weg. Waggelt hij nog dan zou ik hem persoonlijk langer aanhouden. Je wil geen pupkopers een pup geven die niet levensvatbaar blijkt straks.
Maar je hebt wel gelijk in niet verkopen.
Zou het even aankijken en het beestje gewoon weggeven met de boodschap van hoe en wat.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
De vraag is of dit overgaat, en welke vormen van ataxie dan wel overgaan en welke niet.Inge O schreef:ja, dat is ataxieMachie schreef:Inge, is dat hetzelfde als ataxie?
Mijn paard had ataxie, aangeboren, waarschijnlijk ook door een fout in het kleine hersenen., dat is daar de chique benaming van
.
Heb je enig idee, Inge?
- Machie
- Zeer actief
Bij mijn paard ging het niet over en daar merkte ik wel heel duidelijk aan dat zolang de achterhand goed in de spieren zat hij best wel veel kon. Maar het werd nooit een gewoon paard.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hangt natuurlijk wel van het ras af. Een terriertje met achterhandzwakte is niet zon groot probleem. Zijn dit labradors oid dan is dat evt wel een groot probleem bij een pup. Een recept voor botproblemen bv.bouvierpoedel schreef:Beetje vreemd lopen ga je niet dood aan hoor.laeken schreef:Ik zou de pup niet verkopen voordat hij 100% in orde is. Puur omdat je deze mensen niet met een slecht hondje kan opschepen. Kun je hem niet houden voorlopig? Gewoon aankijken hoe het gaat? Als straks alles in orde is met 8 weken kan hij natuurlijk gewoon weg. Waggelt hij nog dan zou ik hem persoonlijk langer aanhouden. Je wil geen pupkopers een pup geven die niet levensvatbaar blijkt straks.
Maar je hebt wel gelijk in niet verkopen.
Zou het even aankijken en het beestje gewoon weggeven met de boodschap van hoe en wat.
- SanBoy
- Actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso!!
Zat ik ook gelijk aan te denken. Moeders doet dit niet zomaar, vooral als ze het bij haar andere pups nooit gedaan heeft. Ken genoeg verhalen waarbij dit voorkwam en het pupje later (nog voor een jaar oud) niet goed bleek te zijn en ingeslapen moest worden.Rosita Compagner schreef:Misschien had de moeder toch wel gelijk en was het geen onwennigheid.
Natuur is hard, maar heeft vaak wel gelijk.
- carine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
- Contacteer:
wat 'cerebellaire hypoplasie' genoemd wordt kan niet overgaan want daarbij zijn de kleine hersenen aangeboren onderontwikkeld - maar ook dat kan met opgroeien wel verbeteren.Marjoleine schreef: De vraag is of dit overgaat, en welke vormen van ataxie dan wel overgaan en welke niet.
Heb je enig idee, Inge?
[/quote]
en deze vorm zie je soms ook bij de Lagotto...gaat dus niet over maar van wat ik gezien en gehoord heb wordt het ook niet beter, integendeel...
carine, giorgio,juno, nigra (+) en de knabbelbeesten

http://www.lagottoromagnolo.be
http://www.bloggen.be/giorgio
http://www.bloggen.be/lagotto

http://www.lagottoromagnolo.be
http://www.bloggen.be/giorgio
http://www.bloggen.be/lagotto